Home | sponsoring | Heineken, Netflix en Albert Heijn beste op social media

Heineken, Netflix en Albert Heijn beste op social media

Geplaatst door Jeroen Veenstra in sponsoring op 09/06/2017 om 10:37

Heineken De Beste Social Awards

De Beste Social Awards zijn voor het eerst opgesplitst. Om de branche meer te waarderen én dieper op de inhoud in te gaan, deelde het platform dit jaar voor het eerst specifieke zakelijke prijzen onder de noemer: Business uit. Voorafgaand aan het gala met de publieke categorieën werden onder prijzen voor Beste Inhaker, Beste Webcare en Beste Copywriting uitgedeeld.

Heineken kwam als grootste winnaar naar voren in B. Amsterdam en ontving awards in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting. Netflix en Albert Heijn mochten beiden twee awards op hun naam schrijven. Bij de bureaus ging de meeste eer en lof naar Boomerang Create, het bureau won maar liefst in drie categorieën: Beste Inhaker, Beste Innovatie en Beste Copywriting.

Een gedeelde eerste plaats is te vinden in de categorie Beste Campagne, waarbij de juryleden op hetzelfde aantal punten kwam voor zowel de campagne van Albert Heijn als de Hema. Beide merken mochten daarom een prestigieuze award mee naar huis nemen. Bijzonder aspect is dit jaar de grote winst voor video’s. Maar liefst zeven van de twaalf awards hadden video als vorm. Behalve in de voor zichzelf sprekende categorieën Story en Video, kwam dit ook terug bij Beste Innovatie, Beste Inhaker, Beste Campgane en Beste Advertising.

Social media expert en initiatiefnemer Diederik Broekhuizen kijkt met een tevreden gevoel terug: ”Het is goed om te zien dat de jury dit jaar campagnes heeft beloond die vernieuwend zijn, heel creatief waren, maar vooral ook impact hadden. Tussen de winnaars zitten enkele van de meest spraakmakende en grote campagnes van het jaar. Dit jaar won de creatieve content het van de vage reclamestrategieën.”

De organisatie van De Beste Social Awards ontving dit jaar een absoluut record aan inzendingen voor De Beste Social Awards – Business. Er kwamen 333 betaalde inzendingen binnen in de elf verschillende categorieën, wat een stijging betekent van 40% ten opzichte van vorig jaar. De populairste categorieën in aantallen bleken Beste Inhaker (68 inzendingen), Beste Campagne (63 inzendingen) en Beste Video (52 inzendingen). Bij de vijf nieuwe categorieën werd voor Beste Pagina en Beste Innovatie het meest ingezonden.

De 44-koppige jury met professionals uit de social media branche boog zich aansluitend over alle nominaties om het origineelste werk te belonen met een award. De Beste Social Awards – Business wordt ondersteund door partners Coosto, a friend of mine, The Webcare Company, Ride, Studio Broekhuizen, Sales Care, De Beste Social Jobs en Triple P Entertainment.

Uiteindelijk zijn dit de prijzen.

Beste campagne: Albert Heijn (bureau: TBWA\NEBOKO & MEC Wavemaker) en HEMA

Beste inhaker: Heineken X Samsung (bureau: Boomerang Create & Boomerang Motion)

Beste video: KLM (bureau: DDB & Tribal en Wefilm)

Beste webcare: Albert Heijn

Beste pagina:  Sense.info (bureau: WeDigital)

Beste advertising: Heineken (bureau: Wefilm en Cloudfactory)

Beste innovatie: Taskforce Kindermishandeling (bureau: Boomerang Create & Boomerang Motion)

Beste copywriting: Heineken (bureau: Boomerang Create)

Beste design: Netflix (bureau: Yune)

Beste design: Netflix (bureau: Yune)

Beste talent: Richard van Horssen

Aansluitend vonden de reguliere uitreikingen plaats voor de beste en meest creatieve uitingen op social media. Tim Hofman kwam met drie social awards als grote winnaar uit de bus tijdens de feestelijke uitreiking. Hij won in de categorieën Beste BN’er, Beste YouTuber voor zijn serie #BOOS en Beste Snapchatter. Arjen Lubach volgde hem op de voet, die met zijn team de awards voor Beste Video (Even voorstellen aan Trump) en Beste Inhaker (Kamergotchi) in de wacht sleepte.

