Home | retail | HEMA komt met vlog academy

HEMA komt met vlog academy

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 01/05/2017 om 16:43

Ponkers HEMA Beautynezz

De vlog academy van HEMA is een feit. Met het nieuwe schoolseizoen in zicht organiseert het warenhuis een ‘summer school’ waarbij scholieren door YouTubers opgeleid worden tot de nieuwe vlogkoning(in). Maar liefst acht bekende YouTubers hebben zich als docent aangesloten bij de vlog academy en geven gedurende de zomer een les in een HEMA filiaal in Nederland. Ponkers en Beautynezz maken zich al eerste op hun eigen YouTube kanaal bekend als docent. Elke week volgt er een nieuwe docent. Middelbare scholieren (11-18 jaar) kunnen zich opgeven om bij de les aanwezig te zijn of deze online volgen via een livestream.

De komende weken maken de docenten zichzelf bekend via een video op hun eigen YouTube kanaal. Twee weken lang zijn de inschrijvingen voor de desbetreffende docent geopend via het vlog academy platform. De lessen worden gegeven in verschillende HEMA filialen door Nederland. Daarnaast zijn deze live te volgen via het platform, zodat niemand deze hoeft te missen. Aan het eind van elke les geeft de docent een weekchallenge mee aan de leerlingen, als huiswerk. Waarna elke week een weekwinnaar wordt uitgeroepen, die kans maakt op een vette prijs.

De docenten zullen de leerlingen onder andere leren hoe zij een populair YouTube kanaal kunnen opzetten, hoe zij een fanbase opbouwen en hoe zij zelf creatief aan de slag kunnen gaan met thumbnails en clickbait titels. Leerlingen bouwen op hun beurt zelf een kanaal met de daarbij behorende abonnees op. Na acht lessen en weekchallenges maakt de laatste docent het eindexamen bekend. Iedere leerling die minimaal aan twee challenges heeft deelgenomen kan meedoen aan de eindchallenge en maakt kans op een hoofdprijs.

Op 27 juni vindt de ‘open dag’ van de vlog academy plaats. Hier zal de bijzondere hoofdprijs bekend worden gemaakt. Elke docent geeft bij zijn of haar bekendmakingsvideo kaartjes weg om bij deze open dag aanwezig te zijn. Het team aan docenten zal zich hier presenteren en de aanwezige leerlingen mogen hun idool hier in het echt ontmoeten.

Desiree Vernie, Marketing Communicatie manager bij HEMA: ”Je eigen identiteit ontdekken blijft belangrijk voor tieners en we weten dat YouTube en vlogs hierin een belangrijke rol spelen. Daarom bieden we dit jaar met de vlog academy de ultieme vorm van zelfexpressie; het maken van video’s en vlogs. We hebben een aantal van de grootste en creatiefste YouTubers aan de vlog academy verbonden en bieden samen met hen een platform voor scholieren waar zij de kneepjes van het vak kunnen leren.”

Het drietal van Ponkers, bestaande uit Noah (23), Marthijn (27) en Jesper (23), zijn altijd wel in voor een goede grap. Deze mannen halen alles uit de kast om hun volgers te entertainen en werken daarbij vaak met een green screen. Wat dat is en hoe men zelf video’s maakt met een green screen leggen ze allemaal uit in hun les. Ook leren ze hun leerlingen hoe en met welke programma’s zij opnames kunnen bewerken tot een coole vlog.

Ook YouTuber Beautynezz, echte naam Joy van 14 jaar oud, sluit zich aan bij het team van docenten. Joy maakt video’s over de nieuwste trends in beauty, fashion en lifestyle. Daarnaast vlogt ze over alles wat ze meemaakt in Nederland en Amerika. Joy werkte vorig jaar al mee aan de HEMA schoolcampagne en dit jaar heeft ze zelfs haar eigen lijn met schoolartikelen bij HEMA. In haar les legt ze leerlingen stap voor stap uit hoe ook zij een succesvol vlogger of YouTuber kunnen worden.

Joy haar schoolagenda is vanaf vandaag verkrijgbaar bij alle HEMA filialen en via hema.nl. De gehele Beautynezz lijn is, net als alle overige school series, vanaf maandag 19 juni verkrijgbaar.

