Home | retail | Oefenen met klanten in een digitaal Retail Lab

Oefenen met klanten in een digitaal Retail Lab

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 17/02/2017 om 09:42

Atos

Atos heeft de deuren van het Retail Transformation Lab geopend. Een digitale winkelomgeving die retailers instrumenten in handen geeft om succesvol te opereren in het tijdperk van Unified Commerce. Het lab maakt tastbaar hoe de klantervaring kan worden versterkt: of het nu gaat om winkelen met dynamische boodschappenlijstjes, online boodschappen doen of betalen met gezichtsherkenning.

Het laboratorium staat model voor een winkelomgeving die retailers op basis van hun eigen behoeften kunnen aanpassen. Dit revolutionaire concept helpt retailers om een geïntegreerd online aanbod te creëren waarin de klant centraal staat. Deze oplossingen worden tastbaar gemaakt met behulp van geïntegreerde apps en toepassingen op het gebied van mobile commerce.

Het Retail Transformation Lab bevindt zich in het atrium van het hoofdkantoor van Atos in Benelux & The Nordics in Amstelveen. Het combineert de digitale visie van Atos met de expertise van toonaangevende partners, waaronder haar bedrijfsonderdeel Worldline (Europees leider op het gebied van online betalingen en diensten op het gebied van financiële transacties). In deze omgeving kunnen bezoekers een complete en geïntegreerde digitale winkelomgeving ervaren waarin online en offline shoppen realiteit worden. Dit gebeurt met demo’s waarin zichtbaar wordt gemaakt hoe Augmented Reality kan resulteren in gepersonaliseerde aanbiedingen – gebaseerd op klantprofiel en aankoopgedrag- in dynamische boodschappenlijstjes die veranderen afhankelijk van de locatie en live promoties met gebruikmaking van elektronische schappen-labels.

”De retailsector verandert snel en technologische ontwikkelingen komen in een stroomversnelling. Retailers moeten inspelen op nieuwe klantbehoeften en shopping-trends, willen zij in de toekomst bestaansrecht hebben. Bij Atos ondersteunen we retailers door hen te helpen bij het creëren van een klantgerichte, dynamische en geïntegreerde winkelervaring met gebruikmaking van de allerlaatste ontwikkelingen op het gebied van digitale technologie,” zegt Danny Groenenboom, Digital Retail Transformation Leader van IT-service bedrijf Atos.

Consumenten verwachten dat zij probleemloos van het ene naar het andere kanaal kunnen overstappen. Worldline stelt retailers in staat gemak en flexibiliteit te bieden door klanten de zekerheid te bieden dat zij alle betaalmogelijkheden accepteren, ongeacht het verkoopkanaal.

Tags

WorldlineWorldline Digital RetailDigital Retail AtosAtos mobile commercemobile commerce Augmented realityAugmented reality retailretail

Comments

Kenmerken

Terwijl de grote supermarkten als Jumbo, Albert Heijn en Plus hun nieuwe, stemmige kerstreclames uit hebben gebracht blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates dat een kwart van de Nederlanders dit jaar hun boodschappen voor de kerstdagen online doet. 8 op de 10 Nederlanders die al eerder online boodschappen deden, doen dit jaar ook hun kerstboodschappen online. 17,4% van de ondervraagde Nederlanders die hun kerstdiner dit jaar via internet bestellen heeft echter nog nooit eerder online boodschappen gedaan.

Kerstboodschappen door kwart Nederlanders online besteld

Kerstboodschappen door kwart Nederlanders online besteld0 ?php the_title() ?>713 dagen geleden
INretail heeft belangrijke verschuivingen getraceerd die in 2030 zullen leiden tot hogere consumentenverwachtingen die ondernemers retailkansen biedt.

In 2030 veel meer dynamiek in de retail

In 2030 veel meer dynamiek in de retail0 ?php the_title() ?>729 dagen geleden
Klanten met een iPhone X kunnen inloggen en betalingen in de mobiel bankieren app bevestigen met gezichtsherkenning van Apple Face ID.

