Home | Logistiek/e-commerce | LiveChat Service presenteert Retargeting by textmining

LiveChat Service presenteert Retargeting by textmining

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Logistiek/e-commerce op 29/01/2018 om 14:37

Wie op een webshop naar skibrillen zoekt en even later op Facebook gluurt, ziet al die skibrillen weer. Dit is geen toeval, maar targeting op basis van klikgedrag. LiveChat Service introduceert Retargeting by textmining. De consument krijgt een advertentie te zien, gebaseerd op informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek.

Dat consumenten advertenties te zien krijgen op basis van online klikgedrag is bij iedereen bekend. Wie op een webshop naar skibrillen zoekt en even later op facebook gluurt ziet al diezelfde skibrillen weer. Dit is geen toeval, maar targeting op basis van online klikgedrag. Retargeting by textmining is een nieuwe manier om consumenten advertenties te tonen op basis van de informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek. LiveChat Service beheert een database van meer dan honderden duizenden chats en biedt daardoor de mogelijkheid om chat gebruikers zeer specifieke en actuele advertenties te tonen.

Retargeting by textmining is betrouwbaarder dan online klikgedrag, omdat het gebruik maakt van geschreven informatie van de klant. Nick Blom oprichter en CEO van LiveChat Service: ”Targeting op basis van online klikgedrag is minder accuraat, omdat consumenten een verkeerde link aangeklikt kunnen hebben of niet serieus overwogen het product te kopen.”

LiveChat Service heeft in bijna drie jaar tijd een zeer grote chat database opgebouwd die vol zit met specifieke klantinformatie. Retargeting by textmining is een innovatieve manier om nieuwe klantinformatie op een goede manier te gaan gebruiken.

Nick Blom geft een voorbeeld: ”Een klant start een chat met bijvoorbeeld een leasemaatschappij, en vraagt om informatie over een Mercedes Vito met 40.000 km. Uit de chat worden keywords gehaald en samengevoegd tot een label: Mercedes Vito 40.000 km. Dit label is vervolgens gekoppeld aan een specifieke advertentie, waardoor klanten persoonlijke advertenties te zien krijgen met meer relevantie. Een nadeel van online klikgedrag is dat potentiële klanten wellicht een groot aantal auto’s met verschillende hoeveelheid kilometers hebben bekeken. Hierdoor is er een kleine kans dat de advertentie precies de Mercedes Vito met 40.000 km laat zien. Met Retargeting by textmining is deze zekerheid er wel.”

Tags

online klikgedragonline klikgedrag Retargeting by textminingRetargeting by textmining MercedesMercedes Nick BlomNick Blom LiveChat ServiceLiveChat Service

Comments

Kenmerken

Niet een beetje meedoen en meedenken, maar de volledige verantwoordelijk voor het plannen van events. Dat biedt het jonge LCS Agency. Het bedrijf (bestaande uit onder meer Livechat Service B.V., Doorgewinterd en Chatbanners) profileert zich met een groeiend aantal evenementen binnen het bedrijfsleven, vooral gericht op marketing en e-commerce. De start-up zoekt een Event Manager die onze agenda vol propt met evenementen!

LiveChat Service zoekt een Event Manager

LiveChat Service zoekt een Event Manager0 ?php the_title() ?>432 dagen geleden
Analyses als text mining, process mining en sentiment mining maken het mogelijk om de klant steeds beter te begrijpen. Vanuit Hogeschool Utrecht is The Data Tales geïnitieerd voor de integratie van de verschillende technieken voor nog beter begrip van klantervaringen. De eerste bevindingen, mede gebaseerd op de analyse van chats van LiveChat Service, worden tijdens Serious Work op 15 juni bij AEGON in Den Haag gepresenteerd en in werkgroepen besproken!

Hoe kan het combineren van data de klantervaringen verbeteren?

Hoe kan het combineren van data de klantervaringen verbeteren?0 ?php the_title() ?>439 dagen geleden
LiveChat Service organiseert 17 mei het Display Event in samenwerking met Bannerwise, Strictly Digital en digitalAudience. Verschillende sprekers vertellen hoe je displaymarketing kan worden ingezet om jouw bedrijf te laten groeien. Het evenement zal worden gepresenteerd door LiveChat Service CEO Nick Blom. Tim Fresen (Bannerwise) vertelt hoe displaymarketing net zo makkelijk kan worden gemaakt als search. Ruben Niet vertelt namens Digital Audience over data als fundament voor je online campagnes. Robin van Veen presenteert een case namens Strictly Digital.