De 17-jarige Annegien Schilling werd met haar artistieke posts uitgeroepen tot Beste Instagrammer en streamingdienst Netflix is massaal verkozen tot het beste merk van Nederland op social media. In de categorie Slechtste Bericht nam Geert Wilders dit jaar het stokje over van Henk Krol die deze award vorig jaar ontving, waarin Wilders collega Pechtold photoshopte tussen Hamas-terroristen. GroenLinks-leider Jesse Klaver nam vorige week al de prestigieuze social award voor Beste Politicus in ontvangst.

Social media expert en initiatiefnemer Diederik Broekhuizen reageert enthousiast: “Het publiek heeft massaal gekozen. We mogen ongelofelijk trots zijn op deze winnaars, die stuk voor stuk het afgelopen jaar social media hebben bepaald door middel van creativiteit, humor, vernieuwing en impact. Als je alle winnaars op een rij ziet, zal niemand ontkennen dat hiertussen prachtige digitale parels zitten! Ik ben trots op deze creatieve trendsetters.”

In totaal werden dit jaar 166.552 stemmen uitgebracht in de verschillende categorieën van De Beste Social Awards. Tim Hofman, die net als Arjen Lubach in drie categorieën genomineerd was, ontving de meeste stemmen van het publiek ten aanzien van alle categorieën. De meest duidelijke winst was te zien in de categorie Beste YouTuber. Het kanaal #BOOS kreeg uiteindelijk twee keer zoveel stemmen als de nummer 2, Nienke Plas.

De strijd was het spannendst in de categorie Beste Reactie, waar Chocomel won met slechts 50 stemmen verschil. De vier categorieën Beste BN’er, Beste Merk, Beste YouTuber en Beste Snapchatter waren het populairst onder de stemmers, gezien het aantal stemmen die uitgedeeld werden in deze categorieën. De meest bezochte categorieën, te zien aan het aantal bezoekers op de website, waren Beste Reactie, Beste Klacht en Beste Buurman, waaruit geconcludeerd kan worden dat leuke virale content nog steeds het belangrijkste is tijdens deze prijzen.

Het is voor het eerst in vier jaar dat een merk voor de tweede maal op rij de award voor Beste Merk wint. KLM won in 2014, Coolblue mocht zich Beste Merk noemen in 2015 en Netflix ontvangt de prijs na vorig jaar opnieuw tijdens deze editie. Verder is het uiteindelijk opvallend dat Nederland kiest voor Instagram als Beste Social Platform, terwijl dat platform ook veelal bekritiseerd wordt om het ogenschijnlijke kopiegedrag van Snapchat.

De presentatie van De Beste Social Awards lag in handen van presentatrices Lindertje Mans en Roos Eijmers. De uitreiking was live te volgen via de Facebookpagina’s van De Beste Social Awards en De Beste Social Media.

Tim Hofman werd Beste BN’er. Jesse Klaver is verkozen tot Beste Politicus. Beste Instagrammer is Annegien Schilling (@fetching_tigerss), Beste Youtuber blijkt #BOOS, Tim Hofman krijgt ook titel Beste Snapchatter, Beste Twitteraar is Sophie Milzink (@SophieMilzink), Netflix is verkozen tot Beste Merk, De Beste Nieuwspagina wordt door NOS beheerd op facebook, Rumag is Beste Entertainmentpagina, Tranen van het lachen kreeg Beste Emoji, Beste bericht van de buurman was voor Islam Siraji, Beste video was voor Zondag met Lubach voor Even voorstellen aan Trump, Beste Reactie is voor Chocomel, Beste Inhaker kreeg Zondag met Lubach voor Kamergotchi. Instagram is verkozen tot  Beste Social Platform, Geert Wilders had het Slechtste bericht en Ziggo ontving de Beste Klacht van Marjolein Schepers. Zij reageerde op Facebook nadat een klantmedewerker haar een zeikwijf had genoemd. Hij was echter vergeten haar in de wachtstand te zetten zodat ze alles hoorde!

