hittegolf

Hoewel het niet leuk is om voor een langere periode binnen te blijven, zijn er bepaalde voorzorgsmaatregelen die u kunt nemen om gezond te blijven. de hittegolf word elk jaar intenser en langer, waarbij sommige zelfs tot meerdere dodelijke slachtoffers leiden. Als u in een regio woont die vatbaar is voor warmtegolven, is het belangrijk om te leren wat te doen in deze evenementen, en hoe u zich op hen kunt voorbereiden.

Alcohol vermijden bij een hittegolf

Hoewel het verleidelijk kan zijn om een paar drankjes te genieten tijdens een hittegolf, is het het beste om tijdens een hittegolf weg te blijven van alcohol. Alcohol is een diuretisch en overmatig alcoholgebruik kan leiden tot uitdroging en verwarring. Gecombineerd met de hitte kan dit leiden tot ernstige gevolgen. Daarom is het het beste om zoveel mogelijk uit de zon te blijven. Hieronder staan enkele manieren om alcohol te voorkomen tijdens een hittegolf.

Alcohol droogt uit

Eerst en vooral uitdrogen alcohol u. Alcohol onderdrukt de productie van antidiuretisch hormoon, dat verantwoordelijk is voor het balanceren van vloeistoffen in het lichaam. Dit zorgt ervoor dat mensen overmatig zweten, waardoor uitdroging wordt veroorzaakt. Uitdroging kan de effecten van intoxicatie verergeren, wat leidt tot verwarring en problemen met coordinatie. Uiteindelijk moet alcoholinname worden vermeden tijdens een hittegolf. Drink in plaats daarvan in plaats daarvan water.

Cafeinehoudende drankjes vermijden bij een hittegolf

Hoewel het verleidelijk is om een kopje ijsthee of een groot glas koffie te drinken tijdens een hittegolf, raden experts aan dat je deze drankjes overslaat. Volgens de Health Service Executive kan cafeïne uw lichaam uitdrogen en uw risico op oververhitting en hitte -uitputting vergroten. Kies in plaats daarvan voor water of andere niet-cafeïnehoudende dranken die rijk zijn aan elektrolyten.

Hoewel vroeger werd geloofd dat cafeïne uitdroging kan veroorzaken, heeft onderzoek aangetoond dat matige hoeveelheden cafeïne het risico op uitdroging niet verhogen. Hoewel een dubbele espresso aantrekkelijk lijkt, vervangt het niet de hoeveelheid vloeistoffen die u nodig hebt. Water is gratis en overal beschikbaar. Het is het beste om het te drinken, in plaats van te wachten tot je dorst hebt, omdat dit tot uitdroging kan leiden.

Alcohol is een andere boosdoener die bijdraagt aan uitdroging, dus het is belangrijk om de consumptie van deze dranken te beperken. Alcohol heeft een diuretisch effect, dus het voorkomt dat het lichaam water absorbeert. Hetzelfde geldt voor suikerhoudende drankjes. Als u probeert te blijven gehydrateerd tijdens een hittegolf, is water de beste optie. En het is het beste om alcohol te voorkomen als u lijdt aan een gezondheidstoestand, zoals diabetes, hoge bloeddruk of een geschiedenis van nierfalen.

Het vermijden van zware activiteit

Als u een hittegolf ervaart, moet u geen inspannende activiteit doen totdat de dag koeler is. Probeer geen andere zware activiteit te sporten of te doen tot de vroege ochtenduren, tussen 04:00 en 07.00 uur, overdag, blijf binnen in het coolste gebied van uw gebouwen en vermijd het nemen van alcoholische of cafeïnehoudende drankjes. Draag geen donkere kleuren, want lichte kleuren reflecteren de energie van de zonnen en drink veel water.