Home | retail | Ger Boersma voorziet Retail in Oorlog

Ger Boersma voorziet Retail in Oorlog

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 04/04/2017 om 09:23

Ger boersma Vertical Retailing Retail in oorlog

Retail zit middenin de grootste revolutie uit haar geschiedenis. Het tempo ligt ongekend hoog. Veel verandering lijkt uit de lucht te komen vallen. Toch is dat niet zo. In het boek Retail in oorlog schetst Ger Boersma oorzaak en gevolg. De geschiedenis van retail, de onverbiddelijke status quo in de vorm van een slagveld met winnaars en verliezers én wat er allemaal gaat gebeuren.

Zelfstandig retail heeft zijn marktaandeel van bijna 100% in een halve eeuw zien verdampen naar minder dan 20%. Ondertussen staat in ons land 1 op de 14 winkels leeg. De KPMG’s, Deloittes, ABN’s en ING’s verwachten een internetaandeel in 2020 van 30-40%. Zalando doorbreekt dit jaar de 4 miljard omzetgrens én maakt winst. In Amerika heeft Amazon in 2016 een marktaandeel van 43% van de internetomzet en het is hard op weg dat ook in Europa te evenaren.

Boersma is directeur bij Vertical Retailing en gepokt en gemazeld in de retail met directiefuncties. Hij heeft een brede ervaring in digitale concepten. Hij adviseert nationale en internationale bedrijven in kanaal verbindende digitalisering in de grenzeloze wereld van nu. Zijn motto voor de bedrijven is simpel: Gewoon daar zijn waar de consument koopt.

Het boek is volgens Boersma een wake up call voor veel ondernemers. Een naslagwerk met achtergronden en oplossingen voor producent, merk, retailer en alle partners. Een helder overzicht van nieuwe technologieën, samenwerkingsmodellen en processen die naadloos aansluiten op de nieuwe baas: de consument. Hoe kies je de juiste partners en distributiemodellen uit alles wat crossborder in multi-en omnichannel te bieden heeft?

Retail in oorlog bestaat uit 43 hoofdstukken en bevat citaten van vele directieleden van bedrijven en organisaties. Jan Meerman laat als directeur van INretail bijvoorbeeld weten: ”De samenwerking in de mode, sport en schoenen is prehistorisch.” Vincent Braams (partner Vendis Capital): ”Food loopt in een aantal opzichten ver voor op fashion. In de afgelopen twintig jaar zijn zo goed als alle B-merken in de food verdwenen. Daarvan zijn er in de fashion nog karrenvrachten en die zullen de komende tien jaar out of business gaan.” Via deze link zijn andere fragmenten in te zien.

Het boek is te bestellen via de website van de drukker en is ook te koop bij 2600 Nederlandse en Vlaamse boekhandels, Boekenbestellen.nl, Bol en Managementboek. In mei komt het ebook uit op onder andere Amazon, iBooks en Kobo. Boersma heeft gekozen voor een printing on demand versie: ”Dat betekent dat ik met een vaste regelmaat actualiseer waardoor de koper altijd een actueel boek koopt.”

Tags

Vertical RetailingVertical Retailing crossbordercrossborder Ger BoersmaGer Boersma iBooksiBooks KoboKobo Boekenbestellen.nlBoekenbestellen.nl multichannelmultichannel omnichannelomnichannel INretailINretail ZalandoZalando AmazonAmazon

Comments

Kenmerken

Jorg Snoeck en Pauline Neerman helpen met The future of shopping retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag én van morgen. Tijdens het 15e Managementboekengala heeft juryvoorzitter Daniëlle de Jonge het boek als winnaar bekend gemaakt.

The Future of Shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman Managementboek van het Jaar

The Future of Shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman Managementboek van het Jaar0 ?php the_title() ?>575 dagen geleden
Maar liefst driekwart van 125.000 gebruikers ging na een proefperiode van een maand over op een betaald KOBO-abonnement bij Bol.

