Home | Marketing | Zelfrijdende winkelwagen, introductie Cabri en DeOnlineDrogist.nl start nachtlevering

Zelfrijdende winkelwagen, introductie Cabri en DeOnlineDrogist.nl start nachtlevering

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Marketing op 31/03/2017 om 12:56

Exterion Media introduceert als eerste OOH exploitant de 'Cabri' - See more at: http://www.exterionmedia.com/nl/over-ons/nieuws/exterion-media-introduceert-cabri/#sthash.tlT4Jcq0.dpuf

Eind maart is het altijd opletten geblazen bij nieuwtjes. Want het zou zomaar een 1 april grap kunnen zijn. Recruitmentspecialist YoungCapital die een dating-app introduceert! Domino’s die pizza’s gaat bezorgen met een robot! Eten bestellen via Amazon! Seksspeeltjes uit een automaat! De wegenwacht op een e-bike! Het zou zomaar kunnen. Sommige van de genoemde berichten zijn gewoon waar! Maar de volgende drie zeer waarschijnlijk niet!

Exterion Media introduceert de Cabri

De Cabri is een nieuwe abri die volledig geautomatiseerd reageert op de weersomstandigheden. Bij een buitentemperatuur vanaf 18 graden Celsius schuift het dak van de Cabri automatisch open, zodat de wachtenden genieten van de zon. Aanstaande zaterdag onthult Eric Kip, Managing Director van Exterion Media, de eerste Cabri in Delft.

Exterion Media is de eerste Out-of-Home exploitant die de abri’s voorziet van de speciale techniek die ervoor zorgt dat reizigers nog comfortabeler op de bus kunnen wachten. Door middel van een cilinder en ingebouwde sensor reageert het dak op temperatuurswisselingen en regen. Het dak gaat bij warm weer, vanaf 18 graden Celsius, automatisch open en sluit wanneer de temperatuur hieronder komt of vlak voordat het gaat regenen. De opener is uitgevoerd met een terugtrekveer en demper, waardoor het dak stabiel blijft en weinig gevoelig is voor wind.

Eric Kip, Managing Director van Exterion Media, is blij met deze nieuwe uitvoering van de abri: ”We zijn en blijven een innovatief bedrijf. Naast dat we natuurlijk volop aan het ontwikkelen zijn op het gebied van digital Out-of-Home, vinden we het ook heel belangrijk dat onze objecten vernieuwend blijven. Met het mooie weer op komst, komt deze nieuwe techniek als geroepen. We zijn trots dat we de eerste Cabri aanstaande zaterdag al kunnen onthullen in Delft.”

Hoogvliet test Zelfrijdende Winkelwagen in bezorggebied Ypenburg

Sinds juni 2016 bezorgt supermarktketen Hoogvliet bestellingen aan huis in het marktgebied van de Haagse wijk Ypenburg. Hiervoor gebruikt Hoogvliet snelle, stille elektrische tuk-tuks. Vanaf aanstaande zaterdag komt hier een nieuwe, nog snellere thuisleverservice bij: Ab.

Hoogvliet test Zelfrijdende Winkelwagen in bezorggebied YpenburgAb staat voor Autonome bezorgservice en het is Hoogvliets nieuwste innovatie op het gebied van bezorgen en ontzorgen. ‘Ab’ is een winkelwagen voorzien van radar- en Kinect camera’s en vindt zijn weg naar het afleveradres dankzij GPS-tracking. Een technisch hoogstandje, dat de bestelde boodschappen binnen het uur in de keuken brengt (ook op zondag), zonder dat er dure bezorgdiensten aan te pas komen.

De eerste testritten met zijn inmiddels achter de rug en de reacties overtreffen de verwachtingen. ”Dit heeft er mede voor gezorgd dat we snel wilden starten met een live pilot,” laat Sebastiaan van Duijn (e-commerce manager bij Hoogvliet) weten. ”Deze innovatie rollen we samen uit met Stephan Gielen, bedrijfsleider van Hoogvliet Ypenburg. Het kansrijke marktgebied maken Ypenburg de ideale pilot-locatie. Ab sluit naadloos aan op ons streven naar innovatie en het verbeteren van

het winkelgemak van de klant. Hoogvliet loopt hiermee graag voorop; zo waren wij in de jaren ’90 de eerste Nederlandse supermarkt met elektronische prijslabels.”

