Home | sponsoring | Loes van Delft wint Peugeot Django Design Battle

Loes van Delft wint Peugeot Django Design Battle

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 07/09/2017 om 15:06

Peugeot vroeg in het kader van de Django Design Battle stylist Tommy Driessen en kunstenares Loes van Delft een scooter naar eigen smaak en stijl te pimpen.

Peugeot vroeg in het kader van de Django Design Battle stylist Tommy Driessen en kunstenares Loes van Delft een nieuwe scooter naar eigen smaak en stijl te pimpen. De Django is gebaseerd op de iconische vintage scooters uit de jaren ’50. Met subtiele detailverschillen en kleurgebruik wordt bovendien een knipoog gemaakt naar de laatste vijf decennia. Met de ontwerpwedstrijd wordt echter aangetoond dat de Django zich niet een hokje laat dwingen.

Kunstenares Loes van Delft is nog maar 26 maar heeft met haar vrolijke cartoonachtige werk over de hele wereld gehangen. Ze mag bekende sterren als Justin Bieber tot haar fans rekenen. Bovendien is ze bekend van haar optredens in programma’s als Connected en Mindf*ck. Het grappige, muisachtige karaktertje Pjipje komt in bijna al haar werk terug en is haar iconische handelsmerk geworden. Ook op de door haar onder handen genomen Django speelt Pjipje de hoofdrol.

Modestylist Tommy Driessen is bekend van zijn werk voor celebrities, photoshoots, en rode lopers. Hij heeft al menig actrice en tv-persoonlijkheid van stijladvies voorzien. Daarnaast is hij bekend van zijn optredens in het RTL-4 programma Hotter than my Daughter én van zijn eigen programma op LINDA.tv waar hij styling- en modetips geeft. Hij ziet zijn Django als verlengstuk van zijn outfit en stijl en zijn ontwerp laat dan ook duidelijk een voorliefde voor fashion zien. Hij liet zijn hele Django wrappen als spiegel en bracht enkele subtiele en fashionable details aan. Zo zal zijn Django de eerste scooter ter wereld zijn die een speciaal gemaakte stijlvolle witleren ceintuur draagt.

Gedurende de battle was op de Facebookpagina, het Youtubekanaal en de website van Peugeot scooters het creatieve proces te volgen. Met regelmatige updates en filmpjes konden mensen zien hoe Tommy en Loes aan het werk waren. Op Facebook kon gestemd worden op welke scooter de mooiste werd gevonden. Een meerderheid van 85% van de stemmen ging naar de creatie van Loes, die daarmee de winnaar van de Django Design Battle is geworden.

Tags

Tommy DriessenTommy Driessen Loes van DelftLoes van Delft Django Design BattleDjango Design Battle scooterscooter PeugeotPeugeot

Comments

Kenmerken

 Modestylist Tommy Driessen en kunstenares Loes van Delft werden uitgedaagd om een nieuwe Peugeot Django naar eigen smaak en stijl te pimpen. Dat leverde twee unieke scooters op. De battle en het creatieve proces waren online via www.peugeot-scooters.nl en social media te volgen. Op Facebook kon gestemd worden welke scooter het mooist werd gevonden. Een meerderheid van de stemmen ging naar de street-art Django van Loes. Zij is in Hotel NH Collection Amsterdam Doelen  officieel gehuldigd en kreeg haar prijs uitgereikt door Katinka Bunt, Marketing Manager van Moteo Nederland BV. 

Kunstenares Loes van Delft onderscheiden als winnaar Peugeot Django Design Battle

Kunstenares Loes van Delft onderscheiden als winnaar Peugeot Django Design Battle0 ?php the_title() ?>364 dagen geleden
IMMovator en Beeld en Geluid organiseren dinsdagmiddag 12 december een Cross Media Café over muziek en innovatie. Professionals uit de muziek- en media-industrie komen bij elkaar om over de laatste digitale innovaties te spreken. Met showcases van onder andere Spinnin’ Records, 101Barz, de Top 2000 en MTV.

Spinnin’Records, 101Barz en Top 2000 over muziek en innovatie tijdens Cross Media Café Muziek

Spinnin’Records, 101Barz en Top 2000 over muziek en innovatie tijdens Cross Media Café Muziek0 ?php the_title() ?>374 dagen geleden
Bolt Mobility, ook wel bekend als de Nederlandse Tesla op twee wielen, heeft een financieringsronde afgerond die €3,1 miljoen heeft opgebracht via het Europese equity crowdfunding-platform Seedrs. Tezamen met hun ronde van €1,9 miljoen eerder dit jaar, zitten ze nu aan het Europese maximum van wat ze online kunnen ophalen. De Europese startup is op een missie om benzine-slurpende, milieuvervuilende scooters permanent te vervangen.