Hoe displaymarketing jouw bedrijf laat groeien?

Hoe displaymarketing jouw bedrijf laat groeien?0 ?php the_title() ?>458 dagen geleden
Accountmanager is verantwoordelijk voor commerciële taken zoals de acquisitie van nieuwe zakelijke klanten voor Chatbanners, onderdeel van LiveChat Service.

Accountmanager Chatbanners

Accountmanager Chatbanners0 ?php the_title() ?>513 dagen geleden
81 procent van de Nederlanders doet geen zaken meer met een bedrijf als zij persoonlijke data gebruikt zonder medeweten van de consument. Dit blijkt uit het onderzoek The Dating Game van SAP Hybris onder 1.000 Nederlandse consumenten. Naast de omgang met persoonlijke data zijn er meer redenen voor een consument om weg te lopen bij bedrijven. Zo geeft 72 procent aan niet meer met een bedrijf in zee te gaan als zij niet reageert op customer service verzoeken. Bedrijven moeten daarentegen ook niet té graag in contact willen komen met de klant. 62 procent stelt dat zij stopt met zakendoen als zij het gevoel heeft gespamd te worden. Twee of meer keer de fout in gaan is voor 63 procent ook een reden om een bedrijf de deur te wijzen. Om het consumentenvertrouwen hoog te houden moeten bedrijven transparant zijn in hoe zij omgaan met persoonlijke data, stelt de meerderheid van de consumenten (56%).

Consument dumpt bedrijf als ongemerkt persoonlijke data wordt gebruikt

Consument dumpt bedrijf als ongemerkt persoonlijke data wordt gebruikt0 ?php the_title() ?>521 dagen geleden
Ook vanuit het Duitse Dusseldorf zal LiveChat Service bedrijven helpen met het in contact komen met (potentiële) klanten. Frankrijk volgt snel.

LiveChat Service opent vestiging in Dusseldorf

LiveChat Service opent vestiging in Dusseldorf0 ?php the_title() ?>526 dagen geleden
Accountmanager is verantwoordelijk voor commerciële taken zoals de acquisitie van nieuwe zakelijke klanten voor Chatbanners, onderdeel van LiveChat Service.

LiveChat Service laat meteen chatten in chatbanners op nu.nl en Telegraaf

LiveChat Service laat meteen chatten in chatbanners op nu.nl en Telegraaf0 ?php the_title() ?>551 dagen geleden
Namens Alibaba, Coolblue, Marktplaats en Wehkamp komen leiders op het gebied van digital commerce hun visie en strategie delen op Webwinkel vakdagen 2018.

Topleiders over toekomst van e-commerce op Webwinkel vakdagen

Topleiders over toekomst van e-commerce op Webwinkel vakdagen0 ?php the_title() ?>556 dagen geleden
Volgens RTB House shoppen mensen in december vooral op maandagen online. In Nederland worden webshops deze maand juist het vaakst in het weekend bezocht. 

In december shoppen mensen vooral op maandagen online, maar niet in Nederland

In december shoppen mensen vooral op maandagen online, maar niet in Nederland0 ?php the_title() ?>583 dagen geleden
RTB House verwacht 24 november een record wat betreft drukte webshops. Nederlandse webshops trokken vorig jaar 20% meer bezoekers dan gemiddeld in november.

Black Friday breekt naar verwachting dit jaar nieuw record

Black Friday breekt naar verwachting dit jaar nieuw record0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
Via LiveChat Service is blog over klantgerichtheid en luisteren naar de klant verschenen. LiveChat laat klant zelf aangeven wat zij van bedrijf of ervaring vinden i.p.v. vragenlijst.

Blog: Het is tijd om echt naar de klant te luisteren

Blog: Het is tijd om echt naar de klant te luisteren0 ?php the_title() ?>618 dagen geleden
Nextail, de onlineorganisatie van Blokker Holding, kan dankzij Criteo Sponsored Products merken via Blokker.nl meteen shoppers laten bereiken.