Tijdens de pilot zal Ab voorzien zijn van een klep die met een persoonlijke code wordt afgesloten. Wanneer ‘Ab’ vlakbij de bestemming is, krijgt de klant een push bericht met hierin de code om ‘Ab te openen. Sebastiaan van Duijn: “We willen voorkomen dat voorbijgangers bestelde artikelen uit de zelfrijdende winkelwagen halen. Uiteraard is iedereen heel benieuwd naar de reacties, zowel van onze klanten als voorbijgangers op straat. Het zal in eerste instantie wel een apart gezicht zijn om ‘Ab’ zelfstandig te zien rondrijden. Maar wij geloven dat, net als bij de zelfrijdende auto’s, het slechts een kwestie van tijd is voordat men gewend is aan dit nieuwe straatbeeld.”

Klanten die interesse hebben om direct deel te nemen aan de test met ‘Ab’ in Ypenburg kunnen zich via de website van Hoogvliet aanmelden. Zij ontvangen een e-mail wanneer hun adres is toegevoegd aan de testomgeving. In eerste instantie zijn er 500 adressen beschikbaar. Bij veel interesse is er de mogelijkheid om op zeer korte termijn het bezorggebied van ‘Ab’ uit te breiden.

DeOnlineDrogist.nl start nachtlevering

DeOnlineDrogist.nl is in de afrondende fase met PostNL om haar pakketten ’s nachts bij klanten af te leveren. In april wordt er gestart met bezorgen van pakjes tussen 03.00 en 05.00.

DeOnlineDrogist.nl is in de afrondende fase met PostNL om haar pakketten ’s nachts bij klanten af te leveren. In april wordt er gestart met bezorgen van pakjes tussen 03.00 en 05.00.

DeOnlineDrogist.nl merkte dat er onder hun klanten een groeiende behoefte is om het bestelde pakket op andere tijden te kunnen ontvangen. ‘Het was dan ook een logische stap om, samen met PostNL, te onderzoeken waar de mogelijkheden liggen’, licht sales directeur Arno Engberts toe. ‘We willen het onze klanten gedurende het hele bestelproces zo gemakkelijk mogelijk maken om het gewenste product in huis te krijgen: een flexibele levering als deze hoort daarbij, vinden we’.

Er zijn veel argumenten om te kiezen voor deze nieuwe dienst, maar de discretie was doorslaggevend. ‘Verschillende klanten, met name in landelijk Nederland, hebben ons laten weten dat ze het fijn zouden vinden als de buurt het niet weet als zij een bestelling doen. Nu komt het voor dat klanten hun pakketten bij een afhaallocatie enkele dorpen verderop laten afleveren, om nieuwsgierige buren te vermijden. Met onze nachtlevering bieden wij hen extra service aan’, aldus Engberts.

DeOnlineDrogist.nl twijfelt nog over aflevering bij de buren als de klant zelf niet thuis is. Engberts zegt hierover: ‘PostNL heeft onderzoek gedaan en er lijkt voldoende draagvlak. Er is een groep Nederlanders die zegt weinig slaap nodig te hebben en het geen probleem vindt om een pakket aan te nemen. En er zijn verrassend veel buren bereid om in de nacht een pakket aan te nemen als hun buur dezelfde bereidheid ook toont! Voorlopig zullen wij in de testperiode maar in de helft van de gevallen deze optie aanbieden’.

Tags

aprilapril 1 april1 april WegenwachtWegenwacht Young CapitalYoung Capital HoogvlietHoogvliet Domino'sDomino's Exterion MediaExterion Media

Comments

Kenmerken

Het Vlaamse innovatieplatform voor de logistieke sector heeft de mogelijkheden van het elektrische voertuig van Easymile dat autonoom beweegt.

