Home | B2B | TV-app maker 24i Media neemt Mautilus over

TV-app maker 24i Media neemt Mautilus over

Geplaatst door Jeroen Veenstra in B2B op 09/05/2018 om 10:26

Mautilus is een Tsjechische ontwikkelaar van tv-apps en biedt 24i nieuwe producten en mogelijkheden, en verhoogt de productiecapaciteit.

24i verstevigt de leidende positie op het gebied van internet-tv door de overname van Mautilus. Een Tsjechische ontwikkelaar van tv-apps die zich specialiseert in HbbTV en streaming video-applicaties voor verschillende tv-platformen. De overname versterkt het technologieframework van 24i met nieuwe producten en mogelijkheden, en verhoogt de productiecapaciteit. De overname van Mautilus is de volgende stap van het Amsterdamse mediatechnologiebedrijf om de beste technologie voor videostreaming-applicaties te leveren.

De kans is groot dat Nederlandse tv-kijkers dagelijks gebruik maken van de apps van 24i, bijvoorbeeld op de smart-tv, tablet of telefoon. Zo ontwikkelde het bedrijf onder andere de populaire apps voor Pathé Thuis, Videoland, Fox Sports en NPO Start. Dagelijks worden deze apps door duizenden consumenten gebruikt om naar films, televisieseries en wedstrijden te kijken. Het overgenomen Mautilus heeft onder meer de populaire HBO-app ontwikkeld, en werkt momenteel aan de app voor iflix, de videodienst die inmiddels meer dan 6,5 miljoen kijkers bedient in onder meer Azië en het Midden-Oosten.

”Mautilus deelt onze visie en weet hoe belangrijk pakkende kijkervaringen voor onze klanten en hun eindgebruikers zijn. De oplossingen van Mautilus vullen het brede portfolio van 24i goed aan, en we kunnen hierdoor 24i verder uitbouwen als wereldwijde ontwikkelaar van tv-apps met het beste talent uit de industrie,” zegt Martijn van Horssen, CEO en mede-oprichter van 24i.

”We zijn enthousiast dat we een getalenteerd team kunnen verwelkomen. We delen dezelfde waarden, cultuur en overtuiging om baanbrekende oplossingen te bouwen voor de nieuwe tv-industrie. Daardoor kunnen we vanuit 24i nog krachtiger oplossingen introduceren. Vanuit één organisatie bieden we klanten innovatieve oplossingen die van de nieuwste technologie gebruik maken.”

24i blijft groeien en zijn positie uitbouwen in de markt van videotechnologie. In 2017 werd 70% groei gerealiseerd en deze trend zet door in 2018. Mautilus is de tweede overname door 24i in 2018, nadat het bedrijf in maart al de multiscreen videoplatform provider Vigour overnam.

”Innovatie, flexibiliteit en schaalbaarheid zijn onmisbare ingrediënten om in te kunnen spelen op de fundamentele veranderingen die de tv-industrie op dit moment doormaakt. We combineren een sterke autonome groei met gerichte overnames die onze strategische positionering verder verstevigen. We proberen altijd de beste mediaprofessionals aan te trekken, op zowel individueel vlak als in teamverband, zoals in het geval van Vigour en nu Mautilus. We hebben positieve ervaringen met de succesvolle integratie van het voormalige Siemens CVC front end-team in 2016, en hebben daarom veel vertrouwen in de toegevoegde waarde en de kruisbestuiving van onze teams in Brno,” voegt Hans Disch, mede-oprichter van 24i en Chief Strategy Officer, toe.

”Door onze krachten te bundelen met 24i, kunnen we onze klanten nog beter bedienen met een innovatieve aanpak op het gebied van streaming video-technologie,” vertelt Rehor Vykoupil, CEO van Mautilus. ”Vanuit de combinatie kunnen we de beste oplossingen aan onze klanten bieden, en 24i vormt tegelijkertijd de ideale omgeving voor onze technologie en het team. Met onze unieke combinatie van multi-platform kijkervaringen, specialistische kennis over HbbTV en kennis van Addressable TV, kunnen we bijdragen aan de ambitie van 24i om de meest toonaangevende technologieprovider voor de ontwikkeling van video-applicaties voor uiteenlopende apparaten te worden. Petr Mazanec, Ivan Bradac en ikzelf, de oprichters van Mautilus, zijn erg trots om ons team aan de 24i-familie toe te voegen.”

Dankzij de snelle groei in 2018, gecombineerd met de lancering van de Tennis Channel-app voor Sinclair Broadcasting Group, kan 24i zijn marktpositie de komende maanden verder verstevigen.

