Home | B2B | Mobiele handleidingen van SwipeGuide helpen klantervaring te verbeteren

Mobiele handleidingen van SwipeGuide helpen klantervaring te verbeteren

Geplaatst door Jeroen Veenstra in B2B op 28/02/2018 om 10:30

SwipeGuide is een Enschedese start-up die bedrijven zelf eenvoudig visuele gebruikersinstructies en -handleidingen laat creëren, bewerken en delen voor gebruik op mobiele apparaten zoals de telefoon. De onderneming verbetert daarmee de klantervaring, vermindert de kosten van diensten en stapels verspild papier. Newion is onder de indruk van de techniek en de groei en investeert nu een miljoen euro. Met de investering zal het bedrijf de software verbeteren en mogelijk internationaal gaan.

SwipeGuide is een Enschedese start-up die bedrijven zelf eenvoudig visuele gebruikersinstructies en -handleidingen laat creëren, bewerken en delen voor gebruik op mobiele apparaten zoals de telefoon. De onderneming verbetert daarmee de klantervaring, vermindert de kosten van diensten en stapels verspild papier. Newion is onder de indruk van de techniek en de groei en investeert nu een miljoen euro. Met de investering zal het bedrijf de software verbeteren en de internationale mogelijkheden onderzoeken.

De techniek wordt door bedrijven over de gehele wereld gebruikt om consumenten te helpen. Binnen twee jaar zijn bedrijven als Philips, Ziggo, Quby, ARAG, Eijsink en Duux al gebruik gaan maken van de dienst. Met filmpjes en andere visuals wordt stap voor stap uitleg gegeven. De software wordt constant verbeterd in samenwerking met de universiteit van Twente. SwipeGuide wordt ook gebruikt om werknemers en medewerkers uitleg te geven.

In 2016 startte het bedrijf met het instructieplatform en kon groeien door nieuwe klanten. Het ontstaan ligt in de frustratie over traditionele papieren handleidingen. In 2017 werd 300.000 euro opgehaald en in 2017 werd de eerste beta van het SwipeGuide Instruction Platform gelandeerd door initiatiefnemers Willemijn Schneyder, Daan Assen, Joost Elfering en Tim Rijke. Sindsdien is het bedrijf tot vijftien werknemers gegroeid.

Op dit moment is SwipeGuide bezig met een augmented reality prototype waarmee instructies met de stem of afbeeldingen opgevraagd kunnen worden. Machine learning wordt geïmplementeerd om handleidingen actueel te laten houden.

Mathijs de Wit, Partner of Newion: ”SwipeGuide heeft de potentie om de manier waarop kennis door wordt gegeven te veranderen. De markt is er klaar voor en de gebruikers zijn heel positief. We zijn er van overtuigd dat onze investering SwipeGuide kan helpen om toonaangevend te worden en blijven op het gebied van software voor instructies.”

De huidige investering zal het mogelijk maken om in 2019 een kantoor in New York te openen. Om zo de Amerikaanse markt te betreden. ”We worden door steeds meer Amerikaanse bedrijven benaderd. De markt is wat verouderd. Er wordt nog steeds enorm veel papier gebruikt,” weet Willemijn Schneyder (CEO).

Hoewel producten steeds intuïtiever gebruikt kunnen worden zullen er altijd vragen zijn. Met de informatie die wordt vergaard zou SwipeGuide in de verre toekomst zelfs zelf producten gaan ontwerpen. Deze visie maakte dat SwipeGuide onlangs nog Young
Technology Award won.

Newion doet de investering vanuit het derde fonds waarmee bedrijven die bezig zijn met business software worden geholpen. Sinds het begin in 2000 is onder meer succesvol geïnvesteerd in Oxxio (exit), Mirror42 (exit), Q-go (exit), Collibra, iWelcome, 24iMedia, Synple, CustomerGauge, Instant Magazine, L1NDA, The Next Ad en Oxynade.

Tags

handleidinghandleiding The Next AdThe Next Ad SwipeGuideSwipeGuide CollibraCollibra iWelcomeiWelcome 24iMedia24iMedia CustomerGaugeCustomerGauge Instant MagazineInstant Magazine L1NDAL1NDA onboardenonboarden SynpleSynple NewionNewion

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!