Dit voertuig levert autonoom pakjes

Dit voertuig levert autonoom pakjes0 ?php the_title() ?>608 dagen geleden
Kruitbosch, producent van onder meer fietsmerk Cortina, en e-bike-to-go, de grootste leverancier van deel-e-bikes aan bedrijven in Nederland, bundelen hun krachten. Met elkaar gaan zij inspelen op de explosieve groei in de vraag naar deel-e-bikes binnen het bedrijfsleven. Naast het aandeel dat Kruitbosch neemt in e-bike-to-go, ontwikkelen de bedrijven een gezamenlijke propositie, waarbij organisaties volledig worden ontzorgd. Belangrijk onderdeel van de propositie vormt een nieuwe, gezamenlijk ontwikkelde e-bike specifiek bedoeld voor smart sharing binnen bedrijven.

Kruitbosch en e-bike-to-go bundelen krachten

Kruitbosch en e-bike-to-go bundelen krachten0 ?php the_title() ?>649 dagen geleden
Een alcoholische versnapering of een jointje nemen om de zenuwen de baas te worden. YoungCapital kondigt aan dat kandidaten die bij het jongerenuitzendbureau komen solliciteren voortaan zulke kalmerende middelen aangeboden krijgen om beter uit de verf te komen. ''Als dit is wat de kandidaat wil, dan regelen we dat,'' zegt Hugo de Koning, oprichter van YoungCapital. In het persbericht wordt gesteld dat het aanbod vanaf 1 mei ingaat. Wel moet daarbij worden aangetekend dat YoungCapital rond 1 april vaak opmerkelijke mededelingen doet!

YoungCapital biedt kalmerende middelen aan bij sollicitatie

YoungCapital biedt kalmerende middelen aan bij sollicitatie0 ?php the_title() ?>670 dagen geleden
Rotterdam The Hague Airport gaat als eerste in de praktijk werken met een bagageafhandelingssysteem op basis van FLEET, de toekomstbestendige bagagelogistiekoplossing van Vanderlande waarbij autonome voertuigen de bagage vervoert. Elk wagentje vervoert één koffer of tas en bepaalt zelf de optimale route door de luchthaven.  De overeenkomst tussen Vanderlande en RTHA (onderdeel van de Royal Schiphol Group) bevestigt dat beide organisaties vol inzetten op innovatieve oplossingen. Het gezamenlijke innovatieproject heeft als doel het bagageafhandelingsproces in Rotterdam op het vlak van flexibiliteit, efficiëntie, kwaliteit en ergonomie te verbeteren.

Bagage op Rotterdam The Hague Airport afgehandeld met zelfrijdende karretjes

Bagage op Rotterdam The Hague Airport afgehandeld met zelfrijdende karretjes0 ?php the_title() ?>676 dagen geleden
Cash free winkels zijn onderdeel van veiligheidsprogramma Domino’s. Burgemeester Aboutaleb bezocht eerste Rotterdamse winkel zonder briefgeld en munten.

Domino’s doet niet meer aan briefgeld en munten

Domino’s doet niet meer aan briefgeld en munten0 ?php the_title() ?>713 dagen geleden
InGoedeBanen.nl (IGB), Nederlands bekendste en tevens de eerste job poster die targeted advertising op passief talent aanbiedt, voegt Wonderkind toe aan de publishing opties en zorgt ervoor dat met enkele klikken gebruik kan worden gemaakt van de programmatic job advertising mogelijkheden die Wonderkind biedt.

InGoedeBanen en Wonderkind gaan samenwerken

InGoedeBanen en Wonderkind gaan samenwerken0 ?php the_title() ?>725 dagen geleden
recruitmentmarkt Recruitment via social media is populairder dan ooit, maar liefst 94 procent van de bedrijven maakt hier gebruik van in het recruitmentproces. Door de populariteit herkent de meerderheid van de organisaties (58%) de ontwikkeling van mobiel solliciteren. Meer dan de helft van de bedrijven (52%) wil het dan ook daadwerkelijk inzetten om talent te werven. Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Recruitment Onderzoek van MrWork, de social media recruitment specialist, waaraan 233 bedrijven van verschillende groottes meededen.

