Home | retail | Interieurbloggers &SUUS, Zilverblauw en Binti Home ontwerpen voor Kwantum

Interieurbloggers &SUUS, Zilverblauw en Binti Home ontwerpen voor Kwantum

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 21/02/2018 om 09:45

WOWN!  is een nieuw interieurmerk. Bedacht en gerund door conceptontwikkelaar Lonneke Huijbregts van Bubblemint en drie grote Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home inspireren dagelijks honderdduizenden volgers met hun unieke kijk op design, interieur en lifestyle. Voor WOWN! ontwierpen zij alle drie een eigen collectie in hun eigen, herkenbare stijl. Daarna kwam Kwantum er pas bij. 

WOWN!  is een nieuw interieurmerk. Bedacht en gerund door conceptontwikkelaar Lonneke Huijbregts van Bubblemint en drie grote Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home inspireren dagelijks honderdduizenden volgers met hun unieke kijk op design, interieur en lifestyle. Voor WOWN! ontwierpen zij alle drie een eigen collectie in hun eigen, herkenbare stijl. Daarna kwam Kwantum er pas bij. Samenwerkingen tussen de online en de offline wereld zijn tegenwoordig een veelvoorkomend goed. Het initiatief voor zulke projecten ligt vaak bij de retailer, die met behulp van een online influencer een groter bereik aanboort. Bij WOWN! is dat dus omgedraaid.

Huijbregts: “WOWN! verbindt twee werelden. Twee verschillende partijen met elk hun eigen achterban en doelgroep, maar ook ieder met hun eigen expertise.”

Mariska Wijnands, concept en creatie specialist Kwantum: “Een goede samenwerking maakt de exclusiviteit van online merken niet alleen bereikbaar voor een groot publiek, het biedt ons als retailer ook de kans om op integere wijze de achterban van creatieve talenten te bereiken. De creatief ondernemer aan de andere kant, krijgt de mogelijkheid haar merk op te schalen, met behoud van haar eigen kracht. Zo is WOWN! ontstaan, een unieke combinatie van online en offline experts.”

De interieurbloggers wilden met hun merken graag een volgende stap maken, maar zonder concessies te doen aan hun opgebouwde reputatie. Woonwinkel Kwantum geloofde in dit concept en gaf de drie interieurbloggers carte blanche om hun eigen collectie te ontwerpen en faciliteerde in het productieproces.

Mariska Wijnands: “Zonder ons te bemoeien met de inhoudelijke collecties die de bloggers wilden maken faciliteerden we het gehele productieproces. Kwantum weet immers hoe je eigentijds wonen bereikbaar maakt voor iedereen. Door elkaars talent en expertise de ruimte te geven zijn drie prachtige, authentieke collecties ontstaan waar zowel wij als de bloggers supertrots op zijn.”

De collectie door &SUUS is te herkennen aan een lichte en neutrale basis, aangevuld met verschillende kleuren en contrast in stijl en materiaalgebruik. Suzanne de Jong: “Toen ik alles bij elkaar zag dacht ik: dit ben ik”

De WOWN! door Zilverblauw is te herkennen aan de grote hoeveelheid kleur in combinatie met wit en opvallende grafische prints. Anki Wijnen: “Ik wil gewoon graag mooie dingen maken”.

De WOWN! collectie door Binti Home is te herkennen aan een gebalanceerd kleurenpalet van neutrale, lichte Scandinavische kleuren gecombineerd met warme etnische invloeden. Souraya Hassan: “Inspiratie voor mijn ontwerpen haal ik uit mijn Nederlands Egyptische roots”

Tags

BubblemintBubblemint Lonneke HuijbregtsLonneke Huijbregts Anki WijnenAnki Wijnen ZilverblauwZilverblauw Suzanne de JongSuzanne de Jong &SUUS&SUUS interieurinterieur Souraya HassanSouraya Hassan Binti HomeBinti Home WOWN!WOWN! KwantumKwantum influencerinfluencer

Comments

Kenmerken

Inretail verwacht dat de branche 4% meer om gaat zetten in 2018, gebaseerd op consumentenvertrouwen en groei van werkgelegenheid en woningmarkt.

