Home | retail | Usabilla helpt NU.nl met feedback aan nog betere gebruikerservaring

Usabilla helpt NU.nl met feedback aan nog betere gebruikerservaring

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 12/03/2018 om 14:14

NU.nl gaat aan de slag met Usabilla als Voice of Customer oplossing om de beleving van hun online gebruikers te kunnen optimaliseren in app en website.

NU.nl, de Nederlandse nieuwswebsite, gaat aan de slag met Usabilla als Voice of Customer oplossing om de beleving van hun online gebruikers te kunnen optimaliseren in zowel de app als website. Voor NU.nl is het van essentieel belang dat de ervaring van de bezoeker optimaal en hetzelfde is op beide digitale kanalen. Met het inzetten van Usabilla wordt het mogelijk voor NU.nl om de ervaring van de klant direct te meten en te verbeteren aan de hand van real-time feedback. Deze kwalitatieve data geeft een uitstekend beeld van hoe tevreden een gebruiker daadwerkelijk is over het huidige niveau van digitale interacties.

Volgens Jurre de Ruijter, Head of Product van NU.nl, is het implementeren van Usabilla voor NU.nl een belangrijke stap om de gebruiker nog meer centraal te zetten. ”Door verschillende onderzoeken en tests weten we al erg goed wat onze gebruikers vinden. De integratie van Usabilla is een volgende stap om de gebruikservaring en daarmee onze producten verder te verbeteren. Zo kunnen we bijvoorbeeld real-time NPS meten en feedback segmenteren op bepaalde bezoekersgroepen, zodat we de gebruiker echt onderdeel maken van ons development proces.”

Met het vergaren van waardevolle inzichten middels de Feedback oplossing kan NU.nl strategische aanpassingen maken aan alle digitale kanalen en zo de algehele tevredenheid van hun klant en gebruiker verbeteren.

Roel Jansen, CCO bij Usabilla, geeft aan, “Wij zijn ontzettend blij om aan de slag te kunnen gaan voor NU.nl, een partij die alles doet om gebruikerservaring te blijven optimaliseren. We hebben samen met NU.nl de doelstellingen bepaald waarbij we onze oplossing inzetten om de algehele gebruikerservaring te verhogen aan de hand van een set duidelijke KPIs.”

Usabilla helpt al merken zoals KLM, Tommy Hilfiger, Philips en Booking.com om de prestaties van hun websites, apps en e-mails te verbeteren, de conversies te verhogen en de klanttevredenheid te vergroten met de live feedback van gebruikers.

Tags

Voice of CustomerVoice of Customer UsabillaUsabilla feedbackfeedback klantfeedbackklantfeedback Nu.nlNu.nl

Comments

Kenmerken

Maison Lab is een webshop waar producten van onder meer Vans, Michael Kors, Valentino, Supertrash, Tommy Hilfiger, Zoe Karssen, Steve Madden, Levi’s voor helft van de prijs worden verkocht. Met een feedbackformulier werd klanten van het digitale outlet center gevraagd wat zij van de huidige website vonden en wat er volgens hen eventueel verbeterd kon worden.

Zo helpt de klant bij ontwikkeling van Maison Lab

Zo helpt de klant bij ontwikkeling van Maison Lab0 ?php the_title() ?>362 dagen geleden
Hij was een van de eerste werknemers bij The Next Web. Als Chief Marketing was hij verantwoordelijk voor de groei van het technologie-platform. Nu volgt Jorg Ruis zijn voormalige baas Boris Veldhuijzen Van Zanten op als Best Geklede Ondernemer, een initiatief van House of Einstein. Na TNW ging Ruis als Chief Marketing Officer aan de slag bij Messagebird. Onder zijn vleugels ontwikkelde het bedrijf een bijzondere bedrijfscultuur wat zorgde voor veel loyale klanten en harde groei. Eind 2016 nam hij de gok en startte voor zichzelf. Met het bedrijf Culture Builders helpt hij bedrijven aan een fantastische bedrijfscultuur, fans in plaats van klanten en torenhoge winstgevendheid.

Jorg Ruis gekozen tot Best Geklede Ondernemer 2018

Jorg Ruis gekozen tot Best Geklede Ondernemer 20180 ?php the_title() ?>362 dagen geleden
Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, en Diederick Ubels, CEO bij mobiel mediabureau MobPro, starten 24AM, een nieuw creatief bureau met mobiel als uitgangspunt.

Hans Veldhorst en Diederick Ubels starten mobile first creatief bureau 24AM

Hans Veldhorst en Diederick Ubels starten mobile first creatief bureau 24AM0 ?php the_title() ?>365 dagen geleden
Videodiensten spelen een grote rol in de app stores van zowel de tablet als de smartphone. Het zijn de global players die in de top van de meest gedownloade apps staan. Local player Sanoma vestigt zich hiertussen met NU.nl. De apps van RTL en NOS volgen op de voet. In totaal installeren Nederlanders gemiddeld 24 apps op hun tablet en 28 op hun smartphone.

Steeds meer televisie via de smartphone en de tablet

Steeds meer televisie via de smartphone en de tablet0 ?php the_title() ?>385 dagen geleden
In het Koninklijk Instituut voor de Tropen worden op 29 maart Dutch Marketing Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties.

