Home | retail | Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Volvo is meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 14/04/2017 om 10:45

BearingPoint Opiness D-Reizen Novio Research Volvo Coolblue HEMA Simyo Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Ook D-reizen, Simyo, Coolblue, HEMA, XS4ALL en KLM wonnen Customer Centric DNA Award

Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. De Zweedse autofabrikant volgt D-Reizen op als winnaar van de zesde editie van de Customer Centric DNA Awards. Initiatiefnemers BearingPoint en Novio Research baseren de uitslagen op ruim 13.000 consumentenwaarnemingen.

In de Top 12 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren waaronder de overall winnaar Volvo, maar ook Univé (verzekeraars) en DSW (zorgverzekeraars). Acht merken hebben de nummer één positie binnen hun branche in 2017 kunnen vasthouden. BMW, vorig jaar dé winnaar in automotive, moet haar nummer één positie afstaan aan Volvo en komt hierdoor op de tweede plaats in deze branche. Regiobank (Banken), Simyo (Telefonie providers), D-Reizen (reisorganisaties) XS4ALL (Internet providers), HEMA (Offline retail), Coolblue (Online retail), Greenchoice (Energie), Rendo (Netbeheerders) en KLM (Vervoerders) zijn de andere winnaars.

De CCDNA Awards is een initiatief van BearingPoint en Novio Research. Het is de grootste publieksprijs die bedrijven op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland kunnen winnen. De CCDNA Awards zijn gebaseerd op onderzoek onder ruim 13.000 consumentenwaarnemingen en samen beoordelen zij 121 bedrijven. Binnen de onderzoeksmethodiek vertellen consumenten in hun eigen woorden over de meest recente ervaring met een bedrijf en toetsen de bedrijven op hun klantgerichtheid.

Zo loofde een van de respondenten winnaar Volvo als volgt: ”Ik ben zeer tevreden over de service van Volvo. Laatst was het verwarmingssysteem kapot. Dit werd door de dealer niet alleen gratis gerepareerd, er was ook een gratis leenauto  beschikbaar. Het werd allemaal prima geregeld.”

Tijdens de CCDNA awards staat elk jaar een thema centraal. Dit jaar toonde BearingPoint en Novio Research een wetenschappelijke analyse met betrekking tot klantgerichtheid in een digitaal tijdperk. Een aantal opmerkelijke inzichten zijn dat bijna de helft van alle Nederlanders (47%) vindt dat digitalisering ten goede komt van service van bedrijven. Een op de zeven Nederlanders stelt dat de service van online shops beter is dan op de winkelvloer en 60 procent van de Nederlanders wil dat bedrijven altijd en overal bereikbaar zijn.

Alle consumentenreviews uit het onderzoek zijn vanaf nu ook te zien op het consumentenplatform Opiness.nl.

Tags

Opiness.nlOpiness.nl Novio ResearchNovio Research Customer Centric DNA AwardsCustomer Centric DNA Awards D-ReizenD-Reizen RendoRendo RegiobankRegiobank klantgerichtklantgericht BearingPointBearingPoint XS4allXS4all BMWBMW VolvoVolvo SimyoSimyo GreenchoiceGreenchoice CoolBlueCoolBlue HEMAHEMA KLMKLM

Comments

Kenmerken

Knab, Ditzo, Coolblue en Picnic winnen Opiness Service Award

Knab, Ditzo, Coolblue en Picnic winnen Opiness Service Award0 ?php the_title() ?>533 dagen geleden
Polestar is het nieuwe merk van Volvo bestaande uit elektrische supercars. De modellen zijn online te bestellen op basis van een abonnementsvorm.

Volvo introduceert met Polestar een Tesla-killer

Volvo introduceert met Polestar een Tesla-killer0 ?php the_title() ?>637 dagen geleden
Nieuwe EQ Ready-app van Mercedes-Benz analyseert gedrag van automobilisten en toont of het zinvol is om over te stappen naar elektroauto of hybrid.

Mercedes helpt bestuurders met app overstappen naar elektroauto of hybrid

Mercedes helpt bestuurders met app overstappen naar elektroauto of hybrid0 ?php the_title() ?>677 dagen geleden

Volvo denkt bij interieur nieuwe XC40 aan afhaalmaaltijden en pasjes

Volvo denkt bij interieur nieuwe XC40 aan afhaalmaaltijden en pasjes0 ?php the_title() ?>691 dagen geleden
In de Randstad is explosieve groei van volledig elektrische auto’s te verwachten. Blijkt uit onderzoek van Stedin, RSM en ElaadNL.

