Home | retail | RTL scoort met live advertenties tijdens Europa League

RTL scoort met live advertenties tijdens Europa League

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 09/12/2016 om 14:44

Ajax speler in de aanval

Bij RTL volgen de noviteiten op het gebied van reclame en adverteren elkaar nu snel op. Na een unieke samenwerking tussen WE Fashion en Goede Tijden, Slechte Tijden en virtuele product placement bood RTL adverteerders gisteravond als eerste mediapartij in Nederland de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden van Feyenoord en Ajax op RTL XL.

Die pilot is positief verlopen laat Eefje Damen (Senior Communicatieadviseur B2B bij RTL) in een reactie weten. ”Alle beschikbare live video inventory is verkocht– dat geeft aan dat er vraag is vanuit de markt naar dit product. Live voetbal is waardevolle content en de OTT marktpotentie voor adverteerders wordt met deze test bevestigd. De belangrijkste winst uit deze pilot ligt op het technische vlak en legt de basis voor RTL en SpotX om de propositie verder door te ontwikkelen. De volgende stap zal gezet worden in het eerste kwartaal van volgens jaar. Dan gaat RTL van start met het vervangen van digitale reclameblokken online door middel van dynamic ad insertion met SpotX.”

Ton Rozestraten, CCO van RTL, liet eerder al weten: ”Adverteerders willen een product dat realtime kan worden ingekocht en op basis van hun eigen data kan worden geoptimaliseerd. Het realtime inkopen van pre-rolls fungeert als pilot. Onze ambitie is groot om de livestreampropositie voor adverteerders verder uit te bouwen.”

Tags

SpotXSpotX RTLRTL

Comments

Kenmerken

De Bosatlas van het Nederlandse voetbal brengt deze volkssport breed in kaart. Met thema’s als de amateurs en de profs, voetbal en de maatschappij, en de rol van de commercie. De atlas is tot stand gekomen in samenwerking met de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB.

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal0 ?php the_title() ?>834 dagen geleden
Supermarktketen Lidl opent een vestiging in Meerdijk, de plek waar Nederlandse populairste soap Goede Tijden, Slechte Tijden zich afspeelt.

Lidl opent een filiaal in Meerdijk

Lidl opent een filiaal in Meerdijk0 ?php the_title() ?>847 dagen geleden

Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen

Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen0 ?php the_title() ?>869 dagen geleden
KARWEI is per januari 2018 de nieuwe branded content-partner van Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. In de samenwerking maken zij van een huis een thuis.

KARWEI nieuwe sponsor van Eigen Huis & Tuin

KARWEI nieuwe sponsor van Eigen Huis & Tuin0 ?php the_title() ?>879 dagen geleden
RTL neemt meerderheidsbelang in Adfactor, gespecialiseerd in native advertising. Door combinatie zijn meer op maat gemaakte campagnes mogelijk.

RTL Nederland en Adfactor slaan handen ineen

RTL Nederland en Adfactor slaan handen ineen0 ?php the_title() ?>893 dagen geleden
Canon Nederland is net net als in 2016 hoofdsponsor van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje dat vanaf 24 oktober bij RTL 4 wordt uitgezonden. In het programma gaan ygo Gernandt, Isa Hoes, Monique Smit, Roel van Velzen, Gordon Heuckeroth, Vivian Reijs, Estelle Cruijff en Giel de Winter met passie voor fotografie de strijd met elkaar aan en worden ze beoordeeld door professionals uit het vak. De hoofdprijs is een fotoreportage in het magazine National Geographic. Het Perfecte Plaatje wordt gepresenteerd door Tijl Beckand, de productie is in handen van Talpa Producties.

Canon wederom hoofdsponsor van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje

Canon wederom hoofdsponsor van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje0 ?php the_title() ?>900 dagen geleden
Als nieuwe Official Partner levert Kia negentig voertuigen aan de UEFA (Union of European Football Associations) voor de UEFA Europa League-finales.

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League0 ?php the_title() ?>915 dagen geleden
De legendarische voetballer Maradonna heeft als coach van Al Fujairah een trainingskamp belegd in Mierlo. Bavaria en Energiedirect scoren met het fenomeen.

Maradonna slaat toe in Nederland

Maradonna slaat toe in Nederland0 ?php the_title() ?>924 dagen geleden
Centralpoint.nl, onderdeel van Infotheek Group, is heel dit seizoen zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad.

Centralpoint.nl nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

Centralpoint.nl nieuwe shirtsponsor FC Utrecht0 ?php the_title() ?>929 dagen geleden
Cavallaro Napoli kleedt Arsenal. Topspelers Alexis Sánchez, Mesut Özil en coach Arsène Wenger droegen de outfits voor het eerst tijdens FA Community Shield.

Cavallaro Napoli kleedt Arsenal-sterren Alexis Sánchez en Mesut Özil

Cavallaro Napoli kleedt Arsenal-sterren Alexis Sánchez en Mesut Özil0 ?php the_title() ?>932 dagen geleden
De Amsterdamse live video streaming startup Ubideo werkt aan een nieuw platform dat bedrijven de mogelijkheid biedt om op hun eigen online kanalen live video content te streamen. Zo kan de live stream gepubliceerd worden op de eigen website en app. als alternatief voor video oplossingen van Facebook, YouTube en Periscope.

