Home | sponsoring | Shell krijgt als nieuwe sponsor Circuit Zandvoort er ook een tankstation bij

Shell krijgt als nieuwe sponsor Circuit Zandvoort er ook een tankstation bij

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 07/06/2018 om 11:08

Shell sluit een driejarige sponsorovereenkomst met Circuit Zandvoort. Naast baansponsoring gaat Shell het tankstation op het circuit uitbaten. Shell compenseert de CO2-uitstoot van de aldaar verkochte brandstof volledig. Op het circuit zullen de merken Shell V-Power en Shell Helix prominent aanwezig zijn. Het tankstation gaat uitsluitend Shell V-Power verkopen. Deze brandstof is vrijwel identiek aan de brandstof die het door Shell gesponsorde Ferrari Formule 1-team gebruikt.

Shell sluit een driejarige sponsorovereenkomst met Circuit Zandvoort. Naast baansponsoring gaat Shell het tankstation op het circuit uitbaten. Shell compenseert de CO2-uitstoot van de aldaar verkochte brandstof volledig. Op het circuit zullen de merken Shell V-Power en Shell Helix prominent aanwezig zijn. Het tankstation gaat uitsluitend Shell V-Power verkopen. Deze brandstof is vrijwel identiek aan de brandstof die het door Shell gesponsorde Ferrari Formule 1-team gebruikt.

Shell is al tientallen jaren actief betrokken bij de motorsport, waar haar producten onder extreme condities worden getest. De kennis die hiermee verkregen wordt, past Shell toe in de ontwikkeling van producten die geschikt zijn voor voertuigen op de openbare weg.

De overeenkomst voor het partnerschap tussen Shell en Circuit Zandvoort is officieel ondertekend door Bernhard van Oranje (mede-eigenaar van Circuit Zandvoort en fervent coureur) en Machteld de Haan (General Manager Shell Retail Benelux and France).

Bernhard van Oranje: ”We zijn bijzonder trots op deze samenwerking. Shell is een bedrijf met een rijke historie die gekoppeld is aan het racen en aan Circuit Zandvoort. Maar voor de toekomst telt vooral dat Shell investeert in duurzaamheid en het bedenken van steeds zuinigere brandstoffen. Dat doet Shell mede op basis van kennis uit de autosport en in het bijzonder van de Formule 1.”

Het is niet voor het eerst dat Shell en Circuit Zandvoort samenwerken. In de jaren tachtig en negentig was Shell ook al sponsor. ”Wij zijn blij met de hernieuwde samenwerking,” zegt Machteld de Haan. ”Met Shell V-Power en Shell Helix zorgen we ervoor dat de motoren van de voertuigen op het circuit nog betere prestaties kunnen leveren. Het CO2-compensatieprogramma past in ons streven om de CO2-voetafdruk van mobiliteit te verlagen.”

Dankzij de samenwerking krijgen klanten van Shell de mogelijkheid om via het Air Miles-programma gebruik te maken van interessante aanbiedingen voor tickets op Circuit Zandvoort. Verder kijken beide partijen naar de mogelijkheden die de vele events op het circuit te bieden hebben. Er is jaarlijks een zeer uitgebreide en gevarieerde kalender vol spectaculaire topevenementen en internationale hoogtepunten zoals de Jumbo Racedagen, ADAC GT Masters weekend, British Race Festival, de Historic Grand Prix Zandvoort en natuurlijk de DTM. Het unieke circuittraject wordt door veel coureurs geroemd vanwege de unieke ligging, de uitdagende bochten en de bijzondere accommodatie.

Tags

Circuit ZandvoortCircuit Zandvoort Air MilesAir Miles ShellShell Formule 1Formule 1

Comments

Kenmerken

De gemeenten Dordrecht en Zandvoort hebben de Nationale Citymarketing Trofee 2018 gewonnen. De jaarlijkse trofee werd uitgereikt op het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden. Beide gemeenten hebben de meeste progressie geboekt en opvallende resultaten laten zien op het gebied van citymarketing. Dordrecht won in de categorie van gemeenten met meer dan 100.000 inwoners, Zandvoort won de prijs in de categorie van gemeenten met minder dan 100.000 inwoners.