Explosieve groei van elektrische auto’s in de Randstad

Explosieve groei van elektrische auto’s in de Randstad0 ?php the_title() ?>700 dagen geleden
Verfproducent Sigma Coatings lanceert de eerste reviewvrije klussite voor binnenschilderwerk van Nederland: Sigma Paintr. Hiermee wil Sigma de zoektocht naar vakmannen vereenvoudigen, aangezien reviews vaak voor verwarring zorgen.

Sigma Coatings lanceert allereerste reviewvrije klussite

Sigma Coatings lanceert allereerste reviewvrije klussite0 ?php the_title() ?>702 dagen geleden
AutoScout24 en Finnik bundelen krachten om nog beter te helpen bij (ver)koop auto door koppeling in de kenteken-app en op de website van Finnik.

AutoScout24 en Finnik bundelen krachten om nog beter te helpen bij (ver)koop auto

AutoScout24 en Finnik bundelen krachten om nog beter te helpen bij (ver)koop auto0 ?php the_title() ?>727 dagen geleden
BMW Deelauto Vastgoedontwikkelaars Vesteda BPD Heijmans

BMW parkeert deelauto’s steeds vaker bij vastgoedontwikkelaars

BMW parkeert deelauto’s steeds vaker bij vastgoedontwikkelaars0 ?php the_title() ?>744 dagen geleden
Volvo KLM Open

Volvo verlengt sponsorovereenkomst KLM Open

Volvo verlengt sponsorovereenkomst KLM Open0 ?php the_title() ?>768 dagen geleden
BMW CarData

Automobilisten kunnen data van hun BMW zelf bijhouden

Automobilisten kunnen data van hun BMW zelf bijhouden0 ?php the_title() ?>768 dagen geleden
hoyhoy.nl fiat volvo

Fiat 500 is populairste auto voor vrouwen

Fiat 500 is populairste auto voor vrouwen0 ?php the_title() ?>790 dagen geleden
Integron CWS Aviko Beleving Awards

CWS, Aviko en Flash Group behoren tot best presterende organisaties

CWS, Aviko en Flash Group behoren tot best presterende organisaties0 ?php the_title() ?>791 dagen geleden
Volvo Android Google

Volvo en Google integreren Android

Volvo en Google integreren Android0 ?php the_title() ?>793 dagen geleden
ACM online reviews

ACM reviewt online reviews en pleit voor meer transparantie

ACM reviewt online reviews en pleit voor meer transparantie0 ?php the_title() ?>797 dagen geleden
Volvo

Volvo: auto-industrie moet zich aanpassen aan nieuwe verwachtingen van de klant

Volvo: auto-industrie moet zich aanpassen aan nieuwe verwachtingen van de klant0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Simyo KPN Vodafone Bliep PrepaidSimkaart.net

Simyo in 2016 opnieuw verkozen tot Beste Prepaid Provider

Simyo in 2016 opnieuw verkozen tot Beste Prepaid Provider0 ?php the_title() ?>805 dagen geleden
ABN AMRO Eindhoven vergroent met elektrische deelauto

ABN AMRO Eindhoven vergroent met elektrische deelauto

ABN AMRO Eindhoven vergroent met elektrische deelauto0 ?php the_title() ?>806 dagen geleden
Guinness World Record Porsche Charles de Gaulle Airbus

Porsche Cayenne trekt het grootste passagiersvliegtuig ter wereld

Porsche Cayenne trekt het grootste passagiersvliegtuig ter wereld0 ?php the_title() ?>806 dagen geleden
Opel YouTube Views

Betaal een nieuwe Opel met YouTube-views!

Betaal een nieuwe Opel met YouTube-views!0 ?php the_title() ?>813 dagen geleden
Conduent

Coolblue, Eneco, NUON, Conduent, Symantec en Teleperformance meest klantvriendelijk

Coolblue, Eneco, NUON, Conduent, Symantec en Teleperformance meest klantvriendelijk0 ?php the_title() ?>817 dagen geleden
carreport occasion app

Nieuwe app CarReport scant informatie over tweedehands auto’s

Nieuwe app CarReport scant informatie over tweedehands auto’s0 ?php the_title() ?>819 dagen geleden
KLM Boet Customer Experience KLM

Boet Kreiken verantwoordelijk voor Customer Experience KLM

Boet Kreiken verantwoordelijk voor Customer Experience KLM0 ?php the_title() ?>827 dagen geleden
Energiemerk Greenchoice is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2017. Naast Greenchoice werden ook branchewinnaars IKEA (Retail), Albert Heijn (Supermarkten), Zonnatura (Voedingswaren) en Triodos (Banken) bekendgemaakt. Greenchoice werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Energie en als overall winnaar.