Tags

VigourVigour mediatechnologiebedrijfmediatechnologiebedrijf TV-appTV-app videoplatformvideoplatform 24iMedia24iMedia Pathé ThuisPathé Thuis NPO StartNPO Start HBOHBO FOX SportsFOX Sports VideolandVideoland appapp

Comments

Kenmerken

Het aanbod van Nederlands product bij Videoland wordt de komende maanden verder uitgebreid. In de periode van mei tot en met oktober worden maar liefst veertien titels van Talpa TV toegevoegd aan het brede Videoland-aanbod van series, films en documentaires van eigen bodem. Binnen de deal vallen De Mannen van Dokter Anne, Gouden Bergen, Verliefd op Ibiza, Hard tegen Hard, Rechercheur Ria, Dagboek van een Callgirl, Bureau Raamport, De Hoofdprijs, Bar Gezellig, De Jacht, Dokter Tinus, Bagels & Bubbels, Danni Lowinski en Celblok H.

Videoland breidt Nederlandstalig serieaanbod uit met Talpa-titels

Videoland breidt Nederlandstalig serieaanbod uit met Talpa-titels0 ?php the_title() ?>558 dagen geleden
The Best Social Awards 2018 zijn voor het eerst opgesplitst in twee dagen: business - de zakelijke variant van The Best Social Awards - en audience, waarbij het publiek stemt op zijn favorieten. Tijdens de business uitreiking op 6 juni zijn er prijzen te winnen in categorieën als Beste Merk, Beste Campagne, Beste Inhaker. Bol.com, HEMA en Albert Heijn zijn de grootste kanshebbers met de meeste nominaties. Zij worden op de voet gevolgd door Efteling, Heineken en ING. Boomerang Create, Dept, GoSpooky en Yune zijn de social bureau’s met de meeste nominaties. 

Albert Heijn, Bol en HEMA grootste kanshebbers bij The Best Social Awards business

Albert Heijn, Bol en HEMA grootste kanshebbers bij The Best Social Awards business0 ?php the_title() ?>561 dagen geleden
Het gezamenlijke online videoplatform van NPO, RTL en SBS, komt eind mei met een Apple TV-app. Met de nieuwe app wil NLZIET het online televisiekijken nog toegankelijker maken.  

NLZIET lanceert binnenkort Apple TV-app

NLZIET lanceert binnenkort Apple TV-app0 ?php the_title() ?>567 dagen geleden
RTL Nederland lanceert een nieuwe groeistrategie, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan. Het bedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los en gaat voor een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers, volgers en bezoekers, via elk denkbaar kanaal en zelfs buiten het scherm. RTL wil met zelfontwikkelde en -geproduceerde content zowel on- als off screen een loyale fanbase voor zijn merken op te bouwen. Om deze Fan Centric-strategie te realiseren investeert RTL de komende jaren tientallen miljoenen in data-analyse, technologie en creatie. Het bedrijf is voornemens zijn organisatie aan te passen, zodat deze meer wendbaar is en beter in staat om inzichten te vergaren en door te vertalen naar nieuwe producties. Ook zal RTL op korte termijn de OTT-activiteiten Videoland en RTL XL in één platform samenbrengen. 

Videoland en RTL XL worden samengevoegd in één platform

Videoland en RTL XL worden samengevoegd in één platform0 ?php the_title() ?>573 dagen geleden
Sonos en HAY onthullen een limited edition-collectie in het adembenemende Palazzo Clerici in Milaan tijdens de Design Week Milaan 2018.

Sonos introduceert gewaagde nieuwe samenwerking met HAY

Sonos introduceert gewaagde nieuwe samenwerking met HAY0 ?php the_title() ?>574 dagen geleden
SwipeGuide is een Enschedese start-up die bedrijven zelf eenvoudig visuele gebruikersinstructies en -handleidingen laat creëren, bewerken en delen voor gebruik op mobiele apparaten zoals de telefoon. De onderneming verbetert daarmee de klantervaring, vermindert de kosten van diensten en stapels verspild papier. Newion is onder de indruk van de techniek en de groei en investeert nu een miljoen euro. Met de investering zal het bedrijf de software verbeteren en mogelijk internationaal gaan.

Mobiele handleidingen van SwipeGuide helpen klantervaring te verbeteren

Mobiele handleidingen van SwipeGuide helpen klantervaring te verbeteren0 ?php the_title() ?>623 dagen geleden
Uit onderzoek van Panel Wizard in opdracht van ABN AMRO onder ruim 1000 consumenten blijkt dat 44 procent van hen een online bekijken van films via diensten als Netflix of Videoland als goede vervanging ziet voor een avondje naar de bioscoop.

Nederlander vaker naar de bioscoop ondanks Netflix-effect

Nederlander vaker naar de bioscoop ondanks Netflix-effect0 ?php the_title() ?>657 dagen geleden
De Telegraaf, de regionale dagbladen, Metro en belangrijke digitale merken zoals Dumpert en Gaspedaal staan centraal in nieuwe plannen TMG.