Tags

hema.nlhema.nl livestreamlivestream BeautynezzBeautynezz VlogVlog vloggersvloggers PonkersPonkers YouTubeYouTube HEMAHEMA

Comments

Kenmerken

Door het succes van de Duitse winkels in Keulen en Frankfurt zijn de nieuwe winkels in de hoofdstad van Oostenrijk Wenen logische volgende stap voor HEMA.

HEMA opent eerste winkels in Wenen

HEMA opent eerste winkels in Wenen0 ?php the_title() ?>845 dagen geleden
Blog Brains is een nieuw influencer marketingconcept dat relevante categorieën, met vaste afspraken en prijzen biedt. De bloggers kiezen opdrachten zelf uit en schrijven in eigen bewoordingen op hun eigen blog. Met 28 categorieën en 1200+ bloggers kan Blog Brains over bijna elk onderwerp relevante content produceren.

Blog Brains leidt naar honderden relevante bloggers

Blog Brains leidt naar honderden relevante bloggers0 ?php the_title() ?>864 dagen geleden
HEMA verkoopt wederom opvallende T-shirts met een verrassing in aanloop naar Amsterdam Pride op 29 juli. De opbrengst gaat naar het COC.

HEMA verkoopt ♥ shirts met een verrassing in aanloop naar Pride

HEMA verkoopt ♥ shirts met een verrassing in aanloop naar Pride0 ?php the_title() ?>982 dagen geleden
HEMA Unibail-Rodamco Mall of Netherlands Flagshipstore

HEMA opent flagshipstore in Mall of the Netherlands

HEMA opent flagshipstore in Mall of the Netherlands0 ?php the_title() ?>997 dagen geleden
HEMA omzet

Online omzet HEMA stijgt met 44%

Online omzet HEMA stijgt met 44%0 ?php the_title() ?>1005 dagen geleden
Favor Appisode iOnline

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community

Nederlandse startup toont met Favor populariteit in een community0 ?php the_title() ?>1025 dagen geleden
reclamefolders

Dirk, Blokker, HEMA, Auping en Tempur hebben beste reclamefolders

Dirk, Blokker, HEMA, Auping en Tempur hebben beste reclamefolders0 ?php the_title() ?>1065 dagen geleden
Top Notch Algemneen Dagblad Achter Buurten Ismail Ilgun

AD zet treitervlogger Ismail Ilgun in voor verslag vanuit volkswijken

AD zet treitervlogger Ismail Ilgun in voor verslag vanuit volkswijken0 ?php the_title() ?>1072 dagen geleden
De inzet van vloggers binnen het reclamedomein brengt nieuwe uitdagingen voor adverteerders met zich mee. Daarom brengen BVA Bond van Adverteerders en FNLI, Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie, de ‘Gids Voedingsmiddelenadverteerders en Content Creators’ uit.

Vloggers zijn onduidelijk over betaalde aandacht en sluikreclame

Vloggers zijn onduidelijk over betaalde aandacht en sluikreclame0 ?php the_title() ?>1073 dagen geleden
HEMA online e-commerce

Hogere online verkopen zorgen voor recordomzet HEMA in 2016

Hogere online verkopen zorgen voor recordomzet HEMA in 20160 ?php the_title() ?>1073 dagen geleden
De inzet van vloggers binnen het reclamedomein brengt nieuwe uitdagingen voor adverteerders met zich mee. Daarom brengen BVA Bond van Adverteerders en FNLI, Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie, de ‘Gids Voedingsmiddelenadverteerders en Content Creators’ uit.

Hoe kunnen voedingsmiddelenadverteerders influencers inzetten?

Hoe kunnen voedingsmiddelenadverteerders influencers inzetten?0 ?php the_title() ?>1074 dagen geleden
Omoda lanceert nieuwe campagne

Omoda lanceert samen met Alfred nieuwe campagne: New shoes new you

Omoda lanceert samen met Alfred nieuwe campagne: New shoes new you0 ?php the_title() ?>1081 dagen geleden
Reclamecode Social Media verduidelijkt voor vloggers.

