Home | B2B | Join trekt groeikapitaal voor leidende rol binnen influencer marketing

Join trekt groeikapitaal voor leidende rol binnen influencer marketing

Geplaatst door Jeroen Veenstra in B2B op 14/12/2017 om 09:53

Het influencer-marketingplatform Join heeft een investering opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Met de kapitaalinjectie wil het bedrijf de Europese markt veroveren en de Artificial Intelligence die aan het platform ten grondslag ligt verder doorontwikkelen.

Het influencer-marketingplatform Join heeft een investering opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Met de kapitaalinjectie wil het bedrijf de Europese markt veroveren en de Artificial Intelligence die aan het platform ten grondslag ligt verder doorontwikkelen.

Join is nu nog vooral actief in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, maar heeft grootse uitbreidingsplannen. Paolo Martorino, oprichter en CEO van Join: ”Om onze sterke positie te behouden, moeten we voorop blijven lopen. Met deze investering kunnen we sneller stappen zetten over de grens. Zo kan Join een leidende rol innemen op het gebied van influencer marketing in heel Europa.” Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt om het team uit te breiden, sneller merken en influencers aan te haken, en op hoge snelheid technologische innovaties toe te passen, waaronder AI.”

De Nederlandse start-up biedt bedrijven en marketeers een compleet online platform waarmee ze influencers op een gebruiksvriendelijke manier kunnen activeren en monitoren. ”Met dit groeikapitaal kunnen we op nog grotere schaal innoveren en inzetten op data-integratie en AI,” zegt Edwin Knip, CTO bij Join. ”Zo kunnen we niet alleen ons platform optimaal laten werken, maar ook steeds sneller nieuwe technieken toepassen.”

Op dit moment analyseert het platform onder andere content van influencers en maakt het volautomatisch een match tussen merken en influencers. ”Straks kunnen we via machine learning ook de persoonlijkheid en stijl van influencers leren kennen en integraties maken met visual searching.”

Airbridge Equity Partners is een investeerder met internationale expertise op het gebied van investeringen en management in digital marketing, marketplaces, SaaS, technologie en e-commerce. Met het groeikapitaal spreekt het bedrijf zijn vertrouwen in de ambities van Join uit. De investeerder concludeert dat Join in het landschap van influencer marketing onderscheidend is. Join geeft als enige platform de opdrachtgevers niet alleen een complete tool om de juiste influencers te selecteren en contracteren maar ook campagnes te lanceren en de campagne resultaten te monitoren. Een zeer innovatief en volwassen oplossing in een nog jonge markt. Het minderheidsbelang moet ertoe bijdragen dat Join in 2020 Europees marktleider is.

Join Marketing is het eerste AI-influencer-platform dat merken en influencers bij elkaar brengt door middel van slimme technologie.  Een soort marktplaats waar vraag en aanbod volledig geautomatiseerd samenkomen. Join heeft als doel om authentieke en relevante samenwerkingen mogelijk te maken. Het bedrijf verbindt merken inmiddels met ruim 15.000 influencers die samen een bereik hebben van een half miljard mensen in tientallen markten. Het platform is in 2017 opgericht door entrepreneurs Paolo Martorino en Edwin Knip en is ondertussen actief in meerdere Europese landen, waaronder Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Tags

JoinJoin Paolo MartorinoPaolo Martorino Edwin KnipEdwin Knip

Comments

Kenmerken

Influencer Marketing anno 2018 draait om het creëren van impact. Om die reden hebben Bloggerslijst en Influencer Marketing platform Juulr.com eerder deze maand de handen in één geslagen. Het netwerk van beide platformen vormt daarmee een solide front in de wereld van Influencer Marketing automation. Dennis Stokman, mede-eigenaar van Bloggerslijst: "Door de specialismen van Juulr en Bloggerlijst te bundelen, zijn wij ervan overtuigd dat wij een unieke propositie bieden voor adverteerders." Juulr.com is dé Influencer Marketing totaaloplossing. Het platform Juulr.com helpt merken, PR- en Media Bureaus in binnen- en buitenland bij het efficiënt managen en implementeren van hun ambities op het gebied van Influencer Marketing en het verhogen van impact. Juulr heeft daarom diverse systemen, API's en methodes ontwikkeld om de meest complexe klantvragen op te lossen, waarvan het platform Juulr.com er één is. Op Bloggerslijst.nl zijn adverteerders in staat om eenvoudig en snel een campagne starten. Zodra je de campagne hebt geplaatst, gaat het systeem van Bloggerslijst op zoek naar de perfecte blogger of influencer voor jouw website of platform. Je ontvangt vervolgens voorstellen van relevante publishers met echte websites, echte bezoekers én autoriteit. Bloggerslijst.nl verzorgt zo gemakkelijk, veilig en snel externe content waar adverteerders naar op zoek zijn. Met de samenwerking delen Juulr.com en Bloggerslijst niet alleen de database van 50.000 social influencers en bijna 4.000 bloggers. De samenwerking heeft daarnaast ook betrekking op het doorontwikkelen en versterken van de platformen van Juulr en Bloggerslijst. Zo staan er voor Q3 al enkele unieke functionaliteiten op de planning waarbij het creëren van impact en het meten van performance centraal staan. Sjors Goemans, CEO van Juulr: "Wij zien dat de markt een intrinsieke vraag ontwikkeld voor performance based Content Marketing. Samen met Bloggerlijst hebben we een formule in handen waarmee wij Influencer Marketing Automation naar een hoger plan kunnen tillen."

