Home | Logistiek/e-commerce | SocialBrands Influencers Platform maakt influencercampagnes laagdrempelig

SocialBrands Influencers Platform maakt influencercampagnes laagdrempelig

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 18/04/2018 om 09:46

SocialBrands, de social media marketing tool voor het maken van krachtige online campagnes, zet de volgende stap in het toegankelijk maken van online marketing campagnes voor iedereen: het SocialBrands Influencers Platform. Het Influencers Platform van SocialBrands verbindt influencers met merken op een transparante manier. Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien, zonder extra kosten. Zo maakt SocialBrands het werken met influencers voor alle merken toegankelijk en verkleint zij de kloof tussen marketeers, influencers en influencerbureaus.

SocialBrands, de social media marketing tool voor het maken van krachtige online campagnes, zet de volgende stap in het toegankelijk maken van online marketing campagnes voor iedereen: het SocialBrands Influencers Platform. Het Influencers Platform van SocialBrands verbindt influencers met merken op een transparante manier. Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien, zonder extra kosten. Zo maakt SocialBrands het werken met influencers voor alle merken toegankelijk en verkleint zij de kloof tussen marketeers, influencers en influencerbureaus.

Influencers zoals bloggers, vloggers en instagrammers kunnen zich kosteloos aanmelden voor het platform. Momenteel zijn er reeds enkele honderden influencers in het platform aangemeld. Deze influencers verschillen van nano- en micro-influencers tot grote, bekende influencers met een massapubliek. Ook zijn er diverse influencerbureaus bij het platform aangesloten om hun klanten en influencers nog beter te kunnen bedienen.

Marketeers kunnen op het platform zoeken in de database van influencers en zo bepalen welke influencers het beste bij een campagne past.

Is er een relevante campagne, dan krijgen de geselecteerde influencers de aanvraag van het betreffende merk in hun eigen dashboard en kunnen zij via het platform contact opnemen met het merk. Merken kunnen hun campagnes ook in de marktplaats zetten, waarna influencers die voldoen aan de eisen kunnen pitchen op de campagne. De opdrachtgever (het merk) kiest vervolgens met welke influencer(s) zij wil werken. Zodra de campagne loopt, zijn alle relevante cijfers zoals bereik van de post, engagement en aantal views, real-time inzichtelijk in het campagne dashboard.

”We zien dat veel merken graag met influencers werken,” zegt Patrick Cuhfus, mede-eigenaar van SocialBrands. ”Marketeers lopen echter vaak tegen de meetbaarheid van een campagne aan. Op dit moment meten zij de effectiviteit vaak achteraf, waarna zij de cijfers gebruiken om een volgende campagne nog effectiever te maken. Met ons platform maken we de cijfers real-time beschikbaar voor het merk. Hierdoor kan de adverteerder de campagneresultaten op ieder moment inzien, zonder dat de influencer daar iets voor hoeft te doen.”

Registratie, het aanmelden van campagnes en het gebruik van de zoekfunctie in het platform is gratis. Adverteerders betalen pas als de deal met een influencer gesloten is. Dan bedragen de kosten voor gebruik van het platform slechts EUR 50,- per campagne plus 10,- per post. Voor dit bedrag krijgen zij toegang tot alle campagnemogelijkheden, waaronder real-time informatie van de effectiviteit van de gehele campagne en van iedere afzonderlijke post binnen die campagne. Kosten voor de influencers zijn per influencer verschillend en worden tussen de marketeer en de influencer zelf afgesproken.

Cuhfus vervolgt: ”Ook zien we dat veel kleinere merken of kleinere campagnes vaak niet kiezen voor samenwerkingen met influencers, omdat zij denken dat dit te duur is. Dat is zonde, want ook met kleinere budgetten kunnen influencers heel waardevol zijn voor een merk. Er zijn veel nano- en micro-influencers met zeer relevante volgers en hoge engagement rates, die vaak bij grote campagnes over het hoofd worden gezien. Deze influencers werken vaak met andere budgetten en zijn voor kleinere merken en gerichte campagnes uitermate geschikt. In ons platform zijn alle soorten influencers te selecteren. Wij willen influencercampagnes voor iedereen beschikbaar maken.”

