Home | reclame | Ziggo eBattle ook op festivals

Ziggo eBattle ook op festivals

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 20/04/2018 om 12:00

Met festivaltruck breidt Ziggo eBattle F1 aanwezigheid uit. De competitie wordt mogelijk gemaakt door Samsung, Playseat en Southfields en eMense.

Mede door de gekte rondom Max Verstappen wil Ziggo ook dit jaar iedereen de kans bieden om zich voor één dag een Formule 1-coureur te voelen. De populaire racegame-competitie Ziggo eBattle F1 gaat door, met als uitbreiding een festivaltruck die tot het einde van het raceseizoen langs festivals zal trekken. Hier kan iedereen gratis deelnemen aan de Ziggo eBattle F1 en strijden om de titel ‘beste simracer van Nederland’. De tour is in ieder geval aanwezig tijdens Koningsdag Eindhoven, Bevrijdingsfestivals en de Nijmeegse Vierdaagsefeesten.

Ook in de aanloop naar concerten in de Ziggo Dome en op pleinen door het hele land is de populaire gaming-competitie terug te vinden. Formule 1-analist Tom Coronel licht toe. ”Het is een mooie verbreding op de raceweekenden. De deelnemers met de tien snelste rondetijden mogen het op donderdagavond tegen elkaar opnemen in onze jongerenshow, de eBattle Bar, een nieuw livestreamprogramma. En de twee snelsten mogen mij of Robert Doornbos als coach kiezen op vrijdagavond in het Formule 1 Café, de wekelijkse live Formule 1 talkshow op Ziggo Sport. Een geheel nieuwe opzet ten opzichte van vorig jaar. Maar dat mag ook wel, als je ziet hoe Robert moeite kreeg met die gamers aan het einde van het jaar.”

Ziggo zendt de Formule 1 races live uit op Ziggo Sport en de eBattle F1 draagt bij aan het creëren van enthousiasme rondom de races. De Ziggo eBattle F1 wordt mede mogelijk gemaakt door Samsung, Playseat en Southfields. Er wordt gespeeld met de officiële F1 2017 game van Codemasters.

Mede dankzij de uitvoering van de succesvolle Ziggo eBattle F1 is eMense genomineerd voor twee San Accenten en is het bureau in de race voor het ‘Beste Cross Media Bureau’ bij de Cross Media Awards in 2018.

De SAN Accenten worden uitgereikt aan de beste marketingcommunicatie-cases van het jaar. Dit jaar werden er maar liefst 292 cases ingezonden. eMense maakt met de Ziggo eBattle F1-case kans op twee hoofdprijzen in de categorieën Best Smart Idea en Vrije tijd. ”De samenwerking tussen Ziggo en eMense verliep uitermate goed, waarbij het vooral mooi was om te zien hoe eMense met veel passie deze uitdaging heeft opgepakt en uitgevoerd,” zegt Mart Roumen, Sportcampaigner voor Ziggo. Hij vervolgt: ”eMense was een belangrijke partners bij de eerste editie van de Ziggo eBattle F1. eMense is niet alleen een sterke technische partner, maar heeft ook veel kennis op het gebied van gamers en jongeren.”

Op 31 mei worden, tijdens een feestelijke avond in Hilversum, de bekroonde campagnes bekendgemaakt en de SAN Accenten uitgereikt.

Mede dankzij de succesvolle merkactivatie voor de Ziggo eBattle F1 is eMense ook genomineerd voor een prestigieuze Cross Media Award in de categorie Beste Cross Media Bureau. Niels Roodenburg, oprichter en eigenaar van eMense, is erg blij met de nominaties: ”De Ziggo eBattle F1 geeft perfect weer wat eMense allemaal doet. Met onze unieke en geïntegreerde cross mediale aanpak weten wij de moeilijke doelgroep ‘millennials’ niet alleen te verbinden met merken, maar ook te activeren. Dat wij dan ook nog eens genomineerd zijn voor het beste Cross Media Bureau en twee San Accenten is niet alleen geweldig, maar ook een blijk van waardering voor ons werk!”

Woensdag 25 april wordt de winnaar bekendgemaakt door de jury van de Cross Media Awards in Amsterdam.

Tags

PlayseatPlayseat SouthfieldsSouthfields Cross Media AwardsCross Media Awards ziggo ebattleziggo ebattle Ziggo eBattle F1Ziggo eBattle F1 eBattleeBattle eMenseeMense Max VerstappenMax Verstappen SamsungSamsung ZiggoZiggo

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!