Home | reclame | Rotterdams schoenenmerk VICO schiet nieuwe collectie in museum Boijmans van Beuningen

Rotterdams schoenenmerk VICO schiet nieuwe collectie in museum Boijmans van Beuningen

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 19/09/2017 om 12:51

Te midden van de kunstwerken en op de binnenplaats van Museum Boijmans Van Beuningen heeft het Rotterdamse schoenenmerk VICO nieuwe collectie vastgelegd.

Te midden van de vele kunstwerken van Bosch, Rembrandt, Van Gogh en Salvador Dalí en op de iconische binnenplaats van Museum Boijmans Van Beuningen heeft het Rotterdamse schoenenmerk VICO haar nieuwe collectie vastgelegd.

Het museum heeft altijd een inspirerende werking gehad op oprichter en creatief directeur van VICO, Kevin van Wijk: ”Ik kom al sinds jonge leeftijd in Museum Boijmans Van Beuningen en heb het museum altijd als inspirerend ervaren door de diversiteit aan kunst en type (tegendraadse) tentoonstellingen. Voordat wij starten met het ontwerpen van een nieuwe collectie breng ik graag een bezoek aan het museum, naast de kunst, het design en tentoonstellingen brengt ook het gebouw mij op ideen op bepaalde patronen en vooral kleuren toe te passen op onze schoenen. Met deze achtergrond is het altijd een grote wens geweest om hier een collectie vast te leggen en te fotograferen.”

VICO staat bekend om zijn kwaliteit, details en vakmanschap en is met een geheel eigen visie over schoenen aan de weg aan het timmeren. Behalve kwaliteit wil het oog ook wat, dit was ook een belangrijk doel voor het merk om onderscheidende designs te creëren. Zo paste het perfect in het Boijmans.

De collectie is met de hand gemaakt door een familiefabriek in Portugal welke vele decennia ervaring heeft en bekend staat om haar vakmanschap. VICO maakt gebruik van natuurlijk leersoorten afkomstig uit Italië en Portugal en het voetbed is deels gemaakt van gerecycled rubber.

Vanaf 27 september is de nieuwe VICO Herfst/Winter collectie online verkrijgbaar en in geselecteerde winkels in de Benelux.

Tags

VICOVICO Boijmans Van BeuningenBoijmans Van Beuningen Museum Boijmans Van BeuningenMuseum Boijmans Van Beuningen RotterdamRotterdam

Comments

Kenmerken

Sneakers4u, de grootste online sneaker-zoekmachine van Nederland en België, fungeert als een soort Trivago voor sneakers. Met 140 nationale en internationale webwinkels en een aanbod van ruim 180.000 sneakers van zo'n 2500 merken zoals Nike, Adidas en Asics en samenwerkingen met grote webwinkels zoals Wehkamp, de Bijenkorf, Miinto en Omoda is het de grootste marktplaats voor sneakers in Nederland en België. De vergelijkingssite is deze week 2 miljoen keer door bezoekers gezien. Voor de Otterlose eigenaar Mark van den Ing is dat reden genoeg om de stap naar het buitenland te wagen.  Van der Ing: ''Naast de internationale versie lanceren we binnenkort ook een mobiele app. Daarnaast heeft Sneakers4u een vernieuwde prijsvergelijking-functie.

Sneaker zoekmachine Sneakers4u binnenkort ook als mobiele app

Sneaker zoekmachine Sneakers4u binnenkort ook als mobiele app0 ?php the_title() ?>673 dagen geleden
Op 29, 30 en 31 mei organiseert Kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam Retailution, met uiteenlopende visies op de toekomst van retail. Retailution biedt een driedaags programma: een werkbijeenkomst met workshops voor Rotterdamse retailers, een symposium gericht op kennisontwikkeling en -uitwisseling, en een expositie met retail-prototypes van studenten van Hogeschool Rotterdam met onder andere een installatie to personalise your knitwear en een interactieve vitrine die het verhaal van de geschiedenis en de toekomst van de Lijnbaan vertelt.