Vele merken hebben de kracht van SocialBrands al ontdekt. Zo werken Tefal, Goldwell, DA & D.I.O. Drogisterijen, SnowWorld, Therme, Vingino, TopVintage, Bioré en vele andere merken al met de platformen van SocialBrands. Ook was het bureau mede verantwoordelijk voor Whowillbesecond.com

Tags

VinginoVingino TopVintageTopVintage Patrick CuhfusPatrick Cuhfus BioréBioré SnowWorldSnowWorld ThermeTherme DA & D.I.O. DrogisterijenDA & D.I.O. Drogisterijen TefalTefal GoldwellGoldwell SocialbrandsSocialbrands influencerinfluencer influencersinfluencers

Comments

Kenmerken

TheHUB.nl is uniek label van waarbinnen influencers worden gecombineerd met het enorme bereik en de autoriteit van Sanoma merken. Al jarenlang is Sanoma dé partij voor creatieve en impactvolle branded content samenwerkingen. Het label The HUB zal adverteerders nog uitgebreider kunnen bedienen rondom alle facetten van influencer marketing: van strategie tot concept, creatie en grootschalige distributie. Hiervoor kunnen externe influencers worden ingezet, maar ook invloedrijke redactieleden zoals hoofdredactrices Hilmar Mulder van Libelle en Sara van Gorp van Kek Mama en VIVA Mama. Vervolgens kan deze content worden doorgeplaatst op één of meerdere van de Sanoma merken om een extra bereik boost te genereren en autoriteit op te bouwen zoals NU.nl, Margriet, Fashionchick en VIVA. Tot slot kan er perfect worden ge(re)target met Sanoma’s ijzersterke data strategie: hiermee zorgen we er voor dat de content aan de juiste doelgroep wordt getoond en optimaliseren we het bereik.

Sanoma lanceert nieuwste website voor eigen influencer platform The Hub

Sanoma lanceert nieuwste website voor eigen influencer platform The Hub0 ?php the_title() ?>676 dagen geleden
Uit het promotieonderzoek van Corné Dijkmans aan de Vrije Universiteit Amsterdam blijkt; bedrijven moeten gebruik maken van een menselijke conversatiestijl via social media. 

Bedrijven kunnen reputatie aanzienlijk verbeteren met menselijke Tweets

Bedrijven kunnen reputatie aanzienlijk verbeteren met menselijke Tweets0 ?php the_title() ?>681 dagen geleden
Een platform dat merken eenvoudig én snel samenwerkingen laat aangaan met invloedrijke personen op social media. Het is werkelijkheid dankzij het influencer marketing platform Voicey. Het is de eerste investering van het investeringsfonds Block Party, opgezet door profvoetballer en ondernemer Gregory van der Wiel.

Merken zoeken zelf ideale ambassadeurs via Voicey

Merken zoeken zelf ideale ambassadeurs via Voicey0 ?php the_title() ?>682 dagen geleden
Met XMPLE wil Mediaxplain de influencer markt openbreken. Door de werkwijze profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content.

Mediaxplain lanceert strategische influencer- en content marketingbureau XMPLE

Mediaxplain lanceert strategische influencer- en content marketingbureau XMPLE0 ?php the_title() ?>696 dagen geleden
Consumenten baseren aankoopbeslissingen steeds vaker op online productbeoordelingen. Bedrijven bieden mensen dan ook steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Dr. Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Zij ontdekte in haar onderzoek: Influencers: The Role of Social Influence in Marketing dat consumenten online productbeoordelingen meer vertrouwen wanneer recensenten een hoger bedrag betaald krijgen.

Online productbeoordelingen geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt

Online productbeoordelingen geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt0 ?php the_title() ?>711 dagen geleden
FunX reikt voor de tweede keer de FunX Media Business Award uit. Vorig jaar won Benjah Box de prijs voor het idee van een online mintthee bezorgservice. Dit keer zijn Diversité Footwear, Halal Bakery, TravelHunter, Sucukandel en Your Social Connect genomineerd. 

Your Social Connect, Travelhunter, Halal Bakery, Diversité Footwear en Sucukandel maken kans op FunX Media Business Award

Your Social Connect, Travelhunter, Halal Bakery, Diversité Footwear en Sucukandel maken kans op FunX Media Business Award0 ?php the_title() ?>716 dagen geleden
Influencer marketing agency 3sixtyfive heeft vier teams met YouTubers Alboe, Bokado en Jay Jay samengesteld om collectanten voor Hartstichting te promoten.

Influencers maken zich hart voor werven mobiele collectanten

Influencers maken zich hart voor werven mobiele collectanten0 ?php the_title() ?>730 dagen geleden
Join peilde het sentiment over #deletefacebook onder aangesloten influencers. Er is imagoschade maar Facebook accounts en -pagina’s blijven gewoon bestaan.

Wat vinden influencers eigenlijk van #deletefacebook

Wat vinden influencers eigenlijk van #deletefacebook0 ?php the_title() ?>736 dagen geleden
nfluencer marketing platform Join heeft met de ruim 15.000 aangesloten influencers de 500 miljoen volgers overschreden. Met de introductie van nieuwe opties om het platform uit te proberen kunnen merken en marketeers nu nog gemakkelijker starten met het inzetten van influencers. 