Juulr en Bloggerslijst slaan handen in één

Juulr en Bloggerslijst slaan handen in één0 ?php the_title() ?>219 dagen geleden
De oprichters van Nederlandse tech scale-up Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencer marketing in Nederland. TIM gaat zich onder de nieuwe naam Base richten op het wereldwijd professionaliseren van influencer marketing. De startup biedt sinds 2013 merken en bureaus een netwerk en de tools om zelfstandig hun samenwerkingen met influencers uit te voeren.

The Influencers Movement wordt Base

The Influencers Movement wordt Base0 ?php the_title() ?>233 dagen geleden
TheHUB.nl is uniek label van waarbinnen influencers worden gecombineerd met het enorme bereik en de autoriteit van Sanoma merken. Al jarenlang is Sanoma dé partij voor creatieve en impactvolle branded content samenwerkingen. Het label The HUB zal adverteerders nog uitgebreider kunnen bedienen rondom alle facetten van influencer marketing: van strategie tot concept, creatie en grootschalige distributie. Hiervoor kunnen externe influencers worden ingezet, maar ook invloedrijke redactieleden zoals hoofdredactrices Hilmar Mulder van Libelle en Sara van Gorp van Kek Mama en VIVA Mama. Vervolgens kan deze content worden doorgeplaatst op één of meerdere van de Sanoma merken om een extra bereik boost te genereren en autoriteit op te bouwen zoals NU.nl, Margriet, Fashionchick en VIVA. Tot slot kan er perfect worden ge(re)target met Sanoma’s ijzersterke data strategie: hiermee zorgen we er voor dat de content aan de juiste doelgroep wordt getoond en optimaliseren we het bereik.

Sanoma lanceert nieuwste website voor eigen influencer platform The Hub

Sanoma lanceert nieuwste website voor eigen influencer platform The Hub0 ?php the_title() ?>240 dagen geleden
Juulr heeft het vernieuwde platform gelanceerd waarmee een all-round oplossing wordt geboden voor merken en bedrijven die zich richten op de B2C markt.

Juulr lanceert all-round Influencer Marketing platform voor de B2C markt

Juulr lanceert all-round Influencer Marketing platform voor de B2C markt0 ?php the_title() ?>253 dagen geleden
Met XMPLE wil Mediaxplain de influencer markt openbreken. Door de werkwijze profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content.

Mediaxplain lanceert strategische influencer- en content marketingbureau XMPLE

Mediaxplain lanceert strategische influencer- en content marketingbureau XMPLE0 ?php the_title() ?>260 dagen geleden
Hillenaar lanceert influencer agency Social Friendz

Hillenaar lanceert influencer agency Social Friendz

Hillenaar lanceert influencer agency Social Friendz0 ?php the_title() ?>288 dagen geleden
Juulr, internationaal georiënteerd Influencer Marketing Bureau, heeft Instagram, Facebook en YouTube Nederlandse merken in fashion industrie geanalyseerd.

Nederlandse fashion industrie laat steken vallen op social media

Nederlandse fashion industrie laat steken vallen op social media0 ?php the_title() ?>288 dagen geleden
Join peilde het sentiment over #deletefacebook onder aangesloten influencers. Er is imagoschade maar Facebook accounts en -pagina’s blijven gewoon bestaan.

Wat vinden influencers eigenlijk van #deletefacebook

Wat vinden influencers eigenlijk van #deletefacebook0 ?php the_title() ?>300 dagen geleden
Het NK Influencer Bowling is initiatief van Koninklijke Horeca Nederland in samenwerking met eerste influencer marketing bureau van Nederland: We Are First.

