Home | reclame | Haags Bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016

Haags Bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016

Geplaatst door Jeroen Veenstra in reclame op 15/11/2016 om 13:08

Haags strandhuisje

Afgelopen zomer stelde Den Haag Marketing een standhuisje beschikbaar voor reisbloggers en-vloggers uit binnen- en buitenland. Het was daarmee de allereerste stad in Nederland die een huis ter beschikking stelde aan de reispers. Onder meer vertegenwoordigers van Lonely Planet verbleven al in het huisje op het strand van Kijkduin. De campagne is nu onderscheiden met de Marketing Innovation Award 2016 voor de beste marketingcampagne! De prijs is een initiatief van Pleisureworld met als doel de vrijetijdssector naar een hoger marketingniveau te tillen. Andere genomineerden waren onder meer Walibi, het Rijksmuseum, KLM en de Efteling.

”We zijn natuurlijk trots dat we in datzelfde rijtje stonden. Niet de minste concurrenten. We hadden eigenlijk niet te verwacht te winnen omdat er zoveel grote namen bij de genomineerden zaten.,” reageert Mieke Smid, persvoorlichter bij Den Haag Marketing. Ze noemt zelf nog de campagne van VisitBrabant. Smid: ”Zij hadden met #BrabantNacht een mooi vergelijkbaar influencerproject ontwikkeld, waar veel mooie verhalen over zijn verschenen.”

Smid: ”De persoonlijke aanpak door ons (huisje op maat inrichten, boodschappen en programma  op maat, veelal met lokale partners) maakten het dat het voor de bloggers vaak niet als werk voelde en er veel persoonlijke en rijke content werd geschreven. We lieten het bovendien los; geen afspraken over hoeveelheden blogs of tweets. We geloofden in de kracht van de stad, de charme van de strandhuisjes en de persoonlijke aanpak.”

Marco Esser, directeur Den Haag Marketing concludeerde eerder: “Er kwamen zo veel aanvragen binnen van vloggers en bloggers van over de hele wereld dat we een scherpe selectie hebben moeten maken.”

Uiteindelijk zijn er bloggers namens onder meer Lonely Planet, Travelvalley en het populaire Mohsin op Wereldreis te gast geweest. Smid vindt het lastig een favoriet aan te geven: ”Wel hebben we voor Girlslove2travel een feest voor bloggers en collega’s mogen organiseren, waardoor ineens ruim 30 extra bloggers de stad leerden kennen. Dit was tevens een mooie afsluiter van dit eerste seizoen.”

Smid gelooft dat het Bloggershuisje helpt om de stad nationaal en internationaal op de kaart te zetten als interessante bestemming voor een weekendje weg. ”De uitwerking is divers: het strandhuisje in de vorm van een bloggershuis bleek hét instrument om onze kernpositionering kracht bij te zetten: stad aan zee. En dat is goed gelukt! De vele verhalen zijn divers, echt en met prachtig beeld, de vele interacties op die verhalen laat zien dat we niet alleen een paar miljoen mensen bereikt hebben, maar hen ook hebben weten te raken: anders reageer je, deel je en tip je niet.”

 

Tags

KijkduinKijkduin Den Haag MarketingDen Haag Marketing den haagden haag lonely planetlonely planet

Comments

Kenmerken

De Zilveren Ooievaar, de prijs voor uitzonderlijk ondernemerschap in Den Haag, is afgelopen vrijdag uitgereikt aan The Penthouse. Het 135 meter hoge restaurant werd door de vakjury omschreven als innoverend en onderscheidend.

Hoogste restaurant van Nederland wint Ondernemersprijs De Zilveren Ooievaar

Hoogste restaurant van Nederland wint Ondernemersprijs De Zilveren Ooievaar0 ?php the_title() ?>42 dagen geleden
duik Den Haag is de enige grote Nederlandse stad aan zee. Op steenworp afstand van de historische binnenstad ligt maar liefst elf kilometer strand. Deze combinatie maakt Den Haag uniek in Nederland. Vanaf 13 november tot en met maart 2018 gaat Den Haag van start met een internationale crossmediale (TV & online) campagne om in Nederland, Duitsland, Engeland en België te promoten dat Den Haag een stad aan zee is. Iets wat nog steeds veel mensen niet weten. De campagne is geen reguliere citymarketingcampagne, maar staat geheel in het teken van Den Haag als ‘Stad aan Zee’. Dit uit zich o.a. in zeer verrassende onderwater beeldopnames, zodat letterlijk een ‘Duik in Den Haag’ wordt genomen. Tevens is de campagne een voorbode van de viering van 200 jaar Badplaats Scheveningen, die in januari 2018 onder de noemer ‘Feest aan Zee’ van start gaat. De ‘Duik in Den Haag’ avondduik op woensdag 8 november markeert de start van deze bijzondere campagne.