Zet makkelijker influencers in met nieuwe features van Join

Zet makkelijker influencers in met nieuwe features van Join0 ?php the_title() ?>751 dagen geleden
December is meest interessante periode voor samenwerkingen tussen merken en influencers blijkt uit onderzoek van Influencer-marketingplatform Join.

December is bij uitstek de maand voor influencercampagnes

December is bij uitstek de maand voor influencercampagnes0 ?php the_title() ?>862 dagen geleden
Blog Brains is een nieuw influencer marketingconcept dat relevante categorieën, met vaste afspraken en prijzen biedt. De bloggers kiezen opdrachten zelf uit en schrijven in eigen bewoordingen op hun eigen blog. Met 28 categorieën en 1200+ bloggers kan Blog Brains over bijna elk onderwerp relevante content produceren.

Blog Brains leidt naar honderden relevante bloggers

Blog Brains leidt naar honderden relevante bloggers0 ?php the_title() ?>864 dagen geleden
Het Platform Innovatie in Marketing heeft de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur voor het beste marketingboek bekend gemaakt.

Welk marketingboek geeft de meest vernieuwende inzichten?

Welk marketingboek geeft de meest vernieuwende inzichten?0 ?php the_title() ?>876 dagen geleden
About You is de eerste webwinkel die het klassieke 'window shopping' naar een digitaal platform brengt. Actuele modetrends en toonaangevende stijlen gaan samen in een unieke fashion-shop met meer dan 50.000 artikelen van meer dan 500 merken, waaronder Scotch & Soda, Kings of Indigo, King Louis, Levi’s, Nike en Zoe Karssen. Populaire Nederlandse influencers zoals Gregory van der Wiel en Claartje Rose laten zien hoe de nieuwste trenditems gedragen kunnen worden en komen met outfit-suggesties in online shop in shop-etalages.

Fashion webstore About You nu ook online in Nederland

Fashion webstore About You nu ook online in Nederland0 ?php the_title() ?>900 dagen geleden
Ruim 400 social influencers van over de hele wereld komen in het voorjaar naar Rotterdam voor het Traverse, het grootste influencers congres van Engeland.

Internationaal influencers congres Traverse naar Rotterdam

Internationaal influencers congres Traverse naar Rotterdam0 ?php the_title() ?>983 dagen geleden
KRO-NCRV influencers Yo Mo!

KRO-NCRV zet social influencers in op nieuw Facebook-platform Yo Mo!

KRO-NCRV zet social influencers in op nieuw Facebook-platform Yo Mo!0 ?php the_title() ?>1018 dagen geleden
Toyota Anna Rike, Manon Tilstra Larissa Bruin Aygo

Toyota laat fashion influencers Anna Rike, Manon Tilstra en Larissa Bruin Aygo aankleden

Toyota laat fashion influencers Anna Rike, Manon Tilstra en Larissa Bruin Aygo aankleden0 ?php the_title() ?>1068 dagen geleden
Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar grote netwerk aan invloedrijke food influencers. Foodlab creëert en distribueert innovatieve, succesvolle content marketing door merken aan de juiste influencers en platformen met aansprekende content te verbinden.

Adfactor lanceert Foodlab voor influencers

Adfactor lanceert Foodlab voor influencers0 ?php the_title() ?>1073 dagen geleden
Arjen Lubach

Wereldwijde verkiezing na Netherlands Second-filmpje van Arjan Lubach

Wereldwijde verkiezing na Netherlands Second-filmpje van Arjan Lubach0 ?php the_title() ?>1128 dagen geleden
Influeno wordt marktplaats

Influeno wordt marktplaats voor influencers

Influeno wordt marktplaats voor influencers0 ?php the_title() ?>1132 dagen geleden
Fanfiber en Morrison / Lee

Fanfiber en Morrison/Lee starten talentenbureau voor influencers

Fanfiber en Morrison/Lee starten talentenbureau voor influencers0 ?php the_title() ?>1193 dagen geleden
Hippr influencers

Hippr richt zich op influencers met steun van Bijl PR

Hippr richt zich op influencers met steun van Bijl PR0 ?php the_title() ?>1193 dagen geleden
Marktplaats goudmijn collectie

Marktplaats opent Goudmijn van influencers

Marktplaats opent Goudmijn van influencers0 ?php the_title() ?>1214 dagen geleden
Flavor Flav Amsterdamse Foodhallen

Amsterdamse Foodhallen winnaar eerste Top 100 Food Influencers List 2016

Amsterdamse Foodhallen winnaar eerste Top 100 Food Influencers List 20160 ?php the_title() ?>1222 dagen geleden
Onlane

OnLane start samenwerking met influencers op het nieuwe musical.ly netwerk

OnLane start samenwerking met influencers op het nieuwe musical.ly netwerk0 ?php the_title() ?>1250 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!