Home | Marketing | Lachen op het werk belangrijker dan goede koffie

Lachen op het werk belangrijker dan goede koffie

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Marketing op 16/12/2016 om 13:07

Lachend werken

Maak vandaag toch even die slappe woordgrap. Uit onderzoek van de kleine zorgverzekeraar Aevitae, uitgevoerd door Ruigrok Netpanel blijkt dat 87% van de werknemers het (zeer) belangrijk vindt om tijdens het werk te lachen. 77% vindt het (zeer) belangrijk dat er goede koffie of thee is op hun werk.

Uit het onderzoek blijkt ook dat meer dan een kwart (26%) van de werknemers lachen op zijn werk zó belangrijk vindt dat ze zouden overwegen om van werkgever te wisselen als er te weinig gelachen zou worden op hun werk. En 28% vindt dat de werkgever actie moet ondernemen om ervoor te zorgen dat er meer wordt gelachen op het werk. Meer dan een kwart van de werknemers (26%) lacht niet dagelijks op het werk.

Gevraagd naar de goede voornemens voor 2017 aangaande gedrag op het werk is de volgende top 5 te maken:

1. gezonder eten (22%)
2. vaker een frisse neus halen in de lunchpauze (18%)
3. meer lachen met collega’s (15%)
4. meer bewegen op het werk (14%)
5. minder koffiedrinken (6%)

Arndt van den Beuken, algemeen directeur van Aevitae: ”We praten veel met werkgevers als we de zorgverzekeringen op maat maken voor hun werknemers. En dan bespreken we ook hoe ze werknemers kunnen helpen om gezond en inzetbaar te blijven. Gezonde leefstijl en werkdruk zijn de bekende thema’s. Wij voegen daar lachen op het werk aan toe omdat het positieve effecten heeft. Het is goed voor je gezondheid en draagt bijvoorbeeld bij aan het teamgevoel. Vandaar ook dit onderzoek. Het laat zien dat werknemers lachen ook erg belangrijk vinden.”

In het onderzoek, in november uitgevoerd onder 1.640 Nederlandse werknemers van 18 jaar en ouder, is ook gevraagd in welke branches voor de deelnemers het meest wordt gelachen. 33% van de ondervraagde werknemers denkt dat in horeca en toerisme het meest gelachen wordt, Bouwnijverheid- en installatie volgt met 15%, Communicatie, marketing en reclame haalt 12%, evenals Transport. Logistiek, inkoop en opslag. In de juridische branche, bij nutsbedrijven en in de wetenschap denken we dat er niet veel gelachen wordt. Daar wordt maar ze maar 1% behaald.

Tags

CommunicatieCommunicatie AevitaeAevitae Ruigrok NetPanelRuigrok NetPanel reclamereclame maketingmaketing

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!