Home | retail | Onmogelijke illustraties Escher vormen kledingcollectie Supreme

Onmogelijke illustraties Escher vormen kledingcollectie Supreme

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 02/05/2017 om 12:01

Maurits Cornelis Escher Supreme

Het is misschien wel een van Nederlands bekendste moderne kunstenaars. De onmogelijke illustraties van de Nederlandse graficus Maurits Cornelis Escher sieren talloze muren op de hele wereld. De tekenaar overleed in 1972 maar is nog altijd zeer populair. ”Wij organiseren internationale tentoonstellingen van zijn werk die gemiddeld zo’n 250.000  bezoekers per tentoonstelling trekken,” laat Mark Veldhuysen weten namens The M.C. Escher Company in Baarn.

De tekeningen en optische illusies van de in 1898 te Leeuwarden geboren Escher vormen ook vaak een inspiratie voor modeontwerpers. Veldhuysen: ”Wij krijgen vaak aanvragen voor samenwerking, maar zijn daar heel selectief in. Er is wel samengewerkt met Matthew Williamson en Jill Sander.”

En nu komt er een nieuwe collectie met misschien wel ’s werelds meest gehypete merk: Supreme. ”Supreme heeft ons benaderd om een collectie te mogen maken met de kunst van de graficus M.C. Escher. Hier is uiteraard uitgebreid over gesproken met gevolg dat 4 mei de collectie wordt gepresenteerd,” laat Veldhuysen weten over de totstandkoming .

De collectie bestaat uit jassen, korte broeken, T-shirts en overhemden. Supreme begon ooit als skatemerk in New York maar heeft inmiddels een toonaangevende status bereikt als het gaat om hippe samenwerkingen. De afgelopen periode waren er bijvoorbeeld als speciale collecties met vooral andere populaire kledingmerken als The North Face, Nike, Clarks, Thrasher, Timberland, Stone Island, Aquascutum, Levi’s,  Dr. Martens, Vans, Lacoste, COMME des GARÇONS en Louis Vuitton. Maar in het verleden zijn er ook vaak genoeg andere speciale stukken en objecten uitgebracht met kunstenaars, sporters en artiesten als Andy Warhol, David Sims, Muhammed Ali, Urs Fischer, Toshio Maeda, Black Sabbath,  Barrington Levy en Slayer.

De samenwerkingen zorgen altijd voor lange rijen voor de winkels in New York, Londen, Parijs, Los Angeles en de zes winkels in Japan, waarvan drie in Tokyo. De producten zijn bovendien ook altijd al snel uitverkocht in de webshop.

Tags

LacosteLacoste COMME des GARÇONSCOMME des GARÇONS Louis VuittonLouis Vuitton Andy WarholAndy Warhol David SimsDavid Sims Muhammed AliMuhammed Ali Urs FischerUrs Fischer Toshio MaedaToshio Maeda Black SabbathBlack Sabbath SlayerSlayer Barrington LevyBarrington Levy SupremeSupreme ClarksClarks ThrasherThrasher The North FaceThe North Face M.C. EscherM.C. Escher TimberlandTimberland AquascutumAquascutum TokyoTokyo Stone IslandStone Island Los AngelesLos Angeles Dr MartensDr Martens VansVans ParijsParijs NikeNike Levi'sLevi's LondenLonden new yorknew york

Comments

Kenmerken

Loesje is al ruim dertig jaar bekend vanwege de simpele posters met teksten. De boodschappen worden inmiddels in zo'n dertig landen verspreid. Altijd in zwart-wit. Loesje is nu een campagne gestart: Zeggen wat je denkt kan ook iets aardigs zijn. Om deze boodschap uit te dragen heeft Loesje samen met illustrator Xaviera een speciale poster ontworpen. In kleur en met beeld. 