Ruim 125.000 boekliefhebbers hebben het KOBO-abonnement bij Bol uitgeprobeerd

Ruim 125.000 boekliefhebbers hebben het KOBO-abonnement bij Bol uitgeprobeerd0 ?php the_title() ?>631 dagen geleden

Vendis Capital ondersteunt de groei van Kamera Express

Vendis Capital ondersteunt de groei van Kamera Express0 ?php the_title() ?>635 dagen geleden
Amazon is de logistieke operatie nu ook echt in Nederland gestart bij Vos Logistics in Oss. Insider Ger Boersma (directeur Vertical Retailing) keek rond.

Amazon zet nu echt voet op Nederlandse bodem in Oss

Amazon zet nu echt voet op Nederlandse bodem in Oss0 ?php the_title() ?>713 dagen geleden
Met een gemiddelde stijging van 12,7% is de omzet in het derde kwartaal geëxplodeerd voor de woonwinkel sector. Keukenverkopers konden zelfs een omzetstijging van 16,6% noteren, terwijl dat in het eerste kwartaal maar 1,5% was. De woonbranche loopt qua omzetontwikkeling tot en met september nu ruim 9% voor op vorig jaar en realiseert nu al 13 kwartalen op rij een omzetplus. De cijfers over woonwinkels zijn afkomstig uit de INretail Woonwinkelmonitor.

De omzetten bij woonwinkels exploderen

De omzetten bij woonwinkels exploderen0 ?php the_title() ?>737 dagen geleden

Uitstekende omzet mode- en schoenenbranche

Uitstekende omzet mode- en schoenenbranche0 ?php the_title() ?>750 dagen geleden
Kengetallen vormen een belangrijk fundament onder ruimtelijk economisch onderzoek. Dergelijk onderzoek laten gemeenten, regio’s en provincies doen als gewerkt wordt aan nieuwe detailhandelsvisies of de actualisering van bestaande. Dan wordt duidelijk of er uitbreidingsmogelijkheden voor, of juist een overschot bestaat aan winkels. In actueel koopstromenonderzoek worden internetbestedingen (aan Nederlandse en buitenlandse webshops) al wel in de berekeningen meegenomen. De onderzoeksbureaus (BRO, Bureau Stedelijke Planning, DTNP, Ecorys, I&O Research, NRW, Rho adviseurs en Seinpost Adviesbureau) hebben daarom samen met INretail een rekenmethodiek ontwikkeld. Die maakt het mogelijk om met de gegevens van het Koopstromenonderzoek 2016 en de omzetkengetallen 2016 toch een goed ruimtelijke economisch onderzoek mogelijk te maken.

Uniforme kengetallen winkel en webshop op komst

Uniforme kengetallen winkel en webshop op komst0 ?php the_title() ?>770 dagen geleden
In Luxemburg zijn de omstandigheden voor online shopping het best. De Verenigde Naties stelt elk jaar een ranglijst op gebaseerd op het gebruik van internet, de veiligheid van servers, de betaalmogelijkheden en de betrouwbaarheid van postbezorgers. Nederland staat op de vierde plaats in de UNCTAD B2C E-commerce Index. Vorig jaar was dat de tweede plek. Zwitserland is Nederland en Noorwegen voorbijgestreefd vanaf de achtste positie.

Nederland profiteert na Luxemburg, Zwitserland en Noorwegen het meest van e-commerce

Nederland profiteert na Luxemburg, Zwitserland en Noorwegen het meest van e-commerce0 ?php the_title() ?>772 dagen geleden
Ger Boersma is directeur bij Vertical Retailing, onlangs verscheen zijn boek Retail in Oorlog. Hij beschrijft de mogelijkheden van spraakgestuurde systemen.

Blog: Alexa, welke apotheek heeft zondagdienst?

Blog: Alexa, welke apotheek heeft zondagdienst?0 ?php the_title() ?>776 dagen geleden
Ruud Tuithof

Blog: Verandering als enige constante factor: Hoe blijf je bij?

Blog: Verandering als enige constante factor: Hoe blijf je bij?0 ?php the_title() ?>800 dagen geleden
Tom Kabinet mag voorlopig tweedehands e-books blijven verkopen. De rechtbank besloot om het businessmodel voor te leggen aan het Europese Hof van Justitie.

