Home | reclame | Zestig genomineerden voor Creative Heroes Award

Zestig genomineerden voor Creative Heroes Award

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 22/05/2017 om 11:27

Creative Heroes Award

De genomineerden voor de Creative Heroes Award 2017 zijn bekendgemaakt. De nieuwe prijs die eens per twee jaar wordt uitgereikt, beoordeelt niet op esthetiek, maar zet vooral de mensen achter een bijzonder project of samenwerking in de schijnwerpers. Uit deze genomineerden kiest de vakjury straks twaalf winnaars die op donderdag 29 juni op het podium zullen schitteren tijdens een feestelijke avond in Undercurrent in Amsterdam Noord.

Met bijna tweehonderd inzendingen, een hoge kwaliteit en gevarieerdheid, overtrof de eerste editie alle verwachtingen. Voortvarend ging de vijftienkoppige vakjury onder leiding van voorzitter Gesina Roters op zoek naar de creatieve helden. Het beoordeelde de inzendingen op verschillende maatschappelijke, economische en sociale aspecten, zoals de mate van impact, innovatie en toegevoegde waarde.

Onder de zestig genomineerden zijn bekende namen maar ook veel verrassende, verfrissende, en soms zelfs onbekende kanshebbers. Het zijn niet alleen bevlogen opdrachtgevers die een maatschappelijk probleem oplossen, maar ook een anders onzichtbaar gebleven team dat een opmerkelijk proces in gang zet, een visionaire architect die de biobased economie aanjaagt tot een jong talent dat een slim digitaal concept op zijn naam heeft staan.

Onder de genomineerden zijn Tom van Soest (WasteBasedBrick), Atelier NL, RDM Makerspace, Siza, Label/Breed, Sett Sofa voor Gispen, Baars & Bloemhoff, De Groene Grachten, BlueCity010, Nezzt, Zoku, Jeanne Dekkers,  Designed for Living, Echo Acoustic, MV Architects, Casper Schwarz Architects, DerksdenBoer Interieur Architectuur, A’dam Toren, Tank architecture & interior design, Stone Twins, Northern Light, Fokkema & Partners Architecten, Social Label, Fets, De Mannen van Schuim, The Ocean Cleanup, ZEP, Atelier Rick Tegelaar en STAY.CURIOUS.

Renske Schriemer, designjournalist bij Design Press en jurylid in de categorie Interieur: ”Het initiatief van de Creative Heroes Award getuigt van visie en veranderkracht om de idee rond waardering te kantelen. Voor mijn gevoel is daar behoefte aan, om verder te kijken dan een mooi project of product. Wij stellen creativiteit zelf centraal, de vonk waar het uiteindelijk om draait in het komen tot vernieuwende richtingen. Deze maatschappij heeft behoefte aan het oplossende vermogen en de frisse blik die creatieven kunnen bieden, nu misschien wel meer dan ooit.”

Er zijn in totaal twaalf prijzen te winnen. Prijzen voor beste creatief, beste organisatie en beste samenwerking worden uitgereikt in de categorieën Architectuur, Interieur en Product. Daarnaast is er de categorie Next Generation waar ook drie prijzen zijn te behalen: voor beste Young Talent, beste Start-up en beste Co-Creation. De Creative Heroes Award  is vooral bedoeld als erkenning en stimulans, daarom is er geen geldbedrag verbonden aan het initiatief!

De Creative Heroes Award is ontstaan vanuit de grote wens van Jeroen van Oostveen (mede-initiatiefnemer van Architectenweb, Archello en Materia en ontwikkelaar van platforms waar creatieven, opdrachtgevers en de industrie elkaar kunnen vinden) en Guus van Maarschalkerweerd (als ‘design connector’ een bruggenbouwer in de zakelijke en creatieve wereld). Voor ondernemend en ontwerpend Nederland creëerden ze het Creative Heroes Award platform om op professionele wijze samenwerkingen, creativiteit en het creatieve proces te eren en te vieren. Hiermee brengen ze twee vaak gescheiden maar gelijkwaardige werelden bijeen: de creatieve sector en de industrie.

Om de Creative Heroes Award toegankelijk te houden voor alle creatieven, waren er geen financiële drempels voor het inzenden. De prijs wordt gedragen door de ondersteuning van de twee hoofdsponsors ABN AMRO en Lexus, die zich graag aan de prijs wilden verbinden, evenals een groot aantal categoriesponsors: Baars & Bloemhoff, Brothers And Sons, Gispen, Interface, Kvadrat, Montis, Prooff, Satelliet en Vescom.

Tags

The Ocean CleanupThe Ocean Cleanup BlueCity010BlueCity010 WasteBasedBrickWasteBasedBrick Baars & BloemhoffBaars & Bloemhoff ZEPZEP De Mannen van SchuimDe Mannen van Schuim Jeanne DekkersJeanne Dekkers De Groene GrachtenDe Groene Grachten NezztNezzt Echo AcousticEcho Acoustic Atelier Rick TegelaarAtelier Rick Tegelaar STAY.CURIOUSSTAY.CURIOUS Creative Heroes AwardCreative Heroes Award Designed for LivingDesigned for Living MV ArchitectsMV Architects InterfaceInterface Brothers And SonsBrothers And Sons GispenGispen Atelier NLAtelier NL Casper Schwarz ArchitectsCasper Schwarz Architects DerksdenBoer Interieur ArchitectuurDerksdenBoer Interieur Architectuur Tank architecture & interior designTank architecture & interior design ProoffProoff KvadratKvadrat RDM MakerspaceRDM Makerspace Stone TwinsStone Twins Fokkema & Partners ArchitectenFokkema & Partners Architecten MontisMontis SatellietSatelliet Sett Sofa voor GispenSett Sofa voor Gispen Northern LightNorthern Light FetsFets Label/BreedLabel/Breed Social LabelSocial Label VescomVescom SizaSiza ZokuZoku LexusLexus ABN AMROABN AMRO A'dam torenA'dam toren

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!