Home | sponsoring | Kan een kledingstuk politieke problemen oplossen?

Kan een kledingstuk politieke problemen oplossen?

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 18/04/2018 om 12:36

Young Designers United en J. Walter Thompson presenteren The United Collection. Elk kledingstuk is gemaakt van vlaggen van rivaliserende landen.

Het Amsterdamse fashion collectief, Young Designers United, promoot met: The United Collection op een unieke manier de schoonheid van eenheid. De collectie bestaat uit een beperkt aantal unieke mode items die gemaakt zijn van vlaggen van rivaliserende landen. De vlaggen zijn eerst symbolisch ontrafelt om de materialen vervolgens ter herenigen door ze samen te voegen en er een kledingstuk van te maken.

De kledingstukken symboliseren de hereniging van partijen uit drie verschillende conflicten. De Nederlandse ontwerpster Anne Oomen bracht in haar design Engeland & de EU (Brexit) samen, werkte de Roemeense Andrea Endresz aan de idealistische verzoening tussen Rusland & Ukraine en creëerde, de eveneens Nederlandse, Irene Heldens een pronkstuk dat laat zien hoe mooi het zou zijn als Eritrea & Djibouti krachten zouden bundelen.

Fashion design collective Young Designers United en creatief bureau J. Walter Thompson Amsterdam vormen, samen met een aantal professionals uit de hoofdstad, een hechte eenheid die allen hebben bijgedragen aan de totstandkoming van dit initiatief. The United Collection is een creatief statement tegen de toenemende spanningen die je elke dag ziet, hoort en leest, waarbij mode en design worden gebruikt om iets nieuws en betekenisvols te creëren. De kledingstukken zijn dan ook niet te koop en dienen uitsluitend als uiting van de boodschap.

De collectie is vanaf nu tijdelijk te zien op de Keizersgracht 447. Daarna worden de jurken nog tentoongesteld op verschillende locaties in Amsterdam en Londen!

Tags

The United CollectionThe United Collection Andrea EndreszAndrea Endresz Anne OomenAnne Oomen Irene HeldensIrene Heldens Young Designers UnitedYoung Designers United J. Walter ThompsonJ. Walter Thompson kledingkleding J. Walter Thompson AmsterdamJ. Walter Thompson Amsterdam

Comments

Kenmerken

Het Belgische beautymerk Mylène zet als eerste vier modellen met een verstandelijke beperking in om de nieuwe collectie te promoten. Jordan Beute en Femke Bongers, twee Nederlandse Special Olympics sporters, werken mee aan de lancering van de nieuwe #lovely-collectie. 'We zijn structureel partner van Special Olympics en dat betekent ook een structurele ondersteuning van hun missie. Vanaf vandaag zal men vaker een model met een verstandelijke beperking tegenkomen in bijvoorbeeld onze make-up tutorialvideo’s, op de catwalk bij de verkooplanceringen voor onze consulenten en op ons campagnebeeld.'

Mylène zet modellen met een verstandelijke beperking in voor beautycampagne

Mylène zet modellen met een verstandelijke beperking in voor beautycampagne0 ?php the_title() ?>580 dagen geleden
Juulr, internationaal georiënteerd Influencer Marketing Bureau, heeft Instagram, Facebook en YouTube Nederlandse merken in fashion industrie geanalyseerd.

Nederlandse fashion industrie laat steken vallen op social media

Nederlandse fashion industrie laat steken vallen op social media0 ?php the_title() ?>588 dagen geleden
Na een bureau-oriëntatie heeft Mazda Motor Nederland gekozen voor J. Walter Thompson Amsterdam. Mazda is de afgelopen jaren in Nederland hard gegroeid in marktaandeel en heeft ook voor 2020 een stevige doelstelling neergezet.

