Home | Logistiek/e-commerce | Nederlanders massaal aan de maaltijdbox in januari

Nederlanders massaal aan de maaltijdbox in januari

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 01/02/2018 om 16:09

Het aantal bezoekers van de drie grootste maaltijdbox-vergelijkers steeg in januari met ruim 60% vergeleken met het gemiddelde maandelijkse bezoek in 2017.

Nederlanders beginnen het nieuwe jaar massaal met een maaltijdbox. Dat blijkt uit onderzoek van Maaltijdbox.com. De website analyseerde de bezoekers- en verkoopstatistieken van de drie grootste maaltijdbox-vergelijkers in Nederland. Het aantal bezoekers in de maand januari 2018 steeg met ruim 60% vergeleken met het gemiddelde maandelijkse bezoek in 2017.

Ook het aantal verkochte maaltijdboxen nam in januari flink toe. Gemiddeld verkochten de aangesloten aanbieders in januari 60% meer maaltijdboxen via de vergelijkers als Maaltijdbox.com, Maaltijdbox.org en Maaltijdbox.net. Grootste stijgers waren HelloFresh (+130%), Marley Spoon (+75%) en de Allerhande Box van Albert Heijn (+65%)

”De piek in januari zien we ieder jaar, maar de groei was nog nooit zo groot als dit jaar,” vertelt Hans Kisteman, eigenaar van Maaltijdbox.com. ”Mensen starten het nieuwe jaar vol goede voornemens. Afvallen en gezonder eten zijn daar 2 belangrijke voorbeelden van. Maaltijdbox-aanbieders spelen hier met hun reclame-uitingen handig op in. In combinatie met de interessante welkomstkortingen is een groot deel van de Nederlanders plots begonnen met een maaltijdbox.”

Kisteman denkt niet dat de top al is bereikt: ”De maaltijdbox-markt is de afgelopen jaren volwassener geworden. Het aanbod is toegenomen, de bezorging is flink verbeterd, en de boxen sluiten steeds beter aan bij individuele groepen. Zo zijn er boxen speciaal voor vegetariërs, veganisten, of mensen met een gluten dieet. Maar ook biologische boxen en de familieboxen zijn razend populair. Bij de populaire aanbieders HelloFresh en Marley Spoon kunnen consumenten wekelijks kiezen uit 12 nieuwe recepten, ook dit wordt enorm positief opgepakt”

De laatste trend in maaltijdbox-land is een nog kortere bereidingstijd. ”De meeste aanbieders streven al naar een maximale bereidingstijd van 30 minuten, maar dit is blijkbaar nog niet snel genoeg. Zo introduceerde Marley Spoon vorig jaar de Bliksemsnelle recepten en kwam  HelloFresh met haar Quick & Easy Box. Dit zijn 20-minuten recepten met slechts vier bereidingsstappen zodat je nog sneller aan tafel kunt.”

Tags

maaltijdboxmaaltijdbox Hello FreshHello Fresh Marley SpoonMarley Spoon AllerhandeAllerhande

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!