Home | reclame | Kim Stolk: Merken moeten hun mobile design aanpassen op mobiel gebruik

Kim Stolk: Merken moeten hun mobile design aanpassen op mobiel gebruik

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 20/12/2016 om 13:01

Kim Stolk

De laatste maand van het jaar is traditiegetrouw de tijd om terug en vooruit te blikken. Ook MarketingFuel wil graag weten hoe 2016 is verlopen en wat de verwachtingen zijn voor het nieuwe jaar. Verschillende toonaangevende professionals zijn naar hun ervaringen en verwachtingen gevraagd. De komende periode plaatsen we hun bijdrages. Na Joël FerdinandusWalter van der ScheerNiem TewarieJean-Paul Schaddé van Dooren en Wim van Gennip geeft Kim Stolk haar visie.

Deze zelfstandig ondernemer is gespecialiseerd in het ontwikkelen van contenstrategieën en schriftelijke content. Ze geeft trainingen en colleges en noemt zichzelf dan ook Content Geek! Dat omdat ze zich in de breedste zin van het woord bezighoud met content. Ze geeft colleges op de Hogeschool Rotterdam en heeft het afgelopen jaar de contentstrategieën mogen ontwikkelen voor onder meer Het Industriegebouw, Stedin, Incentro en Smart Connecting. Daarnaast is ze ook nog eigenaar van het online modeplatform Hotterdan.

Welke campagne/actie is je het meest bijgebleven het afgelopen jaar?

De campagne van CoolBlue van vorig jaar december, met de Sint die Ad Sinterim in dienst komt bij de webwinkel. Die blijf ik echt zo goed vinden! Fantastisch ingespeeld op de actualiteit. Uit eigen werk blijf ik het een toffe actie vinden dat we met de lancering van het platform smartconnecting.nl sweaters hebben laten bedrukken met toffe quotes die we op de dag van de lancering met verve droegen. Het gevolg? De sweaters werden gewild én we hadden meteen ons brand gedropt.

Wat is een trend die je niet had verwacht in 2016?

Wat ik een bijzondere ontwikkeling vind is dat verticaal fotograferen en filmen steeds meer geaccepteerd wordt door apps als Snapchat en Instagram Stories. Eerst waren we er met z’n allen benauwd voor en vreesden we voor het vertical video syndrome, nu zijn er zelfs online magazines die verticaal georiënteerd zijn en heeft zelfs ING een tv-reclame die een verticaal telefoonscherm als basis heeft.

Er zijn verschillende trends genoemd het afgelopen jaar: content marketing, storytelling, Big Data, phygital enzovoort. Welke term gaat in 2017 echt doorbreken en waarom?

Mobile Only. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat we steeds meer mobiel zoeken, kijken, tikken, luisteren. Merken en organisaties gaan en moeten hun mobile design hierop aanpassen. Het design wordt simpeler, waardoor de focus écht ligt op de functie van de app of mobiele website. Ook geloof ik in een flinke opmars van live content. Instagram Stories, Snapchat en Facebook Live zijn hier al voorbeelden van. Maar mijn gevoel zegt dat dit volgend jaar echt gaat doorbreken.

Wat is de ambitie voor 2017?

Heel graag zou ik mijn website contentgeek.nl willen uitbreiden tot een online platform dat zich volledig focust op trends en ontwikkelingen in het content-vakgebied. Eerst maar eens de mogelijkheden onderzoeken daarvoor!

Tags

Mobile OnlyMobile Only HotterdanHotterdan Instagram StoriesInstagram Stories Kim StolkKim Stolk Het IndustriegebouwHet Industriegebouw smartconnecting.nlsmartconnecting.nl IncentroIncentro SnapchatSnapchat CoolBlueCoolBlue facebookfacebook StedinStedin

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!