Mazda naar J. Walter Thompson Amsterdam

Mazda naar J. Walter Thompson Amsterdam0 ?php the_title() ?>595 dagen geleden

Antoine Peters ontwerpt fashion statement T-shirts voor Justdiggit en Kuyichi

Antoine Peters ontwerpt fashion statement T-shirts voor Justdiggit en Kuyichi0 ?php the_title() ?>603 dagen geleden
Cortina organiseert voor de zevende keer modellenwedstrijd. Influencers als Janice, Lizzy van der Ligt, Moderosa en Milan Carvalho zijn ambassadeur.

Cortina zet Lizzy van der Ligt, Janice, Moderosa en Milan Carvalho op de fiets

Cortina zet Lizzy van der Ligt, Janice, Moderosa en Milan Carvalho op de fiets0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
J. Walter Thompson Amsterdam is bezig met het ontwikkelen van een geïntegreerde marketing campagne om de groei van Danio een extra boost te geven.

JWT Amsterdam ontwikkelt de nieuwe Benelux campagne voor Danone’s Danio

JWT Amsterdam ontwikkelt de nieuwe Benelux campagne voor Danone’s Danio0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
Speciaal voor de campagne heeft Opel, in samenwerking met J. Walter Thompson Amsterdam en specialisten van Randstad, het fictieve bedrijf jade geïntroduceerd. Een lifestyle & design look and feel, maar een functieomschrijving die identiek was aan die van de Opel-vacature, vormde de basis van het experiment, met de ambitie om een groter aantal vrouwelijke, dan mannelijke kandidaten te bereiken. De wervingscampagne voor jade leverde binnen twee weken 41 vrouwelijke en 15 mannelijke sollicitanten op, ten opzichte van 8 vrouwelijke en 76 mannelijke kandidaten naar aanleiding van de Opel-vacature.

Opel werft vrouwelijke autoverkopers met fictief bedrijf

Opel werft vrouwelijke autoverkopers met fictief bedrijf0 ?php the_title() ?>618 dagen geleden
Love Beats Money is sociaal experiment waarbij ING en J. Walter Thompson onderzoeken of mensen vriendschap of familie belangrijker vinden dan geld.

ING en J. Walter Thompson onderzoeken of liefde sterker is dan geld

ING en J. Walter Thompson onderzoeken of liefde sterker is dan geld0 ?php the_title() ?>628 dagen geleden
Inez & Vinoodh heeft Doutzen Kroes vastgelegd in een iconische foto. Het beeld is geschoten om dé sjaal van MOAM Collective voor Zalando te lanceren.

Doutzen Kroes helpt MOAM Collective voor lancering Zalando

Doutzen Kroes helpt MOAM Collective voor lancering Zalando0 ?php the_title() ?>643 dagen geleden
Finalisten voor Dutch Marketing Awards in categorieën: Start Up, Scale Up, Marketing Company, Internal Branding Company en Marketeer of the Year bekend.

We Fashion, Girav, Bidfood en ING genomineerd voor Dutch Marketing Awards 2018

We Fashion, Girav, Bidfood en ING genomineerd voor Dutch Marketing Awards 20180 ?php the_title() ?>644 dagen geleden
Modeketen WE fashion stapt over naar de cloud om nog efficiënter en vooral slimmer beschikbare data in te zetten om klanten relevante informatie te geven.

WE Fashion zet in op Business Intelligence en Analytics met hulp van QNH Consulting

WE Fashion zet in op Business Intelligence en Analytics met hulp van QNH Consulting0 ?php the_title() ?>659 dagen geleden
Het designerduo Viktor&Rolf lanceert samen Zalando een capsulecollectie: RE:CYCLE. De collectie is zorgvuldig handgemaakt met gerecyclede materialen.

