Home | retail | Lightspeed en SendCloud bieden webwinkeliers een naadloos internationaal bezorgproces

Lightspeed en SendCloud bieden webwinkeliers een naadloos internationaal bezorgproces

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 14/03/2018 om 14:21

Door versterkte samenwerking van Lightspeed en Sendcloud kunnen e-commerce klanten een gemakkelijkere en efficiëntere manier voor internationale verzending met meerdere vervoerders kiezen. Door het installeren van de Lightspeed Shipments by SendCloud app maken webwinkeliers het voor hun klanten naadloos mogelijk om een van de 125.000 parcelshops in Europa te kiezen.

Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware en SendCloud, Europa’s grootste multi-carrier verzendplatform, versterken hun samenwerking. De samenwerking zorgt ervoor dat de e-commerce klanten van Lightspeed een gemakkelijkere en efficiëntere manier voor internationale verzending met meerdere vervoerders aan kunnen bieden. Door het installeren van de Lightspeed Shipments by SendCloud app maken webwinkeliers het voor hun klanten mogelijk om een van de 125.000 parcelshops in Europa te kiezen. Dit biedt gemak voor de ontvanger en is voordeliger voor de verkoper.

Winkeliers profiteren tevens van deze samenwerking bij het retourneren van orders naar het land van herkomst. Lightspeed Shipments by SendCloud voegt waarde toe omdat SendCloud verschillende vervoerders faciliteert. Door SendCloud kunnen consumenten eenvoudig orders retourneren vanuit het buitenland. Een Duitse klant kan een pakket bijvoorbeeld retourneren door zelf het retourlabel via het SendCloud retourportaal af te drukken en daarna naar een lokale parcelshop te brengen. Dit verlaagt de drempel voor consumenten om orders te plaatsen en verhoogt daarmee de conversie.

Het van oorsprong Nederlandse Stuntwinkel.nl is zo’n webwinkel die met beide partners de stap naar het buitenland waagde en ondertussen in meer dan 15 Europese landen levert. ‘”Zonder Lightspeed en SendCloud was dit niet mogelijk geweest. Hun software integreert naadloos met elkaar en zorgt ervoor dat ik mijn webshopefficiënt internationaal kan schalen” verklaart mede-eigenaar Jaques Pijman.

”Lightspeed heeft als doel om het leven van de webwinkelier zo makkelijk mogelijk te maken door continue innovatie van de producten voor zowel e-commerce als retail. Vanwege de langdurige relatie, het indrukwekkende marktaandeel en het geografische bereik dat SendCloud onze Europese klanten al jaren biedt, was het een natuurlijke stap om verder onze krachten te bundelen. Zo bieden we winkeliers een optimale oplossing voor internationale e-commerce. We gaan SendCloud op meer plekken in ons platform introduceren door het toevoegen van contactmomenten in de onboarding van het e-commerce systeem. Zo minimaliseren wij de mogelijkeopstartproblemen voor de webwinkeliers bij het in gebruik nemen van de app. Op die manier kunnen zij zo snel mogelijk transactioneel worden,” zegt Philipp Müller-Buttmann, Partner Manager bij Lightspeed.

Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud: ”Een succesvolle webshop runnen wordt met de dag een grotere uitdaging. De eisen die consumenten aan online winkels stellen worden steeds strenger, met name op het gebied van bezorging en retourneren. Door het verlagen van de kosten en het bieden van een naadloos internationaal bezorgproces, zorgen we samen voor een betere ervaring voor de klanten van Lightspeed.”

Tags

Lightspeed Shipments by SendCloudLightspeed Shipments by SendCloud Philipp Müller-ButtmannPhilipp Müller-Buttmann Rob van den HeuvelRob van den Heuvel SendCloudSendCloud LightspeedLightspeed

Comments

Kenmerken

Het aanbieden van flexibele bezorgopties vormt voor webshops in de Benelux grootste logistieke uitdaging blijkt uit onderzoek van SendCloud,

Gigantische vraag naar flexibele bezorgopties door webshops

Gigantische vraag naar flexibele bezorgopties door webshops0 ?php the_title() ?>184 dagen geleden
Maandag 25 juni worden horecaondernemers op Data Meets Hospitality op de hoogte gebracht van de laatste trends in de horecatechnologie. Aan de lijst van sprekers zijn Floris van der Sman van Rabobank, Pieter Munten van Frites Atelier en een expert van Deliveroo toegevoegd. Op het evenement, georganiseerd door Lightspeed, POS-leverancier voor horeca en retail en ontwikkelaar van webwinkelsoftware, wordt er dieper ingegaan op de vraag hoe het slimme gebruik van data het reilen en zeilen van een horecaonderneming optimaliseert.