Zandvoort en Dordrecht winnen Nationale Citymarketing Trofee 2018

Zandvoort en Dordrecht winnen Nationale Citymarketing Trofee 20180 ?php the_title() ?>293 dagen geleden
Voor het sinds het BrandZ Top 100-rapport, een ranglijst van de meest waardevolle merken ter wereld, wordt opgesteld groeit China het hardst. De top-10 wordt net als vorig jaar aangevoerd door de Amerikaanse merken Google (1), Apple (2), Amazon (3) en Microsoft (4), maar China is bezig aan een grote inhaalslag. Het Chinese Tencent, aanbieder van een ruime diversiteit aan online diensten, staat nu op positie 5 met een waardestijging van maar liefst 65%. En online retailer Alibaba dendert de top-10 binnen met maar liefst 92% waardestijging (van plaats 14 in 2017 naar 9). Nederlandse merken doen het wel relatief goed. ING staat op 3 en Heineken op 4 in de Europese top-25. Heineken is met 9% gestegen in ‘merkwaarde’. Heineken is na het Amerikaanse Budweiser ook het nummer 2 biermerk in de wereld. Shell staat op de 63e plaats in de BrandZ Top 100.

ING, Heineken en Shell in BrandZ Top 100

ING, Heineken en Shell in BrandZ Top 1000 ?php the_title() ?>301 dagen geleden
One-stop activatiebureau Quince heeft in samenwerking met Samsung, Vodafone en Red Bull een unieke smart cover ontwikkeld voor de Samsung Galaxy S9 en S9+.

Quince lanceert Formule 1 smart cover voor Samsung S9 en S9+

Quince lanceert Formule 1 smart cover voor Samsung S9 en S9+0 ?php the_title() ?>327 dagen geleden
Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee in categorie met meer dan 100.000 inwoners. In de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners maken Doetinchem, Lelystad, Woerden en Zandvoort kans op de prestigieuze trofee. De uitreiking vindt plaats op maandag 4 juni in de Culturele Hoofdstad Leeuwarden tijdens het Nationaal Congres Citymarketing.

Wie wint Nationale Citymarketing Trofee 2018?

Wie wint Nationale Citymarketing Trofee 2018?0 ?php the_title() ?>327 dagen geleden
Autocoureur Max Verstappen speelt vanaf deze week weer de hoofdrol in een reclame campagne van Jumbo. De commercial promoot de Jumbo Racedagen driven by Max Verstappen. Klanten van Jumbo kunnen vanaf 25 april bij aankoop van diverse actieproducten gratis duinkaarten krijgen voor dit grootste familie race-evenement van Nederland.

Max Verstappen promoot Jumbo Racedagen in nieuwe commercial

Max Verstappen promoot Jumbo Racedagen in nieuwe commercial0 ?php the_title() ?>335 dagen geleden
Met festivaltruck breidt Ziggo eBattle F1 aanwezigheid uit. De competitie wordt mogelijk gemaakt door Samsung, Playseat en Southfields en eMense.

Ziggo eBattle ook op festivals

Ziggo eBattle ook op festivals0 ?php the_title() ?>339 dagen geleden
Samen met Circuit Zandvoort, Red Bull Nederland en Verstappen Management organiseert Jumbo Supermarkten weer de Jumbo Racedagen met dit keer in ieder geval teamgenoot Daniel Ricciardo en oud-David Coulthard naast Max Verstappen. Met de Racedagen wil de supermarktketen haar klanten de gelegenheid geven wereldtoppers van dichtbij in actie te zien. Er zijn verschillende raceseries aan het programma toegevoegd, er zijn diverse stuntshows en verdere entertainment voor de hele familie.

Verstappen, Ricciardo en Coulthard bij Jumbo Racedagen

Verstappen, Ricciardo en Coulthard bij Jumbo Racedagen0 ?php the_title() ?>340 dagen geleden
Shell introduceert Mood Detection technologie aan de pomp. Terwijl de klant de auto voltankt, wordt (na goedkeuring) door speciale software het humeur gedetecteerd en door een barista koffie gekozen en binnen klaargezet. Met deze techniek wil Shell de reis van hun klanten zo aangenaam mogelijk maken. Maar zou er 1 april echt koffie staan bij de stations Peulwijk-Oost en De Andel?

Betaal je koffie met een glimlach bij Shell

Betaal je koffie met een glimlach bij Shell0 ?php the_title() ?>360 dagen geleden
Max verschijnt rond Grand Prix races uitvoerig op Ziggo Sport en zal bijdragen aan ontwikkeling van Ziggo’s Formule 1 activatie zoals virtueel racen.

Ziggo Sport en Max Verstappen breiden partnership verder uit

Ziggo Sport en Max Verstappen breiden partnership verder uit0 ?php the_title() ?>371 dagen geleden
Jumbo Supermarkten organiseert samen met Circuit Zandvoort, Red Bull en Verstappen Management met Pinksteren de Jumbo Racedagen, driven by Max Verstappen.