Bolt Mobility haalt €3,1 miljoen op voor productie AppScooter

Bolt Mobility haalt €3,1 miljoen op voor productie AppScooter0 ?php the_title() ?>415 dagen geleden
De komende vijf maanden geeft Zalando een kijkje achter de schermen wanneer designers van MOAM een unieke modecollectie tot stand brengen.

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat0 ?php the_title() ?>427 dagen geleden
Het Delftse bedrijf Scoozy heeft een investering van €550.000 opgehaald. Daarmee brengt de start-up een gloednieuw type scootmobiel op de markt.

Scoozy haalt vijf ton op voor verdere ontwikkeling van veilige en hippe scootmobiel

Scoozy haalt vijf ton op voor verdere ontwikkeling van veilige en hippe scootmobiel0 ?php the_title() ?>455 dagen geleden
Joost Bröker, Head of UX Design Bol.com, wordt Director Design bij ABN AMRO Digital Banking. Met nieuwe functie wil bank voldoen aan klantverwachtingen.

Joost Bröker nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking

Joost Bröker nieuwe Director Design bij ABN AMRO Digital Banking0 ?php the_title() ?>465 dagen geleden
De Nederlandse start-ups Land Life Company en Designathon Works hebben Expo Live beurs gewonnen van de organisatie van World Expo 2020 Dubai.

Land Life Company en Designathon Works winnen Expo Live beurs

Land Life Company en Designathon Works winnen Expo Live beurs0 ?php the_title() ?>493 dagen geleden
Stretch is het thema van Dutch Design Week (DDW). Ter ondersteuning van het thema is in samenwerking met bureau Fabrique gewerkt aan een publiekscampagne.

Dutch Design Week gaat voor de Stretch

Dutch Design Week gaat voor de Stretch0 ?php the_title() ?>497 dagen geleden
Hudson's Bay

Nederlandse designers ontwerpen limited editions voor Hudson’s Bay

Nederlandse designers ontwerpen limited editions voor Hudson’s Bay0 ?php the_title() ?>541 dagen geleden
Dutch Design Awards MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy Bugaboo

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award0 ?php the_title() ?>546 dagen geleden
AHSH46 Justin Bieber

Justin Bieber opent pop-up store in Rotterdam

Justin Bieber opent pop-up store in Rotterdam0 ?php the_title() ?>554 dagen geleden
Dude Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers Gijs Kast Dutch Designers Magazine

Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers presenteert zich met Dutch Designers Magazine

Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers presenteert zich met Dutch Designers Magazine0 ?php the_title() ?>604 dagen geleden
LEFF amsterdam snoert Wilders de mond tijdens Milaan Design Week

Horlogemerk LEFF amsterdam snoert Wilders de mond tijdens Milaan Design Week

Horlogemerk LEFF amsterdam snoert Wilders de mond tijdens Milaan Design Week0 ?php the_title() ?>609 dagen geleden
Niem Tewarie Daft Punk pop-up

Wat we van Daft Punk kunnen leren over branding?

Wat we van Daft Punk kunnen leren over branding?0 ?php the_title() ?>610 dagen geleden
Boomsma Dry Gin wint Design wereldtitel 2017

Boomsma Dry Gin wint Design wereldtitel 2017

Boomsma Dry Gin wint Design wereldtitel 20170 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
Museum Boijmans Van Beuningen genomineerd voor de Museumprijs 2017

Musea met aandacht voor design en mode maken kans op geldprijs

Musea met aandacht voor design en mode maken kans op geldprijs0 ?php the_title() ?>620 dagen geleden
Hogeschool van Amsterdam start masteropleiding Digital Design

Hogeschool van Amsterdam start masteropleiding Digital Design

Hogeschool van Amsterdam start masteropleiding Digital Design0 ?php the_title() ?>631 dagen geleden
Popster The Weeknd

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up Shop The Weeknd binnen

Rotterdamse winkel ANSH46 haalt Pop-Up  Shop The Weeknd binnen0 ?php the_title() ?>639 dagen geleden
Anna Nooshin

Anna Nooshin en Koen Kardashian verklaren hun liefde aan de videoclip

Anna Nooshin en Koen Kardashian verklaren hun liefde aan de videoclip0 ?php the_title() ?>667 dagen geleden
MTV broederliefde

Merken klinkend aanwezig tijdens MTV European Music Awards in Rotterdam

Merken klinkend aanwezig tijdens MTV European Music Awards in Rotterdam0 ?php the_title() ?>764 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!