Home | retail | Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 23/01/2017 om 10:16

Kimm, Nukuhiva en Verse

Consumenten zijn kritischer, hebben meer kennis van technologie en zijn daarmee lastiger te voorspellen. Retailers zullen dan ook hun best moeten doen om de consumenten steeds slimmer te benaderen. Een belangrijke manier om dit te kunnen realiseren is door middel van omni-channeling en Customer Journey waarbij een perfecte consumentenbeleving gecreëerd wordt. Daarbij komt dat consumenten steeds bewuster worden en opzoek zijn naar authenticiteit. Duurzaam importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz wil door middel van de Dutch Retail Experience Awards en de Storytelling Awards retailers die hier al goed mee op weg zijn onder de aandacht te brengen.

De prijzen zijn voor de vijfde maal uitgereikt. Mystery Shoppers bezoeken de genomineerde winkels en schrijven vervolgens een rapport. Een vakkundige jury kiest daarna de winnaars gekozen worden. Er zijn verschillende categorieën: Eenmanszaken/MKB waarbij eigenaar tevens inkoper en verkoper is en filiaalbedrijven en fashion & lifestyle stores groter dan 500m2, waarbij personeel het uithangbord is van de winkel.

Sustainable Leader is bestemd voor de winkel die het hoogst gescoord heeft op duurzaamheid. De Sustainable Leader Award is dit jaar in het leven geroepen, om de retailer die het hoogst scoort op duurzaamheid, hiervoor te onderscheiden. De jury heeft dit bepaald omdat duurzaamheid een belangrijke factor is voor Storytelling.

Kimm Boetiek in de Rotterdamse wijk Hillegersberg is de winnaar geworden van de eerste Sustainable Leader Award. Kimm Boetiek heeft de mystery shopper enthousiast gemaakt door feiten te vertellen over duurzame mode en deze informatie op een positieve manier aan de mystery shopper te brengen. Dit heeft er voor gezorgd dat de mystery shopper tot aankoop werd verleid. Op het onderdeel duurzaamheid heeft Kimm Boetiek daarmee de hoogst haalbare score gehaald.

VERSE is uitgeroepen tot winnaar in de categorie: eenmanszaak. De hoofdstedelijke winkel is volgens Mystery Review goed geslaagd in het overbrengen van de ‘story behind the brand’. VERSE heeft alle punten behaald op het gebied van duurzaamheid en was daarnaast in de categorie eenmanszaken ook het sterkst in het adviesgesprek tegenover de klant. De medewerkster komt oprecht en geloofwaardig over, wat belangrijk is in het overbrengen van het verhaal. ”De medewerkster legt mij uit waar gedeeltelijk de diverse merken in welke landen gefabriceerd worden. De uitleg is duidelijk en ik heb de indruk dat het waar is wat zij vertelt,” gaf de mystery shopper aan.

Nukuhiva heeft de prijs in de categorie ‘filiaalbedrijven’ in ontvangst genomen. De mystery shopper was zo onder de indruk van de winkel in Utrecht dat deze aangeeft geen verbeterpunten te hebben. Daarentegen zijn er genoeg positieve punten te noemen aan de winkel. De mystery shopper geeft aan veel geleerd en gehoord te hebben over duurzame kleding en vriendelijk en oprecht geadviseerd te zijn. Nukuhiva scoort dan ook voor alle onderdelen bijna de hoogst haalbare score.

Goodbrandz noemt het opvallend dat bij alle edities de uitkomsten van de mysteryshopping bezoeken aangeven hoe beperkt de Nederlandse winkeliers informatie verstrekken over de artikelen in de winkel. Mystery Review toetst de winkelbezoeken op de verschillende contactmomenten. Van etalage (uitstraling), welkomst bij binnenkomst, het contactmoment, toelichting en advies bij aankoop, achtergrond van aankoop, aanvullende verkoop en begroeting bij vertrek.

