Home | reclame | Rabobank ontvangt bijna 200 creatieve concepten voor nieuwe positionering

Rabobank ontvangt bijna 200 creatieve concepten voor nieuwe positionering

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 20/04/2017 om 13:18

198 coalities hebben gereageerd op creatieve oproep Rabobank

Eerder deze maand riep de Rabobank coalities op om een creatief concept voor positionering in te dienen. Rabobank zocht naar communicatie disruptors, oorspronkelijk, onconventioneel en onderscheidend, die een nieuwe lat in de markt willen leggen. De oproep heeft 198 reacties opgeleverd. De coalities lieten veel inspiratie, verbeeldingskracht en verrassende invalshoeken zien. De zeven uitverkoren concepten worden morgen gebriefd en moeten dan op 11 mei de definitieve inzending inleveren.

De Rabobank koos vijf coalities en deelde twee wildcards uit. Het Kartel (Top Notch records, SPEC artist management, This that+the other en CCCP), Culturing earth (thonik, MVRDV, Makkink & Bey en Ine & Sanne), Planet bank (Dennis Karpes (Justdiggit), Ronald Hutjes (Alterra), Willem van der Schoot (Havas Lemz) & Yannick Bolloré (Havas Group)), DoenDenkers (Ogilvy&Social.Lab Amsterdam, Blazhoffski, Paul Postma, Styn Claessens, Ester Gould & Sarah Sylbing en Silke Tijkotte (Flora Holland & Let it grow)) en Coalitie &Samhoud (&Samhoud Consultancy, &Samhoud Media, &Samhoud Places, &Ranj, The Virtual Reality Cinema, Stakeholderwatch, RTL, het Balletorkest & Pool) zijn gekozen.

De wildcards zijn voor The world is our canvas, een coalitie van storytellers oa. bestaande uit creatievelingen, community builders, grafiti artiesten, architecten, musici, patissiers en gamification experts, en Open minds voor Rabobank, bestaande uit Behaviour Change Group, Open Now, Jong Talent van Rabobank en een Board of Experienced minds.

Leendert Bikker, directeur Communicatie van de Rabobank: ”Wij zijn alle inzenders zeer dankbaar voor alle energie, passie en verbeeldingskracht die wij terug konden zien in het geleverde werk. Ik ben onder de indruk van brede betrokkenheid bij de missie van Rabobank. Het is prachtig om te zien dat zo veel verschillende creatieven zich vol vuur in willen zetten voor de welvaart en het welzijn in Nederland én Banking for Food. De oproep was een zoektocht naar spraakmakende coalities en we zijn erg blij met de enorme variatie aan inzendingen. Wij gaan dan ook samen met de uitgekozen coalities snel van start.”

Dorkas Koenen, directeur marketing vult aan: ”Dankzij het hoge niveau van de inzendingen kiezen we ervoor om met vijf coalities door te gaan als ook twee wild cards uit te delen. Bij de selectie hebben wij gekeken naar onconventionele en spraakmakende coalities die een inspirerende invalshoek en motivatie ingediend hebben. Internationale potentie en voldoende slagkracht zijn hierbij ook meegenomen.”

Tags

&Samhoud&Samhoud JustdiggitJustdiggit Leendert BikkerLeendert Bikker Flora HollandFlora Holland BlazhoffskiBlazhoffski CCCPCCCP Makkink & BeyMakkink & Bey thonikthonik MVRDVMVRDV Top NotchTop Notch RabobankRabobank

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!