Home | reclame | Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views

Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views

Geplaatst door Jim Cole in reclame op 13/02/2017 om 13:55

Valentijnsactie Samsung

De valentijnscampagne van Samsung is na de lancering op 7 februari uitgegroeid tot een enorm succes. In de eerste 72 uur van de campagne werden meer dan 295 duizend filmpjes, waarin je zelf de hoofdrol speelt, gemaakt. De video’s zijn ondertussen 67 miljoen keer bekeken en 5 miljoen keer geliked.

Het concept, dat zich richt op de populariteit van dating-apps, is bedacht door Boomerang Create en Motion die tevens de video’s hebben geproduceerd. De technische realisatie is verzorgd door StoryMail – The Personal Video Company. De personalisatie in de video’s wordt gebaseerd op je Facebook-profiel. Hier haalt de app je foto’s, status van je relatie, leeftijd, interesses en woonplaats op, die worden vervolgens besproken door drie aantrekkelijke mannen of vrouwen.

”We hadden mediabudget gereserveerd om de campagne op Facebook te promoten,” zegt Marius Klijzing, Product Manager Mobile van Samsung Nederland. ‘‘Echter is de campagne geheel organisch vira(a)l gegaan. Dit is écht uniek en overtreft onze stoutste dromen.”

”Samsung breekt barrières en brengt mensen dichterbij elkaar. Millennials zijn zichzelf aan het ontwikkelen en gaan hun eigen gang. Maar ze zijn gevoelig voor en benieuwd naar wat andere mensen van ze vinden. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een videoformat om dit te doorbreken. We zijn op een personaliseerde video uitgekomen. Op basis van de mogelijkheden van personalisatie hebben we het script geschreven,” zegt Eldin Fetahovic van Boomerang Motion. ”Hierdoor wisten we precies welke data wij konden personaliseren en bovenal wat interessant is voor de kijker van het filmpje. Het verhaal klopt!”

Tags

Eldin FetahovicEldin Fetahovic Boomerang MotionBoomerang Motion Boomerang CreateBoomerang Create StoryMailStoryMail The Personal Video CompanykThe Personal Video Companyk samsung nederlandsamsung nederland Marius KlijzingMarius Klijzing valentijnvalentijn ValentijnsdagValentijnsdag SamsungSamsung

Comments

Kenmerken

Meetic Group, in Nederland bekend van marktleider in online daten Lexa, introduceert Ourtime, een nieuwe datingservice gericht op 50-plusser.

Een Lexa voor de 50-plusser!

Een Lexa voor de 50-plusser!0 ?php the_title() ?>574 dagen geleden
Samsung en Team Sunweb brengen fans dit wielerseizoen met exclusief foto- en videomateriaal dichterbij hun helden. Zo starten de renners van Team Sunweb tijdens de Tour de France een dagelijkse vlog en krijgen fans via sociale media een uniek kijkje achter de schermen bij de wereldkampioen ploegentijdrit bij zowel de mannen als de vrouwen. De content die Samsung en Team Sunweb hebben ontwikkeld in aanloop naar de Giro d’Italia, is te bekijken via onder andere YouTube. De coureurs van Team Sunweb zullen voor hun vlogs en hun communicatie ondersteund worden met de technologie van Samsung.

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content

Samsung en Team Sunweb brengen fans dichter bij wielerteam met content0 ?php the_title() ?>582 dagen geleden
The Inner Circle breidt uit naar San Francisco, Toronto en Los Angeles. Ook kondigt de selectieve datingapp, die ambitieuze en gelijkgestemde singles verbindt, aan inmiddels over 900.000 leden te beschikken. Hiermee is The Inner Circle het grootste datingplatform uit Nederland.

The Inner Circle breidt uit naar San Francisco, Toronto en Los Angeles

The Inner Circle breidt uit naar San Francisco, Toronto en Los Angeles0 ?php the_title() ?>584 dagen geleden
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week invallen gedaan bij bedrijven achter datingsites. Ook geeft de ACM consumenten het advies alert te zijn wanneer zij op een datingsite per bericht moeten betalen. Consumenten maken gebruik van datingsites om iemand te ontmoeten. Bij de datingsites die de ACM onderzoekt, wordt per bericht betaalt en wordt er vaak met een nepprofiel gechat. De berichten worden vermoedelijk gestuurd door chatoperators die hiervoor betaald krijgen. Consumenten betalen dan veel geld en krijgen niet wat ze verwachten: een ontmoeting. Onlangs werd in De Monitor nog aandacht besteed aan deze misleiding.

ACM doet invallen bij bedrijven achter datingsites

ACM doet invallen bij bedrijven achter datingsites0 ?php the_title() ?>601 dagen geleden
EyeDate 'Wil je iemand écht leren kennen, kijk dan in de ogen!' Dat vindt Specsavers en daarom lanceert de opticien een nieuwe dating app: EyeDate. In de mobiele app van de oogzorgspecialist kan puur op basis van iemands ogen een mogelijke soulmate worden gevonden. Vanaf 1 juni 2018 is de app gratis te downloaden en te gebruiken op alle devices. 

