Home | retail | Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2017 bekend

Geplaatst door Jeroen Veenstra in retail op 29/05/2017 om 11:42

Dutch Retail Experience Awards

De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor winkelconcepten! Winkels met extra aandacht voor bijzonder personeel, het assortiment, de service, een origineel interieur, narrowcasting, speciale evenementen en verrassende winkelruimtes maken kans. De Awards worden jaarlijks uitgereikt aan retailers die er het best in slagen een beleving voor hun klant te creëren, die volledig bij deze tijd past, waarin consumenten geëntertaind en geïnformeerd worden tijdens het winkelen. Belangrijke aspecten zijn authenticiteit, de uitstraling van de winkel, het merkenaanbod, personeel en de presentatie. De Dutch Retail Experience Award is in 2012 tot stand gekomen om retailers die zich voor deze nieuwe manier van winkelen inzetten onder de aandacht te brengen. En om tegelijkertijd een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

Op 9 juli is de uitreiking en de genomineerden zijn bekend! De jury, bestaande uit Kim Pereira (Hoofdredactrice Textilia), Joël Ferdinandus (Branche Adviseur INcrowd bij INretail),  Talita Kalloe (Eigenaresse Soul Stores), Ingrid Ploegmakers (Unit Manager Marketing & Communication Retail bij Colliers International), Gea Eleveld (Eigenaresse Fashion Up) en Cécile Scheele (Initiator Dutch Retail Experience Awards), maakte de keuze.

De kanshebbers in de categorie Best Customer Experience Award Women & Men zijn Bouclé in Spakenburg, Daro Fashionstore in Zuidlaren, Filipe Mode in Boxtel, Funkie House in Rotterdam, Make my Day in Nijmegen, Labels in Sittard, Westside in Den Bosch, PLEK in Deventer, Meent in Haarlem en District 10|71 in Amsterdam.

Bij Best Customer Experience Award zijn genomineerd: Women Moise in Amsterdam, Ilse in Hoofddorp, 512 & Blesh You in Nijmegen, Chevalerie in Breda, Just B Invited in Haarlem, Best of Deb in Hoogland, Restored in Amsterdam, Styled by Juuls in Utrecht, Zolamanola in Utrecht en Jacky – O in Noordwijk.

Best Customer Experience Award Men kent als The Good People in Rotterdam, Oebens Mercantile in Utrecht, Coef in Arnhem, Uptown in Den Haag, No Label in Den Bosch, M-perception in Maastricht, Romeyn Tailor in Barneveld, Twentyonewood in Alkmaar, Mansion 24 in Apeldoorn en Tillemans Tailors in Hoorn als kanshebber.

Best Customer Experience Award Jeans heeft als deelnemers: Denoism in Rotterdam, Crème Fresh in Haarlem, Denim+ in Bussum, Black & Blue in Nijmegen, Tenue de Nimes in Amsterdam, GOEDenCO in Houten, Seventytwo in IJsselstein, Butcher of Blue in Hoogland, Div.in Amsterdam en About in Amsterdam.

Best Customer Experience Award Leather & Shoes is mogelijk voor: Revenge in Utrecht, Vincenzo Barber & Shoes in Helmond, Omoda in Zierikzee, Van Den Assem in Capelle a/d IJssel, Van Os in Nijmegen, The Little Green Bag in Delft, Shuz by Schmit in Alkmaar, Coef Concept in Nijmegen, Baskets in Amsterdam en ETQ in Amsterdam.

Uit de winnaars van deze subcategorieën wordt de winnaar van de Best Customer Experience Award gekozen.

Retail Excellence Award: De Rode Winkel in Utrecht, Bastiaansen Modestad in Bavel, Bossenbroek in Voorthuizen, De Duif in Sneek, Franken Mode in Bergeijk, Morselt Mode in Borne, Sissy Boy in Eindhoven, WE Fashion in Utrecht, Vanilia in Bergen, Rinsma Fashion in Gorredijk Most malen kans.

Innovative Start Up Award is wellicht voor:  Deaup in Deventer, The Domestic Botanist in Utrecht, Noir in Roermond, Ny Borjan in Gorinchem, Poush in Haarlem, Hype Heroes in Den Bosch, Joelle Boers in Geleen, Instore Conceptstore in Delft, Bij Priester in Den Haag en Daily Paper in Amsterdam.