Opmerkelijk is dat over het algemeen, in ruim 90% van de bezoeken, de etalage het hoogst gewaardeerd wordt en de score daarna een dalende lijn vertoont, tot de begroeting bij vertrek. Met andere woorden het advies en de toelichting van de achtergrond wordt het laagst gewaardeerd. Hieruit concludeert de organisatie dat fysieke winkels hier nog een enorme slag kunnen slaan.

Er is de laatste jaren enorm geïnvesteerd in het niveau van de winkels wat betreft etalage- en winkeluitstraling. Er is een enorme verbetering en progressie gemaakt. Tegelijkertijd is het opvallend om te zien dat er nauwelijks is geïnvesteerd in het personeel, het servicegericht zijn, storytelling en kennis van de producten.

Zeker nu de mensen de keuze hebben om hun aankopen online of offline te doen, kan worden geconcludeerd dat de offline criteria niet goed benut worden. Dat terwijl persoonlijke aandacht en betrouwbaarheid een belangrijkere motivatie zijn in de aankoopbeslissing. Personeel is het visitekaartje van de winkel. Doorslaggevend in de hedendaagse verkoop is dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in het verkoopgesprek.

Uit onderzoek van Business of Fashion is gebleken dat 2017 in het teken van het nóg beter leren kennen van de consument, om de ontwikkelingen van de klant te kunnen bijhouden.

Tags

NukuhivaNukuhiva KimmKimm VERSEVERSE mystery shoppermystery shopper Sustainable Leader AwardSustainable Leader Award Dutch Retail Experience AwardsDutch Retail Experience Awards Storytelling AwardsStorytelling Awards GoodbrandzGoodbrandz FashionFashion storytellingstorytelling modemode duurzaamduurzaam MKBMKB

Comments

Kenmerken

De Dutch Retail Experience Awards worden sinds 2012 uitgereikt aan winkelconcepten die een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2018 zijn bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2018 zijn bekend0 ?php the_title() ?>361 dagen geleden
Val + Rose (Valerie en Roos) begonnen enkele jaren geleden met 9straatjesonline. Inmiddels is dit overgegaan naar het modeplatform OU. Boutique Stories. Met ook fysieke winkels. Na boetieks in Amsterdam en Haarlem is er nu ook een winkel in Rotterdam geopend.

OU. Boutique Stories ook in Rotterdam

OU. Boutique Stories ook in Rotterdam0 ?php the_title() ?>428 dagen geleden
Otrium is uitgeroepen als winnaar van de Beste Starter Award tijdens de Shopping Awards. De online outlet voor modemerken bleef de webwinkels Beerwulf (speciaalbier) en Twickto (duurzaam constructiespeelgoed) voor. Ook de winnaars van de Shopping Awards Publieksprijzen XS, waaronder Rico Moda, Bebsy en Datona, zijn onderscheiden en bovendien werd de Top 10 van de Lightspeed Ecommerce50 bekend gemaakt.

Otrium, Rico Moda, Bebsy en Datona onderscheiden bij Shopping Awards 2018

Otrium, Rico Moda, Bebsy en Datona onderscheiden bij Shopping Awards 20180 ?php the_title() ?>441 dagen geleden
De Storytelling Award is geïnitieerd door Goodbrandz en onderscheidt de meest vernieuwende winkels op het gebied van winkelbeleving.

Men at Work, De Rode Winkel en LEEF winnen Dutch Retail Storytelling Award

Men at Work, De Rode Winkel en LEEF winnen Dutch Retail Storytelling Award0 ?php the_title() ?>488 dagen geleden
Mystery Review deed in opmaat naar de StoryTelling Awards onderzoek naar de klanttevredenheid over merkbeleving en duurzaamheid in customer journey.

67% van de retailers heeft nog onvoldoende aandacht voor merkbeleving en duurzaamheid

67% van de retailers heeft nog onvoldoende aandacht voor merkbeleving en duurzaamheid0 ?php the_title() ?>492 dagen geleden
Genomineerden voor Storytelling Awards bekend. Goodbrandz, Mystery Review, Textilia en INretail belonen modewinkels die slagen om kennis toe te lichten.