Dankzij Criteo kan Nextail advertenties direct op website blokker laten zien

Dankzij Criteo kan Nextail advertenties direct op website blokker laten zien0 ?php the_title() ?>628 dagen geleden
Tijdens Marketing Technology Day spreken experts over laatste insights op het gebied van Marketing Automation, Big Data, Dashboarding, B2B en Social Media.

Marketing Guys organiseert Marketing Technology Day

Marketing Guys organiseert Marketing Technology Day0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
Met deze innovatieve online campagne wil Olvarit jonge ouders van baby’s en kleine kinderen betrekken, informeren en inspireren rond gezonde voeding voor hun kleintjes. De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen TinyRiot!, MediaCom Beyond Advertising (MBA), Google en enkele bekende Nederlandse bloggers.

Olvarit start videoreeks over babyvoeding

Olvarit start videoreeks over babyvoeding0 ?php the_title() ?>646 dagen geleden
Nadat LiveChat Service in februari een grote stap heeft gemaakt door van Bodegraven naar Rotterdam te verhuizen, is nu ook de nieuwe website live gegaan. Samen met de nieuwe website is de gehele huisstijl aangepakt. Door een sterke groei van het bedrijf werd de behoefte aan een nieuwe, modernere website steeds groter.

LiveChat Service presenteert nieuwe website, logo en huisstijl

LiveChat Service presenteert nieuwe website, logo en huisstijl0 ?php the_title() ?>649 dagen geleden
LiveChat Service is partner van Stichting WebwinkelKeur. Alle leden krijgen zo eenvoudig mogelijkheid om livechat in te zetten en meer conversie te behalen.

WebwinkelKeur biedt 5000 webwinkels eenvoudige mogelijkheid tot livechat

WebwinkelKeur biedt 5000 webwinkels eenvoudige mogelijkheid tot livechat0 ?php the_title() ?>654 dagen geleden

Partner Manager LiveChat Service

Partner Manager LiveChat Service0 ?php the_title() ?>695 dagen geleden
retargeting

Blog: De vier belangrijkste must-knows over retargeting

Blog: De vier belangrijkste must-knows over retargeting0 ?php the_title() ?>760 dagen geleden
inbound marketing Nick Blom Citymakreting Amersfoort Marketing Guys LiveChat Service

Inbound marketing staat centraal tijdens nieuwe Marketing Meetup

Inbound marketing staat centraal tijdens nieuwe Marketing Meetup0 ?php the_title() ?>789 dagen geleden
Facebook app

Blog: Handleiding: effectief adverteren met de Facebook Pixel

Blog: Handleiding: effectief adverteren met de Facebook Pixel0 ?php the_title() ?>801 dagen geleden
Blog RTB e-commerce

Blog: Dé technologieën die voor een revolutie zorgen in de wereld van e-commerce

Blog: Dé technologieën die voor een revolutie zorgen in de wereld van e-commerce0 ?php the_title() ?>803 dagen geleden
www.oprijplatenshop.nl (Auto & Accessoires), www.sneltoner.nl (Computer, Hard- & Software), www.pepper.nl (Datingsites), www.werkbankenwinkel.nl (Doe-het-zelf & Hobby), www.kabelshop.nl (Elektronica & Telecom), www.koffievergelijk.nl (Eten & Drinken), www.boxers.nl (Lingerie & Ondermode), www.acejewelers.com (Mode), www.parfumerie.nl (Persoonlijke verzorging), www.hardloopshop.nl (Sportswear), www.gereedschapswagens.nl (Tuin & Dieren) en www.maatkussens.nl (Wonen & Slapen).

Shopping Awards XS uitgereikt aan Von Va Voom en Pepper

Shopping Awards XS uitgereikt aan Von Va Voom en Pepper0 ?php the_title() ?>862 dagen geleden
Ijsbeer Felix

Column: Waarom de Amerikaanse opiniepeilers slechter voorspelden dan ijsbeer Felix

Column: Waarom de Amerikaanse opiniepeilers slechter voorspelden dan ijsbeer Felix0 ?php the_title() ?>982 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!