Viktor&Rolf gebruikt overgebleven items uit Zalando-assortiment voor RE:CYCLE

Viktor&Rolf gebruikt overgebleven items uit Zalando-assortiment voor RE:CYCLE0 ?php the_title() ?>671 dagen geleden
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2017 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor dé publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Douwe Egberts, Gamma, Jumbo, Ohra, Plus, Volkswagen en Wereld Natuur Fonds. Het Nederlands publiek kan tot en met maandag 22 januari 12.00 uur stemmen via deze site. Woensdagavond 24 januari wordt de Ster Gouden Loeki 2017 uitgereikt in Koninklijk Theater Carré.

Albert Heijn, Jumbo, OHRA, Gamma en WNF maken kans op Gouden Loekie

Albert Heijn, Jumbo, OHRA, Gamma en WNF maken kans op Gouden Loekie0 ?php the_title() ?>672 dagen geleden
'Nederland is een interessante markt waarin we ons merk graag naar een hoger plan willen trekken,' zegt CEO Cécile Wickmann van rebelle.

Online marktplaats voor tweedehandse designer fashion Rebelle lanceert eerste tv spot

Online marktplaats voor tweedehandse designer fashion Rebelle lanceert eerste tv spot0 ?php the_title() ?>691 dagen geleden
Tijdens het MWG Mediacongres, op 8 februari, wordt link gelegd tussen Nederlandse markt en Azië en Amerika. Ruben Houkes en Jacco ter Schegget spreken.

Ruben Houkes naar MWG Mediacongres

Ruben Houkes naar MWG Mediacongres0 ?php the_title() ?>699 dagen geleden
Komend voorjaar gaat Zalando ook cosmetica verkopen om de huidige positie te versterken. daartoe wordt ook een Beauty Concept Store in Berlijn geopend.

Zalando gaat ook cosmetica verkopen

Zalando gaat ook cosmetica verkopen0 ?php the_title() ?>756 dagen geleden
Het iconische merk Lois Jeans heeft een winkel in de Amsterdamse Pijp geopend. Het merk dat in 1962 als eerste Europese fashion jeansmerk werd opgericht, maakte een ware transformatie door en is terug van weggeweest. De winkel is niet zomaar een winkel, maar atelier, hoofdkantoor, galerie en store ineen.

Lois Jeans opent Lois Galeria No Uno in de Pijp

Lois Jeans opent Lois Galeria No Uno in de Pijp0 ?php the_title() ?>762 dagen geleden
De komende vijf maanden geeft Zalando een kijkje achter de schermen wanneer designers van MOAM een unieke modecollectie tot stand brengen.

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat

Zalando en MOAM laten zien hoe een kledingcollectie ontstaat0 ?php the_title() ?>768 dagen geleden
Gsus introduceert de Pride collectie

gsus introduceert de Pride collectie

gsus introduceert de Pride collectie0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
HEMA verkoopt wederom opvallende T-shirts met een verrassing in aanloop naar Amsterdam Pride op 29 juli. De opbrengst gaat naar het COC.

HEMA verkoopt ♥ shirts met een verrassing in aanloop naar Pride

HEMA verkoopt ♥ shirts met een verrassing in aanloop naar Pride0 ?php the_title() ?>846 dagen geleden
SpinAwards, Hardwell, Nikkie Tutorials, Tim Hofman, Heineken, Anna Nooshin, KLM, Albert Heijn, Jumbo

SpinAwards kiest ook uit Digital Celebrities als Anna Nooshin en Tim Hofman

SpinAwards kiest ook uit Digital Celebrities als Anna Nooshin en Tim Hofman0 ?php the_title() ?>974 dagen geleden
Hertog Jan vergelijkt bier

Hertog Jan en Albert Heijn onderscheiden met Gouden, en dus meest effectieve, Effies

Hertog Jan en Albert Heijn onderscheiden met Gouden, en dus meest effectieve, Effies0 ?php the_title() ?>1106 dagen geleden
The Next Rembrandt schilderij

The Next Rembrandt verovert na Nederland ook de rest van de wereld

The Next Rembrandt verovert na Nederland ook de rest van de wereld0 ?php the_title() ?>1119 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!