Home | Marketing | Vincent Luyendijk deelt meest interessante quotes van Sports Interactive Europe 2016

Vincent Luyendijk deelt meest interessante quotes van Sports Interactive Europe 2016

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Marketing op 19/10/2016 om 14:16

Vincent Luyendijk

Vincent Luyendijk was in 1999 een van de oprichters van het Rotterdamse creative digital agency IN10. Hij studeerde op dat moment Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en vormde samen met onder meer mede-oprichter Xander Zuidgeest de eerste ‘E-marketing’ lichting van Nederland. Beiden werden in 1999 namens het Excellent Student Program uitgezonden naar Silicon Valley voor een intensieve start-up begeleiding door specialisten van bedrijven zoals Apple en Cisco.

Gedurende de periode bij IN10 werkte Vincent als digitaal- en merkadviseur voor onder andere Eindhoven Airport, Ster, Gemeente Rotterdam, Port of Rotterdam, Rabobank, Triumph International, Unilever, Danone, Mars, BOVAG, Duvel en National Geographic. In 2011 startte hij – met anderen – het wielerplatform Soigneur, dat inmiddels is uitgegroeid tot een internationaal platform, dat meer dan 500.000 wielerliefhebbers ter wereld bereikt en enthousiasmeert.

In juli werd hij gepresenteerd als de nieuwe directeur van de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie. Niet vreemd dus dat hij eerder deze maand aanwezig was tijdens Sports Interactive Europe 2016 in de Amsterdam Arena. Via LinkedIn heeft hij nu de meest interessante quotes gedeeld van de bijeenkomst.

Enkele opvallende citaten zijn bijvoorbeeld: ‘The last best experience that anyone has anywhere, becomes the minimum expectation for the experience they want everywhere’ van John Short van IBM. Hanneke Jaanen van PSV zei onder meer: ‘Where stadium attendance decreases, digital attendance grows. That is why PSV made its fan engagement strategy digitally focused.’ Martin Newman (Practicology) verklaarde: ‘If you need to be 100% sure, you’ll be 100% late’. Thomas Metz vertelde namens Twitter dat: ‘The most fanatic fans flock to Twitter to engage with their favorite clubs, teams and athletes and to interact’ en ‘57% of the players of EURO2016 were on Twitter.’

Zie de volledige verzameling uitspreken, opmerkingen en wetenswaardigheden hier.

Tags

IN10IN10 TwitterTwitter Vincent LuyendijkVincent Luyendijk

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!