Home | retail | Happy Tosti is de Beste Start-up

Happy Tosti is de Beste Start-up

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 18/09/2017 om 11:55

Happy Tosti heeft De Beste Start-Up Awad gewonnen tijdens ABN AMRO Retailer of the Year. Ambitie is om via franchising in vijf jaar 500 banen te creëren.

Winkelconcepten die minder dan drie jaar bestaan, komen in aanmerking voor de titel De Beste Start-up Award tijdens ABN AMRO Retailer of the Year. Naast vakgenoten heeft een onafhankelijke jury een vijftiental startups beoordeeld op basis van hun bestaansrecht en originaliteit. Op basis van deze beoordeling zijn drie start-ups genomineerd. Na deze nominatie kregen retailers de mogelijkheid om hun stem uit te brengen op Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps. Hieraan is massaal gehoor gegeven: er zijn bijna 2.000 stemmen uitgebracht. Happy Tosti kreeg van zowel de jury als het publiek de meerderheid van de stemmen. Zij wordt door de jury geroemd om het feit dat het businessmodel verder gaat dan de winkels zelf. Vorig jaar ging Picnic, de eerste ‘mobile only’ supermarkt van Nederland, er met de prijs vandoor.

Met Happy Tosti willen wij voor iedereen met een arbeidsbeperking een waardevolle en leuke werkplek creëren. Wij maken de lekkerste tosti’s ter wereld door te focussen op de kwaliteit van product en service waardoor onze gasten terug blijven komen. Door de commerciële horeca-aanpak te combineren met sociale betrokkenheid willen we heel de wereld veroveren,” zegt Jasper Kool, oprichter van Happy Tosti.

Onlangs maakte het bedrijf bekend dat het de ambitie is om via franchising van het concept binnen vijf jaar 500 banen te creëren voor mensen met een arbeidsbeperking.

“Happy Tosti is de meest sympathieke lunchformule die franchise Nederland in lange tijd heeft gezien,” vertelt Hein van Baalen, franchise specialist en bedrijfsadviseur voor Happy Tosti. “Het concept creëert winst in de breedste zin van het woord, zowel commercieel als sociaal, en gaat verder dan een normaal businessmodel.”

Van Baalen vindt de stap om te franchisen een volstrekt logische. De mannen van Happy Tosti hebben gekozen voor franchise, omdat ze geloven dat ze op die manier werken aan een duurzame toekomst. “Samen met toekomstige franchise ondernemers kunnen we zoveel mogelijk banen creëren voor medewerkers met een arbeidsbeperking. Wij spreken vaak mensen die de droom hebben om op sociaal commerciële manier te ondernemen. Wat ons betreft is dat een win-win-win-situatie; op de eerste plaats voor de beperkte medewerker die als ieder ander persoon een ‘normale’ baan wilt, maar ook voor de franchise ondernemer die ambitie heeft om sociaal verantwoord te ondernemen, én voor de steden die er een leuk lunchrestaurant bij krijgen,” vertellen Wibe, Jasper en Sam van Happy Tosti.

Lucas Roskam, Directeur CRM bij Bidfood (voorheen DeliXL), is ook overtuigd van de franchiseformule: “Sinds de start van de onderneming zijn wij partner van Happy Tosti. Aan alle kanten straalt de energie van het concept en wij kijken er naar uit Happy Tosti duurzaam verder te helpen.”

Happy Tosti bestaat sinds twee jaar met drie vestigingen in Den Haag, Hoofddorp en Leiden. Hier werken 38 mensen met een arbeidsbeperking, die dagelijks met het grootste plezier de lekkerste tosti’s, panini’s, soepen, salades en koffie serveren. Het bieden van een betaalde en leuke baan aan mensen met een arbeidsbeperking in Nederland creëert ontzettend veel blijdschap en voldoening bij alle betrokken partijen. “Onze gasten vertellen ons geregeld hoe happy ze worden van onze tosti’s en medewerkers.”

 

Tags

Jutter SpeijsJutter Speijs Happy TostiHappy Tosti BidfoodBidfood Matt SleepsMatt Sleeps ABN AMRO Retailer of the YearABN AMRO Retailer of the Year

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!