Greenchoice, IKEA, Zonnatura, Albert Heijn en Triodis meest duurzaam

Greenchoice, IKEA, Zonnatura, Albert Heijn en Triodis meest duurzaam0 ?php the_title() ?>828 dagen geleden
Shopping Awards Coolblue Omoda DHL

Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online

Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
Bubble&Stitch

Amsterdamse Bubble&Stitch beste en meest innovatieve stomerij van 2017

Amsterdamse Bubble&Stitch beste en meest innovatieve stomerij van 20170 ?php the_title() ?>848 dagen geleden
De winnaars van de meest klantvriendelijkste bedrijf awards

Coolblue, Efteling, Greetz en Van der Valk mogelijk klantvriendelijkste bedrijf

Coolblue, Efteling, Greetz en Van der Valk mogelijk klantvriendelijkste bedrijf0 ?php the_title() ?>860 dagen geleden
Content van de Efteling die de Sitecore Experience Award heeft gewonnen

De Efteling wint Sitecore Experience Award voor beste contentstrategie

De Efteling wint Sitecore Experience Award voor beste contentstrategie0 ?php the_title() ?>861 dagen geleden
één van de dashcams die je gratis

HEMA verzekeringen gaat dashcam inzetten bij schuldvraag autoschade

HEMA verzekeringen gaat dashcam inzetten bij schuldvraag autoschade0 ?php the_title() ?>861 dagen geleden
Het gebouw van de koninklijke bibliothewek

Rijksgebouwen over op oranje stroom van Greenchoice

Rijksgebouwen over op oranje stroom van Greenchoice0 ?php the_title() ?>862 dagen geleden
Energie Awards 2016

Energieleveranciers voeren strijd om nieuwe klanten op

Energieleveranciers voeren strijd om nieuwe klanten op0 ?php the_title() ?>876 dagen geleden
Bol.com winkel

Bol.com meest geliefde winkel van Nederland

Bol.com meest geliefde winkel van Nederland0 ?php the_title() ?>883 dagen geleden
Warme truien

Elfde warmetruiendag tegen opwarming van de aarde

Elfde warmetruiendag tegen opwarming van de aarde0 ?php the_title() ?>889 dagen geleden
HEMA restaurant Rotterdam

HEMA heeft al meer dan een miljoen klantenpassen uitgedeeld

HEMA heeft al meer dan een miljoen klantenpassen uitgedeeld0 ?php the_title() ?>895 dagen geleden
Opiness service awards

Opiness: Digitale service doorslaggevend bij klantervaring

Opiness: Digitale service doorslaggevend bij klantervaring0 ?php the_title() ?>903 dagen geleden
HEMA winkellogo

HEMA gaat alle winkels in Benelux inrichten volgens internationale winkelformule

HEMA gaat alle winkels in Benelux inrichten volgens internationale winkelformule0 ?php the_title() ?>908 dagen geleden
HEMA klantenpas

Meer HEMA met loyaliteitsprogramma voor miljoenen klanten

Meer HEMA met loyaliteitsprogramma voor miljoenen klanten0 ?php the_title() ?>919 dagen geleden
Volvo Car Skype

Volvo biedt als eerste autofabrikant Skype for Business in 90-serie

Volvo biedt als eerste autofabrikant Skype for Business in 90-serie0 ?php the_title() ?>926 dagen geleden
Klantrede 2017 H3ROES

Klantgerichtheid moet meer dan ooit echt en oprecht zijn

Klantgerichtheid moet meer dan ooit echt en oprecht zijn0 ?php the_title() ?>946 dagen geleden
Service toppers 2016

Bedrijven met de beste serviceverlening verdienen review

Bedrijven met de beste serviceverlening verdienen review0 ?php the_title() ?>957 dagen geleden
GreenChoice

Consumentenbond kiest GreenChoice als beste energieleverancier

Consumentenbond kiest GreenChoice als beste energieleverancier0 ?php the_title() ?>995 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!