Online Experience Award: Nanii, Keep it secret store, My Dress code, The Hunting Ensemble, Kenko Shop, Orange Bag, Brainy Days, Geiten Wollen Winkel, Buitendelijntjesshop en La Dress.

De uitreiking zal plaatsvinden op 9 juli om 16:00 op Soul Salon. De nieuwe, innovatieve beurs gericht op sustainability en future trends. De beurs en de uitreiking vinden plaats in de Westergasfabriek.

Tags

Van den Assem SchoenenVan den Assem Schoenen The GoodPeopleThe GoodPeople Buiten de LijntjesBuiten de Lijntjes The Little Green BagThe Little Green Bag ETQ AmsterdamETQ Amsterdam Tenue de NîmesTenue de Nîmes LaDressLaDress BaskètsBaskèts VaniliaVanilia Daily PaperDaily Paper DeaupDeaup TextiliaTextilia NaniiNanii Keep it secret storeKeep it secret store My Dress CodeMy Dress Code KenKo ShopKenKo Shop Hunting EnsembleHunting Ensemble OrangeBag.nlOrangeBag.nl Geiten Wollen WinkelGeiten Wollen Winkel Colliers InternationalColliers International Funkie HouseFunkie House Brainy DaysBrainy Days Dutch Retail Experience AwardsDutch Retail Experience Awards Sissy-BoySissy-Boy DenoismDenoism INretailINretail WE FashionWE Fashion OmodaOmoda

Comments

Kenmerken

De Dutch Retail Experience Awards worden sinds 2012 uitgereikt aan winkelconcepten die een positieve voorbeeldrol voor andere retailers te creëren.

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2018 zijn bekend

Genomineerden Dutch Retail Experience Awards 2018 zijn bekend0 ?php the_title() ?>301 dagen geleden
De Britse cosmeticaretailer Lush dat duurzame, diervriendelijk en handgemaakte cosmetica-artikelen, zoals zeep, bodylotion en make-up, op de markt brengt biedt Nederlandse consumenten de beste klantervaring. Dit blijkt uit de Nederlandse Customer Experience Excellence Analysis 2018, een onderzoek van KPMG onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten naar de vraag hoe zij ruim tweehonderd verschillende merken in tien verschillende branches ervaren. 

Cosmeticaretailer Lush biedt consument beste klantervaring

Cosmeticaretailer Lush biedt consument beste klantervaring0 ?php the_title() ?>313 dagen geleden
Op 29, 30 en 31 mei organiseert Kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam Retailution, met uiteenlopende visies op de toekomst van retail. Retailution biedt een driedaags programma: een werkbijeenkomst met workshops voor Rotterdamse retailers, een symposium gericht op kennisontwikkeling en -uitwisseling, en een expositie met retail-prototypes van studenten van Hogeschool Rotterdam met onder andere een installatie to personalise your knitwear en een interactieve vitrine die het verhaal van de geschiedenis en de toekomst van de Lijnbaan vertelt.

Retailution toont retailinnovatie in Rotterdam

Retailution toont retailinnovatie in Rotterdam0 ?php the_title() ?>322 dagen geleden
Door groei van pakketbezorging, bouwactiviteiten en bevoorrading van horeca groeit vraag naar goede locaties, maar aanbod in Amsterdam neemt af. De logistieke markt in Amsterdam heeft te maken met een tekort aan kwalitatief goed vastgoed op de juiste locaties. Het beschikbare aanbod is in acht jaar tijd afgenomen van 600.000 m² naar iets meer dan 200.000 m². Hiervan is 90.000 m² verouderd en de resterende 110.000 m² is onvoldoende om de jaarlijkse vraag vanuit bedrijven te faciliteren. Daarnaast heeft de gemeente Amsterdam ervoor gekozen om bedrijfslocaties om te vormen tot woonlocaties. Deze ontwikkelingen leiden tot een tekort van minimaal 350 hectare aan bedrijventerreinen in de stad. Dit blijkt uit een rapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Groei pakketbezorging en logistiek geremd door tekort aan kwalitatief vastgoed in Amsterdam

Groei pakketbezorging en logistiek geremd door tekort aan kwalitatief vastgoed in Amsterdam0 ?php the_title() ?>328 dagen geleden
Het aantal geboekte overnachtingen in Nederland via boekingsplatform Airbnb blijft maar stijgen. In 2017 werden in Amsterdam bijna 2,1 miljoen airbnb-overnachtingen geboekt. Een stijging van meer dan 25% in vergelijking met 2016. Ook in de andere drie grote steden groeide Airbnb hard. In Utrecht verdubbelde het aantal overnachtingen naar 156.000, in Rotterdam steeg het aantal met 32% naar 154.000 en in Den Haag was de groei 46% en werden 184.000 overnachtingen geboekt. Dit blijkt uit het nieuwe Airbnb rapport van vastgoedadviseur Colliers International en Hotelschool The Hague. 

