Home | sponsoring | Opel blijft na hoofdsponsorschap als mobiliteitspartner aan Feyenoord verbonden

Opel blijft na hoofdsponsorschap als mobiliteitspartner aan Feyenoord verbonden

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 01/06/2017 om 15:28

Opel Feyenoord

Nadat Feyenoord en Opel eerder al hun intentie uitspraken om de samenwerking na afloop van het vierjarige (2013 – 2017) hoofdsponsorschap voort te zetten, is dit op 31 mei definitief bekrachtigd door de ondertekening van een nieuwe overeenkomst. Hiermee is Opel exclusief mobiliteitspartner van Feyenoord gedurende de periode 1 juli 2017 tot en met 30 juni 2020 en wordt het toegevoegd aan het selecte aantal strategische partners van de club. Een belangrijke component van de samenwerking is het feit dat Opel zal voorzien in de levering van Feyenoords complete wagenpark, voor spelers, staf, jeugdvervoer en personeel.

De verlenging van de samenwerking volgt na een zeer succesvol vierjarig hoofdsponsorschap, waarin Feyenoord niet alleen de KNVB-beker (2016) en de landstitel (2017) veroverde, maar ook mooie maatschappelijke impact werd gecreëerd dankzij de samenwerking met en voor de Hartstichting.

Johan Claassen, algemeen directeur Opel Nederland: ”We kijken met grote trots terug op de afgelopen vier jaar, waarin zowel Feyenoord als Opel terug aan de top zijn gekomen. Maar al dat succes weegt eigenlijk niet op tegen het feit dat we gezamenlijk in staat zijn geweest om het aantal burgerhulpverleners voor de Hartstichting meer dan te verdubbelen – met bijna 85.000, tot zo’n 163.000 vrijwilligers – waardoor jaarlijks meer dan duizend extra levens worden gered.1 Dit maakt de samenwerking natuurlijk extra speciaal. Onze slogan ‘Hart voor Feyenoord’ heeft voor ons dan ook een bijzondere, dubbele lading.”

Als gevolg van de internationale koers van de onderneming kon Opel Nederland het hoofdsponsorschap niet verlengen, maar kreeg het wel de ruimte om het partnerschap op gepaste wijze voort te zetten. De meerjarige, nieuwe overeenkomst biedt daar alle ruimte toe en geeft de gelegenheid om als trotse partner, met passie voor het trouwe legioen, de lange verbondenheid met de Rotterdamse club een passend vervolg te geven.

Mark Koevermans, commercieel directeur Feyenoord, over het nieuwe Strategisch Partnership: ”Na een geweldig seizoen zijn we blij en trots nu bekend te kunnen maken dat Opel en Feyenoord aan elkaar verbonden blijven. Allereerst willen we onze dank uitspreken voor de afgelopen vier seizoenen. Opel heeft in 2013 voor Feyenoord gekozen op een moment dat beide bedrijven het moeilijk hadden. Het is dan ook prachtig om te zien dat we allebei terug aan de top zijn en dat we samen hebben mogen genieten van de landstitel, die zorgde voor een passende en bijzondere afsluiting van het hoofdsponsorschap. De nieuwe overeenkomst laat zien dat we ook de komende drie seizoenen intensief blijven samenwerken.”

Tags

sponsorsponsor HartstichtingHartstichting OpelOpel FeyenoordFeyenoord

Comments

Kenmerken

Speciaal voor de campagne heeft Opel, in samenwerking met J. Walter Thompson Amsterdam en specialisten van Randstad, het fictieve bedrijf jade geïntroduceerd. Een lifestyle & design look and feel, maar een functieomschrijving die identiek was aan die van de Opel-vacature, vormde de basis van het experiment, met de ambitie om een groter aantal vrouwelijke, dan mannelijke kandidaten te bereiken. De wervingscampagne voor jade leverde binnen twee weken 41 vrouwelijke en 15 mannelijke sollicitanten op, ten opzichte van 8 vrouwelijke en 76 mannelijke kandidaten naar aanleiding van de Opel-vacature.

Opel werft vrouwelijke autoverkopers met fictief bedrijf

Opel werft vrouwelijke autoverkopers met fictief bedrijf0 ?php the_title() ?>717 dagen geleden
Uit ruim 5.000 Feyenoorders die aangaven mee te willen doen aan DNA-onderzoek, op initiatief van Opel, zijn er 168 geselecteerd die kit van Omnigen krijgen.