Social media expert Diederik Broekhuizen (34) is initiatiefnemer van De Beste Social Awards en eigenaar van Studio Broekhuizen, een full service bureau in social media. Hun aanbod is breed: van community management, live reports, advies & strategie, contentcreatie tot workshops en het verzorgen van social media-designs. Daarnaast is Diederik Broekhuizen initiatiefnemer van het platform De Beste Social Media, de jaarlijkse verkiezing De Beste Social Awards en het vacatureplatform De Beste Social Jobs.

Tags

De Beste Social JobsDe Beste Social Jobs Triple P EntertainmentTriple P Entertainment YuneYune WefilmWefilm RideRide De Beste Social MediaDe Beste Social Media De Beste Social AwardsDe Beste Social Awards Studio BroekhuizenStudio Broekhuizen Sales CareSales Care The Webcare CompanyThe Webcare Company a friend of minea friend of mine Boomerang CreateBoomerang Create Tim HofmanTim Hofman Arjen LubachArjen Lubach NetflixNetflix CoostoCoosto InstagramInstagram SnapchatSnapchat TwitterTwitter YouTubeYouTube SamsungSamsung Albert HeijnAlbert Heijn facebookfacebook HeinekenHeineken HEMAHEMA social mediasocial media

Comments

Kenmerken

Bol.com is de grote winnaar bij de business categorieën van The Best Social Awards, de belangrijkste social media prijzen van Nederland. De populaire webwinkel won in de categorieën Beste Merk en Beste Webcare. Andere winnaars dit jaar zijn onder meer Bavaria (Beste Campagne met #carnavalvrij) HEMA (Beste Inhaker met ‘zomerjurkje’), Feyenoord (Beste Story , Dankzij Snapchat konden supporters hun content insturen rondom het kampioenschap. Kijkers hiervan zagen alles door de ogen van supporters, reporters, spelers en de coach, samen met GoSpooky), Amsterdenim (Beste Video) en Van Gogh Museum met Facebook (Beste Innovatie). Er waren deze editie drie nieuwe categorieën: Beste Influencercampagne met Misfit van Splendid Film als winnaar, Beste Chatbotcampagne met Ziggo voor Guide of Thrones als winnaar en Beste Livestream, gewonnen door ABN AMRO voor de Stream Store die bij Kaan's Kaashandel werd opgetuigd. De winnaars werden bepaald door een professionele jury. De publieksprijzen van The Best Social Awards worden vandaag bekend gemaakt. Kanshebbers zijn onder meer Tim Hofman, StukTV, Nienke Plas en Shane Kluivert. Andere winnaars zijn NOS Kort (Beste Account), Praxis (Beste Copywriting) en het Beste Talent werd Vienna Kortland van  de Efteling.

Bol, Bavaria, Ziggo, Feyenoord en Amsterdenim beste in social media in business categorieën

Bol, Bavaria, Ziggo, Feyenoord en Amsterdenim beste in social media in business categorieën0 ?php the_title() ?>182 dagen geleden
Op Koningsdag werden door heel Nederland tienduizenden RUMAG-shirts uitgedeeld in ruil voor een post met de hashtag #schoonisvaniedereen, om op ludieke wijze aandacht te vragen voor een schoon Nederland. De bewustwordingsactie is echter ook een  actie van Rumag en schoonmaakbedrijf Hago  om op een positieve manier een sponsorbedrag bij elkaar te krijgen voor Daniel den Hoed Stichting. De hashtag staat ook voor een andere gedeelde verantwoordelijkheid: iedereen een kans geven op een schoon, kankervrij lichaam. Op het shirt stond enkel een hoedje afgedrukt als stille hint – het logo van de Daniel den Hoed Stichting, een stichting die geld ophaalt voor meer wetenschappelijk onderzoek in het Erasmus MC Daniel den Hoed.