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro

TMG legt focus op sterke merken als De Telegraaf en Metro0 ?php the_title() ?>721 dagen geleden
Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week. Ze neemt evenement en website over van Telegraaf Media Groep.

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week

Danie Bles is de nieuwe eigenaar van Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>728 dagen geleden
De sinistere serie The Handmaid’s Tale wordt vanaf 3 november uitgezonden op Videoland. Ter aankondiging liep een groep Handmaids door winkelend publiek.

Videoland introduceert The Handmaid’s Tale in Amsterdam

Videoland introduceert The Handmaid’s Tale in Amsterdam0 ?php the_title() ?>744 dagen geleden
Youfone introduceert samen met Huawei YoufoneTV, een platform dat op elke plek in Nederland live tv, video on demand en andere content biedt.

YoufoneTV daagt bestaande tv-providers uit in strijd om jongeren

YoufoneTV daagt bestaande tv-providers uit in strijd om jongeren0 ?php the_title() ?>793 dagen geleden
Eén op de vier vrachtwagens rijdt leeg over de weg. Het is de ambitie van Synple om dit te verminderen. Newion en Mainport Innovation Fund II investeren.

Logistieke startup Synple haalt €1,1 miljoen op om lege vrachtkilometers te voorkomen

Logistieke startup Synple haalt €1,1 miljoen op om lege vrachtkilometers te voorkomen0 ?php the_title() ?>799 dagen geleden
Nederlanders kijken steeds meer Video on Demand (VoD). Netflix lijkt de grote aanjager van deze ontwikkeling. Met het toenemen van het aantal huishoudens met een abonnement op Netflix, stijgt het aantal on demand kijkminuten en het aantal Nederlanders dat doet aan bingeviewen. Televisie blijft het belangrijkste apparaat om streaming video te bekijken, maar moet steeds meer de laptop, smartphone of tablet naast zich dulden. Dat komt mede door apps van KPN en Ziggo, zo blijkt uit het rapport Video behaviour of Dutch consumers.

Vooral via Netflix meer gebruik Video on Demand

Vooral via Netflix meer gebruik Video on Demand0 ?php the_title() ?>817 dagen geleden
Screenforce en RAB sitebezoek

TV- en radiocampagnes stimuleren sitebezoek merken

TV- en radiocampagnes stimuleren sitebezoek merken0 ?php the_title() ?>883 dagen geleden
We Adapt

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads0 ?php the_title() ?>884 dagen geleden
De Telegraaf introduceert op 1 mei Telegraaf VNDG. Met de introductie van Telegraaf VNDG wordt een compleet nieuw online videoplatform gelanceerd met content op het gebied van nieuws, sport en entertainment

De Telegraaf introduceert compleet nieuw videoplatform

De Telegraaf introduceert compleet nieuw videoplatform0 ?php the_title() ?>938 dagen geleden
De grootste global players Facebook, Apple en Google/YouTube besteden € 1,7 miljard in offline media. Dit blijkt uit een analyse die Nielsen in opdracht van Screenforce heeft uitgevoerd in de 11 landen waar Nielsen de bruto mediabestedingen in kaart brengt. Het grootste deel van het offline mediabudget gaat naar TV, namelijk 84% ofwel € 1,5 miljard.

Facebook, Apple en Google besteden € 1,7 miljard in offline media

Facebook, Apple en Google besteden € 1,7 miljard in offline media0 ?php the_title() ?>944 dagen geleden
HilversumTV app

Videoplatform HilversumTV brengt app uit

Videoplatform HilversumTV brengt app uit0 ?php the_title() ?>972 dagen geleden
Tv studio stand

88% van Nederlandse huishoudens heeft digitale tv-ontvangst

88% van Nederlandse huishoudens heeft digitale tv-ontvangst0 ?php the_title() ?>1017 dagen geleden
Bioscoopzaal

LiveChat Service bouwt bioscoop op Webwinkel Vakdagen

LiveChat Service bouwt bioscoop op Webwinkel Vakdagen0 ?php the_title() ?>1030 dagen geleden
LetsYoutube

Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque curator tentoonstelling Let’s YouTube

Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque curator tentoonstelling Let’s YouTube0 ?php the_title() ?>1030 dagen geleden
CES Las Vegas

Online tv-zender Startup Holland TV gelanceerd tijdens CES in Las Vegas

Online tv-zender Startup Holland TV gelanceerd tijdens CES in Las Vegas0 ?php the_title() ?>1041 dagen geleden
Vrouw met mobiel op terras

Netflix biedt in navolging van Videoland ook Download to Go aan

Netflix biedt in navolging van Videoland ook Download to Go aan0 ?php the_title() ?>1078 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!