Tom Kabinet mag voorlopig tweedehands e-books blijven verkopen

Tom Kabinet mag voorlopig tweedehands e-books blijven verkopen0 ?php the_title() ?>861 dagen geleden
bol.com kobo ebook abbonemnet

Ebook-abonnement Kobo Plus zorgt voor groei in lezen

Ebook-abonnement Kobo Plus zorgt voor groei in lezen0 ?php the_title() ?>881 dagen geleden
Cushman & Wakefield

Internationale retailers nemen Nederlands winkelaanbod over

Internationale retailers nemen Nederlands winkelaanbod over0 ?php the_title() ?>903 dagen geleden
Robotisering Buck Consultants International

Robots maken 35.000 arbeidsplaatsen in distributiecentra overbodig

Robots maken 35.000 arbeidsplaatsen in distributiecentra overbodig0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
retail ranking 2017

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!0 ?php the_title() ?>904 dagen geleden
Ger boersma Vertical Retailing Retail in oorlog

Interview Ger Boersma: Retail nieuwe stijl is customer centric denken

Interview Ger Boersma: Retail nieuwe stijl is customer centric denken0 ?php the_title() ?>936 dagen geleden
TellSell www.webshopovername.nl

Het iconische thuiswinkelbedrijf Telsell wordt verkocht

Het iconische thuiswinkelbedrijf Telsell wordt verkocht0 ?php the_title() ?>945 dagen geleden
Gijs van Wulfen Het Innovatiedoolhof Van Duuren Managementboek van het Jaar

Het Innovatiedoolhof van Gijs van Wulfen Managementboek van het Jaar

Het Innovatiedoolhof van Gijs van Wulfen Managementboek van het Jaar0 ?php the_title() ?>945 dagen geleden
Boekenweek Herman Kock CPNB Verboden Vruchten

Verboden vruchten zorgen voor omzetverhoging van 1,1 % Nederlandstalige boeken

Verboden vruchten zorgen voor omzetverhoging van 1,1 % Nederlandstalige boeken0 ?php the_title() ?>950 dagen geleden
Angelo Tsereklas-Zafeirkis, student aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen.

Idee voor evenwichtiger belasting elektrische laadpunten wint KPMG-prijs

Idee voor evenwichtiger belasting elektrische laadpunten wint KPMG-prijs0 ?php the_title() ?>959 dagen geleden
Shopping online

Blog: Omnichannel – Het beste van twee werelden!

Blog: Omnichannel – Het beste van twee werelden!0 ?php the_title() ?>961 dagen geleden
De schrijver van het boek Kutreclames met het boek

Nieuw boek verzamelt de foutste, hilarische en meest merkwaardige kutreclames

Nieuw boek verzamelt de foutste, hilarische en meest merkwaardige kutreclames0 ?php the_title() ?>985 dagen geleden
Amazon werkruimte

Zalando, Amazon en Alibaba zitten toevallig in de retail!

Zalando, Amazon en Alibaba zitten toevallig in de retail!0 ?php the_title() ?>1036 dagen geleden
Wim van Gennip

Wim van Gennip: Loyaliteit moet voorop komen te staan

Wim van Gennip: Loyaliteit moet voorop komen te staan0 ?php the_title() ?>1066 dagen geleden
merkwaardige merknamen

De 500 merkwaardigste merknamen geboekstaafd

De 500 merkwaardigste merknamen geboekstaafd0 ?php the_title() ?>1084 dagen geleden
Wijnand Jongen

Directeur Thuiswinkel.org voorziet einde van online shoppen

Directeur Thuiswinkel.org voorziet einde van online shoppen0 ?php the_title() ?>1084 dagen geleden
Advertenties in de stad

Column: Hoe verandert Retail de komende 10 jaar?

Column: Hoe verandert Retail de komende 10 jaar?0 ?php the_title() ?>1099 dagen geleden
Bladeren door een boek

Pim geeft leesadvies over marketing

Pim geeft leesadvies over marketing0 ?php the_title() ?>1122 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!