Retailution toont retailinnovatie in Rotterdam

Retailution toont retailinnovatie in Rotterdam0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden
Het Rotterdamse schoenenmerk VICO lanceert deze zomer een nieuwe gaatjesschoen. Het model heet BICA en het ontwerp is gebaseerd op Athene.

Rotterdamse Schoenenmerk VICO lanceert geperforeerde zomerschoen

Rotterdamse Schoenenmerk VICO lanceert geperforeerde zomerschoen0 ?php the_title() ?>691 dagen geleden
In voortdurende jacht naar pure kwaliteit en no-nonsense stijl creëren Michael van den Broek en Ruben Fust voor No Label een collectie van basics.

No Label opent nieuwe winkel in Rotterdam

No Label opent nieuwe winkel in Rotterdam0 ?php the_title() ?>696 dagen geleden
Het Centraal Museum Utrecht presenteert Jan Taminiau: Reflections, een overzichtstentoonstelling over het werk en de kijkwijze van Jan Taminiau. Aan de hand van tientallen topstukken wordt de rijkdom en diepte van het werk van Taminiau getoond. Het publiek wordt meegenomen in de wereld van onderzoek, herinneringen, inspiratie, experiment en vakmanschap van een van de meest belangrijke en toonaangevende modeontwerpers van Nederland.

Jan Taminiau heeft overzichtstentoonstelling in Centraal Museum Utrecht

Jan Taminiau heeft overzichtstentoonstelling in Centraal Museum Utrecht0 ?php the_title() ?>708 dagen geleden
Voor de huidige tentoonstelling Van Gogh & Japan in het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft Integrated Works een innovatieve Wi-Fi oplossing geïmplementeerd om bezoekersstromen in kaart te brengen. Daarmee kan met behulp van Cisco Virtual Beacons bepaald worden waar bezoekers zich bevinden. Deze data worden tevens gebruikt om de presentatie van de informatie in de interactieve multimediatour voor deze tentoonstelling aan te sturen, zodat bezoekers nog beter hun weg in de tentoonstelling kunnen vinden.

Zo brengt Integrated Works de bezoekersstromen bij Van Gogh Museum in kaart

Zo brengt Integrated Works de bezoekersstromen bij Van Gogh Museum in kaart0 ?php the_title() ?>708 dagen geleden
De kunstcollectie van ICT-partner KPN krijgt een eigen plek in het eerste publiek toegankelijke kunstdepot ter wereld. De samenwerking is door Eelco Blok, CEO van KPN en museumdirecteur Sjarel Ex in het bijzijn van burgemeester Ahmed Aboutaleb bekrachtigd op de bouwplaats van Depot Boijmans Van Beuningen in Rotterdam, waar KPN onlangs met het hoofdkantoor naartoe verhuisde.

ICT-partner KPN toont kunstcollectie in nieuw Depot Boijmans Van Beuningen

ICT-partner KPN toont kunstcollectie in nieuw Depot Boijmans Van Beuningen0 ?php the_title() ?>729 dagen geleden
Met fans als Madonna, Beyonce en Lady Gaga is Fluevog een begrip in de schoenenwereld. Al sinds 1970 ontwerpt Canadees John schoenen, met met eerste klanten als The Beach Boys, Alice Cooper en filmmaker Robert Altman. Nu, bijna 50 jaar later, staat John nog steeds aan het roer bij Fluevog en opent hij zijn eerste Europese winkel in het centrum van Amsterdam aan de Heiligeweg 37.

John Fluevog opent eerste Europese winkel in Amsterdam

John Fluevog opent eerste Europese winkel in Amsterdam0 ?php the_title() ?>751 dagen geleden
Het Nederlandse schoenenmerk NUBIKK heeft al vaker verrast met exclusieve samenwerkingen met bekende spelers uit de muziekindustrie. Zo lanceerde het merk vorig jaar nog een limited edition sneaker met DJ-duo Bassjackers en Fedde Le Grand. Nu volgt een nieuwe samenwerking met JBL. Komende zomer brengt NUBIKK een special edition uit, bestaande uit een unisex NUBIKK sneaker mét waterdichte JBL speaker.

