Home | reclame | Zien wat American Footballers zien in de Super Bowl

Zien wat American Footballers zien in de Super Bowl

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 13/01/2017 om 17:17

NFL football

Op 5 februari vindt alweer de voor 51e keer de Super Bowl plaats. De apotheose van het American Football-seizoen speelt zich dit jaar af in Houston. Lady Gaga zal de veelbesproken half time show verzorgen en bekende merken zullen weer kapitalen neerleggen om te adverteren rond de uitzending op FOX Sports! Fox Sports zal indrukwekkende nieuwe technieken gebruiken om de finale in beeld te brengen. In samenwerking met de NFL en Intel geeft FOX Sports Lab kijkers een unieke field-of-vision perspectief.

Het is mogelijk om vanuit elke speler op het veld het point-of-view perspectief te zien. De atleten zullen echter niet voorzien zijn van een fysieke camera.

“We vroegen Intel om alle mogelijkheden uit hun verbazingwekkende herhalingstechnologie tot halen. Met behulp van camera’s die in het stadion zijn geplaatst kunnen de beelden zoals de speler die ziet worden nagesynchroniseerd,” zegt Michael Davies van FOX Sports SVP van Field & Technical. “De camera’s, ondersteund door de grote rekenkracht, kunnen het moment zoals de speler het zag opnieuw laten zien. Vergelijkbaar met spelers in een videogame.”

“Het zien wat een speler ziet is het enige onontdekte gebied in de verslaggeving, ” volgens Davies. ”Deze verbetering brengt de kijker letterlijk op ooghoogte op het kritieke moment. Welke andere mogelijkheden en keuzes waren er toen de speler de actie maakte. Was het zicht geblokkeerd. Het ziet er allemaal heel anders uit veldniveau, de verslaggevers kunnen aan de hand van de beelden veel beter beschrijven wat er op het veld gebeurd is.”

Via dit filmpje is een voorproefje van de techniek te zien.

Voor de weergave van Super Bowl LI worden meer Super Motion en 4K-camera’s gebruikt als ooit tevoren. Er zullen drie productietrucks en meer dan 30 camera’s ingezet worden om ruim 20 uur uit te zenden. In het Reliant Stadion zijn standaard al meer dan 70 camera’s.

“Omroepen proberen altijd iets te bieden wat de kijker nog nooit eerder heeft gezien,” vult Zac Fields van FOX Sports aan. ”We zijn trots deze Be-The-Player-technologie tijdens de Super Bowl te introduceren.

FOX Sports Lab heeft als doel sport op nieuwe manieren in beeld te brengen en te benaderen. De nieuwe technieken zorgen voor meer nieuwe partnerschappen en mogelijkheden voor sales teams. In 2016 werd onder meer het US Open met drones in beeld gebracht worden en werden verschillende sportevenementen zoals de Daytona 500, boksen, basketball en de eerste wedstrijd van Bundesliga ook in virtual reality getoond.

Tags

NFLNFL American FootballAmerican Football Lady gagaLady gaga Super BowlSuper Bowl point-of-viewpoint-of-view IntelIntel virtual realityvirtual reality FOXFOX

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!