Home | Social Media | Karim Erja: Steeds meer creatieve toepassingen van live-integratie

Karim Erja: Steeds meer creatieve toepassingen van live-integratie

Geplaatst door Jeroen Veenstra in Social Media op 22/12/2016 om 14:54

Karim Erja

De laatste maand van het jaar is traditiegetrouw de tijd om terug en vooruit te blikken. Ook MarketingFuel wil graag weten hoe 2016 is verlopen en wat de verwachtingen zijn voor het nieuwe jaar. Verschillende toonaangevende professionals zijn naar hun ervaringen en verwachtingen gevraagd. De komende periode plaatsen we hun bijdrages. Na Joël FerdinandusWalter van der ScheerNiem TewarieJean-Paul Schaddé van DoorenWim van GennipKim Stolk en Gijsbregt Brouwer geeft ondernemer Karim Erja zijn visie.

Erja is vader met een Jobby. Een Jobby is voor hem naast zijn gezondheid een belangrijke pijler in het leven. Een Job van je Hobby kunnen maken noemt hij een Jobby. Hij heeft elke dag plezier in zijn werk. Want divers, een te gekke portfolio met veel variatie, mooie vooruitzichten en vooral dankbaar om te kunnen en mogen doen. En ik kan er nog van leven ook! Wat wil je nog meer?

SeiSei is de naam van het bedrijf. Ze bouwen merken van en rondom buitengewoon getalenteerde mensen en platforms binnen de entertainment, lifestyle en sport. Door de kennis, creativiteit, ervaring en een groot netwerk zijn ze in staat om significante waarde toe te voegen. Het is de passie om dromen van deze talentvolle mensen als Timor Steffens (Creative Director, choreograaf, danser en acteur), Rico Verhoeven (meervoudig wereldkampioen kickboxen), Sharon Doorson (zangeres, actrice en presentatrice), Sara Slikkerveer (aanstormend model) en Nassim Guammaz (skater) waar te kunnen maken.

Erja wil wel heel graag boutique blijven. Erja: ”We streven niet naar een zo groot mogelijke portfolio, maar willen juist de groei realiseren binnen de portfolio en daarbinnen per cliënt ongelimiteerde groei realiseren. Daarnaast willen we ook boutique zijn qua bedrijfscultuur. Bereikbaar zijn voor iedereen en opereren als een hecht team.”

Bovendien werkt SeiSei stilletjes aan een online platform binnen de lifestyle waarover Erja op dit moment nog even niet veel kwijt kan en wil!

Welke campagne/actie is je het meest bijgebleven het afgelopen jaar?

Heel erg, maar er komt niet direct een specifieke campagne in me op. Dat komt ook doordat ik me in de basis stoor aan het gros van de above the line campagnes. Ik vindt ze niet meer matchen met de maatschappij en tijd waarin we leven. Er wordt een vaak geforceerd blije, feilloze wereld voorgeschoteld waarin de consument nog altijd een beetje als ‘dom’ wordt beschouwd. Nog steeds volgens het ouderwetse reclamedenken/maken; zenden van de boodschap ‘Consume this be happy and know you’re ready to die’. Campagnes die ik om verschillende redenen erg tof vindt zijn campagnes die wat diepere lagen hebben of juist slim omgaan met de actualiteit.

Zo vond ik de campagne van Bing x Jay-Z voor zijn boek Decode erg goed. Maar zag ik onlangs ook weer een video voorbijkomen die insprong op de Mannequin Challenge en aandacht vroeg voor ALS met de treffende titel: Every Day is a Mannequin Challenge for ALS Patients.

Wat is een trend die je niet had verwacht in 2016?

Ik had niet verwacht dat 2016 de verwijdering tussen mensen zo’n grote vormen zou aannemen. Geen marketingtrend, maar wel een zorgelijke trend waarvan ik het vreemd vindt dat het tegengaan ervan niet wordt opgepikt door grote merken/bedrijven. Ik denk dat mensen in hun onderbewustzijn allemaal behoefte hebben aan verbroedering en warmte en niet aan verwijdering en kou. We verkeren duidelijk in betere economische omstandigheden dan de afgelopen jaren, de huizenmarkt is bijvoorbeeld weer significant aangetrokken, dus dan zou je denken dat de ‘vibe’ over het algemeen positiever zou moeten worden en niet nog negatiever. Hier liggen juist kansen voor merken om die feelgood uit te dragen en daarmee fans te creëren.

Er zijn verschillende trends genoemd het afgelopen jaar: content marketing, storytelling, Big Data, phygital enzovoort. Welke term gaat in 2017 echt doorbreken en waarom?

Streaming. Maar in een nog breder perspectief. Misschien moet ik wel ‘live’ zeggen. Wat mij betreft de term die in 2017 gaat doorbreken. Streaming is bijvoorbeeld in de muziekindustrie een term die niet meer weg te denken is. Alle significante records van artiesten worden momenteel altijd in één adem genoemd met de term streaming, maar wat je ook ziet is dat steeds meer individuen (streamen vanaf een event waar je bent), muzikanten (dj’s die live-sets geven), bedrijven (livestream van een seminar of product-launch) de live-stream functionaliteiten van Facebook en YouTube in toenemende maten gaan toepassen. Ik verwacht dat er steeds meer creatieve toepassingen van live-intergratie bij zullen komen in 2017.

Wat is de ambitie voor 2017?

In de eerste plaats groei realiseren voor alle cliënten binnen onze portfolio. Daarnaast hebben we zelf wel een ambitie om dit vooral ook internationaal nog verder uit te rollen. Het afgelopen jaar hebben we vooral veel gedaan in UK, USA, Italië en Frankrijk. Dat zal ook komend jaar zo zijn, maar dat willen we graag uitbreiden naar Azië en andere delen van Europa. Daarnaast willen we ook intern jonge talentvolle mensen de kans geven om bij ons mee te draaien en zodoende hun plekje in de organisatie proberen te bemachtigen.

Tags

SeiSeiSeiSei Karim ErjaKarim Erja Timor SteffensTimor Steffens Rico VerhoevenRico Verhoeven Sharon DoorsonSharon Doorson Sara SlikkerveerSara Slikkerveer Nassim GuammazNassim Guammaz

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!