Home | B2B | Mediaxplain lanceert strategische influencer- en content marketingbureau XMPLE

Mediaxplain lanceert strategische influencer- en content marketingbureau XMPLE

Geplaatst door Jeroen Veenstra in B2B op 02/05/2018 om 15:21

Met XMPLE wil Mediaxplain de influencer markt openbreken. Door de werkwijze profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content.

Met XMPLE wil Mediaxplain de influencer markt openbreken. Door de werkwijze profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content, zonder verborgen kosten en met focus op meetbaar resultaat. Als onderdeel van het marketing- en mediabureau is er de mogelijkheid om influencer marketing optimaal te integreren in de algehele mediastrategie.

”Door onduidelijke tarieven en vele tussenpartijen is influencer marketing voor veel adverteerders allesbehalve transparant. Het is heel vreemd dat de markt de wetten van media-buying ineens vergeet, wanneer zich een nieuwe vorm van media aanbiedt. Zowel opdrachtgevers als influencers verdienen beter,” stelt Lukas Foks namens het nieuwe strategische influencer- en content marketingbureau.

Het bureau berekent geen marges en maakt inzichtelijk welk deel ten goede komt aan welke influencer. Hiermee wordt de exacte prijs van sterke content, bereik en interactie zichtbaar en versterkt XMPLE de band tussen influencer en adverteerder.

Naast transparantie staat XMPLE ook voor een impuls in kwaliteit en de totstandkoming van de relatie tussen opdrachtgever en influencer. Insights en data, op basis van panelonderzoek, vormen de basis van iedere strategie. De doorvertaling naar aansprekende content wordt gevormd door influencers als mediapartner al vroeg in de conceptfase te betrekken. Hierdoor worden de uiteindelijke content en campagne authentieker en geloofwaardiger voor de doelgroepen.

”Het opdringen van branded content, daar prikt men al snel doorheen. De influencers uit ons netwerk kennen hun doelgroep het best en weten wat hen drijft. Die kennis en de passie voor het maken van aansprekende content, zetten wij graag in om de meest sterke koppeling met het merk te maken,” vervolgt Foks.

Op de site worden al enkele cases als voorbeeld getoond. De opdrachten voor Free A Girl, Bolletje, HBO, VSM, Clementoni en Modifast komen uit de koker van het bureau.

Tags

VSMVSM ClementoniClementoni ModifastModifast MediaxplainMediaxplain Free a GirlFree a Girl influencer marketinginfluencer marketing HBOHBO influencerinfluencer BolletjeBolletje

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!