Snapchat en Instagram veroveren de recruitmentmarkt

Snapchat en Instagram veroveren de recruitmentmarkt0 ?php the_title() ?>775 dagen geleden
De Benelux-landen gaan het voor bestuurders van elektrische voertuigen makkelijker maken hun voertuig op te laden en te betalen bij laadpunten in buurland.

Benelux-ministers willen een toegankelijk netwerk van laadpunten voor elektrische voertuigen

Benelux-ministers willen een toegankelijk netwerk van laadpunten voor elektrische voertuigen0 ?php the_title() ?>779 dagen geleden
Uit de GfK Zelfzorgmonitor 2017 blijkt dat 9 op de 10 mensen wel eens een zelfzorggeneesmiddel koopt. De meest gekochte producten zijn pijnstillers, gevolgd door middelen tegen griep en verkoudheid en voedingssupplementen. 6% van de consumenten koopt deze online. De zelfzorggeneesmiddelen worden het meest vaak bij de drogist gekocht (69%) gevolgd door de supermarkt (12%) en apotheek (11%). Sinds 2009 maakt GfK elke twee jaar een Zelfzorgmonitor die inzicht geeft in het koopgedrag en de houding van consumenten ten opzichte van zelfzorggeneesmiddelen.

9 op de 10 mensen koopt wel eens een zelfzorggeneesmiddel

9 op de 10 mensen koopt wel eens een zelfzorggeneesmiddel0 ?php the_title() ?>835 dagen geleden
Centraal Beheer gaat als eerste in Nederland zelfrijdende elektrische deelauto’s verzekeren. Moederbedrijf Achmea heeft hiervoor een overeenkomst gesloten met de Eindhovense scale-up Amber. Dit bedrijf levert geen auto’s, maar biedt mobiliteit. Achmea zet actief in op het creëren van innovatieve producten en diensten, die aansluiten bij de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van zelfrijdende auto’s. Daarmee speelt de verzekeraar in op de toekomst, waarin steeds minder behoefte zal zijn aan de traditionele autoverze

Centraal Beheer verzekert als eerste in Nederland de zelfrijdende (deel)auto

Centraal Beheer verzekert als eerste in Nederland de zelfrijdende (deel)auto0 ?php the_title() ?>837 dagen geleden
Recruitment platform Monsterboard introduceert job advertenties waarmee werkgevers zowel actieve als passieve kandidaten kunnen bereiken.

Monsterboard introduceert premium job ads om nog gerichter kandidaten te bereiken

Monsterboard introduceert premium job ads om nog gerichter kandidaten te bereiken0 ?php the_title() ?>860 dagen geleden
Bij DeOnlineDrogist.nl kunnen klanten hun bestelling betalen met de cryptomunt Gulden, het Nederlandse alternatief op Bitcoin.

DeOnlineDrogist accepteert gulden

DeOnlineDrogist accepteert gulden0 ?php the_title() ?>864 dagen geleden
DeOnlineDrogist.nl maakt het in samenwerking met Trunkrs mogelijk om bestelling dezelfde dag nog geleverd te krijgen. Ook ontvangst in de avond is mogelijk.

DeOnlineDrogist gaat bestelling nog dezelfde dag bezorgen

DeOnlineDrogist gaat bestelling nog dezelfde dag bezorgen0 ?php the_title() ?>884 dagen geleden
Maaltijdbezorger Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers (NLVVM) is oorspronkelijk initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo en New York Pizza. Ook SushiPoint en Johnny’s Burger Company nu aangesloten.