Koningsdagactie van Hago en Rumag levert Daniel den Hoed Stichting 15.000 euro op

Koningsdagactie van Hago en Rumag levert Daniel den Hoed Stichting 15.000 euro op0 ?php the_title() ?>206 dagen geleden
RTL Nederland lanceert een nieuwe groeistrategie, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan. Het bedrijf laat de oude zendergerichte aanpak los en gaat voor een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers, volgers en bezoekers, via elk denkbaar kanaal en zelfs buiten het scherm. RTL wil met zelfontwikkelde en -geproduceerde content zowel on- als off screen een loyale fanbase voor zijn merken op te bouwen. Om deze Fan Centric-strategie te realiseren investeert RTL de komende jaren tientallen miljoenen in data-analyse, technologie en creatie. Het bedrijf is voornemens zijn organisatie aan te passen, zodat deze meer wendbaar is en beter in staat om inzichten te vergaren en door te vertalen naar nieuwe producties. Ook zal RTL op korte termijn de OTT-activiteiten Videoland en RTL XL in één platform samenbrengen. 

Videoland en RTL XL worden samengevoegd in één platform

Videoland en RTL XL worden samengevoegd in één platform0 ?php the_title() ?>231 dagen geleden
De vijfde The Best Social Awards wordt opgedeeld in twee dagen. Zo krijgen de business categorieën op 6 juni en de publieksprijzen op 7 juni elk meer focus.

The Best Social Awards 2018 breidt uit met nieuwe categorieën

The Best Social Awards 2018 breidt uit met nieuwe categorieën0 ?php the_title() ?>274 dagen geleden
De smartphone wordt steeds veelzijdiger gebruikt. Er is een toename in het gebruik van diverse activiteiten terwijl deze zijn afgenomen op de tablet. Bijvoorbeeld het gebruik van internet, mailen, social media, bankieren en het doen van online aankopen (licht) zijn toegenomen op de smartphone en afgenomen op de tablet.  Dit blijkt uit resultaten van het nieuwste ‘GfK Trends in digitale media’ onderzoek. Dit onderzoek verschaft inzicht in het bezit en gebruik van mobiele apparaten en digitale media. 

Online aankopen nemen toe op smartphone, maar af op de tablet

Online aankopen nemen toe op smartphone, maar af op de tablet0 ?php the_title() ?>315 dagen geleden
Nederlanders kijken bijna een half miljard minuten per dag naar Netflix. Het bedrijf heeft daarmee een derde van de kijktijd in video on demand in handen. Daarnaast blijkt video on demand, gemeten naar kijktijd, lineaire televisie inmiddels naar de kroon te steken. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope, specialist in online marktonderzoek, onder 6.700 Nederlanders. 

Netflix domineert in video on demand

Netflix domineert in video on demand0 ?php the_title() ?>350 dagen geleden
Het in Amsterdam gevestigde independent international creative agency ​Chunk heeft het creatieve team verder uitgebreid met de​ ​nieuwe​ ​talenten​ ​Milan​ ​Berg​ ​(30)​ ​en​ ​Ben​ ​de​ ​Kovel​ ​(29). Beide creatievelingen maken deel uit van een nieuw creatief team binnen Chunk Agency en werken voor klanten zoals Google, Nationale Nederlanden, Vodafone en Philips.

Chunk​ ​investeert​ ​in​ ​nieuw​ ​talent

Chunk​ ​investeert​ ​in​ ​nieuw​ ​talent0 ?php the_title() ?>351 dagen geleden
Bij de Amsterdamse vestiging van Iris is het kantoorraam, tegenover het Rijksmuseum, omgetoverd tot interactieve social Photoshop-ervaring.

Iris Amsterdam lanceert ‘Santa’s Photoshop’

Iris Amsterdam lanceert ‘Santa’s Photoshop’0 ?php the_title() ?>363 dagen geleden
Uit het nieuwste Dutch Apps market-rapport van Telecompaper blijkt dat Facebook grootste is. Pinterest stijgt, Netflix meest populaire streaming videodienst

Vier miljoen Nederlanders hebben Netflix-app op mobieltje

Vier miljoen Nederlanders hebben Netflix-app op mobieltje0 ?php the_title() ?>367 dagen geleden
Autoriteit Consument & Markt wil consumenten bewust maken van risico’s van impulsaankopen via social media met nieuwe campagne.