Derde editie Jumbo Racedagen met Max Verstappen nog groter

Derde editie Jumbo Racedagen met Max Verstappen nog groter0 ?php the_title() ?>418 dagen geleden
Dit jaar hebben 19 cases van de in totaal 44 inzendingen een nominatie ontvangen voor een SponsorRingen. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor een vakjury nomineert. De winnaars van een SponsorRing worden op donderdag 30 november bekroond. Ook worden dan de Sponsor van het Jaar en de Sponsorpersonality van het Jaar 2017 bekendgemaakt.

We Fashion, Lowlands, Nieuwe Kerk en Max Verstappen maken kans op SponsorRingen

We Fashion, Lowlands, Nieuwe Kerk en Max Verstappen maken kans op SponsorRingen0 ?php the_title() ?>517 dagen geleden
Shell neemt het in Amsterdam gevestigde NewMotion, met meer dan 30.000 elektrische laadpunten een van Europa’s grootste aanbieders, over.

Shell is door overname NewMotion ineens aanbieder van elektrische oplaadpunten

Shell is door overname NewMotion ineens aanbieder van elektrische oplaadpunten0 ?php the_title() ?>529 dagen geleden
De miniracewagen van Max Verstappen van Jumbo spaaractie is uitverkocht. Vraag en aanbod verplaatsen zich explosief naar Marktplaats.

Marktplaats profiteert ook van de uitverkochte modelauto van Max Verstappen

Marktplaats profiteert ook van de uitverkochte modelauto van Max Verstappen0 ?php the_title() ?>538 dagen geleden
Nadat Max Verstappen zondag de Grand Prix van Maleisië won een enorme vlucht bestelden klanten razendsnel een laatste limited edition modelauto van Jumbo.

Modelauto Max Verstappen razendsnel uitverkocht na Grand Prix-winst Maleisië

Modelauto Max Verstappen razendsnel uitverkocht na Grand Prix-winst Maleisië0 ?php the_title() ?>539 dagen geleden
De rechtbank te Amsterdam heeft Max Verstappen in het gelijk gesteld en geoordeeld dat Picnic het portret van Max niet had mogen gebruiken.

Max Verstappen wint rechtszaak tegen supermarkt Picnic

Max Verstappen wint rechtszaak tegen supermarkt Picnic0 ?php the_title() ?>565 dagen geleden
Jumbo laat klanten sparen voor schaalmodel van RB13 van Max Verstappen. Ter introductie kunnen fans selfie met racewagen delen met #HalloMax en reis winnen.

Jumbo biedt limited edition schaalmodel van Max Verstappen

Jumbo biedt limited edition schaalmodel van Max Verstappen0 ?php the_title() ?>572 dagen geleden
BOVAG biedt Formule 1-fans op weg naar Spa-Francorchamps een pitstop bij verzorgingsplaats Knuvelkes. Red Bull is aanwezig met promoteam en merchandise.

BOVAG biedt Formule 1-fans pitstop op weg naar Spa-Francorchamps

BOVAG biedt Formule 1-fans pitstop op weg naar Spa-Francorchamps0 ?php the_title() ?>578 dagen geleden
Ziggo eBattle F1 is virtuele strijd tussen Robert Doornbos en fans en gamers. Deelnemers met snelste rondetijden strijden op circuit van Zandvoort.

Ziggo brengt Formule 1 terug naar Zandvoort met eBattle F1

Ziggo brengt Formule 1 terug naar Zandvoort met eBattle F10 ?php the_title() ?>591 dagen geleden
Een jonge dame die Miles en Me van Shell uitprobeerd

Shell laat gasten kiezen met nieuw Air Miles-programma

Shell laat gasten kiezen met nieuw Air Miles-programma0 ?php the_title() ?>755 dagen geleden
Max Verstappen

Ziggo Sport en Max Verstappen continueren samenwerking

Ziggo Sport en Max Verstappen continueren samenwerking0 ?php the_title() ?>761 dagen geleden
Media Markt Formule 1

Media Markt gaat Formule 1-arrangementen aanbieden

Media Markt gaat Formule 1-arrangementen aanbieden0 ?php the_title() ?>764 dagen geleden
Bright ideas

Shell opent Generation Discover Bright Ideas Hub in Rotterdam

Shell opent Generation Discover Bright Ideas Hub in Rotterdam0 ?php the_title() ?>768 dagen geleden
Jumbo familie race dagen Zandvoort

Max Verstappen weer naar Zandvoort tijdens Jumbo Familie Racedagen

Max Verstappen weer naar Zandvoort tijdens Jumbo Familie Racedagen0 ?php the_title() ?>775 dagen geleden
Google logo

Google meest succesvolle merk, Shell wederom meest waardevol in Nederland

Google meest succesvolle merk, Shell wederom meest waardevol in Nederland0 ?php the_title() ?>782 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!