Deliveroo, Rabobank en Frites Atelier op Data Meets Hospitality

Deliveroo, Rabobank en Frites Atelier op Data Meets Hospitality0 ?php the_title() ?>234 dagen geleden
60 procent van alle webshops in Nederland en België geeft aan dat zij het aantrekken van meer bezoekers naar hun website als grootste uitdaging zien. Dit blijkt uit onderzoek van SendCloud onder 1.172 webshopeigenaren. Naast een groei in het aantal bezoekers worden een efficiënte orderverwerking en het realiseren van lange termijn groei als grote uitdagingen ervaren. Er is, afhankelijk van de grootte van de webshop, een verschil te zien in de uitdagingen, Bij webshops met gemiddeld 5.000 orders per maand staat een efficiënte orderverwerking op de tweede plaats, terwijl dit overall niet verder komt dan plaats vier. 

Webshopeigenaren liggen wakker van gebrek aan bezoekers

Webshopeigenaren liggen wakker van gebrek aan bezoekers0 ?php the_title() ?>234 dagen geleden
De NRW Marketing Award is bekroning voor meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied in twee categorieën.

Koopgoot, Oostpoort Amsterdam en Stadshart Amstelveen maken kans op NRW Marketing Award

Koopgoot, Oostpoort Amsterdam en Stadshart Amstelveen maken kans op NRW Marketing Award0 ?php the_title() ?>270 dagen geleden
Otrium is uitgeroepen als winnaar van de Beste Starter Award tijdens de Shopping Awards. De online outlet voor modemerken bleef de webwinkels Beerwulf (speciaalbier) en Twickto (duurzaam constructiespeelgoed) voor. Ook de winnaars van de Shopping Awards Publieksprijzen XS, waaronder Rico Moda, Bebsy en Datona, zijn onderscheiden en bovendien werd de Top 10 van de Lightspeed Ecommerce50 bekend gemaakt.

Otrium, Rico Moda, Bebsy en Datona onderscheiden bij Shopping Awards 2018

Otrium, Rico Moda, Bebsy en Datona onderscheiden bij Shopping Awards 20180 ?php the_title() ?>273 dagen geleden
Woosa ontwikkelt SaaS platform op basis van open-source systeem WordPress. Webshop plugins als Mollie en SendCloud kunnen met een klik geactiveerd worden.

Nieuw webshop platform Woosa combineert SaaS en open-source

Nieuw webshop platform Woosa combineert SaaS en open-source0 ?php the_title() ?>280 dagen geleden
Lightspeed maakt beheren van meerdere webshops eenvoudiger

Lightspeed maakt beheren van meerdere webshops eenvoudiger

Lightspeed maakt beheren van meerdere webshops eenvoudiger0 ?php the_title() ?>296 dagen geleden
Shypple automatiseert papierwinkel die ontstaat door communicatie en documentatie bij zeevaartverscheping. Brabantse Ontwikkelings Maatschappij investeert.

Investering voor online dienstverlener voor het boeken van zeevracht

Investering voor online dienstverlener voor het boeken van zeevracht0 ?php the_title() ?>304 dagen geleden
De app van Talmundo helpt werknemers bij Bacardi, ArcelorMittal, Staples en BNP Paribas onboarden. Investering van onder meer TIIN Capital voor expansie.

Talmundo helpt nieuwe werknemers beter te integreren

Talmundo helpt nieuwe werknemers beter te integreren0 ?php the_title() ?>310 dagen geleden
De afgelopen jaren hebben we erg succesvol gebouwd aan een product voor kleine en middelgrote webshops, met inmiddels meer dan 10.000 gebruikers. Met SendCloud Plus kunnen we nu ook het hogere segment shops helpen

SendCloud breidt verzendtool uit om het volledige pick- en packproces te automatiseren

SendCloud breidt verzendtool uit om het volledige pick- en packproces te automatiseren0 ?php the_title() ?>318 dagen geleden
Namens Alibaba, Coolblue, Marktplaats en Wehkamp komen leiders op het gebied van digital commerce hun visie en strategie delen op Webwinkel vakdagen 2018.