SushiPoint en Johnny’s Burger Company sluiten aan bij de NLVVM

SushiPoint en Johnny’s Burger Company sluiten aan bij de NLVVM0 ?php the_title() ?>887 dagen geleden

Birò gaat Rotterdam verduurzamen

Birò gaat Rotterdam verduurzamen0 ?php the_title() ?>893 dagen geleden
Exterion liet de onderzoeksresultaten van 136 Out-of-Home campagnes analyseren door de faculteit Communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. De unieke studie, mede mogelijk gemaakt door memo2, onderzocht enerzijds de kracht van herhaalde blootstelling aan buitenreclame en anderzijds de invloed van creatie op de effectiviteit van buitenreclame. Er blijken zes aspecten invloed te hebben op de Brand Uplift van een Out-of-Home-campagne. Het gaat om Informatiecues, Contrast, Nostalgie, Visueel vs Tekstueel, Brand Awereness en Aankoopintentie.

Hoe trek je efficiënt de aandacht van de consument?

Hoe trek je efficiënt de aandacht van de consument?0 ?php the_title() ?>895 dagen geleden
Kinetic en Exterion ontwikkelden voor Unilever een nieuwe strategie: abricampagnes van meerdere weken. Eerste onderzoeksresultaten tonen meer effect.

Meerweekse abricampagnes hebben meer effect voor Unilever

Meerweekse abricampagnes hebben meer effect voor Unilever0 ?php the_title() ?>919 dagen geleden
ederlandse bestelauto’s vervoerden in 2016 ruim 64 miljoen ton goederen, post- en pakketbedrijven zijn goed voor 8 miljoen ton.

Internetwinkels sturen steeds meer bestelauto’s met goederen de nacht in

Internetwinkels sturen steeds meer bestelauto’s met goederen de nacht in0 ?php the_title() ?>921 dagen geleden
Street scooter jumbo groningen utrecht

Jumbo bezorgt online bestelde boodschappen met elektrische street scooter

Jumbo bezorgt online bestelde boodschappen met elektrische street scooter0 ?php the_title() ?>943 dagen geleden
Jaguar Land Rover autonoom

Jaguar Land Rover heel ver op weg naar autonoom rijden in stadsverkeer

Jaguar Land Rover heel ver op weg naar autonoom rijden in stadsverkeer0 ?php the_title() ?>947 dagen geleden
PostNL JP Haarlem Delivery

PostNL gaat meubels bezorgen en monteren na overname JP Haarlem Delivery

PostNL gaat meubels bezorgen en monteren na overname JP Haarlem Delivery0 ?php the_title() ?>948 dagen geleden
BCC Mr Brand robot

Medewerkers BCC helpen klanten via winkelrobot Peter

Medewerkers BCC helpen klanten via winkelrobot Peter0 ?php the_title() ?>948 dagen geleden
zelfrijdendeauto.com The Future mobility Network Zelfrijdend

Binnen tien jaar meerijden in een zelfrijdende auto op de openbare weg

Binnen tien jaar meerijden in een zelfrijdende auto op de openbare weg0 ?php the_title() ?>951 dagen geleden
VanMoof Tesla

VanMoof introduceert nieuwe Electrified S met ludicrous mode

VanMoof introduceert nieuwe Electrified S met ludicrous mode0 ?php the_title() ?>963 dagen geleden
speed pedelecs Fietsersbond RAI Vereniging

Speed pedelecs moeten op snelfietsroutes en fietspaden kunnen racen

Speed pedelecs moeten op snelfietsroutes en fietspaden kunnen racen0 ?php the_title() ?>971 dagen geleden
Reatieplanet Staatbosbeheer

Relatieplanet en Staatsbosbeheer daten in de natuur

Relatieplanet en Staatsbosbeheer daten in de natuur0 ?php the_title() ?>977 dagen geleden
Jumbo Hiiper Albert Heijn Dekamarkt

Geen online boodschappen in Noordelijk Nederland

Geen online boodschappen in Noordelijk Nederland0 ?php the_title() ?>984 dagen geleden
Picnic online supermarkt Overschie Vlaardingen Schiedam

