Home | retail | Groos, Le Pain Quotidien en Costes winnen Retail Awards

Groos, Le Pain Quotidien en Costes winnen Retail Awards

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 23/05/2018 om 13:44

Groos, Le Pain Quotidien en Costes hebben respectievelijk een Retail Award gewonnen in categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept.

Retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes hebben respectievelijk een Retail Award gewonnen in de categorieën Local Hero, Foodretailer en Zelfstandig Retailconcept. De prijzen zijn uitgereikt door Brigit Gerritse, Directeur van de Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW) tijdens Retail Event of the Year 2018, een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield.

Brigit Gerritse: ”De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is.”

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: ”Met deze Awards willen we ondernemende, succesvolle retailers in de markt de erkenning geven die zij verdienen. Ze zijn een voorbeeld in de retailsector omdat ze zich weten te onderscheiden door continue te vernieuwen, te veranderen en te innoveren. Deze ondernemers maken duidelijk het verschil door relevant te blijven voor hun doelgroepen, een opgave waar de hele retailsector voor staat. Het is mooi om te zien dat deze partijen daar een leidende rol in spelen en de toon weten te zetten.”

In januari 2018 is door NRW gestart met het samenstellen van een adviesraad van 19 Retail professionals met uiteenlopende achtergronden en expertise variërend van adviseurs & deskundigen, brancheverenigingen en beleggers, vastgoedontwikkelaars en conceptonwikkelaars tot docenten en Retail onderzoekers. De adviesraad heeft op basis van een lijst met honderden Retail concepten in de categorieën local hero, foodretailer en zelfstandig nationaal of internationaal Retail concept, een shortlist gemaakt van drie finalisten in elke categorie met als enige ´beperking´ dat de finalisten gevestigd zijn in een van de top twintig winkelsteden van Nederland.

De genomineerden in de catagorie Local Hero waren naast Groos ook Hutspot en Anna + Nina.

Bij Foodretailer waren Jumbo Foodmarkt, Stach en uiteindelijke winnaaar Le Pain Quotidien kanshebber.

Zelfstandig (inter)nationaal retailconcept kende naast Costes ook Coolblue en SuitSupply als genomineerde.

In de maanden maart en april van 2018 is een online stemronde georganiseerd waarbij het publiek kon stemmen op de retailer van zijn of haar voorkeur in elke categorie.

In totaal zijn er 2350 stemmen uitgebracht via de website. Hieruit zijn Groos, Le Pain Quotidien en Costes als absolute winnaars uit de bus gekomen met respectievelijk 42%, 39% en 41% van de stemmen.

Tags

Le Pain QuotidienLe Pain Quotidien Anna + NinaAnna + Nina Foodmarkt City by JumboFoodmarkt City by Jumbo SuitsupplySuitsupply Retail AwardsRetail Awards Cushman & WakefieldCushman & Wakefield Retail Event of the YearRetail Event of the Year NRWNRW StachStach GroosGroos CostesCostes STACH foodSTACH food HutspotHutspot CoolBlueCoolBlue

Comments

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!