Den Haag trapt Duik in Den Haag af met avondduik

Den Haag trapt Duik in Den Haag af met avondduik0 ?php the_title() ?>52 dagen geleden
KAATSHEUVEL - Lancering lekkerste kinderkroket getest door niemand minder dan chefkok Soenil Bahadoer en zoon Ryan Bahadoer en kleinzoon Abel. FOTO LEVIN & PAULA PHOTOGRAPHY VOF

Efteling lanceert de Lekkerste Kinderkroket met tomaat en mozzarella

Efteling lanceert de Lekkerste Kinderkroket met tomaat en mozzarella0 ?php the_title() ?>61 dagen geleden
Het nieuwe The Hague & Partners reikt awards uit aan bijzondere initiatieven. Gemeentemuseum Den Haag, World Forum The Hague en Jacobs hebben gewonnen.

Gemeentemuseum Den Haag wint eerste The Hague Award met Mondriaanjaar

Gemeentemuseum Den Haag wint eerste The Hague Award met Mondriaanjaar0 ?php the_title() ?>97 dagen geleden
Rijksmuseum presenteert Hollandse meesterwerken op Schiphol

Rijksmuseum presenteert Hollandse meesterwerken op Schiphol

Rijksmuseum presenteert Hollandse meesterwerken op Schiphol0 ?php the_title() ?>102 dagen geleden
De Erasmus Universiteit deed naar de reputatie van de 18 meest beroemde kunstmusea wereldwijd. Van Gogh Museum en Het Rijksmuseum staan in de top.

Van Gogh Museum en Rijksmuseum in de top van kunstmusea

Van Gogh Museum en Rijksmuseum in de top van kunstmusea0 ?php the_title() ?>111 dagen geleden
Met Influencer Solutions benadert Hearst influencer marketing op nieuwe manier. Combinatie van makers, loyale fans en sterke merken staat centraal.

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions0 ?php the_title() ?>133 dagen geleden
YouTuber Rutger Vink, beter bekend als Furtjuh, heeft voor het Rijksmuseum een tour gemaakt over liefde en vrijheid via SnapGuide.

Rijksmuseum maakt tour over liefde en vrijheid met Furtjuh

Rijksmuseum maakt tour over liefde en vrijheid met  Furtjuh0 ?php the_title() ?>138 dagen geleden
Den Haag Marketing, The Hague Convention Bureau en WestHolland Foreign Investment Agency gaan The Hague Awards organiseren.

Den Haag Marketing en The Hague Convention Bureau reiken nieuwe The Hague Awards uit

Den Haag Marketing en The Hague Convention Bureau reiken nieuwe The Hague Awards uit0 ?php the_title() ?>144 dagen geleden
Audi stedelijk

Audi verlengt samenwerking met Stedelijk Museum Amsterdam

Audi verlengt samenwerking met Stedelijk Museum Amsterdam0 ?php the_title() ?>171 dagen geleden
Joblift Influencer marketing

Voor steeds meer bedrijven wordt influencer marketing een belangrijk onderdeel

Voor steeds meer bedrijven wordt influencer marketing een belangrijk onderdeel0 ?php the_title() ?>182 dagen geleden
beach body dresscode

78,4% van Nederlandse vrouwen onzeker op het strand

78,4% van Nederlandse vrouwen onzeker op het strand0 ?php the_title() ?>206 dagen geleden
Cube design museum Edet Tork

Edet en Tork doen grote boodschap in Cube Design Museum

Edet en Tork doen grote boodschap in Cube Design Museum0 ?php the_title() ?>215 dagen geleden
Museum van het jaar TextielMuseum Boijmans

TextielMuseum Tilburg is Museum van het Jaar 2017

TextielMuseum Tilburg is Museum van het Jaar 20170 ?php the_title() ?>220 dagen geleden
GBM Works wint Philips Innovation Award 2017

Startup GBM Works voor stil heien op zee wint Philips Innovation Award 2017

Startup GBM Works voor stil heien op zee wint Philips Innovation Award 20170 ?php the_title() ?>223 dagen geleden
Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus

Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus

Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus0 ?php the_title() ?>230 dagen geleden
Schiphol Aviation Awards KLm KLM Cargo Transavia

KLM Cargo, Transavia en Jet Airways winnen Schiphol Aviation Awards 2016

KLM Cargo, Transavia en Jet Airways winnen Schiphol Aviation Awards 20160 ?php the_title() ?>250 dagen geleden
Snapguide Rijksmuseum

Rijksmuseum lanceert SnapGuide met Ronnie Flex, Mertabi, Jiami Jongejan en Defano Holwijn

Rijksmuseum lanceert SnapGuide met Ronnie Flex, Mertabi, Jiami Jongejan en Defano Holwijn0 ?php the_title() ?>256 dagen geleden
Reclamecode Social Media verduidelijkt voor vloggers.