In welke modewinkels wordt de kennis van de merken het best toegelicht?

In welke modewinkels wordt de kennis van de merken het best toegelicht?0 ?php the_title() ?>539 dagen geleden
Black Friday staat voor de deur en bedrijven uit alle branches spelen daar graag op in. Morgen wordt er met enorme kortingen gestunt. Ook voor modemerken is het een dag van recordomzetten. Het duurzame modemerk Unrobe zet juist de tegenaanval in en komt met een campagne om aandacht te vragen voor de huidige misstanden in de branche.

Tegenaanval op Black Friday

Tegenaanval op Black Friday0 ?php the_title() ?>547 dagen geleden
Ruben van Veen, voormalig CFO tech-startup The Ocean Cleanup, heeft mannenmodemerk SKOT opgericht. De collectie bestaat uit duurzame overhemden.

SKOT lanceert meest duurzame overhemden

SKOT lanceert meest duurzame overhemden0 ?php the_title() ?>618 dagen geleden

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen

Online verkoop kleding met bijna 15 procent gestegen0 ?php the_title() ?>633 dagen geleden
GfK onderzocht voor Formule rapport E-commerce ervaringen en Online Shopper Journey bij 19 webshops, online specialisten doen het beter als supermarkten.

Online specialisten nog altijd beter dan de online supermarkten

Online specialisten nog altijd beter dan de online supermarkten0 ?php the_title() ?>659 dagen geleden
Amsterdam, 25 juli 2017 - Met een, richting de kledingindustrie kritische, guerilla actie op de Amsterdam Fashion Week is deze week het hyper transparante kledingmerk Unrobe gelanceerd. De nieuwe startup behaalde binnen een week 50% van hun gezette target op de crowdfunding website Kic...

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week

Nieuw transparant kledingmerk Unrobe stunt op Amsterdam Fashion Week0 ?php the_title() ?>668 dagen geleden
winkelstraat.nl modeshopper

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper0 ?php the_title() ?>683 dagen geleden
Favor Appisode iOnline

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community0 ?php the_title() ?>716 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Manager Public Relations & Strategic Partnerships

Manager Public Relations & Strategic Partnerships0 ?php the_title() ?>717 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>725 dagen geleden
PwC retail online shoppen

Nederlanders shoppen liever in winkelstraat dan online

Nederlanders shoppen liever in winkelstraat dan online0 ?php the_title() ?>731 dagen geleden
Showrooming Rijksuniversiteit Groningen onderzoek

Hoe voorkom je showrooming?

Hoe voorkom je showrooming?0 ?php the_title() ?>753 dagen geleden
Goud Uberconnected Goud Ubercommerce

Goud Uberconnected gaat de winkel in met Goud Ubercommerce

Goud Uberconnected gaat de winkel in met Goud Ubercommerce0 ?php the_title() ?>760 dagen geleden
De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor de modezaken die hun winkelbeleving neerzetten op basis van de pijlers authenticiteit en duurzaamheid. Deze Award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Waarmee we de retailers inspiratie en goede voorbeelden geven van winkels die duurzaamheid in hun beleid verweven hebben.

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!0 ?php the_title() ?>766 dagen geleden
LENA the fashion library maakt kleding lenen in heel Nederland mogelijk met online library

kledingbibliotheek LENA gaat landelijk met online leensysteem

kledingbibliotheek LENA gaat landelijk met online leensysteem0 ?php the_title() ?>777 dagen geleden
H&M introduceert nieuw concept

H&M introduceert met ARKET nieuw concept

H&M introduceert met ARKET nieuw concept0 ?php the_title() ?>785 dagen geleden
Shopping Awards Coolblue Omoda DHL

Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online

Coolblue, Omoda, Independer.nl en AH.nl zijn excellent online0 ?php the_title() ?>791 dagen geleden
90% ergert aan kleding collega