Ubideo is Amsterdams alternatief voor Facebook Live, YouTube en Periscope

Ubideo is Amsterdams alternatief voor Facebook Live, YouTube en Periscope0 ?php the_title() ?>950 dagen geleden
Thermen Bussloo Go Ahead Eagles hoofdsponsor

Thermen Bussloo nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles

Thermen Bussloo nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles0 ?php the_title() ?>967 dagen geleden
TMG gebouw

TMG en RTL samen in online video advertising

TMG en RTL samen in online video advertising0 ?php the_title() ?>974 dagen geleden
We Adapt

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads

We adapt lanceert revolutionair platform voor programmatic creative video ads0 ?php the_title() ?>992 dagen geleden
Kia UEFA Women’s EURO 2017

Kia levert de wedstrijdbaldragers tijdens WEURO in Nederland

Kia levert de wedstrijdbaldragers tijdens WEURO in Nederland0 ?php the_title() ?>1001 dagen geleden
Fifa Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles0 ?php the_title() ?>1006 dagen geleden
Helmond Sport flexpakket

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats0 ?php the_title() ?>1010 dagen geleden
Excelsior Van Donge & De Roo sponsor

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion0 ?php the_title() ?>1034 dagen geleden
ClaimdeCoolsingel Feyenoord Kampioen

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel0 ?php the_title() ?>1038 dagen geleden
ING steunt het Nederlandse Voetbal en dus uiteraard ook het vrouwenvoetbal. Daarom is ING trotse Nationale Partner van WEURO 2017. Als partner gaat ING het toernooi zo goed mogelijk faciliteren en een bijdrage leveren om het tot een succes te maken en op deze manier het vrouwenvoetbal meer aandacht te geven en vooruit te helpen.

ING is trotse Nationale Partner van WEURO 2017

ING is trotse Nationale Partner van WEURO 20170 ?php the_title() ?>1054 dagen geleden
RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL

RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL

RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL0 ?php the_title() ?>1059 dagen geleden
reclameadvies bij goal Feyenoord

Rotterdamse bureaus bieden reclameadvies bij elke goal van Feyenoord

Rotterdamse bureaus bieden reclameadvies bij elke goal van Feyenoord0 ?php the_title() ?>1064 dagen geleden
SciSports haalt 1,8 miljoen euro extra op voor internationale uitrol data-intelligence in de voetbalsport Een unieke combinatie van machine learning algoritmen en baanbrekende technologie moet de sportwereld veroveren

SciSports haalt 1,8 miljoen euro op voor voetbal data-generator BallJames

SciSports haalt 1,8 miljoen euro op voor voetbal data-generator BallJames0 ?php the_title() ?>1064 dagen geleden
De app van RTL Telekids met daarin een animatie van lego

Adverteren in de RTL Telekids-app nu mogelijk

Adverteren in de RTL Telekids-app nu mogelijk0 ?php the_title() ?>1094 dagen geleden
Ajax eRoom

Speciale eRoom voor jonge fans bij Ajax

Speciale eRoom voor jonge fans bij Ajax0 ?php the_title() ?>1114 dagen geleden
Excelsior juichen

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk0 ?php the_title() ?>1114 dagen geleden
RTL Renault extreme roadtrip

Renault en RTL presenteren tweede reeks Extreme Roadtrip

Renault en RTL presenteren tweede reeks Extreme Roadtrip0 ?php the_title() ?>1116 dagen geleden
Philips TP Vision

Autoriteit Persoonsgegevens spreekt TP Vision aan op reclame op smart-tv’s

Autoriteit Persoonsgegevens spreekt TP Vision aan op reclame op smart-tv’s0 ?php the_title() ?>1127 dagen geleden
Fifa 2016 Xbox one

Eredivisieclubs krijgen allemaal Fifa-speler in officiële E-Divisie

Eredivisieclubs krijgen allemaal Fifa-speler in officiële E-Divisie0 ?php the_title() ?>1136 dagen geleden
Feyenoord in de kuip

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams0 ?php the_title() ?>1138 dagen geleden
Voetbal zand

Subsidie voor Big Data-onderzoek naar verschil tussen Braziliaans en Nederlands voetbal

Subsidie voor Big Data-onderzoek naar verschil tussen Braziliaans en Nederlands voetbal0 ?php the_title() ?>1142 dagen geleden
Creatief Shake

SHAKE koppelt RTL en Dela aan creatief jong talent

SHAKE koppelt RTL en Dela aan creatief jong talent0 ?php the_title() ?>1142 dagen geleden
Humberto Tan PR-waarde

Humberto Tan vertegenwoordigt meeste PR-waarde

Humberto Tan vertegenwoordigt meeste PR-waarde0 ?php the_title() ?>1144 dagen geleden
Televisiescherm

We kijken steeds minder televisie

We kijken steeds minder televisie0 ?php the_title() ?>1145 dagen geleden
Online kijken

Stichting Kijkonderzoek kijkt steeds vaker ook online

Stichting Kijkonderzoek kijkt steeds vaker ook online0 ?php the_title() ?>1149 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!