Home | Content Marketing | Rotterdam Partners slaat toe met honkbal

Rotterdam Partners slaat toe met honkbal

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Content Marketing op 02/11/2016 om 10:43

Gevange playball

Rotterdam Partners, verantwoordelijk voor de succesvolle citymarketing van de Maasstad, gaat honkbal gebruiken om de stad en de regio internationaal te promoten en (handels)relaties aan te knopen. Rotterdam Partners gaat daarom samenwerken met de Koninklijke Nederlandse Baseball en Softball Bond (KNBSB) onder de noemer: Baseball means Business. Daartoe hebben twee organisaties een samenwerkingsovereenkomst getekend, die start tijdens de Rotterdamse economische handelsmissie in Japan in november.

Honkbal is een populaire sport in landen als Japan, Taiwan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten. Team Kingdom of the Netherlands, de naam waaronder het nationale honkbalteam internationaal opereert, behoort al jaren tot de absolute wereldtop en geniet in deze landen een groot aanzien. De samenwerking tussen Rotterdam Partners en de KNBSB zorgt ervoor dat de economische relaties tussen bovenstaande landen en Rotterdam worden versterkt. Door gebruik te maken van de uitstraling van Team Kingdom of the Netherlands en de kracht van het Nederlandse honkbal kunnen deuren worden geopend die anders gesloten blijven.

Rotterdam Partners overeenkomst met Baseball means Business
De ondertekening, Rob Glastra fotografie

Honkbal is naast voetbal (Feyenoord) en de paardensport (CHIO) de derde sport waarbij Rotterdam Partners actief de verbinding zoekt met international business en waarvoor Rotterdam zelf ook een onderscheidende sportinfrastructuur heeft. “Dit zijn sporten die internationaal verbroederen. Zij overstijgen protocollen en helpen om relaties te verdiepen met landen waar die betreffende sporten populair zijn,” zegt Chantal Roest, manager van Rotterdam Partners International Trade & Investment.

“De geweldige prestaties van het Koninkrijkteam, waartoe de Rotterdammer Robert Eenhoorn een belangrijke aanzet heeft gegeven, hebben ons honkbal mondiaal op de kaart gezet”, zegt Bart Volkerijk, algemeen directeur van de KNBSB. “In een land als Japan zijn Wladimir Balentien en Andruw Jones bekender dan Johan Cruijff, bij wijze van spreken. Die sterke mondiale positie geeft onze mooie en aantrekkelijke sport de kans om met Baseball means Business internationaal bruggen te slaan, vooral op het gebied van handelsrelaties. We zijn als bond blij dat we deze rol voor Rotterdam Partners kunnen vervullen.”

Rotterdam Partners en KNBSB werkten voor het eerst succesvol samen bij het World Port Tournament in 2015. Tijdens dat tweejaarlijkse honkbalevenement in Rotterdam werden bedrijven uit Japan, Taiwan en de regio Rotterdam uitgenodigd, samen met de hoogste diplomatieke vertegenwoordigers van beide landen.

Tijdens de aanstaande Rotterdamse economische missie naar Japan (8 t/m 14 november) bezoekt de delegatie twee wedstrijden van Team Kingdom of the Netherlands. Het Koninkrijkteam speelt op 12 en 13 november de Samurai Japan Warm-Up Games tegen Japan, waar honkbal sport nummer één is, als voorbereiding op de World Baseball Classic in 2017. Rondom dit landentoernooi met de beste honkballers ter wereld, inclusief de profs uit Major League Baseball, waarvoor begin maart 2017 wedstrijden in Seoul in Zuid-Korea worden gespeeld, wordt eveneens een Rotterdamse economische missie gehouden.

