Home | reclame | Pabbl krijgt half miljoen investering voor lockscreen advertising

Pabbl krijgt half miljoen investering voor lockscreen advertising

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 11/07/2017 om 09:42

Pabbl lockscreen vergrendelscherm

Het vergrendelscherm is het meest bekeken scherm op de telefoon. De gemiddelde smartphone-gebruiker ontgrendelt de telefoon ruim 150 keer per dag. Dat scherm kan kan natuurlijk ook van advertenties worden voorzien: Lockscreen advertising. Pabbl is een Android-app die advertenties op het lockscreen plaatst, gebruikers kunnen punten verdienen als zij hun telefoon ontgrendelen. Met deze punten kunnen ze sparen voor gratis producten en kortingen. ”Het vergrendelscherm is full-screen en het eerste scherm dat je ziet als je je telefoon aandoet. Dit geeft een unieke mogelijkheid om persoonlijke advertenties te tonen,” zeggen oprichters Jeroen Malotaux en Bas Gerritsen.

De Amsterdamse startup heeft nu een investering van vijfhonderdduizend euro opgehaald om lockscreen advertising groot te maken in Nederland. De investering biedt Pabbl de mogelijkheid om de gelijknamige app verder te ontwikkelen en de groei te versnellen in de Nederlandse markt.

Lock-screen advertising heeft zich met ruim 20 miljoen gebruikers in Azië en Amerika al bewezen als dé nieuwe advertentievorm voor de mobiele gebruiker. ”We hebben Pabbl uitgebreid getest onder Nederlandse millennials en zij zijn erg verrast door de kwaliteit van de content en het gemak waarmee ze kunnen sparen en dat is te zien in de gebruikersgroei van dat segment,” zegt medeoprichter Jeroen Malotaux.

Voor een aangename gebruikservaring voldoen de advertenties aan kwaliteitseisen en zijn ze toegespitst op de voorkeuren die de gebruiker aangeeft. Naast advertenties worden ook artikelen, foto’s en het weerbericht op een subtiele wijze getoond.

Medeoprichter Bas Gerritsen voegt hier aan toe: ”Wij willen het voor partijen mogelijk maken om zo dicht mogelijk bij de doelgroep te adverteren zonder vervelend te worden. In plaats van nieuwe advertentiekanalen te creëren, houdt Pabbl het dichtbij de kern door het vergrendelscherm te gebruiken en de ervaring aangenaam te houden.”

Merken die op dit moment via Pabbl adverteren op met name jongeren zijn onder meer CoffeeCompany, Domino’s Pizza, Sneakers.nl, Hema, Brandfield en Deliveroo. Ook werkt Pabbl samen met goede doelen als Stiching Monkey Business.

Tags

Bas GerritsenBas Gerritsen lockscreenlockscreen lockscreen advertisinglockscreen advertising pabblpabbl CoffeeCompanyCoffeeCompany Sneakers.nlSneakers.nl BrandfieldBrandfield Jeroen MalotauxJeroen Malotaux Domino’s PizzaDomino’s Pizza deliveroodeliveroo HEMAHEMA

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!