Bijna 90% ergert zich wel eens aan de kleding van een collega

Bijna 90% ergert zich wel eens aan de kleding van een collega0 ?php the_title() ?>798 dagen geleden
Een verkoopster voor de website United Wardrobe dat zich richt tweedehands op fashion, mode

Online kledingkast United Wardrobe verhandelt miljoenen aan tweedehands kleding

Online kledingkast United Wardrobe verhandelt miljoenen aan tweedehands kleding0 ?php the_title() ?>802 dagen geleden
Een winkelier in De Zwanestraat in Grnoingen, de leukste winkelstraat

De Zwanestraat – Kromme Elleboog in Groningen is de leukste winkelstraat

De Zwanestraat – Kromme Elleboog in Groningen is de leukste winkelstraat0 ?php the_title() ?>805 dagen geleden
De eigenaar van Costes in het nieuwe gebouw in Den Bosch

Costes opent eerste men boutique in Den Bosch

Costes opent eerste men boutique in Den Bosch0 ?php the_title() ?>811 dagen geleden
Enkele medewerkers van The Sting die gebruikt zijn als modellen

The Sting transformeert medewerkers tot modellen

The Sting transformeert medewerkers tot modellen0 ?php the_title() ?>812 dagen geleden
oceaanplastic

Dell verpakt als eerste producten in gerecycled oceaanplastic

Dell verpakt als eerste producten in gerecycled oceaanplastic0 ?php the_title() ?>821 dagen geleden
Ellie Goulding vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren

Ellie Goulding presenteert eerste schoenencollectie bij vanHaren0 ?php the_title() ?>822 dagen geleden
Annemarie Uleman

Annemarie Uleman nieuwe algemeen directeur Men At Work

Annemarie Uleman nieuwe algemeen directeur Men At Work0 ?php the_title() ?>829 dagen geleden
H&M conscious

H&M roept op tot hergebruik

H&M roept op tot hergebruik0 ?php the_title() ?>847 dagen geleden
Asito communicatie award

Asito wint communicatieaward het Gouden Gewei voor beste verandercase 2016

Asito wint communicatieaward het Gouden Gewei voor beste verandercase 20160 ?php the_title() ?>850 dagen geleden
Virtual reality bril

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung

Openingsshow Mercedes-Benz FashionWeek in virtual reality door Samsung0 ?php the_title() ?>854 dagen geleden
People's Avenue

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>865 dagen geleden
Manon Tilstra

Expositie Let’s YouTube in teken van Beauty en Fashion

Expositie Let’s YouTube in teken van Beauty en Fashion0 ?php the_title() ?>871 dagen geleden
Beauty & the Beast Fashionweek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek

Disney’s Beauty & the Beast inspiratie voor Amsterdam FashionWeek0 ?php the_title() ?>882 dagen geleden
Kim Stolk

Kim Stolk: Merken moeten hun mobile design aanpassen op mobiel gebruik

Kim Stolk: Merken moeten hun mobile design aanpassen op mobiel gebruik0 ?php the_title() ?>885 dagen geleden
Joel

Joël Ferdinandus (INretail): phygital trend zal ook in 2017 doorzetten

Joël Ferdinandus (INretail): phygital trend zal ook in 2017 doorzetten0 ?php the_title() ?>893 dagen geleden
Marktplaats goudmijn collectie

Marktplaats opent Goudmijn van influencers

Marktplaats opent Goudmijn van influencers0 ?php the_title() ?>905 dagen geleden
Fashionchick

Fashionchick bepaalt wat Nederlandse vrouw aandoet

Fashionchick bepaalt wat Nederlandse vrouw aandoet0 ?php the_title() ?>910 dagen geleden
Goede tijden Slechte tijden Nina Bing

Goede tijden voor wefashion.com door product placement

Goede tijden voor wefashion.com door product placement0 ?php the_title() ?>917 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!