Home | retail | Homerr maakt duidelijk wie wil geen pakketten wilt ontvangen

Homerr maakt duidelijk wie wil geen pakketten wilt ontvangen

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 12/01/2017 om 13:33

Visuals App

Door de exponentiële toename van online bestellingen neemt ook de frustratie rondom het ontvangen van pakketjes toe. Uit onderzoek door Onderzoeksbureau Scherper in opdracht van Homerr blijkt dat dit niet alleen voor de besteller geldt, maar ook voor de ongevraagde ontvanger. Homerr wil dit probleem oplossen door de controle terug te geven aan de consument. Om duidelijk te maken dat je geen pakketten voor de buren wilt ontvangen kan er via Homerr een sticker worden aangevraagd waarmee dat duidelijk kan worden gemaakt.

Jaarlijks bestellen Nederlandse consumenten ruim 250 miljoen pakketjes online, in een stad als Amsterdam gaat dit om ruim 40.000 pakketten per dag. De komende tien jaar zal dit aantal naar verwachting stijgen naar 100.000 pakketjes per dag. Maar liefst een derde van deze online bestellingen komt niet direct bij de geadresseerde aan en wordt na 2 of 3 onsuccesvolle pogingen alsnog aangeboden bij een afhaalpunt of de buren.

Uit het onderzoek onder duizend respondenten is gebleken dat het bij de eerste afleverpoging bij meer dan 90% van de online shoppers misgaat. 85% van hen ervaart dit als redelijk tot zeer problematisch. Wanneer pakketjes bij buren worden afgeleverd, ervaart meer dan de helft van de respondenten problemen doordat buren zelf niet thuis zijn (55%), of omdat de geadresseerde het idee heeft iemand lastig te vallen bij het ophalen (41%). De ontvangende buur vindt het vaak vervelend om pakketjes aan te nemen (38%), vooral omdat hij/zij denkt thuis te moeten blijven en geen controle heeft over de vervolgstappen die nodig zijn om het pakket bij de juist geadresseerde te bezorgen.

Door middel van een app (Android & iOS) biedt Homerr een sociaal netwerk van buren die beschikbaar zijn voor het aannemen van pakketjes. Na lancering in Amsterdam afgelopen december kan Homerr zich nu al gelukkig achten met een netwerk van ruim 100 Homerrs en Homerrpunten. Na Amsterdam zal Homerr in 2017 in de rest van de Randstad uitrollen.

Het netwerk kan zelf beschikbaarheid bepalen en krijgt een vergoeding voor elk ontvangen pakket. Shoppende buren kunnen aangeven bij wie ze hun pakket willen laten bezorgen en het pakket op de door hen zelf geplande tijd ophalen of zelfs laten bezorgen.

Juriaan Matthijssen, oprichter van Homerr: “Steeds meer mensen shoppen online en het aantal verstuurde pakketten neemt de komende jaren alleen maar toe. Homerr kent een eenvoudig systeem; thuisblijvende buren kiezen ervoor om pakketten aan te nemen voor online bestellers, zij bepalen zelf hun beschikbaarheid en ontvangen voor elk pakket een vergoeding. De besteller kiest een Homerr als afleveradres en plant vervolgens zelf een afspraak in voor een ophaal- of bezorgmoment. Het is een slimme oplossing voor de stad, en in de toekomst voor de rest van Nederland.”

Tags

online bestellingenonline bestellingen pakkettenpakketten afhaalpuntafhaalpunt HomerrHomerr onlineonline

Comments

Kenmerken

CNBB Venture Partners heeft samen met een groep private investeerders een belang genomen in de logistieke e-commerce startup Homerr. Homerr biedt een onafhankelijk netwerk aan van BuurtPunten (particulieren) en ServicePunten (retail) om daarmee een einde te maken aan de last-mile problematiek in de logistieke sector. Gemiste pakketjes en niet-thuis briefjes behoren hierdoor tot verleden tijd. Homerr biedt nu al meer dan 600  locaties aan in de 30 grootste steden van Nederland en werkt samen met DHL, DPD en UPS. Ook werkt Homerr rechtstreeks samen met top 100 webshops in Nederland.