Online supermarkt Picnic gaat wijk voor wijk uitbreiden in Rotterdam

Online supermarkt Picnic gaat wijk voor wijk uitbreiden in Rotterdam0 ?php the_title() ?>992 dagen geleden
PostNL AliExpress Alibaba

PostNL bezorgt pakjes voor AliExpress in Nederland

PostNL bezorgt pakjes voor AliExpress in Nederland0 ?php the_title() ?>997 dagen geleden
Toyota OpDeZon zonnepanelen

Toyota Prius opladen door zonnepanelen op dak van woning

Toyota Prius opladen door zonnepanelen op dak van woning0 ?php the_title() ?>998 dagen geleden
KdG retail supermarkt

De supermarkt van de toekomst volgens studenten

De supermarkt van de toekomst volgens studenten0 ?php the_title() ?>998 dagen geleden
Amber Hannover Messe Steven Nelemans

Eerste commercieel zelfrijdende auto’s in Eindhoven

Eerste commercieel zelfrijdende auto’s in Eindhoven0 ?php the_title() ?>1006 dagen geleden
Uit een onderzoek van Indeed blijkt dat een meerderheid van de Nederlanders, 57 procent, zich nog niet zorgen maakt over de automatisering op de arbeidsmarkt. Wel verwacht 67 procent dat de automatisering en de opkomst van nieuwe technologieën invloed zal hebben op de arbeidsmarkt. Slechts een klein deel van veertien procent is bang in de komende tien jaar vervangen te worden door een robot, computer of algoritme.

Robots hebben nog weinig invloed op arbeidsmarkt

Robots hebben nog weinig invloed op arbeidsmarkt0 ?php the_title() ?>1021 dagen geleden
Qmatic de wereldwijde marktleider in Customer Journey Management technologie en Decos, specialist in efficiënt en digitaal samenwerken, hebben de handen ineengeslagen om de customer experience voor hun klanten, waaronder gemeenten, verder te verbeteren. Pepper, de op een mens lijkende robot die met burgers het gesprek aan kan gaan, speelt hierbij een belangrijke rol.

Robots nemen gemeentehuizen over!

Robots nemen gemeentehuizen over!0 ?php the_title() ?>1021 dagen geleden
DHL investeert 10 miljoen in elektrisch en woonwijkvriendelijk transport met streetscooter

DHL investeert 10 miljoen in elektrisch en woonwijkvriendelijk transport

DHL investeert 10 miljoen in elektrisch en woonwijkvriendelijk transport0 ?php the_title() ?>1024 dagen geleden
wiedewietsaus

Publiciteitsstunt Wiedewietsaus van Ter Marsch daadwerkelijk in productie

Publiciteitsstunt Wiedewietsaus van Ter Marsch daadwerkelijk in productie0 ?php the_title() ?>1027 dagen geleden
Cortina e-bike 1 april

Grappig bedoelde Cortina e-bike voor kinderen wordt werkelijkheid

Grappig bedoelde Cortina e-bike voor kinderen wordt werkelijkheid0 ?php the_title() ?>1028 dagen geleden
YoungCupido YoungCapital Happn Tinder dating-app

Solliciteert YoungCapital naar een 1 april grap met introductie van eigen dating-app?

Solliciteert YoungCapital naar een 1 april grap met introductie van eigen dating-app?0 ?php the_title() ?>1032 dagen geleden
Seksspeeltjes uit de automaat in Nederlandse hotels

Seksspeeltjes uit de automaat in Nederlandse hotels

Seksspeeltjes uit de automaat in Nederlandse hotels0 ?php the_title() ?>1033 dagen geleden
Een voorbeeld van de manier waar Natural Branding eruit gaat zien

Hoogvliet is de eerste supermarkt die Natural Branding gebruikt

Hoogvliet is de eerste supermarkt die Natural Branding gebruikt0 ?php the_title() ?>1055 dagen geleden
PostNL bezorger

PostNL gaat foodproducten vaker en sneller leveren

PostNL gaat foodproducten vaker en sneller leveren0 ?php the_title() ?>1068 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!