168 Feyenoorders staan wangslijm af voor DNA-onderzoek van Opel

168 Feyenoorders staan wangslijm af voor DNA-onderzoek van Opel0 ?php the_title() ?>737 dagen geleden
Aectual maakt digitaal op maat unieke bouwproducten met behulp van 3D-printrobots en software tools. DOEN Participaties en AKEF investeren.

DOEN Participaties investeert in Amsterdamse start-up Aectual

DOEN Participaties investeert in Amsterdamse start-up Aectual0 ?php the_title() ?>742 dagen geleden
Sinds de komst van adidas in 2014 heeft Feyenoord een uniek distributiemodel voor de officiële clubkleding waarin alle Feyenoord/adidas-kleding alleen verkrijgbaar is bij de officiële Feyenoord-verkoopkanalen. Mede dankzij het structurele groeiende succes van dit model zijn beide partijen zeer tevreden met de nieuwe overeenkomst.

Feyenoord verlengt contract met adidas

Feyenoord verlengt contract met adidas0 ?php the_title() ?>745 dagen geleden
Opel is geen hoofdsponsor meer van Feyenoord maar heeft als mobiliteitspartner nog steeds hart voor de Rotterdamse club. De Rotterdamse kampioen heeft zo'n drie miljoen supporters in Nederland. Maar waar komt de clubliefde vandaan? Vaak kunnen supporters dat niet uitleggen. ''Dat zit van binnen. Het zit in je bloed, in je DNA,'' zijn veelgehoorde antwoorden op die vraag. Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer zoekt uit of het Feyenoord-gen écht bestaat en neemt de proef op de som bij 168 supporters, in Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek. Dankzij dit initiatief van Opel is Feyenoord de eerste voetbalclub ter wereld die grootschalig DNA-onderzoek gaat doen onder de eigen supporters. Het Rotterdamse Omnigen voert het onderzoek uit.

Feyenoord en Opel gaan eerste grootschalig DNA-onderzoek doen onder eigen supporters

Feyenoord en Opel gaan eerste grootschalig DNA-onderzoek doen onder eigen supporters0 ?php the_title() ?>764 dagen geleden
Voetbalclub Feyenoord wint omdat landskampioenschap Rotterdam op positieve manier op de kaart zette. Freestyle voetballer Soufiane Touzani is aanstormend talent.

Feyenoord en Soufiane Touzani onderscheiden bij Marketing Award Rotterdam 2017

Feyenoord en Soufiane Touzani onderscheiden bij Marketing Award Rotterdam 20170 ?php the_title() ?>772 dagen geleden
Er zijn tien nieuwe bedenksels die kans maken op de titel: Slechtste slogan van 2017. Onder meer Bram Ladage en Dierenambulance Amsterdam genomineerd.

Dierenambulance Amsterdam en Bram Ladage kanshebber voor Slechtste slogan!

Dierenambulance Amsterdam en Bram Ladage kanshebber voor Slechtste slogan!0 ?php the_title() ?>804 dagen geleden
KNVB heeft de DDMA Customer Data Award 2017 gewonnen. De ingezonden case van de voetbalbond werd door de jury uitverkozen boven die van de andere genomineerden: Vacanceselect, Manutan en Bilderberg Hotels. De Customer Data Award wordt jaarlijks uitgereikt door DDMA, de branchevereniging voor data en marketing. De prestigieuze prijs is een waardering voor de organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet in te zetten. De genomineerden zijn door een vakjury beoordeeld op verschillende criteria, waaronder rendement, verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

KNVB scoort met DDMA Customer Data Award 2017

KNVB scoort met DDMA Customer Data Award 20170 ?php the_title() ?>819 dagen geleden
De Bosatlas van het Nederlandse voetbal brengt deze volkssport breed in kaart. Met thema’s als de amateurs en de profs, voetbal en de maatschappij, en de rol van de commercie. De atlas is tot stand gekomen in samenwerking met de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB.