Loesje nu ook in kleur

Loesje nu ook in kleur0 ?php the_title() ?>217 dagen geleden
IKEA en Chris Stamp (bekend van het merk STAMPD) willen dat mensen hun favoriete sneakers en kledingstukken thuis met trots kunnen presenteren, ook wanneer deze niet worden gedragen. De SPÄNST collectie bestaat uit transparante schoenenboxen, een kledingrek en kledingkast, maar ook uit verrassende items als een skateboard, basketbalnet en kledingstukken als petten, hoodies en t-shirts. De limited edition collectie voor de actieve, urban generatie is deze maand verkrijgbaar.

Chris Stamp ontwerpt designcollectie SPÄNST voor IKEA

Chris Stamp ontwerpt designcollectie SPÄNST voor IKEA0 ?php the_title() ?>257 dagen geleden
NTR lanceert samen met Fabrique en Q42 de interactieve documentaire De metamorfose Van Escher. Nederlands meest beroemde graficus M.C. Escher, maakte met Metamorphose II één van zijn beroemdste werken. De interactieve documentaire stelt de websitebezoeker in staat het werk en leven van Escher van heel dichtbij te ontdekken en beleven.

Escher op je beeldscherm

Escher op je beeldscherm0 ?php the_title() ?>269 dagen geleden
Onlangs werd de heruitgave van de Nike Air Max 1 Atmos Animal Print gelanceerd. Sneakerliefhebbers hebben uren in de rij gestaan om deze sneakers in handen te kunnen krijgen. Toch waren het niet enkel fans die in de rij stonden voor de sneakers, want sommig exemplaren worden namelijk met flinke winst doorverkocht op Marktplaats en Ebay. Dat blijkt uit bureauonderzoek van online winkelcentrum beslist.nl.

Exclusieve Nike Air Max sneakers alweer online doorverkocht met winst

Exclusieve Nike Air Max sneakers alweer online doorverkocht met winst0 ?php the_title() ?>271 dagen geleden
Labfresh introduceert na het overhemd nu een T-shirt dat niet vies kan worden en zweetplekken absorbeert via Kickstarter. Streefbedrag is al behaald.

Dit shirt wordt niet vies en absorbeert zweet en geur

Dit shirt wordt niet vies en absorbeert zweet en geur0 ?php the_title() ?>291 dagen geleden
Het Antwerpse kledingmerk Essentiel is al gevestigd in Amsterdam, Haarlem en 's Hertogenbosch. In 2018 volgen Utrecht, Rotterdam én Maastricht.

Essentiel opent volgend jaar winkels in Utrecht, Rotterdam én Maastricht

Essentiel opent volgend jaar winkels in Utrecht, Rotterdam én Maastricht0 ?php the_title() ?>405 dagen geleden
De rugzak, aktetas, clutch en shopper en bijpassende schoenen eerst bij Collab Store, daarna in webshops van de Rotterdamse merken Saija en Diversité.

Diversite Footwear en Saija Store lanceren schoenen en tassen geïnspireerd op de Erasmusbrug

Diversite Footwear en Saija Store lanceren schoenen en tassen geïnspireerd op de Erasmusbrug0 ?php the_title() ?>405 dagen geleden
Na succesvolle edities in grote steden als Parijs, Zürich, Berlijn, Moskou, Keulen, Warschau en Amsterdam vindt komend weekend de eerste editie van Sneakerness in Rotterdam plaats in de Van Nelle Fabriek. Sneakerness is uitgegroeid tot het belangrijkste sneakerevent van Europa. Er worden duizenden sneakers verkocht en merken en winkels als Crep Protect, WOEI, Overkill, Monta en Reell Jeans presenteren zich. 

Crep Protect, WOEI, Overkill en Monta presenteren zich op eerste Sneakerness Rotterdam

Crep Protect, WOEI, Overkill en Monta presenteren zich op eerste Sneakerness Rotterdam0 ?php the_title() ?>418 dagen geleden
Samsung heeft de droom van modeblogger MoreStyleThanFashion waar helpen maken. Een Instagrammable Pink Wall op de Rotterdamse Hofbogen.