Tags

HonkbalHonkbal KNBSBKNBSB CHIOCHIO Rotterdam PartnersRotterdam Partners citymarketingcitymarketing FeyenoordFeyenoord RotterdamRotterdam

Comments

Kenmerken

Den Haag, Dordrecht, Leeuwarden en Tilburg genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee in categorie met meer dan 100.000 inwoners. In de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners maken Doetinchem, Lelystad, Woerden en Zandvoort kans op de prestigieuze trofee. De uitreiking vindt plaats op maandag 4 juni in de Culturele Hoofdstad Leeuwarden tijdens het Nationaal Congres Citymarketing.

Wie wint Nationale Citymarketing Trofee 2018?

Wie wint Nationale Citymarketing Trofee 2018?0 ?php the_title() ?>659 dagen geleden
Kampen Marketing, verantwoordelijk voor de promotie van de Hanzestad in de IJsseldelta, wil de  grootste citymarketingorganisatie van Nederland worden. De stichting  heeft een vacature voor 52.000 parttime citymarketeers geplaatst! Kampen Marketing wordt bij de werving en selectie ondersteund door bureau Werkis, ook opererend vanuit de Overijsselse stad.

Kampen Marketing plaatst vacature voor 52.000 parttime citymarketeers

Kampen Marketing plaatst vacature voor 52.000 parttime citymarketeers0 ?php the_title() ?>731 dagen geleden
Buitenlandse bedrijven als Nuctech, Rambus en Helinox Inc zorgden in 2017 voor 1020 banen in Rotterdam door zich in de stad te vestigen of uit te breiden. Samen zijn deze 51 bedrijven goed voor een verwachte investering van 537 miljoen euro. Zowel het aantal nieuwe banen als het aantal investeringen in de stad steeg ten opzichte van het jaar ervoor en zijn het resultaat van Rotterdam Partners, verantwoordelijk voor de citymarketing en acquisitie van (inter)nationale bedrijven in de stad.  

51 nieuwe internationale bedrijven naar Rotterdam

51 nieuwe internationale bedrijven naar Rotterdam0 ?php the_title() ?>735 dagen geleden
Met ruim 1,8 miljoen hotelovernachtingen ontving Rotterdam in 2017 een recordaantal hotelgasten. Ruim de helft kwam vanwege zaken naar de stad.

Rotterdam trekt recordaantal toeristen

Rotterdam trekt recordaantal toeristen0 ?php the_title() ?>745 dagen geleden
Gastvrije TravelBird deed onderzoek naar hoe internationale steden scoren in gastvrijheid ten opzichte van massatoerisme. Rotterdam​ staat wereldwijd op vijfde ​plek.

Rotterdam meest gastvrije stad van Nederland

Rotterdam meest gastvrije stad van Nederland0 ?php the_title() ?>842 dagen geleden
Rotterdam Partners, de gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam en Erasmus Universiteit Rotterdam werken al drie jaar samen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van Rotterdam. Daar zijn tien nieuwe partners bij gekomen. Onder het motto: Rotterdam. Make It Happen zetten de aangesloten partijen de stad in binnen- en buitenland stevig op de kaart. Om de boodschap nog breder te verspreiden, zijn daar nu tien nieuwe partners bij gekomen die ook het gevoel van Rotterdamse trots uitdragen. De nieuwe leden zijn Cruise Port Rotterdam, Diergaarde Blijdorp, Euromast, Feyenoord Rotterdam, RDM Rotterdam en Centre of Expertise, Rotterdam Ahoy, Rotterdam The Hague Airport, Rotterdam Port Promotion Council, Rotterdams Philharmonisch Orkest en Spido.

Tien nieuwe partners moeten Rotterdam aantrekkelijker maken

Tien nieuwe partners moeten Rotterdam aantrekkelijker maken0 ?php the_title() ?>849 dagen geleden
Ruim 400 social influencers van over de hele wereld komen in het voorjaar naar Rotterdam voor het Traverse, het grootste influencers congres van Engeland.