Bestel niet zomaar iets via social media

Bestel niet zomaar iets via social media0 ?php the_title() ?>378 dagen geleden
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van gebouw.

Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes

Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes0 ?php the_title() ?>384 dagen geleden
Ruim 60 deelnemers ontvangen een ticket naar de Olympische Winterspelen in Zuid Korea en zijn daarmee officieel geselecteerd als crew in het Holland Heineken House in Zuid Korea. De bierbrouwer heeft in samenwerking met HR-partner Adecco een zorgvuldig selectieproces doorlopen om het allerbeste team samen te stellen voor de veertiende editie van dé hotspot tijdens de Spelen. Zowel voor als achter de schermen gaat dit team aan de slag voor de sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden, media en natuurlijk ook de vele Oranjefans.

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea

Ruim 60 Tapmodels in Holland Heineken House bij Olympische Winterspelen in Zuid Korea0 ?php the_title() ?>408 dagen geleden
Kevin Spacey vertelt op BusinessBoost Live op 29 november 2017 in Rotterdam Ahoy hoe hij Big Data gebruikte om House of Cards aan Netflix te verkopen.

Kevin Spacey hoofdspreker op BusinessBoost Live

Kevin Spacey hoofdspreker op BusinessBoost Live0 ?php the_title() ?>441 dagen geleden
Albert Heijn introduceert Allerhande chatbot via Facebook Messenger, stuurt bijvoorbeeld recept van de dag en culinaire experts beantwoorden vragen.

Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger

Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger0 ?php the_title() ?>456 dagen geleden
Kipling heeft DDB & Tribal verkozen tot lead agency voor alle internationale campagnes. De visuals zijn geschoten door de Libanese fotograaf Eli Rezkallah.

Kipling lanceert internationale campagne in samenwerking met DDB & Tribal

Kipling lanceert internationale campagne in samenwerking met DDB & Tribal0 ?php the_title() ?>465 dagen geleden
Emoji’s helpen kinderen om hun om gevoelens duidelijker te maken blijkt uit onderzoek door DirectResearch in opdracht van PLUS voor De Kindertelefoon.

Emoji’s helpen kinderen om hun gevoelens te uiten

Emoji’s helpen kinderen om hun gevoelens te uiten0 ?php the_title() ?>469 dagen geleden
Nederlanders kijken steeds meer Video on Demand (VoD). Netflix lijkt de grote aanjager van deze ontwikkeling. Met het toenemen van het aantal huishoudens met een abonnement op Netflix, stijgt het aantal on demand kijkminuten en het aantal Nederlanders dat doet aan bingeviewen. Televisie blijft het belangrijkste apparaat om streaming video te bekijken, maar moet steeds meer de laptop, smartphone of tablet naast zich dulden. Dat komt mede door apps van KPN en Ziggo, zo blijkt uit het rapport Video behaviour of Dutch consumers.

Vooral via Netflix meer gebruik Video on Demand

Vooral via Netflix meer gebruik Video on Demand0 ?php the_title() ?>475 dagen geleden
Daniel van der Waals van TIC Online marketing beschrijft in een blog dat viral media en virals steeds meer worden vervangen door spreadable media.

Blog: Waarom virals niet meer van deze tijd zijn!

Blog: Waarom virals niet meer van deze tijd zijn!0 ?php the_title() ?>510 dagen geleden
social media ouderen CBS ICT, Kennis en Economie 2017

Ouderen gaan lekker op social media

Ouderen gaan lekker op social media0 ?php the_title() ?>527 dagen geleden
politie agenten snapchat social media

Agenten gaan Snapchatten

Agenten gaan Snapchatten0 ?php the_title() ?>538 dagen geleden
onderzoek ‘Gebruik van social media door ondernemers’ KvK Universiteit van Utrecht

Ondernemers gematigd tevreden over gebruik social media

Ondernemers gematigd tevreden over gebruik social media0 ?php the_title() ?>541 dagen geleden
Adobe Adobe Digital Insights Online Travel Trends Report

Reisorganisaties zetten steeds meer Augmented Reality en Virtual Reality in

Reisorganisaties zetten steeds meer Augmented Reality en Virtual Reality in0 ?php the_title() ?>555 dagen geleden

Blog: Hoe kies je meest geschikte Social Media Management Tool?