NUBIKK introduceert special edition in samenwerking met JBL

NUBIKK introduceert special edition in samenwerking met JBL0 ?php the_title() ?>767 dagen geleden
Het grote succes van het Rotterdamse Industriegebouw en het tweejarig bestaan wordt gevierd met een eigen huisblad: de HIG Society Paper.

Het Rotterdamse Industriegebouw viert succes met eigen papieren uitgave

Het Rotterdamse Industriegebouw viert succes met eigen papieren uitgave0 ?php the_title() ?>837 dagen geleden
De rugzak, aktetas, clutch en shopper en bijpassende schoenen eerst bij Collab Store, daarna in webshops van de Rotterdamse merken Saija en Diversité.

Diversite Footwear en Saija Store lanceren schoenen en tassen geïnspireerd op de Erasmusbrug

Diversite Footwear en Saija Store lanceren schoenen en tassen geïnspireerd op de Erasmusbrug0 ?php the_title() ?>844 dagen geleden
Museum Boijmans Van Beuningen heeft een nieuwe website. Boijmans.nl biedt persoonlijke en interactieve ontdekkingsreizen door de kunst. Het museum maakt de beleving van de tentoonstellingen voelbaar met video en fotografie. Daarnaast vindt de bezoeker op de nieuwe website verdieping door middel van kunstenaarsbiografieën, collectieverwijzingen en verhalen over de totstandkoming van de tentoonstelling. De nieuwe website geeft niet alleen het tentoonstellingsaanbod weer, ook geeft het een overzichtelijk beeld van het uitgebreide activiteitenprogramma.

Museum Boijmans Van Beuningen lanceert nieuwe website

Museum Boijmans Van Beuningen lanceert nieuwe website0 ?php the_title() ?>873 dagen geleden
Gastvrije TravelBird deed onderzoek naar hoe internationale steden scoren in gastvrijheid ten opzichte van massatoerisme. Rotterdam​ staat wereldwijd op vijfde ​plek.

Rotterdam meest gastvrije stad van Nederland

Rotterdam meest gastvrije stad van Nederland0 ?php the_title() ?>879 dagen geleden
Levi's Levi's Na wereldsteden als New York, Londen en Parijs lanceert Levi's in samenwerking met het creatieve collectief Chips een Rotterdam City Tee.

Levi’s lanceert Rotterdam City Tee

Levi’s lanceert Rotterdam City Tee0 ?php the_title() ?>885 dagen geleden
De Chinese kunstenaar Ai Weiwei maakt niet alleen een groot kunstwerk in het stadscentrum van Amsterdam, maar ontwikkelt ook speciaal voor Amsterdam Light Festival een kunstwerk in een limited edition. Deze 100 gesigneerde werken zijn gemaakt van hetzelfde materiaal als zijn kunstwerk 'thinline' waarmee hij dit jaar op het festival debuteert. Met de 6,5 kilometer lange lijn stelt Ai Weiwei de betekenis van grenzen ter discussie. De opbrengst draagt bij aan de realisatie van het grote werk van de kunstenaar.

Ai Weiwei maakt limited edition kunstwerk voor Amsterdam Light Festival

Ai Weiwei maakt limited edition kunstwerk voor Amsterdam Light Festival0 ?php the_title() ?>892 dagen geleden
Het TextielMuseum ontwikkelt jaarlijks nieuwe producten voor haar textiellabel by TextielMuseum. Studio Job heeft nieuwe collectie ontworpen.

Nieuwe collectie designproducten Studio Job voor by TextielMuseum

Nieuwe collectie designproducten Studio Job voor by TextielMuseum0 ?php the_title() ?>908 dagen geleden
Omoda en styliste Manon Meijers lanceren een speciale selectie laarzen. De Omoda X Manon-selectie bestaat uit negen modellen.