Het aantal airbnb-overnachtingen groeit harder dan hotels

Het aantal airbnb-overnachtingen groeit harder dan hotels0 ?php the_title() ?>375 dagen geleden
De gepassioneerdheid van de ondernemer en het team, de sociale en maatschappelijke betrokkenheid die via het product wordt overgebracht aan de consument en de medewerkers in combinatie met echte ambachtelijke producten en niet te vergeten de schaalbaarheid, maakt dat Koeckebackers tot New Retail Champion is verkozen en Denoism opvolgt. Koeckebackers kreeg 52% procent van de stemmen van de ruim honderd aanwezige retaildeskundigen op het event van VEDIS,  kenniscentrum voor de retail.

Koeckebackers verkozen tot VEDIS New Retail Champion 2017

Koeckebackers verkozen tot VEDIS New Retail Champion 20170 ?php the_title() ?>460 dagen geleden
Het Amsterdamse kledingmerk Daily Paper en Tropenmuseum lanceren collectie beaded bracelets, eerlijk geproduceerd in Zuid-Afrika door Africa Ignite.

Daily Paper en Tropenmuseum presenteren handgemaakte kralenarmbandjes

Daily Paper en Tropenmuseum presenteren handgemaakte kralenarmbandjes0 ?php the_title() ?>468 dagen geleden
INretail heeft belangrijke verschuivingen getraceerd die in 2030 zullen leiden tot hogere consumentenverwachtingen die ondernemers retailkansen biedt.

In 2030 veel meer dynamiek in de retail

In 2030 veel meer dynamiek in de retail0 ?php the_title() ?>489 dagen geleden
Met een gemiddelde stijging van 12,7% is de omzet in het derde kwartaal geëxplodeerd voor de woonwinkel sector. Keukenverkopers konden zelfs een omzetstijging van 16,6% noteren, terwijl dat in het eerste kwartaal maar 1,5% was. De woonbranche loopt qua omzetontwikkeling tot en met september nu ruim 9% voor op vorig jaar en realiseert nu al 13 kwartalen op rij een omzetplus. De cijfers over woonwinkels zijn afkomstig uit de INretail Woonwinkelmonitor.

De omzetten bij woonwinkels exploderen

De omzetten bij woonwinkels exploderen0 ?php the_title() ?>497 dagen geleden
Myrthe Montijn (TU Delft) wint VEDIS Retail Scriptieprijs met: Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store.

VEDIS Retail Scriptieprijs voor onderzoek naar Design Thinking bij Nike

VEDIS Retail Scriptieprijs voor onderzoek naar Design Thinking bij Nike0 ?php the_title() ?>504 dagen geleden

Uitstekende omzet mode- en schoenenbranche

Uitstekende omzet mode- en schoenenbranche0 ?php the_title() ?>510 dagen geleden
Het iconische merk Lois Jeans heeft een winkel in de Amsterdamse Pijp geopend. Het merk dat in 1962 als eerste Europese fashion jeansmerk werd opgericht, maakte een ware transformatie door en is terug van weggeweest. De winkel is niet zomaar een winkel, maar atelier, hoofdkantoor, galerie en store ineen.

Lois Jeans opent Lois Galeria No Uno in de Pijp

Lois Jeans opent Lois Galeria No Uno in de Pijp0 ?php the_title() ?>529 dagen geleden
De tophuurprijzen in de belangrijkste hoofdwinkelstraten laten vooralsnog geen stijging zien. Uitzonderingen zijn Amsterdam en Utrecht volgens Colliers.

Tophuren winkels stijgen alleen in Amsterdam en Utrecht

Tophuren winkels stijgen alleen in Amsterdam en Utrecht0 ?php the_title() ?>601 dagen geleden
Het Rotterdamse familiebedrijf Van de Assem opent in augustus de eerste schoenenwinkel in Amsterdam aan het Gelderlandplein.