Woonwinkels zetten bijna 9% meer om

Woonwinkels zetten bijna 9% meer om0 ?php the_title() ?>337 dagen geleden
Bart van den Nieuwenhof, Managing Director foodservicebedrijf La Place, werkte eerder bij C&A, UPC, V&D, Hunkemöller en Jumbo (eigenaar La Place).

Bart van den Nieuwenhof (La Place) treedt toe tot bestuur VEDIS Retail Platform

Bart van den Nieuwenhof (La Place) treedt toe tot bestuur VEDIS Retail Platform0 ?php the_title() ?>346 dagen geleden

Philips Lighting en Razer realiseren een unieke gaming-ervaring

Philips Lighting en Razer realiseren een unieke gaming-ervaring0 ?php the_title() ?>368 dagen geleden
De dynamiek in de retail heeft veel invloed op de brancheprognoses 2018 van INretail. De woonwinkels zien hun omzetten volgend jaar met gemiddeld 4% stijgen. De mode- en schoenenbranche 2% en de sportretail 1%. De grootste brancheorganisatie in non -food retail ziet dat de omzetgroei en het perspectief binnen branches erg verschillen.

Wat gaan mode- en schoenenbranche, sportretail en woonwinkels omzetten?

Wat gaan mode- en schoenenbranche, sportretail en woonwinkels omzetten?0 ?php the_title() ?>390 dagen geleden
Het influencer-marketingplatform Join heeft een investering opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Met de kapitaalinjectie wil het bedrijf de Europese markt veroveren en de Artificial Intelligence die aan het platform ten grondslag ligt verder doorontwikkelen.

Join trekt groeikapitaal voor leidende rol binnen influencer marketing

Join trekt groeikapitaal voor leidende rol binnen influencer marketing0 ?php the_title() ?>397 dagen geleden
Rocco Stallvord, pionier op het gebied van influencer marketing is de experimenteerfase inmiddels voorbij en wordt het tijd voor een volgende stap. In zijn boek #SPON legt hij aan de hand van zijn jarenlange praktijkervaring als influencer marketeer met gouden regels uit hoe die volgende stap in influencer marketing door bedrijven succesvol gezet kan worden.

De gouden regels voor influencer marketing volgens Rocco Stallvord

De gouden regels voor influencer marketing volgens Rocco Stallvord0 ?php the_title() ?>413 dagen geleden
December is meest interessante periode voor samenwerkingen tussen merken en influencers blijkt uit onderzoek van Influencer-marketingplatform Join.

December is bij uitstek de maand voor influencercampagnes

December is bij uitstek de maand voor influencercampagnes0 ?php the_title() ?>424 dagen geleden
Met een gemiddelde stijging van 12,7% is de omzet in het derde kwartaal geëxplodeerd voor de woonwinkel sector. Keukenverkopers konden zelfs een omzetstijging van 16,6% noteren, terwijl dat in het eerste kwartaal maar 1,5% was. De woonbranche loopt qua omzetontwikkeling tot en met september nu ruim 9% voor op vorig jaar en realiseert nu al 13 kwartalen op rij een omzetplus. De cijfers over woonwinkels zijn afkomstig uit de INretail Woonwinkelmonitor.

De omzetten bij woonwinkels exploderen

De omzetten bij woonwinkels exploderen0 ?php the_title() ?>428 dagen geleden
KARWEI is per januari 2018 de nieuwe branded content-partner van Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. In de samenwerking maken zij van een huis een thuis.

KARWEI nieuwe sponsor van Eigen Huis & Tuin

KARWEI nieuwe sponsor van Eigen Huis & Tuin0 ?php the_title() ?>469 dagen geleden
Het TextielMuseum ontwikkelt jaarlijks nieuwe producten voor haar textiellabel by TextielMuseum. Studio Job heeft nieuwe collectie ontworpen.

