Home | retail | Papieren reclamefolder zorgt nog voor meeste aanloop naar fysieke winkels

Papieren reclamefolder zorgt nog voor meeste aanloop naar fysieke winkels

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 10/01/2018 om 11:20

In voorbereiding op de Beste Folder Awards 2018 deed Q&A onderzoek naar reclamefolder. De verwachting is een toename in het lezen van een online folder.

Bijna 90% van 863 door Q&A ondervraagden vindt wekelijks een folderpakket op de deurmat. 85% van hen geeft aan dat scherpe aanbiedingen, productaanbod en informatie de redenen zijn om folders te lezen. Tweederde zegt zelfs een sticker op hun brievenbus te plakken om folders te blijven ontvangen.

Vorig jaar deed Q&A al onderzoek naar het foldergebruik. Ook toen bleek de papieren reclamefolder te zorgen voor de meest aanloop naar fysieke winkels. Online folders hebben een ander effect. De digitale folder stimuleert 32% van de consumenten om in een fysieke winkel te kopen, terwijl 21% geprikkeld wordt aankopen te doen in een webwinkel.

Het feit dat digitale folders altijd beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat online reclame steeds populairder wordt. Op dit moment zijn de online folders nog een aanvulling, maar de verwachting is een toename in het lezen van een online folder. 63% van de ondervraagden geeft dit te doen via de website van de retailer.

Q&A voerde een vooronderzoek uit onder 863 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2018. Dit jaar wordt deze verkiezing voor de zesde keer georganiseerd in opdracht van brancheorganisatie DDMA. Vanaf 8 februari 2018 kan de consument weer stemmen op zijn of haar favoriete folder. Ga voor meer informatie over de verkiezing naar

Tags

reclamefoldersreclamefolders Beste Folder AwardBeste Folder Award FolderFolder

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!