Last-mile start-up Homerr ontvangt 1 miljoen euro groeikapitaal

Last-mile start-up Homerr ontvangt 1 miljoen euro groeikapitaal0 ?php the_title() ?>493 dagen geleden
Vanaf 2011 gaat de bezorging wel steeds minder vaak mis. Het verwachtingspatroon van de consument wordt alleen steeds hoger volgens onderzoeksbureau Q&A.

Bezorging van pakketjes ging vaak mis afgelopen kerst

Bezorging van pakketjes ging vaak mis afgelopen kerst0 ?php the_title() ?>611 dagen geleden
zaterdagavond NextChapter gaat een samenwerking aan met logistiek dienstverlener Red je Pakketje. Door deze samenwerking kunnen klanten van NextChapter sneller leveren dan Coolblue en bol.com. De belofte: Bestellen voor 24:00u is morgen in huis wordt geëvenaard, maar NextChapter belooft door de samenwerking met Red Je pakketje zelfs: Voor 12:00 besteld is nog dezelfde dag in huis, zónder meerkosten. NextChapter en Red je Pakketje introduceren de samenwerking direct met landelijke dekking. bezorgdienst Red je Pakketje, gespecialiseerd in same day delivery, bezorgt voortaan ook op zaterdagavond vanwege signaal vanuit klanten.

Red je pakketje gaat als eerste bezorgdienst op zaterdagavond leveren

Red je pakketje gaat als eerste bezorgdienst op zaterdagavond leveren0 ?php the_title() ?>644 dagen geleden
Pakjes laten leveren door burgers via online platformen is op dit moment niet duurzaam. Chauffeurs rijden te veel kilometers specifiek voor één pakje. Dat blijkt uit de resultaten van het project Crowd Logistics van VIL. Het Belgische innovatieplatform voor de logistieke sector heeft samen met BD myShopi, bpost, Bringme, Colruyt/DreamLand, DHL Parcel, GLS, Kariboo, Mondial Relay, MTL/Vengo, P&G en Trimble de logistieke toepassingen in de deeleconomie onderzocht. Bovendien neigt de markt vrij snel naar een monopolie van het snelst groeiende platform

Deeleconomie in logistiek (nog) niet duurzaam

Deeleconomie in logistiek (nog) niet duurzaam0 ?php the_title() ?>690 dagen geleden
Bpost en het Nederlandse bedrijf de Buren sloegen vorig jaar de handen in elkaar om een leveringsmethode in de markt te zetten die beantwoordt aan de noden van de e-commerce klanten. Het resultaat is Cubee: een onafhankelijk en open netwerk van pakjesautomaten voor retailers, online klanten en koeriersbedrijven. 

De Buren ontwikkelt Belgisch netwerk van pakjesautomaten Cubee

De Buren ontwikkelt Belgisch netwerk van pakjesautomaten Cubee0 ?php the_title() ?>717 dagen geleden
Om aan de versnelde groei van de e-commerce markt te kunnen voldoen investeert DPD in een hypermodern nieuw sorteersysteem van fabrikant BEUMER Group.

DPD verdubbelt pakketcapaciteit om aan versnelde groei e-commerce markt te voldoen

DPD verdubbelt pakketcapaciteit om aan versnelde groei e-commerce markt te voldoen0 ?php the_title() ?>738 dagen geleden
Frank.nl heeft Homerr als eerste geïntegreerd, vanuit de webshop kan direct een Homerr of HomerrPoint worden geselecteerd als pickup punt.

Social PickUp van Homerr direct te selecteren in de webshop Frank.nl

Social PickUp van Homerr direct te selecteren in de webshop Frank.nl0 ?php the_title() ?>744 dagen geleden
Sprynter is Nederlandse app waarmee simpel pakketten kunnen worden verstuurd. Na een foto met de app komt een koerier pakket thuis ophalen.

Koerier van Sprynter haalt pakket thuis op na een foto

Koerier van Sprynter haalt pakket thuis op na een foto0 ?php the_title() ?>745 dagen geleden
Pakkettenmarkt groeit harder dan brievenbuspost krimpt. In 2016 steeg bezorgen naar bijna 3 miljard euro blijkt uit Post- en Pakkettenmonitor 2016 van ACM.