Blog: Hoe kies je meest geschikte Social Media Management Tool?1 ?php the_title() ?>569 dagen geleden
De Beste Social media Awards Arjen ubach Ryanne van Dorst

Arjen Lubach, Tim Hofman en Ryanne van Dorst genomineerd voor Beste Social Award

Arjen Lubach, Tim Hofman en Ryanne van Dorst genomineerd voor Beste Social Award0 ?php the_title() ?>577 dagen geleden
namespotting upcoming.nl wolhalla de laatste hoop

Namespotting geadopteerd door Upcoming.nl

Namespotting geadopteerd door Upcoming.nl0 ?php the_title() ?>577 dagen geleden
Radboud Anaïs Grétry social media

Hoe kunnen merken consumentengedrag op Social Media beïnvloeden?

Hoe kunnen merken consumentengedrag op Social Media beïnvloeden?0 ?php the_title() ?>576 dagen geleden
Beste Social Media

De Beste Social Awards wordt vernieuwd voor meer erkenning

De Beste Social Awards wordt vernieuwd voor meer erkenning0 ?php the_title() ?>626 dagen geleden
SpinAwards, Hardwell, Nikkie Tutorials, Tim Hofman, Heineken, Anna Nooshin, KLM, Albert Heijn, Jumbo

SpinAwards kiest ook uit Digital Celebrities als Anna Nooshin en Tim Hofman

SpinAwards kiest ook uit Digital Celebrities als Anna Nooshin en Tim Hofman0 ?php the_title() ?>632 dagen geleden
Arjen Lubach

Wereldwijde verkiezing na Netherlands Second-filmpje van Arjan Lubach

Wereldwijde verkiezing na Netherlands Second-filmpje van Arjan Lubach0 ?php the_title() ?>650 dagen geleden
SoMe 2017

Zilveren Kruis beste verzekeraar op Social Media in 2016

Zilveren Kruis beste verzekeraar op Social Media in 20160 ?php the_title() ?>678 dagen geleden
Aviation Empire KLM

KLM speelt spelletjes

KLM speelt spelletjes0 ?php the_title() ?>679 dagen geleden
Media analyse

75% marketeers vindt media-analyse belangrijk, 20% gebruikt het

75% marketeers vindt media-analyse belangrijk, 20% gebruikt het0 ?php the_title() ?>679 dagen geleden
Social media laagopgeleiden

‘Laagopgeleide jongeren moeten sociale media beter leren gebruiken’

‘Laagopgeleide jongeren moeten sociale media beter leren gebruiken’0 ?php the_title() ?>716 dagen geleden
Jean-Paul Schaddé van Dooren

Jean-Paul Schaddé van Dooren: Niet alleen het aantal volgers telt

Jean-Paul Schaddé van Dooren: Niet alleen het aantal volgers telt0 ?php the_title() ?>720 dagen geleden
Arjen Lubach Glassex

John de Mol weer bovenaan DeMedia100, Arjen Lubach komt binnen op plaats vier

John de Mol weer bovenaan DeMedia100, Arjen Lubach komt binnen op plaats vier0 ?php the_title() ?>727 dagen geleden
Fashionchick

Fashionchick bepaalt wat Nederlandse vrouw aandoet

Fashionchick bepaalt wat Nederlandse vrouw aandoet0 ?php the_title() ?>741 dagen geleden
Digitale marketing mobiel e-commerce

Bedrijven laten kansen liggen met digitale marketing

Bedrijven laten kansen liggen met digitale marketing0 ?php the_title() ?>741 dagen geleden
H32 winkel met fietsen

Zo zet Gouden Apenstaart-winnaar H32 social media in

Zo zet Gouden Apenstaart-winnaar H32 social media in0 ?php the_title() ?>757 dagen geleden
Albert Heijn aller harde box bus

Albert Heijn heeft de beste reputatie op social media

Albert Heijn heeft de beste reputatie op social media0 ?php the_title() ?>785 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!