Home | retail | Webwinkels komen leverbeloftes steeds vaker na

Webwinkels komen leverbeloftes steeds vaker na

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 11/01/2017 om 12:58

Pakket beloftes

December is traditioneel een hectische maand voor de detailhandel. Voor webwinkels is het elk jaar weer aanpoten om het groeiende aantal pakketjes op tijd te bezorgen. Dat blijkt webwinkels echter steeds vaker te lukken. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende onderzoek van Q&A.

Het op tijd bezorgen van de bestelde producten is voor consumenten een absolute must. Er is weinig ruimte voor verzachtende omstandigheden, zo blijkt uit de voorgeschotelde stellingen. Voor bijna 20% van de slachtoffers van te late levering geldt dan ook dat het sinterklaas- of kerstfeest niet geslaagd is hierdoor.

Sinds 2012 gaat het eigenlijk al steeds elk jaar een beetje beter. Destijds waren er nog ruim 550.000 consumenten teleurgesteld door een webshop. Dat aantal is dit jaar voor het eerst sinds die tijd onder de 400.000 gezakt. Het gaat hierbij om consumenten die aangeven dat het de schuld van de webshop is, dat het pakket niet op tijd is geleverd. Dit is zo’n 4,5% van alle consumenten die in december online besteld hebben.

Het onderzoek is uitgevoerd door Q&A. Ruim 5.500 Nederlandse consumenten hebben aan het onderzoek, dat in de afgelopen week is uitgevoerd, deelgenomen. Alle resultaten zijn gewogen naar leeftijd en geslacht.

Tags

leverenleveren Q&AQ&A consumentconsument pakketpakket webwinkelswebwinkels

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!