Home | sponsoring | Lidl opent een filiaal in Meerdijk

Lidl opent een filiaal in Meerdijk

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 03/11/2017 om 12:26

Supermarktketen Lidl opent een vestiging in Meerdijk, de plek waar Nederlandse populairste soap Goede Tijden, Slechte Tijden zich afspeelt.

Supermarktketen Lidl opent op een wel heel speciale plek een nieuwe vestiging. Vanaf 6 november strijkt de supermarktketen neer in Meerdijk, de plek waar Nederlandse populairste soap Goede Tijden, Slechte Tijden zich afspeelt. Dit biedt de bekende stad niet alleen dagelijkse boodschappen, maar ook veel werkgelegenheid. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als merk en werkgever op de kaart zetten.

Vanaf 6 november maken de kijkers van Goede Tijden, Slechte Tijden kennis met een nieuw personage dat wordt aangenomen bij Lidl: Q. Dan start de samenwerking met Goede Tijden, Slechte Tijden die onderdeel is van de merkenstrategie van Lidl.

Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland: ”Als grote supermarktketen staan we middenin de samenleving en zijn we gemeen goed. Door Lidl in Nederlands’ populairste serie te integreren willen wij ons imago versterken en ons als veelzijdige werkgever op de kaart te zetten.”

Joyce Borghardt, sales director Branded Content bij RTL: ”GTST is uitgegroeid tot de best bekeken Nederlandse serie en een sterk eigentijds en transmediaal merk. Met de televisieserie, de website, de Meerdijk-app, social media, events en licensing worden verhalen steeds via een ander complementair platform aan de kijker verteld. De samenwerking met Lidl is hier een mooi voorbeeld van: het verhaal start in de serie door het integreren van Lidl in Meerdijk en door er een personage daadwerkelijk te laten werken en wordt onder andere verder verteld in de app.”

Via de speciale GTST Meerdijk-app wordt de samenwerking regelmatig exclusieve nieuwtjes en extra’s over hun favoriete serie te verkrijgen zijn. Het spiksplinternieuwe spel ‘WerQ aan de winkel’ onthult het nieuwe personage Q en volgt de nieuwkomer de komende weken als deze zijn opwachting in Meerdijk maakt in de onlangs geopende supermarkt. Door zowel de serie te bekijken als de ‘GTST Meerdijk’ app te volgen krijgt de kijker toegang tot al het beschikbare en exclusieve GTST-materiaal. Volg de app, maar ook Facebook en Instagram vanaf 6 november en kijk vanaf 8 november alvast vooruit op Videoland of RTL XL.

Vorig jaar was er een samenwerking met We Fashion. Het fictieve personage Nina Sanders ontwierp in de serie een feestcollectie die bij de kledingwinkels van WE te koop waren. De samenwerking is genomineerd voor een SponsorRing en won al een Bronzen Effie.

Tags

MeerdijkMeerdijk GTSTGTST WerQWerQ Christine BraunChristine Braun RTL XLRTL XL VideolandVideoland Slechte TijdenSlechte Tijden Nina sandersNina sanders Goede TijdenGoede Tijden LIDL.LIDL. EffieEffie InstagramInstagram WE FashionWE Fashion facebookfacebook

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!