Internationaal influencers congres Traverse naar Rotterdam

Internationaal influencers congres Traverse naar Rotterdam0 ?php the_title() ?>947 dagen geleden
Premier Suites hotel Rotterdam

Premier Suites Plus opent haar deuren in Rotterdam

Premier Suites Plus opent haar deuren in Rotterdam0 ?php the_title() ?>962 dagen geleden
Dutch Windwheel BLOC, DoepelStrijkers, Meysters, Rodesk Arup, Koninklijke BAM Groep, Deltares, Dura Vermeer, ECN, Eneco, Evides, Siemens, SPIE, TNO

Eneco, Evides, Siemens en BLOC bouwen aan iconische Dutch Windwheel in Rotterdam

Eneco, Evides, Siemens en BLOC bouwen aan iconische Dutch Windwheel in Rotterdam0 ?php the_title() ?>966 dagen geleden
Rotterdam hotel Trivago

Rotterdam wordt steeds populairder in eigen land

Rotterdam wordt steeds populairder in eigen land0 ?php the_title() ?>989 dagen geleden
Brussel Amsterdam Smurfen

Waarom nemen smurfen Amsterdam over?

Waarom nemen smurfen Amsterdam over?0 ?php the_title() ?>1022 dagen geleden
Excelsior Van Donge & De Roo sponsor

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion0 ?php the_title() ?>1026 dagen geleden
ClaimdeCoolsingel Feyenoord Kampioen

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel0 ?php the_title() ?>1030 dagen geleden
KPN Eredivisie

KPN vanaf komend seizoen nieuwe hoofdsponsor Eredivisie

KPN vanaf komend seizoen nieuwe hoofdsponsor Eredivisie0 ?php the_title() ?>1036 dagen geleden
Jeroen Kuyper Rotterdam Partners Ron Voskuilen

Jeroen Kuyper nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners

Jeroen Kuyper nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners0 ?php the_title() ?>1036 dagen geleden
NN Group en Global Sports Communication presenteren het NN Running Team

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen

NN Group, Nike en Global Sports Communication brengen wereldtop langeafstandslopers samen0 ?php the_title() ?>1049 dagen geleden
De nieuwe skyline van de Kop van Zuid, gezien vanaf het water.

Rotterdam beleeft recordjaar met buitenlandse investeringen

Rotterdam beleeft recordjaar met buitenlandse investeringen0 ?php the_title() ?>1078 dagen geleden
Rotterdam image bank

Rotterdammers bouwen mee aan nieuwe website van de gemeente

Rotterdammers bouwen mee aan nieuwe website van de gemeente0 ?php the_title() ?>1092 dagen geleden
NBA 2K SnapShot

Reclamebureau Senzie gaat reclame maken voor computerspel NBA 2K17

Reclamebureau Senzie gaat reclame maken voor computerspel NBA 2K170 ?php the_title() ?>1094 dagen geleden
Ruiters Bavaria

Bavaria 0.0 start eerste commerciële ploeg in paardensport

Bavaria 0.0 start eerste commerciële ploeg in paardensport0 ?php the_title() ?>1100 dagen geleden
Zwemmen zwembad

Sportbonden bedienen individuele fans op digitale kanalen

Sportbonden bedienen individuele fans op digitale kanalen0 ?php the_title() ?>1100 dagen geleden
Excelsior juichen

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk0 ?php the_title() ?>1106 dagen geleden
Skyline vanaf Euromast

Rotterdam Expat Centre wil bedrijven en expats warm verwelkomen met website

Rotterdam Expat Centre wil bedrijven en expats warm verwelkomen met website0 ?php the_title() ?>1121 dagen geleden
Feyenoord in de kuip

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams0 ?php the_title() ?>1130 dagen geleden
Voetbal zand

Subsidie voor Big Data-onderzoek naar verschil tussen Braziliaans en Nederlands voetbal

Subsidie voor Big Data-onderzoek naar verschil tussen Braziliaans en Nederlands voetbal0 ?php the_title() ?>1134 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!