Home | reclame | Vandebron zet geitenwollen sok op voetstuk

Vandebron zet geitenwollen sok op voetstuk

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 08/12/2017 om 13:13

Vandebron opent het Geitenwollen Sokken Atelier. Samen met schoenontwerper Luc Aarts wordt het kledingstuk neergezet als positief symbool voor duurzaamheid.

Duurzame energiemarktplaats Vandebron stelt consumenten in staat hun energie rechtstreeks bij een duurzame producent in te kopen. De missie van het bedrijf is de transitie naar duurzame energie versnellen. Om meer mensen te betrekken, opent Vandebron het Geitenwollen Sokken Atelier. Daarmee wil het een ode brengen aan geitenwollen sokken. Samen met schoenontwerper Luc Aarts wordt het ondergewaardeerde kledingstuk neergezet als hét positieve symbool voor duurzaamheid.

Het pop-up atelier wordt op 14 december op feestelijke wijze geopend en is vervolgens twee dagen te bezoeken door publiek om schoenen te laten customizen. Daarbij kunnen bezoekers ook zelf met hun schoenen aan de slag.

De merkactivatie is onderdeel van een totaalcampagne, ontwikkeld in samenwerking met Tosti Creative en Since ‘88. De campagne bestaat uit een online video, online advertenties, straatactivaties en een influencercampagne. Wie overstapt naar Vandebron via de campagnewebsite ontvangt een exclusief paar Vandebron geitenwollen sokken.

Mart Vonk, Head of Brand bij Vandebron: ”Als duurzame club vinden we het hoog tijd dat duurzaamheid doodnormaal en iets van de massa is. Je ermee bezig houden is namelijk niet suf, maar iets om trots op te zijn. Toch heeft de geitenwollen sok nog een wat negatief imago. Het staat voor veel mensen voor een wereldvreemde en suffe denkwijze. Wij vinden dat het moet staan voor daadkracht, lef en visie. Een nieuw imago dus voor geitenwollen sokken en voor duurzaamheid. Beide moeten omarmd worden.”

Tom de Louw, Tosti Creative: ”Vandebron is ons nieuwste account en we vinden het geweldig om voor hen te werken. Een klant die durft te vernieuwen: niet alleen op energiegebied en duurzaamheid, maar ook op het gebied van campagnes. En samen gaan we het suffe imago van duurzaamheid doorbreken.”

Tags

Luc AartsLuc Aarts Tosti CreativeTosti Creative VandebronVandebron

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!