Home | sponsoring | Old Spice Guy zegt dikke doei namens Bol

Old Spice Guy zegt dikke doei namens Bol

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 12/06/2018 om 09:59

In aanloop naar Vaderdag hebben bol.com en Procter & Gamble de handen ineen geslagen voor een video,met Isaiah Mustafa in de hoofdrol. De acteur, bekend van de campagne: The Man Your Man Could Smell Like van verzorgingsmerk Old Spice, zet het vinden van een perfect vaderdagcadeau centraal. In de video, die ontwikkeld is door digital agency Dept, verschijnt de iconische Old Spice Guy met een monoloog, die typerend is voor de campagnes van Old Spice. Vervolgens voorziet Mustafa de Nederlandse kijker in zestig seconden van de do's-and-don'ts op het gebied van vaderdagcadeaus.

In aanloop naar Vaderdag hebben bol.com en Procter & Gamble de handen ineen geslagen voor een video,met Isaiah Mustafa in de hoofdrol. De acteur, bekend van de campagne: The Man Your Man Could Smell Like van verzorgingsmerk Old Spice, zet het vinden van een perfect vaderdagcadeau centraal.

In de video, die ontwikkeld is door digital agency Dept, verschijnt de iconische Old Spice Guy met een monoloog, die typerend is voor de campagnes van Old Spice. Vervolgens voorziet Mustafa de Nederlandse kijker in zestig seconden van de do’s-and-don’ts op het gebied van vaderdagcadeaus.

Dries Poels, head of brand & marketing communications bij bol.com: “Twee merken vol eigenzinnigheid en humor, die de handen ineen slaan. Mooier kan het niet worden, al helemaal met zo’n legendarische man als Isaiah Mustafa in de hoofdrol. We zijn erg blij met het eindresultaat, maar vooral ook op deze unieke samenwerking.”

”Bol.com sluit qua humor en doelgroep naadloos aan op Old Spice,” voegt Rene Edelenbosch, business leader skin & personal care bij Procter & Gamble, toe: ”We waren dan ook beiden erg enthousiast over wat we samen konden creëren rondom Vaderdag. Het heeft zelfs een nieuw begrip in Nederland geïntroduceerd: oldspicekettingzaagdrone.”

Op Facebook en YouTube heeft de video inmiddels al een half miljoen organische views opgeleverd en zal deze week in zijn geheel worden uitgezonden als commercial.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Dries Poels, Olav van Dam  en Martine Kevelham (bol.com) en Rene Edelenbosch en Melanie Bos (P&G)

Account: Thomas van Slooten

Creative director: Japie Stoppelenburg

Concept: Bas Heijnis & Bob Toorenaar

Project manager: Marjolein van Hemert

Productie: Mad Dog Video i.s.m Saatchi & Saatch IS

 

Tags

Old Spice GuyOld Spice Guy Isaiah MustafaIsaiah Mustafa Mad Dog VideoMad Dog Video Saatchi & Saatch ISSaatchi & Saatch IS Japie StoppelenburgJapie Stoppelenburg Procter & GambleProcter & Gamble Thomas van SlootenThomas van Slooten bol.combol.com

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!