Home | reclame | Voetbal International, LINDA. en ELLE scoren op social media

Voetbal International, LINDA. en ELLE scoren op social media

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 16/11/2016 om 10:00

Voetbal international platforms

Binnen de magazine media branche hebben Voetbal International, LINDA. en ELLE het hoogste aantal likes/followers. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die vandaag door Magazine Media Associatie (MMA) is gelanceerd. VI heeft bijna 777.500 volgers en LINDA. kent er bijna 642.000. De MMA Social Media Monitor geeft inzicht in de prestaties van magazine merken op sociale media. De 6 belangrijkste sociale netwerken – Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest, Youtube – zijn in de monitor meegenomen.

De data is gebaseerd op de likes/followers van zo’n 100 magazine merken. Deze eerste MMA Social Media Monitor bevat de resultaten van het derde kwartaal van 2016 en is door Rocket24 exclusief vervaardigd voor MMA.

Sociale netwerken vormen een in toenemende mate belangrijk kanaal om magazine content te verspreiden en vormen een belangrijke aanjager voor de merken. Met de rapportage wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazine merken op social media. De monitor geeft inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazine merken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazine media branche. Tevens wordt een top 25 samengesteld van magazine merken met het hoogste aantal likes/followers en een top 10 per kanaal. Daarnaast geeft de monitor ook inzicht in welke magazine categorieën op welke kanalen het grootst zijn. De MMA Social Media Monitor zal elk kwartaal verschijnen. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar.

top-25-social-media-monitor-afbeelding-website-600x337

 

Magazine merken hebben het grootste aantal likes/followers op Facebook (54,7%), gevolgd door Twitter met een aandeel van 20,4% en Instagram met 15,9%. De verschillen per magazine categorie zijn echter groot. Zo zijn glossies en woonbladen populair op Instagram en Pinterest en zijn autobladen naar verhouding erg actief op Youtube. Voor opiniebladen is Twitter het meest belangrijke kanaal.

Met de Social Media Monitor treedt MMA in de voetsporen van de Amerikaanse (MPA) en Spaanse (ARI) magazine media associaties, die ook een Social Media Report uitbrengen. De Social Media Monitor draagt bij aan de wens om magazine merken 360 in kaart te brengen. De sociale netwerken vormen een wezenlijk onderdeel van de 360 strategie van magazine merken.

 

 

Tags

Voetbal InternationalVoetbal International PinterestPinterest LindaLinda ElleElle InstagramInstagram TwitterTwitter YouTubeYouTube facebookfacebook googlegoogle

Comments

Kenmerken

Leeds United krijgt ondersteuning van SciSports’ software en Datascouting diensten om het scoutingsteam te versterken met data inzichten.

Leeds United gaat samenwerken met SciSports om het scoutingsteam te versterken

Leeds United gaat samenwerken met SciSports om het scoutingsteam te versterken0 ?php the_title() ?>765 dagen geleden
De Bosatlas van het Nederlandse voetbal brengt deze volkssport breed in kaart. Met thema’s als de amateurs en de profs, voetbal en de maatschappij, en de rol van de commercie. De atlas is tot stand gekomen in samenwerking met de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB.

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal0 ?php the_title() ?>863 dagen geleden
Er zijn 42 nominaties voor Mercurs. Genomineerd voor de PostNL Marketing Actie zijn Vogue, G+J Media, Sanoma, Donald Duck, Men's Health, Hearst en Libelle.

Donald Duck, &C, Kim Feenstra en Vogue onder genomineerden voor Mercurs

Donald Duck, &C, Kim Feenstra en Vogue onder genomineerden voor Mercurs0 ?php the_title() ?>870 dagen geleden
De legendarische voetballer Maradonna heeft als coach van Al Fujairah een trainingskamp belegd in Mierlo. Bavaria en Energiedirect scoren met het fenomeen.

Maradonna slaat toe in Nederland

Maradonna slaat toe in Nederland0 ?php the_title() ?>953 dagen geleden
t Groningse Crowdynews implementeert met LiveGrandstand social media-content in verslaggeving. Football365 en TEAMtalk gaan het gebruiken.