Specsavers lanceert EyeDate app

Specsavers lanceert EyeDate app0 ?php the_title() ?>632 dagen geleden
Online kaartenwinkel Kaartje2go biedt levensgrote valentijnskaarten in de webshop. De enorme Valentijnskaarten hebben een hoogte van 1,6 meter. 

Online kaartenwinkel Kaartje2go biedt levensgrote Valentijnskaarten

Online kaartenwinkel Kaartje2go biedt levensgrote Valentijnskaarten0 ?php the_title() ?>675 dagen geleden
Datingservice Lexa.nl gaat singles matchen op basis van persoonlijke muziekvoorkeur. De integratie van Spotify plug-in  is onderdeel van de eind december gelanceerde nieuwe merkcampagne: Little Details, Great Stories. Lexa.nl wil online daten daarmee weer persoonlijk maken.

Lexa matcht singles met Spotify

Lexa matcht singles met Spotify0 ?php the_title() ?>693 dagen geleden
Mobiele dating-app happn heeft reputatiemanagementbureau FinchFactor aangesteld als PR-partner voor de Nederlandse markt.

FinchFactor en happn hebben een date

FinchFactor en happn hebben een date0 ?php the_title() ?>735 dagen geleden
Opel Yuri Schuurkes Youtube

Yuri Schuurkes koopt Opel Astra met Youtube views!

Yuri Schuurkes koopt Opel Astra met Youtube views!0 ?php the_title() ?>909 dagen geleden
Reatieplanet Staatbosbeheer

Relatieplanet en Staatsbosbeheer daten in de natuur

Relatieplanet en Staatsbosbeheer daten in de natuur0 ?php the_title() ?>932 dagen geleden
Samsung Veilig Verkeer Nederland campagne

Samsung wil Stuur vast, smartphone los

Samsung wil Stuur vast, smartphone los0 ?php the_title() ?>972 dagen geleden
Samsung Galaxy S8 en Galaxy S8+ nu te ervaren in pop-up store Utrecht CS

Samsung bouwt pop-up op Utrecht CS voor nieuwe Galaxy S8 en Galaxy S8+

Samsung bouwt pop-up op Utrecht CS voor nieuwe Galaxy S8 en Galaxy S8+0 ?php the_title() ?>982 dagen geleden
YoungCupido YoungCapital Happn Tinder dating-app

Solliciteert YoungCapital naar een 1 april grap met introductie van eigen dating-app?

Solliciteert YoungCapital naar een 1 april grap met introductie van eigen dating-app?0 ?php the_title() ?>987 dagen geleden
Samsung Galaxy s8

Samsung introduceert Galaxy s8 en Galaxy s8+

Samsung introduceert Galaxy s8 en Galaxy s8+0 ?php the_title() ?>987 dagen geleden
één van de nieuwe, moderne achtenzeventig inch schermen van samsung op een display

Samsung komt met Facebook-app voor televisie

Samsung komt met Facebook-app voor televisie0 ?php the_title() ?>1014 dagen geleden
De Amsterdamse videoproducent Eyeforce staat het best bekend om de extreme sports films voor merken als Red Bull Media House, O’Neill, Wetransfer en KLM. Het bedrijf heeft vier nieuwe regisseurs binnengehaald.

Videoproducent Eyeforce introduceert vier nieuwe regisseurs

Videoproducent Eyeforce introduceert vier nieuwe regisseurs0 ?php the_title() ?>1017 dagen geleden
Samsung beveiliging Knox

Komende drie jaar essentieel voor digitale bedrijfsbeveiliging

Komende drie jaar essentieel voor digitale bedrijfsbeveiliging0 ?php the_title() ?>1028 dagen geleden
Mobiele relatie

Nederlanders beminnen mobiel teveel

Nederlanders beminnen mobiel teveel0 ?php the_title() ?>1031 dagen geleden
NS Rotterdam valentijn

Kiss Cam op station Rotterdam Centraal tijdens Valentijn

Kiss Cam op station Rotterdam Centraal tijdens Valentijn0 ?php the_title() ?>1031 dagen geleden
Google Cupido

Google speelt voor Cupido

Google speelt voor Cupido0 ?php the_title() ?>1035 dagen geleden
Bol.com pakket

Geef jezelf voor Valentijnsdag cadeau via Bol.com

Geef jezelf voor Valentijnsdag cadeau via Bol.com0 ?php the_title() ?>1037 dagen geleden
Brand image lexa

Lexa.nl garandeert een Valentijn op Valentijnsdag van volgend jaar

Lexa.nl garandeert een Valentijn op Valentijnsdag van volgend jaar0 ?php the_title() ?>1038 dagen geleden
Valentine

Wenskaartengigant Hallmark introduceert Dr. Valentijn

Wenskaartengigant Hallmark introduceert Dr. Valentijn0 ?php the_title() ?>1039 dagen geleden
Virtual reality bril

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung0 ?php the_title() ?>1056 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!