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal

Er is nu ook een Bosatlas voor de voetbal0 ?php the_title() ?>826 dagen geleden
Rotterdam Partners, de gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam en Erasmus Universiteit Rotterdam werken al drie jaar samen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van Rotterdam. Daar zijn tien nieuwe partners bij gekomen. Onder het motto: Rotterdam. Make It Happen zetten de aangesloten partijen de stad in binnen- en buitenland stevig op de kaart. Om de boodschap nog breder te verspreiden, zijn daar nu tien nieuwe partners bij gekomen die ook het gevoel van Rotterdamse trots uitdragen. De nieuwe leden zijn Cruise Port Rotterdam, Diergaarde Blijdorp, Euromast, Feyenoord Rotterdam, RDM Rotterdam en Centre of Expertise, Rotterdam Ahoy, Rotterdam The Hague Airport, Rotterdam Port Promotion Council, Rotterdams Philharmonisch Orkest en Spido.

Tien nieuwe partners moeten Rotterdam aantrekkelijker maken

Tien nieuwe partners moeten Rotterdam aantrekkelijker maken0 ?php the_title() ?>849 dagen geleden
Als nieuwe Official Partner levert Kia negentig voertuigen aan de UEFA (Union of European Football Associations) voor de UEFA Europa League-finales.

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League

Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League0 ?php the_title() ?>907 dagen geleden
Centralpoint.nl, onderdeel van Infotheek Group, is heel dit seizoen zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad.

Centralpoint.nl nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

Centralpoint.nl nieuwe shirtsponsor FC Utrecht0 ?php the_title() ?>921 dagen geleden
reuzenpanda's N.E.C. Ouwehands Dierenpark panda's

Reuzenpanda’s sponsoren voetballers van N.E.C. Nijmegen

Reuzenpanda’s sponsoren voetballers van N.E.C. Nijmegen0 ?php the_title() ?>961 dagen geleden
Opel Yuri Schuurkes Youtube

Yuri Schuurkes koopt Opel Astra met Youtube views!

Yuri Schuurkes koopt Opel Astra met Youtube views!0 ?php the_title() ?>980 dagen geleden
Volvo KLM Open

Volvo verlengt sponsorovereenkomst KLM Open

Volvo verlengt sponsorovereenkomst KLM Open0 ?php the_title() ?>986 dagen geleden
Jumbo Feyenoord

Jumbo stelt kinderen op bij landskampioen Feyenoord

Jumbo stelt kinderen op bij landskampioen Feyenoord0 ?php the_title() ?>988 dagen geleden
Giro Sunweb Tom Dumoulin

Sunweb en Tom Dumoulin gaan nog tot 2022 samen verder

Sunweb en Tom Dumoulin gaan nog tot 2022 samen verder0 ?php the_title() ?>988 dagen geleden
Kia UEFA Women’s EURO 2017

Kia levert de wedstrijdbaldragers tijdens WEURO in Nederland

Kia levert de wedstrijdbaldragers tijdens WEURO in Nederland0 ?php the_title() ?>993 dagen geleden
Fifa Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles

Uniek FIFA-toernooi in het Polman Stadion van Heracles0 ?php the_title() ?>997 dagen geleden
Helmond Sport flexpakket

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats

Helmond Sport eerste club met flexibele business seats0 ?php the_title() ?>1002 dagen geleden
ADO Den Haag Voetbal Cars Jeans

Rustaaag, ADO Den Haag komende drie jaar in Cars Jeans Stadion

Rustaaag, ADO Den Haag komende drie jaar in Cars Jeans Stadion0 ?php the_title() ?>1008 dagen geleden
Opel Feyenoord

Opel wil door met Feyenoord

Opel wil door met Feyenoord0 ?php the_title() ?>1011 dagen geleden
NN Group CPC Marathon sponsor

NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam

NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam0 ?php the_title() ?>1024 dagen geleden
Excelsior Van Donge & De Roo sponsor

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion

Excelsior Stadion Woudestein heet voortaan Van Donge & De Roo Stadion0 ?php the_title() ?>1026 dagen geleden
ClaimdeCoolsingel Feyenoord Kampioen

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel

Alvast een digitaal plekje voor de huldiging van Feyenoord op de Coolsingel0 ?php the_title() ?>1030 dagen geleden
Opel YouTube Views

Betaal een nieuwe Opel met YouTube-views!