Topleiders over toekomst van e-commerce op Webwinkel vakdagen

Topleiders over toekomst van e-commerce op Webwinkel vakdagen0 ?php the_title() ?>331 dagen geleden
Sendcloud op plaats zestien is het hoogst genoteerd in Deloitte Global’s Technology Fast 2017, Bynder volgt op plaats 23 en VoIPGRID staat op plaats 50

Sendcloud, Bynder en VoIPGRID hoogst genoteerd in Technology Fast 500

Sendcloud, Bynder en VoIPGRID hoogst genoteerd in Technology Fast 5000 ?php the_title() ?>361 dagen geleden
Verzendtool SendCloud voorspelt op basis van data dat maandag 18 december 2017 het aantal te verwerken pakketten maar liefst verdriedubbelen.

Webshops moeten 18 december de meeste pakketten verzenden

Webshops moeten 18 december de meeste pakketten verzenden0 ?php the_title() ?>386 dagen geleden
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro opgehaald bij henQ, BOM en TIIN. De verzendtool optimaliseert verzend- en retourproces bij webwinkels. De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) heeft SendCloud onderscheiden met Prijs voor de Economie 2017. Ook Amsterdamse start-up 3D Hubs was genomineerd.

SendCloud wint de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie

SendCloud wint de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie0 ?php the_title() ?>395 dagen geleden
Lightspeed POS Inc., leverancier van ‘s werelds meest geavanceerde cloud based point-of-sale (POS)-oplossing voor onafhankelijke winkel- en restauranthouders, maakt bekend dat het een Serie D-financieringsronde heeft voltooid, waarmee het 166 miljoen Amerikaanse dollar heeft opgehaald. De ronde werd geleid door Caisse de dépôt et placement du Québec (la Caisse), dat zelf 136 miljoen Amerikaanse dollar investeerde. Investissement Québec (IQ), iNovia Capital en Silicon Valley Bank rondden de transactie af. Lightspeed POS zal de kapitaalinjectie van 166 miljoen dollar aanwenden voor verdere innovaties ten behoeve van haar snelgroeiende, bijna 50.000 bedrijven tellende klantenkring.

Lightspeed POS haalt 166 miljoen dollar op met financieringsronde

Lightspeed POS haalt 166 miljoen dollar op met financieringsronde0 ?php the_title() ?>415 dagen geleden
SendCloud biedt tool waarmee webshops eenvoudig bestellingen kunnen verwerken en versturen. Camptoo is een huur- en verhuurplatform van campers en caravans.

SendCloud en Camptoo onderscheiden door Deloitte

SendCloud en Camptoo onderscheiden door Deloitte0 ?php the_title() ?>420 dagen geleden
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro opgehaald bij henQ, BOM en TIIN. De verzendtool optimaliseert verzend- en retourproces bij webwinkels. De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) heeft SendCloud onderscheiden met Prijs voor de Economie 2017. Ook Amsterdamse start-up 3D Hubs was genomineerd.

E-commerce verzendtool SendCloud haalt 5 miljoen groeigeld op

E-commerce verzendtool SendCloud haalt 5 miljoen groeigeld op0 ?php the_title() ?>465 dagen geleden
Lightspeed INretail

Lightspeed en INretail gaan on- en offline winkel efficiënt helpen managen

Lightspeed en INretail gaan on- en offline winkel efficiënt helpen managen0 ?php the_title() ?>575 dagen geleden
Webwinkel

Webwinkel Vakdagen heeft meer aandacht voor leisure, overheid, b2b en brands

Webwinkel Vakdagen heeft meer aandacht voor leisure, overheid, b2b en brands0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden
eCurring

eCurring ontzorgd bedrijven bij het incasseren van abonnementsgelden

eCurring ontzorgd bedrijven bij het incasseren van abonnementsgelden0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!