Home | retail | ID&T en Mastercard zetten in op cashless betalen op festivals

ID&T en Mastercard zetten in op cashless betalen op festivals

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 08/06/2018 om 10:28

Mastercard en ID&T hebben hun meerjarige samenwerking afgetrapt op Amsterdam Open Air. Met dit partnership willen zij ervoor zorgen dat cashless betalen op festivals de nieuwe standaard wordt. Op grote festivals als Glastonbury en Sziget is contactloos betalen met bankpas of creditcard al heel gewoon. De overstap van muntjes naar pinoplossingen is al enige tijd aan de gang onder festivalorganisatoren. Tel daarbij op dat  Nederland voorop loopt in contactloos betalen en het is een kwestie van tijd voordat andere Nederlandse festivals het cashless voorbeeld volgen. Naast Amsterdam Open Air volgen in 2018 onder andere ook Festival Macumba, Valhalla en Milkshake.

Mastercard en ID&T hebben hun meerjarige samenwerking afgetrapt op Amsterdam Open Air. Met dit partnership willen zij ervoor zorgen dat cashless betalen op festivals de nieuwe standaard wordt.

Op grote festivals als Glastonbury en Sziget is contactloos betalen met bankpas of creditcard al heel gewoon. De overstap van muntjes naar pinoplossingen is al enige tijd aan de gang onder festivalorganisatoren. Tel daarbij op dat  Nederland voorop loopt in contactloos betalen en het is een kwestie van tijd voordat andere Nederlandse festivals het cashless voorbeeld volgen. Naast Amsterdam Open Air volgen in 2018 onder andere ook Festival Macumba, Valhalla en Milkshake.

Het festival Amsterdam Open Air 2018 vond plaats in het Gaasperpark in Amsterdam. Contactloze pinapparaten zorgden voor een snelle en efficiënte afhandeling van transacties. ID&T is enthousiast over de samenwerking met Mastercard: ”We zijn zeer verheugd over onze meerjarige samenwerking. Met de introductie van contactloos betalen en pinnen op Amsterdam Open Air gaan we een traject aan waarbij beide partijen de intentie uitspreken om op zoveel mogelijk festivals cashless betalen uit te rollen de komende paar jaren.”

Ook als het aan Mastercard ligt, bieden meer en meer festivals hetzelfde betalingsgemak. ”Ons doel is om onze kaarthouders overal snel en gemakkelijk met hun pas of mobiel te laten afrekenen,” licht Arjan Bol, Country Manager Mastercard Nederland toe. ”We pinnen steeds vaker en overal. We denken daarom dat cashless betalen op festivals een enorme vlucht gaat nemen en kijken uit naar het startschot daarvan tijdens Amsterdam Open Air.”

Tags

Festival MacumbaFestival Macumba ValhallaValhalla milkshakemilkshake GlastonburyGlastonbury SzigetSziget ID&TID&T festivalfestival MasterCardMasterCard

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!