Betaal een nieuwe Opel met YouTube-views!0 ?php the_title() ?>1032 dagen geleden
KPN Eredivisie

KPN vanaf komend seizoen nieuwe hoofdsponsor Eredivisie

KPN vanaf komend seizoen nieuwe hoofdsponsor Eredivisie0 ?php the_title() ?>1036 dagen geleden
Opel Qurrent Paul de Munnik Feyenoord

Opel biedt Feyenoord lied van Paul de Munnik als afscheidscadeau

Opel biedt Feyenoord lied van Paul de Munnik als afscheidscadeau0 ?php the_title() ?>1044 dagen geleden
Brandsfit sponsor sportclubs

Brandsfit biedt sportclubs gratis tenues door een slim sponsormodel

Brandsfit biedt sportclubs gratis tenues door een slim sponsormodel0 ?php the_title() ?>1044 dagen geleden
ING steunt het Nederlandse Voetbal en dus uiteraard ook het vrouwenvoetbal. Daarom is ING trotse Nationale Partner van WEURO 2017. Als partner gaat ING het toernooi zo goed mogelijk faciliteren en een bijdrage leveren om het tot een succes te maken en op deze manier het vrouwenvoetbal meer aandacht te geven en vooruit te helpen.

ING is trotse Nationale Partner van WEURO 2017

ING is trotse Nationale Partner van WEURO 20170 ?php the_title() ?>1046 dagen geleden
Feyenoord heeft een nieuwe hoofdpartner. Vanaf seizoen 2017-2018 staat het logo van Qurrent op het shirt. Qurrent is al business partner van Sparta!

Energiebedrijf Qurrent volgt Opel op als hoofdsponsor koploper Feyenoord

Energiebedrijf Qurrent volgt Opel op als hoofdsponsor koploper Feyenoord0 ?php the_title() ?>1050 dagen geleden
reclameadvies bij goal Feyenoord

Rotterdamse bureaus bieden reclameadvies bij elke goal van Feyenoord

Rotterdamse bureaus bieden reclameadvies bij elke goal van Feyenoord0 ?php the_title() ?>1056 dagen geleden
ING hesjes amateurvoetbal

ING steunt amateurvoetbal met 25.000 hesjes

ING steunt amateurvoetbal met 25.000 hesjes0 ?php the_title() ?>1067 dagen geleden
De website van de eredivisie zaalvoetbaal

Eredivisie Zaalvoetbal lanceert online platform

Eredivisie Zaalvoetbal lanceert online platform0 ?php the_title() ?>1077 dagen geleden
Een van de modellen van Men at work gekleed in een stijlvol pak voor een molen dat iconisch is voor Nederland

Bij Only for Men mogen alleen nog maar mannen naar binnen

Bij Only for Men mogen alleen nog maar mannen naar binnen0 ?php the_title() ?>1085 dagen geleden
Excelsior juichen

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk

Sponsoren kiezen voor Excelsior Rotterdam en RKC Waalwijk0 ?php the_title() ?>1106 dagen geleden
Feyenoord in de kuip

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams

Feyenoord eigenlijk helemaal niet zo Rotterdams0 ?php the_title() ?>1130 dagen geleden
Jeroen van Eck Mangrove

Jeroen van Eck (Mangrove): Door onze campagne voor de Hartstichting zijn levens gered

Jeroen van Eck (Mangrove): Door onze campagne voor de Hartstichting zijn levens gered0 ?php the_title() ?>1149 dagen geleden
Feyenoord foundation

Feyenoord lanceert nieuw online donatieplatform

Feyenoord lanceert nieuw online donatieplatform0 ?php the_title() ?>1154 dagen geleden
Feyenoord kersttrui

Feyenoord en Ajax al in kerstsferen

Feyenoord en Ajax al in kerstsferen0 ?php the_title() ?>1191 dagen geleden
Opel Feyenoord

KPN, Jumbo, ING, Opel en Feyenoord genomineerd voor SponsorRing

KPN, Jumbo, ING, Opel en Feyenoord genomineerd voor SponsorRing0 ?php the_title() ?>1219 dagen geleden
De Kuip opkomst spelers vanuit vak Y

Feyenoord vraagt wel heel veel van hun klanten

Feyenoord vraagt wel heel veel van hun klanten0 ?php the_title() ?>1260 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!