Het eerste NK Influencer bowling komt er zowaar aan

Het eerste NK Influencer bowling komt er zowaar aan0 ?php the_title() ?>314 dagen geleden
nfluencer marketing platform Join heeft met de ruim 15.000 aangesloten influencers de 500 miljoen volgers overschreden. Met de introductie van nieuwe opties om het platform uit te proberen kunnen merken en marketeers nu nog gemakkelijker starten met het inzetten van influencers. 

Zet makkelijker influencers in met nieuwe features van Join

Zet makkelijker influencers in met nieuwe features van Join0 ?php the_title() ?>315 dagen geleden
De nieuwe whitepaper ‘Search automation in the Netherlands and its impact on the role of a search marketer is het resultaat van de samenwerking van vier search bureaus (iProspect, Searchresult, Storm Digital en Traffic4U), IAB Nederland, DDMA en Google. De paper beschrijft welke SEA-activiteiten geautomatiseerd kunnen worden en welke mate van automatisering relevant is voor organisaties. Naast het technische aspect, wordt ook gekeken naar wat search automation betekent voor de rol van de search marketeer.

De rol van search marketeer verandert

De rol van search marketeer verandert0 ?php the_title() ?>342 dagen geleden
Rocco Stallvord, pionier op het gebied van influencer marketing is de experimenteerfase inmiddels voorbij en wordt het tijd voor een volgende stap. In zijn boek #SPON legt hij aan de hand van zijn jarenlange praktijkervaring als influencer marketeer met gouden regels uit hoe die volgende stap in influencer marketing door bedrijven succesvol gezet kan worden.

De gouden regels voor influencer marketing volgens Rocco Stallvord

De gouden regels voor influencer marketing volgens Rocco Stallvord0 ?php the_title() ?>415 dagen geleden
December is meest interessante periode voor samenwerkingen tussen merken en influencers blijkt uit onderzoek van Influencer-marketingplatform Join.

December is bij uitstek de maand voor influencercampagnes

December is bij uitstek de maand voor influencercampagnes0 ?php the_title() ?>426 dagen geleden
IMA, Europees marktleider op het gebied van influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal.

Management koopt met hulp van Karmijn Kapitaal influencer agency IMA terug van investeerders

Management koopt met hulp van Karmijn Kapitaal influencer agency IMA terug van investeerders0 ?php the_title() ?>490 dagen geleden
Met Influencer Solutions benadert Hearst influencer marketing op nieuwe manier. Combinatie van makers, loyale fans en sterke merken staat centraal.

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions0 ?php the_title() ?>528 dagen geleden
Ruim 400 social influencers van over de hele wereld komen in het voorjaar naar Rotterdam voor het Traverse, het grootste influencers congres van Engeland.

Internationaal influencers congres Traverse naar Rotterdam

Internationaal influencers congres Traverse naar Rotterdam0 ?php the_title() ?>547 dagen geleden
Coca-Cola Fanta Kalvijn

Jonge influencer Kelvin Boerma wordt verantwoordelijk voor marketingcampagne Fanta

Jonge influencer Kelvin Boerma wordt verantwoordelijk voor marketingcampagne Fanta0 ?php the_title() ?>576 dagen geleden
Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar grote netwerk aan invloedrijke food influencers. Foodlab creëert en distribueert innovatieve, succesvolle content marketing door merken aan de juiste influencers en platformen met aansprekende content te verbinden.

Adfactor lanceert Foodlab voor influencers

Adfactor lanceert Foodlab voor influencers0 ?php the_title() ?>637 dagen geleden
De inzet van vloggers binnen het reclamedomein brengt nieuwe uitdagingen voor adverteerders met zich mee. Daarom brengen BVA Bond van Adverteerders en FNLI, Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie, de ‘Gids Voedingsmiddelenadverteerders en Content Creators’ uit.

Hoe kunnen voedingsmiddelenadverteerders influencers inzetten?

Hoe kunnen voedingsmiddelenadverteerders influencers inzetten?0 ?php the_title() ?>638 dagen geleden
Influeno wordt marktplaats

Influeno wordt marktplaats voor influencers

Influeno wordt marktplaats voor influencers0 ?php the_title() ?>696 dagen geleden
Interior Junkie

Huishoudbeurs organiseert eerste Influencer Congres

Huishoudbeurs organiseert eerste Influencer Congres0 ?php the_title() ?>699 dagen geleden
HvA

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen0 ?php the_title() ?>703 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!