Reclamecode Social Media voor reclame door vloggers verder verduidelijkt

Reclamecode Social Media voor reclame door vloggers verder verduidelijkt0 ?php the_title() ?>1090 dagen geleden
90 procent kinderen laat zich niet misleiden door vloggers Deloitte

Vloggers inspireren kinderen tot aankopen

Vloggers inspireren kinderen tot aankopen0 ?php the_title() ?>1097 dagen geleden
één van de dashcams die je gratis

HEMA verzekeringen gaat dashcam inzetten bij schuldvraag autoschade

HEMA verzekeringen gaat dashcam inzetten bij schuldvraag autoschade0 ?php the_title() ?>1116 dagen geleden
HvA

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen0 ?php the_title() ?>1139 dagen geleden
HEMA restaurant Rotterdam

HEMA heeft al meer dan een miljoen klantenpassen uitgedeeld

HEMA heeft al meer dan een miljoen klantenpassen uitgedeeld0 ?php the_title() ?>1150 dagen geleden
In nieuwe Social Code: Youtube hebben bekende YouTubers als Jiami, Teske en Beautyness afspraken vastgelegd over transparantie over reclame in hun video’s.

RTL en Lenovo brengt YouTubend Nederland samen in Project C

RTL en Lenovo brengt YouTubend Nederland samen in Project C0 ?php the_title() ?>1154 dagen geleden
HEMA winkellogo

HEMA gaat alle winkels in Benelux inrichten volgens internationale winkelformule

HEMA gaat alle winkels in Benelux inrichten volgens internationale winkelformule0 ?php the_title() ?>1163 dagen geleden
LetsYoutube

Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque curator tentoonstelling Let’s YouTube

Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque curator tentoonstelling Let’s YouTube0 ?php the_title() ?>1166 dagen geleden
Belgische kater Thor

Belgische kater Thor ingelijfd als influencer

Belgische kater Thor ingelijfd als influencer0 ?php the_title() ?>1171 dagen geleden
Lets Youtuberoom

Ook 50-plussers vloggen

Ook 50-plussers vloggen0 ?php the_title() ?>1179 dagen geleden
Woordenboek

Treitervlogger, samsonseks en hoodvlog zijn woorden van het jaar

Treitervlogger, samsonseks en hoodvlog zijn woorden van het jaar0 ?php the_title() ?>1194 dagen geleden
Cynthia Schultz

Commissariaat voor de Media pakt sluikreclame bij vloggers aan

Commissariaat voor de Media pakt sluikreclame bij vloggers aan0 ?php the_title() ?>1214 dagen geleden
Pokemon Go terreur

Pokémonterreur, mediaweigeraar en treitervlogger mogelijk Woord van het Jaar

Pokémonterreur, mediaweigeraar en treitervlogger mogelijk Woord van het Jaar0 ?php the_title() ?>1214 dagen geleden
SMW Rotterdam podium en publiek

Voorbereid naar Social Media Week Rotterdam

Voorbereid naar Social Media Week Rotterdam0 ?php the_title() ?>1230 dagen geleden
Glamour beauty.tv

Glamour begint digitaal tv-kanaal voor data-mining

Glamour begint digitaal tv-kanaal voor data-mining0 ?php the_title() ?>1244 dagen geleden
Attractie wildwaterbaan

Negen genomineerden voor de Marketing Innovatie Award

Negen genomineerden voor de Marketing Innovatie Award0 ?php the_title() ?>1247 dagen geleden
Onlane

OnLane start samenwerking met influencers op het nieuwe musical.ly netwerk

OnLane start samenwerking met influencers op het nieuwe musical.ly netwerk0 ?php the_title() ?>1250 dagen geleden
The Social Mirror kledingadvies

Modevloggers geven eerlijk kledingadvies via The Social Mirror op Hoog Catherijne

Modevloggers geven eerlijk kledingadvies via The Social Mirror op Hoog Catherijne0 ?php the_title() ?>1285 dagen geleden
Luckygraaf eerste voetbal vlogger PSV

PSV contracteert vlogger, verwachting is dat meerdere clubs zullen volgen

PSV contracteert vlogger, verwachting is dat meerdere clubs zullen volgen0 ?php the_title() ?>1297 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!