Reclamecode Social Media voor reclame door vloggers verder verduidelijkt

Reclamecode Social Media voor reclame door vloggers verder verduidelijkt0 ?php the_title() ?>259 dagen geleden
lonelyplanet.nl Lonely Planet Pijper Media

Lonely Planet lanceert Nederlandstalige reiswebsite

Lonely Planet lanceert Nederlandstalige reiswebsite0 ?php the_title() ?>264 dagen geleden
Cofani Funebri Especially for You Uitvaartmuseum Tot Zover

Uitvaartmuseum toont doodskist als lifestyle-artikel

Uitvaartmuseum toont doodskist als lifestyle-artikel0 ?php the_title() ?>270 dagen geleden
Nieuwe postzegel kunstbeweging

Nieuwe postzegels in stijl van kunstbeweging De Stijl

Nieuwe postzegels in stijl van kunstbeweging De Stijl0 ?php the_title() ?>271 dagen geleden
Maaslander, Campina, Sacla', WARSTEINER, Johma Oet Twente, Café Royal, HAK Groenten, Dettol, Always, Pampers, Head & Shoulders, Palmolive NL, Olaz, Bosch, Bison Nederland, Scholl Nederland, Philips, Michelin, Veet Nederland, Pattex Nederland, SodaStream Nederland

Maar liefst 22 winnaars Gekozen Product van het Jaar

Maar liefst 22 winnaars Gekozen Product van het Jaar0 ?php the_title() ?>280 dagen geleden
Een illustratie van een tiny house met bomen

DroomParken zet Tiny Houses op hun recreatiepark op de Veluwe

DroomParken zet Tiny Houses op hun recreatiepark op de Veluwe0 ?php the_title() ?>281 dagen geleden
De Robin Hood achtbaan in walibi met bezoekers van het pretpark die genieten van de wilde rit

Jonge durfals voordelig naar nieuwe virtual reality attractie in Walibi

Jonge durfals voordelig naar nieuwe virtual reality attractie in Walibi0 ?php the_title() ?>290 dagen geleden
Het iconische binnenkomst bord dat staat bij de binnekomst in Portland Oregon

‘Wie is de Mol?’ maakt Portland populair

‘Wie is de Mol?’ maakt Portland populair0 ?php the_title() ?>291 dagen geleden
Bijenkorf en Tommy Hilfiger

Bijenkorf en Tommy Hilfiger halen Gigi Hadid naar Amsterdam

Bijenkorf en Tommy Hilfiger halen Gigi Hadid naar Amsterdam0 ?php the_title() ?>304 dagen geleden
HvA

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen

HVA laat studenten als influencers eigen YouTube-kanaal vullen0 ?php the_title() ?>308 dagen geleden
100 chauffeurs

Simon Loos, Maersk Line, PostNL Fulfilment en Mammoet Road Cargo genomineerd voor NT Marketing Trofee

Simon Loos, Maersk Line, PostNL Fulfilment en Mammoet Road Cargo genomineerd voor NT Marketing Trofee0 ?php the_title() ?>308 dagen geleden
DenHaag Gerrit Vermeulen

Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media

Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media0 ?php the_title() ?>312 dagen geleden
T-Rex Leiden

Leidse T-Rex en Groningse Bowie genomineerd voor beste citymarketing

Leidse T-Rex en Groningse Bowie genomineerd voor beste citymarketing0 ?php the_title() ?>312 dagen geleden
Belgische kater Thor

Belgische kater Thor ingelijfd als influencer

Belgische kater Thor ingelijfd als influencer0 ?php the_title() ?>340 dagen geleden
Vincent van Gogh

Martijn Pronk wordt Hoofd Digitale Communicatie bij het Van Gogh Museum

Martijn Pronk wordt Hoofd Digitale Communicatie bij het Van Gogh Museum0 ?php the_title() ?>340 dagen geleden
Schaatsbaan Efteling

De Efteling is voor de vierde keer uitgeroepen tot het Leukste uitje van Nederland

De Efteling is voor de vierde keer uitgeroepen tot het Leukste uitje van Nederland0 ?php the_title() ?>341 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!