Nieuwe collectie designproducten Studio Job voor by TextielMuseum

Nieuwe collectie designproducten Studio Job voor by TextielMuseum0 ?php the_title() ?>470 dagen geleden
IMA, Europees marktleider op het gebied van influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal.

Management koopt met hulp van Karmijn Kapitaal influencer agency IMA terug van investeerders

Management koopt met hulp van Karmijn Kapitaal influencer agency IMA terug van investeerders0 ?php the_title() ?>488 dagen geleden
IKEA richt samen met SBS6 en Talpa het nieuwe televisieprogramma in. In Designdroom gaan zes interieurdesigners de strijd met elkaar aan voor de titel: Beste interieurdesigner van Nederland. Jeroen van der Boom presenteert de afvalrace waar de deelnemers worden uitgedaagd om in korte tijd een ontwerp uit te voeren met behulp van het IKEA-assortiment . Iedere aflevering beoordeelt een vakjury met onder andere Kim Wolthof, designexpert van IKEA en Monique van der Reijden. Het doel van het programma is wooninspiratie bieden en zoveel mogelijk mensen helpen met slimme woonoplossingen en handige design tips en tricks. Designdroom wordt vanaf 30 augustus uitgezonden.

IKEA gaat televisie maken

IKEA gaat televisie maken0 ?php the_title() ?>508 dagen geleden
retail ranking 2017

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!0 ?php the_title() ?>595 dagen geleden
Leen Bakker, Blokker, Gilde Equity Management

Blokker heeft Leen Bakker verkocht

Blokker heeft Leen Bakker verkocht0 ?php the_title() ?>602 dagen geleden
Flinders RTL

RTL Ventures investeert in groei van woonwinkel Flinders

RTL Ventures investeert in groei van woonwinkel Flinders0 ?php the_title() ?>630 dagen geleden
Lensvelt Milaan Maarten Baas

Lensvelt presenteert prijswinnende installatie van Maarten Baas

Lensvelt presenteert prijswinnende installatie van Maarten Baas0 ?php the_title() ?>640 dagen geleden
Tekening van de Healing Hub expositie

Designstudio D/DOCK presenteert Healing Hub tijdens Salone del Mobile

Designstudio D/DOCK presenteert Healing Hub tijdens Salone del Mobile0 ?php the_title() ?>672 dagen geleden
De vestiging van Stilwerk in Katendrecht

Duitse interieurspecialist Stilwerk vestigt zich op Katendrecht

Duitse interieurspecialist Stilwerk vestigt zich op Katendrecht0 ?php the_title() ?>679 dagen geleden
Internetbankieren

Grootste omzetgroei bij webshops

Grootste omzetgroei bij webshops0 ?php the_title() ?>684 dagen geleden
Bol.com augmented reality

Bol.com experimenteert met augmented reality

Bol.com experimenteert met augmented reality0 ?php the_title() ?>704 dagen geleden
Postbezorger PostNL winter

Postvervoerders vangen omzetdaling op door prijsverhoging

Postvervoerders vangen omzetdaling op door prijsverhoging0 ?php the_title() ?>783 dagen geleden
Woonwinkel van binnen

Woonwinkels kijken nu al terug op een geslaagd 2016

Woonwinkels kijken nu al terug op een geslaagd 20160 ?php the_title() ?>796 dagen geleden
Flavourites Live

Webshops worden pop-up shop tijdens Flavourites Live

Webshops worden pop-up shop tijdens Flavourites Live0 ?php the_title() ?>804 dagen geleden
Meidengroep TP4Y

Meidengroep TP4Y en dj Dyna moeten jongeren gaan laten recyclen

Meidengroep TP4Y en dj Dyna moeten jongeren gaan laten recyclen0 ?php the_title() ?>805 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!