Pakkettenmarkt groeit harder dan de markt voor brievenbuspost krimpt

Pakkettenmarkt groeit harder dan de markt voor brievenbuspost krimpt0 ?php the_title() ?>772 dagen geleden
Wuunder

Wuunder als eerste multi-device shipping platform op mobiel, Mac, PC en webshop

Wuunder als eerste multi-device shipping platform op mobiel, Mac, PC en webshop0 ?php the_title() ?>913 dagen geleden
Just Cargo

Just Cargo met Uber-concept voor koeriers Europa in

Just Cargo met Uber-concept voor koeriers Europa in0 ?php the_title() ?>915 dagen geleden
Een voorbeeld van de pakketbrievenbussen van DHL

DHL bevestigt pakketbrievenbus aan Rotterdamse voordeuren

DHL bevestigt pakketbrievenbus aan Rotterdamse voordeuren0 ?php the_title() ?>926 dagen geleden
Een bezorger van PostNL die een oud apparaat meeneemt

Pakketbezorger neemt oude apparaten mee

Pakketbezorger neemt oude apparaten mee0 ?php the_title() ?>927 dagen geleden
Een voorbeeld van de onbemande afhaalpunten voor pakketje in Rotterdam

Onbemande afhaalpunten voor pakketjes in gemeentelijke stadsgarages te Rotterdam

Onbemande afhaalpunten voor pakketjes in gemeentelijke stadsgarages te Rotterdam0 ?php the_title() ?>929 dagen geleden
Amsterdam winkeliers

Drie procent meer omzet winkeliers centrum Amsterdam

Drie procent meer omzet winkeliers centrum Amsterdam0 ?php the_title() ?>968 dagen geleden
Handheld scanner

DHL opent winkel in centrum Den Haag

DHL opent winkel in centrum Den Haag0 ?php the_title() ?>970 dagen geleden
Pakket beloftes

Webwinkels komen leverbeloftes steeds vaker na

Webwinkels komen leverbeloftes steeds vaker na0 ?php the_title() ?>983 dagen geleden
Zalando bezorger

Zalando bezorgt samen met Trunkrs op dezelfde dag in Amsterdam

Zalando bezorgt samen met Trunkrs op dezelfde dag in Amsterdam0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Amazone drone

Amazon wil vliegende pakhuizen om drones te bevoorraden

Amazon wil vliegende pakhuizen om drones te bevoorraden0 ?php the_title() ?>996 dagen geleden
Grachten Amsterdam

Goederenvervoer weer over Amsterdamse grachten

Goederenvervoer weer over Amsterdamse grachten0 ?php the_title() ?>1002 dagen geleden
Pakketbezorger dpd

Onlineconsumenten betalen niet graag extra voor snellere levering

Onlineconsumenten betalen niet graag extra voor snellere levering0 ?php the_title() ?>1003 dagen geleden
DHL packstation

Bruna, Sandd en DHL slaan brug tussen (online) aanbieder, vervoerder en consument

Bruna, Sandd en DHL slaan brug tussen (online) aanbieder, vervoerder en consument0 ?php the_title() ?>1003 dagen geleden
CNBB Venture Partners heeft samen met een groep private investeerders een belang genomen in de logistieke e-commerce startup Homerr. Homerr biedt een onafhankelijk netwerk aan van BuurtPunten (particulieren) en ServicePunten (retail) om daarmee een einde te maken aan de last-mile problematiek in de logistieke sector. Gemiste pakketjes en niet-thuis briefjes behoren hierdoor tot verleden tijd. Homerr biedt nu al meer dan 600  locaties aan in de 30 grootste steden van Nederland en werkt samen met DHL, DPD en UPS. Ook werkt Homerr rechtstreeks samen met top 100 webshops in Nederland.

Homerr verwacht groei aantal online bestellingen

Homerr verwacht groei aantal online bestellingen0 ?php the_title() ?>1012 dagen geleden
PostNL AliExpress Alibaba

Pakketdiensten leveren wisselende kwaliteit af

Pakketdiensten leveren wisselende kwaliteit af0 ?php the_title() ?>1061 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!