Van de Assem opent schoenenwinkel in Amsterdam

Van de Assem opent schoenenwinkel in Amsterdam0 ?php the_title() ?>609 dagen geleden
&C en WE Fashion zoeken de lekkerste (mannen) denim billen voor het jeansmerk Blue Ridge. Onder meer Chantal Janzen en Koen Kardashian keuren de BILFIE

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!

Chantal Janzen en WE Fashion keuren de lekkerste (mannen) denim billen van Nederland!0 ?php the_title() ?>613 dagen geleden
INretail inventariseerde overlapping van outlets. Het kannibaliserende effect is enorm. Veel inwoners tellen vijf keer mee in de berekeningen.

Factory outlets kannibaliseren elkaar

Factory outlets kannibaliseren elkaar0 ?php the_title() ?>614 dagen geleden
Stemproces Computable Awards 2017 gestart

Wie wint de Computable Awards 2017?

Wie wint de Computable Awards 2017?0 ?php the_title() ?>619 dagen geleden
Geitenwollenwinkel Dutch Retail Experience Awards

Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving

Geitenwollenwinkel biedt beste online beleving0 ?php the_title() ?>623 dagen geleden
Euler Hermes Amazon Retail Risk Map

Welke retailers zijn de winnaars en welke de verliezers?

Welke retailers zijn de winnaars en welke de verliezers?0 ?php the_title() ?>643 dagen geleden
retailtrends

Blog: Online retailtrends: de Big 5 als inspiratie

Blog: Online retailtrends: de Big 5 als inspiratie0 ?php the_title() ?>651 dagen geleden
Dutch Design Awards MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy Bugaboo

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award

MVRDV, United Nude, Quooker, Fatboy en Bugaboo maken kans op Dutch Design Award0 ?php the_title() ?>654 dagen geleden
Dutch Retail Experience Awards

Manager Public Relations & Strategic Partnerships

Manager Public Relations & Strategic Partnerships0 ?php the_title() ?>657 dagen geleden
Webloyalty

Meerderheid consumenten geeft nog steeds voorkeur aan fysieke winkels

Meerderheid consumenten geeft nog steeds voorkeur aan fysieke winkels0 ?php the_title() ?>662 dagen geleden
Cushman & Wakefield

Internationale retailers nemen Nederlands winkelaanbod over

Internationale retailers nemen Nederlands winkelaanbod over0 ?php the_title() ?>663 dagen geleden
NRW Jaarprijs

Nowadays, Beverhof, Kerkelanden, Hanzewijk en AaBe Fabriek genomineerd voor NRW Jaarprijs

Nowadays, Beverhof, Kerkelanden, Hanzewijk en AaBe Fabriek genomineerd voor NRW Jaarprijs0 ?php the_title() ?>664 dagen geleden
retail ranking 2017

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!

Consument kan 10% van de winkelketens wel missen!0 ?php the_title() ?>665 dagen geleden
Robey Funkie House Rotterdam Saskia Haex

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam

Robey profileert zich in thuisstad Rotterdam0 ?php the_title() ?>700 dagen geleden
De Dutch Retail Experience Awards is een landelijke retailprijs voor de modezaken die hun winkelbeleving neerzetten op basis van de pijlers authenticiteit en duurzaamheid. Deze Award is in 2012 in het leven geroepen om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. Waarmee we de retailers inspiratie en goede voorbeelden geven van winkels die duurzaamheid in hun beleid verweven hebben.

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!

Inschrijvingen Dutch Retail Experience Awards 2017 geopend!0 ?php the_title() ?>706 dagen geleden
Kimm, Nukuhiva en Verse

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal

Kimm, Nukuhiva en VERSE vertellen het beste verhaal0 ?php the_title() ?>791 dagen geleden
People's Avenue

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend

Genomineerden Retail Storytelling Awards 2017 bekend0 ?php the_title() ?>805 dagen geleden
Denoism

Denoism is VEDIS New Retail Champion Award 2016

Denoism is VEDIS New Retail Champion Award 20160 ?php the_title() ?>838 dagen geleden

Gratis Nieuwsbrief

Dagelijks wordt er een nieuwsbrief verzonden vol actuele artikelen, interessante interviews en nog veel meer! Meld u gratis aan!