Home | Marketing | WE Fashion wikkelt zich in Goede Tijden Slechte Tijden

WE Fashion wikkelt zich in Goede Tijden Slechte Tijden

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Marketing op 13/10/2016 om 21:50

Marly van der Velden Nina uit GTST

Actrice Marly van der Velden richtte ooit samen met collega Gigi Ravelli een modemerk op. Maar Label 13 bestaat niet meer. In Nederlands meest geliefde soap Goede Tijden Slechte Tijden speelt zij de rol van Nina Sanders, een modeontwerpster. Dat karakter gaat een party collectie ontwerpen, die ontstaat in de serie en uiteindelijk te koop is in de winkels van WE Fashion. De samenwerking tussen de kledingretailer en EndemolShine Nederland en RTL is een een unieke stap in de wereld van branded content.

Wat het project uniek volgens de drie maakt, is de diepe verwevenheid van fictie en werkelijkheid. Via branded content momenten in de serie, wordt de kijker meegenomen tijdens het ontwerpproces van Nina. Gisteravond werd in de aflevering bekend gemaakt dat WE Fashion de opdrachtgever van Nina is. Er wordt toegewerkt naar een finale in week 46. Vanaf 16 november is de Nina x WE Fashion-collectie, met 15 items te koop.

Er is een first access voor WE IS ME Members, het loyaliteits-programma van WE Fashion met 2 miljoen leden, via wefashion.com. Vanaf week 47 is de collectie te koop in alle WE Women stores. De GTST Meerdijk-app biedt in-game features en WE winacties. Tenslotte maken ook inserts in Nederlandse fashion magazines, een NS abri-campagne en social media posts deel uit van de geïntegreerde middeleninzet.

GTST is met 27 seizoenen uitgegroeid van de best bekeken Nederlandse serie tot een sterk eigentijds merk dat op een transmediale wijze het verhaal van Meerdijk vertelt. Met de serie, de website, de Meerdijk-app, social media, events en licensing worden verhalen steeds via een ander complementair platform aan de kijker gebracht. De volgende stap die hier nu aan wordt toegevoegd is de winkelvloer, waardoor fictie en realiteit elkaar ontmoeten.

Jurian van der Meer, Commercial Director EndemolShine Nederland: ”De samenwerking met WE Fashion ligt in het verlengde van de strategie van EndemolShine en RTL om het sterke mediamerk GTST mede door vernieuwende brand partnerships te ontwikkelen tot een vooruitstrevend transmediaal platform, waarbinnen de kijker de mogelijkheid wordt geboden de content op diverse manieren tot zich te nemen.”

Chantall Olthoff, Marketing Directeur WE Fashion, vult aan: ”Na de jarenlange succesvolle samenwerking tussen WE Fashion en RTL rondom The Voice Kids, zijn we blij met dit nieuwe niveau van branded content. Naast de potentie van het GTST-platform om op een inspirerende manier de harten van modebewuste vrouwen tussen 20 tot 49 jaar te veroveren, geeft deze unieke samenwerking uiting aan onze merkopvatting: Great things happen when we get together.”

 

Tags

EndemolShineEndemolShine Marly van der VeldenMarly van der Velden RTLRTL WE FashionWE Fashion Goede Tijden Slechte TijdenGoede Tijden Slechte Tijden

Comments

Kenmerken

Everon Jackson Hooi lanceert samen met zakenpartners IAMTORO. Voor lancering van kledingmerk wordt gezocht naar modellen met inspirerende verhalen.

Everon Jackson Hooi lanceert nieuw kledingmerk

Everon Jackson Hooi lanceert nieuw kledingmerk0 ?php the_title() ?>559 dagen geleden
Supermarktketen Lidl opent een vestiging in Meerdijk, de plek waar Nederlandse populairste soap Goede Tijden, Slechte Tijden zich afspeelt.

Lidl opent een filiaal in Meerdijk

Lidl opent een filiaal in Meerdijk0 ?php the_title() ?>772 dagen geleden
Speciaal voor WE heeft Niki Smit, auteur van de populaire kinderboekenreeks 100% Coco, nieuwe Style Tiger graphics ontwikkeld voor Limited Edition kleding.