ING maakt Mobiel Bankieren App geschikt voor Face ID

ING maakt Mobiel Bankieren App geschikt voor Face ID0 ?php the_title() ?>743 dagen geleden
Boodschappenspot.nl bezorgdiensten boodschappen

Boodschappenspot brengt lokale bezorgdiensten in kaart

Boodschappenspot brengt lokale bezorgdiensten in kaart0 ?php the_title() ?>875 dagen geleden
INretail retail personeel wetgeving

Twaalf procent meer banen mogelijk in retail

Twaalf procent meer banen mogelijk in retail0 ?php the_title() ?>926 dagen geleden
KdG retail supermarkt

De supermarkt van de toekomst volgens studenten

De supermarkt van de toekomst volgens studenten0 ?php the_title() ?>931 dagen geleden
Skilled publiceert infographic met de tien stappen om mobile commerce te verbeteren.

10 stappen om mobile commerce te verbeteren!

10 stappen om mobile commerce te verbeteren!0 ?php the_title() ?>951 dagen geleden
Ger boersma Vertical Retailing Retail in oorlog

Ger Boersma voorziet Retail in Oorlog

Ger Boersma voorziet Retail in Oorlog0 ?php the_title() ?>960 dagen geleden
Rotterdam School of Management, Erasmus University Vloermarkering marketing supermarkt goal gradient effect

Hoe stuur je klanten met het juiste tempo door een winkel?

Hoe stuur je klanten met het juiste tempo door een winkel?0 ?php the_title() ?>972 dagen geleden
Lincherie 3D paskamer

Lincherie helpt bij keuze juiste BH-maat met innovatieve 3D-scanspiegel in paskamer

Lincherie helpt bij keuze juiste BH-maat met innovatieve 3D-scanspiegel in paskamer0 ?php the_title() ?>973 dagen geleden
Een tevreden klant die heeft gewinkeld bij de Beethovenstraat

Winkeliers Beethovenstraat bezorgen nog dezelfde dag thuis

Winkeliers Beethovenstraat bezorgen nog dezelfde dag thuis0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Een zakenman met zijn nieuwste, ultra beveiligde, telefoon voor professionals van Atos

Atos lanceert ultra beveiligde telefoon voor professionals

Atos lanceert ultra beveiligde telefoon voor professionals0 ?php the_title() ?>992 dagen geleden
Een winkelier die achter de balie blijft zitten

Blog: De klant centraal stellen – Waarom en hoe doe je dat?

Blog: De klant centraal stellen – Waarom en hoe doe je dat?0 ?php the_title() ?>995 dagen geleden
De nieuwste Blokker

Blokker heeft nog steeds vertrouwen in winkelformule

Blokker heeft nog steeds vertrouwen in winkelformule0 ?php the_title() ?>1008 dagen geleden
DHL transport vliegtuig

Cross-border ondernemen verdubbelt groei voor retail

Cross-border ondernemen verdubbelt groei voor retail0 ?php the_title() ?>1009 dagen geleden
Telesuper.nl

Online supermarkt Telesuper wil samen met Descartes optimaliseren

Online supermarkt Telesuper wil samen met Descartes optimaliseren0 ?php the_title() ?>1010 dagen geleden
PLUS nieuwe DC

PLUS bouwt hypermodern food-distributiecentrum

PLUS bouwt hypermodern food-distributiecentrum0 ?php the_title() ?>1013 dagen geleden
reinventing retail winnaar

Retailinnovatie in Rotterdam beloond

Retailinnovatie in Rotterdam beloond0 ?php the_title() ?>1017 dagen geleden
Retailers kleding

Retailsector moet investeren in personeel en beleving

Retailsector moet investeren in personeel en beleving0 ?php the_title() ?>1023 dagen geleden
School campus

V & D is voortaan een concepthouse

V & D is voortaan een concepthouse0 ?php the_title() ?>1024 dagen geleden
Bezoeksite

92 procent bezoekers retailwebsites komt eerste keer niet om te kopen

92 procent bezoekers retailwebsites komt eerste keer niet om te kopen0 ?php the_title() ?>1030 dagen geleden
Retailer of the year Action

Action communiceert hoge prijs na winst Retailer of the Year

Action communiceert hoge prijs na winst Retailer of the Year0 ?php the_title() ?>1076 dagen geleden
Advertenties in de stad

Column: Hoe verandert Retail de komende 10 jaar?

Column: Hoe verandert Retail de komende 10 jaar?0 ?php the_title() ?>1099 dagen geleden
Ask More Questions bord

Retailers hebben moeite met de veranderende behoeften van hun klanten

Retailers hebben moeite met de veranderende behoeften van hun klanten0 ?php the_title() ?>1128 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!