Home | sponsoring | IKEA zoekt knuffelontwerpers in de dop voor wereldwijde collectie

IKEA zoekt knuffelontwerpers in de dop voor wereldwijde collectie

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 19/10/2017 om 12:22

IKEA is op zoek naar nieuwe knuffelontwerpers ter ere van de Let’s Play for Change campagne. De vijf beste internationale ontwerpen worden echte knuffels.

Het Zweedse woonwarenhuis is weer op zoek naar nieuwe knuffelontwerpers ter ere van de Let’s Play for Change campagne. Kinderen t/m 12 jaar kunnen hun tekening  inleveren bij een IKEA winkel in de buurt. De Nederlandse winnaar wordt gekozen door een bekende jury bestaande uit onder andere tekenexpert Jill Schirnhofer en War Child ambassadeur Tooske Ragas. Van de vijf beste internationale ontwerpen worden echte knuffels gemaakt die volgend jaar verkrijgbaar zijn bij IKEA winkels over de hele wereld.

In 2015 won Koen Schnitker met zijn tekening – een groen monster met zes armen, grote tanden en een lieve glimlach. De knuffel werd in productie genomen en lag vorig jaar wereldwijd in de schappen als onderdeel van de SAGOSKATT collectie 2016.

Ook dit jaar ligt er een SAGOSKATT collectie in de winkel. Deze limited collectie bestaat uit 10 knuffels ontworpen door de winnaars van de tekenwedstrijd van vorig jaar. Een internationale jury selecteerde 10 bijzondere ontwerpen uit meer dan 70.000 inzendingen. Van een vrolijke regenboogwolk tot een leeuw met de naam tijger: de knuffels liggen vanaf 30 oktober in de winkel.

Spelen en creativiteit, zoals het maken van een tekening, zijn essentieel voor het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. In het Verdrag voor de Rechten van het Kind staat zelfs dat ieder kind het recht heeft om te spelen. Helaas kunnen veel kinderen niet van dit recht gebruikmaken. Als onderdeel van de Let’s Play for Change campagne doneert IKEA Foundation daarom de komende drie jaar 45 miljoen euro aan zes samenwerkingspartners die zich inzetten voor de basisbehoeften van kwetsbare kinderen. Het geld gaat naar projecten van War Child, Save the Children, UNICEF Netherlands, Handicap International, Special Olympics en Room to Read. Projecten die zich toeleggen op dit recht op spelen. Logisch, want kinderen zijn voor IKEA de belangrijkste mensen op aarde.

IKEA Nederland draagt ook lokaal haar steentje bij aan de Let’s Play for Change campagne. Het woonwarenhuis zal een donatie doen aan TeamUp, een initiatief van UNICEF Netherlands, Save the Children en War Child. Dankzij TeamUp krijgen kinderen die naar Nederland gevlucht zijn de kans om weerkind te zijn door middel van recreatieve activiteiten als sport, spel en dans.

Jonge tekentalenten kunnen via IKEA.nl het wedstrijdformulier downloaden, printen en aan de slag. Ze kunnen hun ontwerp t/m 7 november inleveren bij een IKEA winkel in de buurt.

Tags

War ChildWar Child UNICEF NetherlandsUNICEF Netherlands Handicap InternationalHandicap International Special OlympicsSpecial Olympics Room to ReadRoom to Read Tooske ragasTooske ragas Jill SchirnhoferJill Schirnhofer SAGOSKATTSAGOSKATT Koen SchnitkerKoen Schnitker Save the ChildrenSave the Children IKEAIKEA

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!