Het Groningse Crowdynews scoort in het Engelse voetbal met content van fans

Het Groningse Crowdynews scoort in het Engelse voetbal met content van fans0 ?php the_title() ?>961 dagen geleden
Thermen Bussloo Go Ahead Eagles hoofdsponsor

Thermen Bussloo nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles

Thermen Bussloo nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles0 ?php the_title() ?>995 dagen geleden
Heineken De Beste Social Awards

Heineken, Netflix en Albert Heijn beste op social media

Heineken, Netflix en Albert Heijn beste op social media0 ?php the_title() ?>1023 dagen geleden
Fifa Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles0 ?php the_title() ?>1034 dagen geleden
Helmond Sport flexpakket

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats0 ?php the_title() ?>1039 dagen geleden
Sophie Reinders Facebook

Facebook al 400 jaar oud!

Facebook al 400 jaar oud!0 ?php the_title() ?>1044 dagen geleden
Radboud Anaïs Grétry social media

Hoe kunnen merken consumentengedrag op Social Media beïnvloeden?

Hoe kunnen merken consumentengedrag op Social Media beïnvloeden?0 ?php the_title() ?>1054 dagen geleden
Vrijmarkt Linda Linda.Foundation arme kinderen

Armoe op de vrijmarkt

Armoe op de vrijmarkt0 ?php the_title() ?>1062 dagen geleden
Lewis social media merkambassadeurs

Medewerkers willen merkambassadeurs zijn, maar werkgevers zijn nog niet klaar

Medewerkers willen merkambassadeurs zijn, maar werkgevers zijn nog niet klaar0 ?php the_title() ?>1065 dagen geleden
Goud Uberconnected Digital Dialogues Pulse social media facebook twitter

Bedrijven negeren bijna 40% van de berichten op Social Media

Bedrijven negeren bijna 40% van de berichten op Social Media0 ?php the_title() ?>1086 dagen geleden
enkele magazines van Hearst Netherlands

Hearst Netherlands lanceert met MyMagazines flexibel abonnement

Hearst Netherlands lanceert met MyMagazines flexibel abonnement0 ?php the_title() ?>1114 dagen geleden
De website van de eredivisie zaalvoetbaal

Eredivisie Zaalvoetbal lanceert online platform

Eredivisie Zaalvoetbal lanceert online platform0 ?php the_title() ?>1114 dagen geleden
Mark Rutte met drie kinderen die een selfie maken

Cosmopolitan lanceert Verkiezingstoolkit met unieke chatbot

Cosmopolitan lanceert Verkiezingstoolkit met unieke chatbot0 ?php the_title() ?>1123 dagen geleden
Voetbal international platforms

Voetbal International, LINDA en ELLE blijven groeien op Social Media

Voetbal International, LINDA en ELLE blijven groeien op Social Media0 ?php the_title() ?>1130 dagen geleden
Ajax eRoom

Speciale eRoom voor jonge fans bij Ajax

Speciale eRoom voor jonge fans bij Ajax0 ?php the_title() ?>1142 dagen geleden
Excelsior juichen

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk0 ?php the_title() ?>1143 dagen geleden
Instagram foto

WhatsApp nog steeds het grootste social media platform, Instagram en SnapChat groeien

WhatsApp nog steeds het grootste social media platform, Instagram en SnapChat groeien0 ?php the_title() ?>1159 dagen geleden
Fifa 2016 Xbox one

Eredivisieclubs krijgen allemaal Fifa-speler in officiële E-Divisie

Eredivisieclubs krijgen allemaal Fifa-speler in officiële E-Divisie0 ?php the_title() ?>1164 dagen geleden
Voetbal zand

Subsidie voor Big Data-onderzoek naar verschil tussen Braziliaans en Nederlands voetbal

Subsidie voor Big Data-onderzoek naar verschil tussen Braziliaans en Nederlands voetbal0 ?php the_title() ?>1171 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!