Dutch Marketing Awards bij Koninklijk Instituut voor de Tropen

Dutch Marketing Awards bij Koninklijk Instituut voor de Tropen0 ?php the_title() ?>389 dagen geleden
De Nederlandse startup TryLikes gaat voor honderden Albert Heijn-filialen meetstations leveren die de klanttevredenheid in kaart brengen. Filiaalmanagers kunnen zo sneller dan ooit hun service verbeteren. TryLikes levert de real-time beoordelingssystemen al aan bekende formules als McDonald’s, Jumbo, MediaMarkt, IKEA en Intersport. Hiermee kunnen deze merken onmiddellijk zien hoe klanten de service en kwaliteit in de winkel ervaren. De meetstations tonen telkens één vraag en één keuze-optie: duim omhoog of duim omlaag. ''Precies zoals mensen op Facebook gewend zijn om te doen,'' verklaart mede-oprichter Janneke van den Heuvel. ''Dat maakt deze manier van feedback geven heel laagdrempelig."

Albert Heijn meet via TryLikes voortaan direct de klanttevredenheid

Albert Heijn meet via TryLikes voortaan direct de klanttevredenheid0 ?php the_title() ?>389 dagen geleden
Accountmanager is verantwoordelijk voor commerciële taken zoals de acquisitie van nieuwe zakelijke klanten voor Chatbanners, onderdeel van LiveChat Service.

LiveChat Service laat meteen chatten in chatbanners op nu.nl en Telegraaf

LiveChat Service laat meteen chatten in chatbanners op nu.nl en Telegraaf0 ?php the_title() ?>400 dagen geleden
ABN AMRO gaat samen met 500 klanten een volgende test doen met betalen met nieuwe wearables. Maar liefst 50 procent van alle betalingen zijn contactloos.

ABN AMRO nodigt klanten uit om betalen met nieuwe wearables te testen

ABN AMRO nodigt klanten uit om betalen met nieuwe wearables te testen0 ?php the_title() ?>407 dagen geleden
Sanoma, RAI Amsterdam en Validators deden onderzoek op vt wonen&design beurs. Twee op de tien beursbezoekers kochten later product dat ze op beurs zagen.

Tonen van producten beste manier om beursbezoekers te verleiden

Tonen van producten beste manier om beursbezoekers te verleiden0 ?php the_title() ?>411 dagen geleden
De Next Unicorn Award wordt toegekend aan ondernemingen die de potentie hebben te groeien naar een marktwaarde van één miljard euro. Dit jaar is de prijs uitgereikt aan Joris Beckers van PICNIC tijdens de nieuwste editie van Amsterdam Business Inspiration. Ook de snelgroeiende disruptive start-ups 3D Hubs en Crunchr waren genomineerd. De prijs is een initiatief van MeerBusiness Amsterdam. Het zakenplatform heeft een bereik van 40.000 ondernemers uit de Metropool Regio Amsterdam.

Online supermarkt Picnic wint Next Unicorn Award 2017

Online supermarkt Picnic wint Next Unicorn Award 20170 ?php the_title() ?>438 dagen geleden
Brabantia heeft Zendesk gekozen voor customer service. De online communicatie kan effectiever worden gestuurd door bijvoorbeeld standaard responses.

Brabantia gaat klanten persoonlijker benaderen via Zendesk

Brabantia gaat klanten persoonlijker benaderen via Zendesk0 ?php the_title() ?>454 dagen geleden
Adobe spraakgedreven

Adobe laat merken gepersonaliseerde ervaringen leveren via spraakgedreven apparaten

Adobe laat merken gepersonaliseerde ervaringen leveren via spraakgedreven apparaten0 ?php the_title() ?>594 dagen geleden
QNH persoonlijke chatbot blog

Blog: Persoonlijke chatbot heeft toekomst in Nederland

Blog: Persoonlijke chatbot heeft toekomst in Nederland0 ?php the_title() ?>601 dagen geleden
We Adapt

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads0 ?php the_title() ?>617 dagen geleden
pensioen Stichting Decision Makers Survey

Ondernemers hopen op verkoop van bedrijf voor pensioen

Ondernemers hopen op verkoop van bedrijf voor pensioen0 ?php the_title() ?>645 dagen geleden
draadjesvlees, Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark, Pieter Zwart van CoolBlue winnen Dutch Marketing Awards 2017

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards

Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark winnen Dutch Marketing Awards0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden
IOS public

3DAboutme, Count3r en Speakap genomineerd als Beste Retail Innovatie

3DAboutme, Count3r en Speakap genomineerd als Beste Retail Innovatie0 ?php the_title() ?>726 dagen geleden
Politie opnames Rotterdam

Politie waakt over Website van het Jaar 2016

Politie waakt over Website van het Jaar 20160 ?php the_title() ?>809 dagen geleden
Jos Titia Hahne

Blauw Research heeft nieuwe leiding en een agile research label

Blauw Research heeft nieuwe leiding en een agile research label0 ?php the_title() ?>811 dagen geleden
Alexander de Ruiter Obi4wan

Interview: Alexander de Ruiter van Obi4wan

Interview: Alexander de Ruiter van Obi4wan0 ?php the_title() ?>830 dagen geleden
Laptop met data

Online bereiksonderzoek NOBO klaar voor gebruik

Online bereiksonderzoek NOBO klaar voor gebruik0 ?php the_title() ?>833 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!