Nederland heeft eigen Pink Wall op Rotterdamse Hofbogen

Nederland heeft eigen Pink Wall op Rotterdamse Hofbogen0 ?php the_title() ?>445 dagen geleden
Na twee eerdere samenwerkingen presenteren sportmerk Asics en de Rotterdamse sneakerboetiek Woei een nieuw speciaal model. Vanwege het tienjarig bestaan van WOEI ‘Patta’s et Pret a Porter’ wordt een exclusieve editie van de historische GEL Lyte III gelanceerd. Gebaseerd op de liefde van eigenaar Woei Tjin voor de jaren '80. De gekozen materialen zoals nylon  en reflecterende 3M elementen en de opvallende kleuren zoals rose van het ontwerp grijpen terug op dat decennium. Het originele model werd in 1990 uitgebracht. De toen onderscheidende, futuristische elementen zijn ook terug te vinden in deze heruitgave. Er is ook een een speciaal bijpassend jack ontworpen. De schoen gaat 4 november in de verkoop bij de winkel aan de Hoogstraat.

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking

Asics en WOEI presenteren een nieuwe samenwerking0 ?php the_title() ?>445 dagen geleden
Ruben van Veen, voormalig CFO tech-startup The Ocean Cleanup, heeft mannenmodemerk SKOT opgericht. De collectie bestaat uit duurzame overhemden.

SKOT lanceert meest duurzame overhemden

SKOT lanceert meest duurzame overhemden0 ?php the_title() ?>488 dagen geleden
Toyota Anna Rike, Manon Tilstra Larissa Bruin Aygo

Toyota laat fashion influencers Anna Rike, Manon Tilstra en Larissa Bruin Aygo aankleden

Toyota laat fashion influencers Anna Rike, Manon Tilstra en Larissa Bruin Aygo aankleden0 ?php the_title() ?>629 dagen geleden
Carhartt WIP opent nieuwe flagship store in Amsterdam

Carhartt WIP opent nieuwe flagship store in Amsterdam

Carhartt WIP opent nieuwe flagship store in Amsterdam0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
Niem Tewarie Daft Punk pop-up

Wat we van Daft Punk kunnen leren over branding?

Wat we van Daft Punk kunnen leren over branding?0 ?php the_title() ?>648 dagen geleden
Instagram sensatie en model Cindy Kimberly (@Wolfiecindy) het nieuwe gezicht van SuperTrash.

SuperTrash presenteert instagram sensatie Wolfiecindy als nieuw model

SuperTrash presenteert instagram sensatie Wolfiecindy als nieuw model0 ?php the_title() ?>658 dagen geleden
Band Gorillaz

T-Mobile lanceert bijzondere samenwerking met band Gorillaz

T-Mobile lanceert bijzondere samenwerking met band Gorillaz0 ?php the_title() ?>661 dagen geleden
2 mannen die bezig zijn met de brain challenge bij men at work

Men At Work laat de hersens kraken in de winkel

Men At Work laat de hersens kraken in de winkel0 ?php the_title() ?>675 dagen geleden
Popster The Weeknd

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up Shop The Weeknd binnen

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up  Shop The Weeknd binnen0 ?php the_title() ?>677 dagen geleden
IKEA JASSA limited collectie

IKEA lanceert JASSA limited collectie met Piet Hein Eek

IKEA lanceert JASSA limited collectie met Piet Hein Eek0 ?php the_title() ?>685 dagen geleden
Fashion Mall

Nederlander meest fanatieke online fashionshopper in Europa

Nederlander meest fanatieke online fashionshopper in Europa0 ?php the_title() ?>685 dagen geleden
Ellie Goulding vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren0 ?php the_title() ?>692 dagen geleden
Beauty & the Beast Fashionweek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek0 ?php the_title() ?>752 dagen geleden
MTV broederliefde

Merken klinkend aanwezig tijdens MTV European Music Awards in Rotterdam

Merken klinkend aanwezig tijdens MTV European Music Awards in Rotterdam0 ?php the_title() ?>802 dagen geleden
Kenzo kleding

Aftellen naar ultieme marketingactie van kledinggigant H & M

Aftellen naar ultieme marketingactie van kledinggigant H & M0 ?php the_title() ?>823 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!