Omoda lanceert schoenenlijn met stylist Manon Meijers

Omoda lanceert schoenenlijn met stylist Manon Meijers0 ?php the_title() ?>922 dagen geleden
In navolging van het succesvolle boek Dress to Impress heeft Bastiaan van Schaik zijn eerste schoenenlijn gelanceerd: BvS Edition #1 x Eureka Shoes.

Bastiaan van Schaik lanceert schoenenlijn met Eureka Shoes

Bastiaan van Schaik lanceert schoenenlijn met Eureka Shoes0 ?php the_title() ?>969 dagen geleden
Het Rotterdamse familiebedrijf Van de Assem opent in augustus de eerste schoenenwinkel in Amsterdam aan het Gelderlandplein.

Van de Assem opent schoenenwinkel in Amsterdam

Van de Assem opent schoenenwinkel in Amsterdam0 ?php the_title() ?>977 dagen geleden
22 oktober is bij Museum Boijmans Van Beuningen de wereldpremière van We Margiela. Documentaire toont ontstaansgeschiedenis Maison Martin Margiela.

Wereldpremière We Margiela in Museum Boijmans Van Beuningen

Wereldpremière We Margiela in Museum Boijmans Van Beuningen0 ?php the_title() ?>981 dagen geleden
Euro Disney bestaat 25 jaar, volgend jaar wordt Mickey Mouse 90. Disney wil dat vieren, onder meer met samenwerking met het Waalwijkse schoenenmerk DWRS.

Disney in Waalwijk

Disney in Waalwijk0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Naturalis Luxor Cultuurmarketing

Luxor Theater en Naturalis winnaars Cultuurmarketing Awards 2017

Luxor Theater en Naturalis winnaars Cultuurmarketing Awards 20170 ?php the_title() ?>1016 dagen geleden
AHSH46 Justin Bieber

Justin Bieber opent pop-up store in Rotterdam

Justin Bieber opent pop-up store in Rotterdam0 ?php the_title() ?>1031 dagen geleden
Museum van het jaar TextielMuseum Boijmans

TextielMuseum Tilburg is Museum van het Jaar 2017

TextielMuseum Tilburg is Museum van het Jaar 20170 ?php the_title() ?>1051 dagen geleden
Cultuurmarketing Awards het Fries Museum, Luxor Theater, Museum Boijmans Van Beuningen, Naturalis, PS|theater, Rotterdam Philharmonisch Orkest, Stichting ARTmatch, TAQA Theater de Vest, TivoliVredenburg Van Gogh Museum

Luxor Theater, Van Gogh Museum en TivoliVredenburg maken kans op Cultuurmarketing Awards

Luxor Theater, Van Gogh Museum en TivoliVredenburg maken kans op Cultuurmarketing Awards0 ?php the_title() ?>1054 dagen geleden
Robey Funkie House Rotterdam Saskia Haex

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam0 ?php the_title() ?>1069 dagen geleden
vanHaren

vanHaren verkoopt online en in de winkels 6,8 miljoen paar schoenen

vanHaren verkoopt online en in de winkels 6,8 miljoen paar schoenen0 ?php the_title() ?>1094 dagen geleden
De winkel van Nelson Schoenen met daarin de collectie die ze gaan verkopen

Nelson Schoenen biedt brede collectie op webzuilen en mobiele kassa’s

Nelson Schoenen biedt brede collectie op webzuilen en mobiele kassa’s0 ?php the_title() ?>1114 dagen geleden
Popster The Weeknd

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up Shop The Weeknd binnen

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up  Shop The Weeknd binnen0 ?php the_title() ?>1116 dagen geleden
Museum Boijmans van Beuningen

Museum Boijmans Van Beuningen profiteert van het Lonely Planet-effect

Museum Boijmans Van Beuningen profiteert van het Lonely Planet-effect0 ?php the_title() ?>1186 dagen geleden
Lippensofa

KPN hoofdsponsor tentoonstelling Gek van surrealisme

KPN hoofdsponsor tentoonstelling Gek van surrealisme0 ?php the_title() ?>1199 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!