WE Fashion lanceert 100% Coco collectors items

WE Fashion lanceert 100% Coco collectors items0 ?php the_title() ?>788 dagen geleden
De komende vijf maanden geeft Zalando een kijkje achter de schermen wanneer designers van MOAM een unieke modecollectie tot stand brengen.

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat0 ?php the_title() ?>800 dagen geleden
WE Fashion heeft een nieuwe online shop gelanceerd. Bij Dress Your Crew kunnen werkgevers terecht voor representatieve bedrijfskleding.

WE Fashion lanceert online shop voor bedrijfskleding

WE Fashion lanceert online shop voor bedrijfskleding0 ?php the_title() ?>801 dagen geleden
Ruben van Veen, voormalig CFO tech-startup The Ocean Cleanup, heeft mannenmodemerk SKOT opgericht. De collectie bestaat uit duurzame overhemden.

SKOT lanceert meest duurzame overhemden

SKOT lanceert meest duurzame overhemden0 ?php the_title() ?>823 dagen geleden
Typhoon heeft speciaal voor zijn partnership en collectie met WE Fashion een manifest geschreven, gericht tot de jonge, urban man met het statement: You Got This.

We Fashion en Typhoon lanceren collectie

We Fashion en Typhoon lanceren collectie0 ?php the_title() ?>826 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>874 dagen geleden
&C en WE Fashion zoeken de lekkerste (mannen) denim billen voor het jeansmerk Blue Ridge. Onder meer Chantal Janzen en Koen Kardashian keuren de BILFIE

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!0 ?php the_title() ?>878 dagen geleden
aegon onna-onna

Aegon stapt uit verzekeraar voor vrouwen onna-onna

Aegon stapt uit verzekeraar voor vrouwen onna-onna0 ?php the_title() ?>903 dagen geleden
Typhoon WE Fashion

Typhoon gaat herenkleding ontwerpen voor WE Fashion

Typhoon gaat herenkleding ontwerpen voor WE Fashion0 ?php the_title() ?>914 dagen geleden
We Adapt

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads0 ?php the_title() ?>917 dagen geleden
Favor Appisode iOnline

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community0 ?php the_title() ?>922 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>931 dagen geleden
Zwitserleven Maryam Hassouni Chris Zegers

Zwitserleven laat Chris Zegers roadtrip maken met Maryam Hassouni

Zwitserleven laat Chris Zegers roadtrip maken met Maryam Hassouni0 ?php the_title() ?>936 dagen geleden
Roy Donders Rojami's winkelstraat.nl

Roy Donders sluit als 300ste aan bij vernieuwd Winkelstraat.nl

Roy Donders sluit als 300ste aan bij vernieuwd Winkelstraat.nl0 ?php the_title() ?>957 dagen geleden
H&M introduceert nieuw concept

H&M introduceert met ARKET nieuw concept

H&M introduceert met ARKET nieuw concept0 ?php the_title() ?>991 dagen geleden
Buurman en buurman

34 campagnes genomineerd voor Esprix

34 campagnes genomineerd voor Esprix0 ?php the_title() ?>1004 dagen geleden
Humberto Tan PR-waarde

Nederland praat mee in RTL Late Night via live videoverbinding

Nederland praat mee in RTL Late Night via live videoverbinding0 ?php the_title() ?>1018 dagen geleden
De app van RTL Telekids met daarin een animatie van lego

Adverteren in de RTL Telekids-app nu mogelijk

Adverteren in de RTL Telekids-app nu mogelijk0 ?php the_title() ?>1019 dagen geleden
Virtual reality bril

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung0 ?php the_title() ?>1059 dagen geleden
Humberto Tan PR-waarde

Humberto Tan vertegenwoordigt meeste PR-waarde

Humberto Tan vertegenwoordigt meeste PR-waarde0 ?php the_title() ?>1069 dagen geleden
Televisiescherm

We kijken steeds minder televisie

We kijken steeds minder televisie0 ?php the_title() ?>1070 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!